بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف کدام است؟ چگونه برای آشپزخانه کابینت انتخاب کنیم؟

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف کدام است؟

با توجه به اینکه امروزه، انواع مختلفی از متریال در صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان گفت کابینت ام‌دی‌اف، پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها است. هر ساله، مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی از کابینت ام‌دی‌اف طراحی و روانه‌ی بازار می‌شود که توجه سلایق و مخاطبان را به خود جلب می‌کند. کابینت ام‌دی‌اف نسبت به سایر کابینت‌ها، قیمت بسیار مناسبی دارد، تنوع رنگ بالایی دارد، برای هر فضایی مناسب است و به دلیل قدرت انعطاف‌پذیری بالا، در انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته و تولید می‌شود. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم جدیدترین و بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف را که متناسب با فضای منزل و آشپزخانه شما باشد، معرفی کنیم تا چنانچه قصد دارید از متریال mdf برای آشپزخانه خود استفاده کنید، با بهترین و جدیدترین انواع آن آشنایی داشته باشید. با ما همراه باشید:

کابینت ام‌دی‌اف چیست؟

پیش از آن که بخواهیم بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف را به شما معرفی کنیم، لختی راجع به خود متریال ام‌دی‌اف اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم و در ادامه به شما خواهیم گفت چرا کابینت mdf یکی از پر طرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید؟

ام‌دی‌اف ، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی به دست می‌آید. این ضایعات توسط دستگاه خرد شده و سپس، تحت فشار و دمای بالا، با چگالی متوسط و به وسیله‌ی نوعی چسب، پرس و متراکم می‌شود. محصول بدست آمده، mdf خام نام دارد که پس از فرآیند متراکم سازی، توسط روکش لمینت پوشانده شده و به کارگاه‌های کابینت‌سازی ارسال می‌شود.

امروزه، روکش لمینتی که بر روی mdf خام کشیده می‌شود، تنوع رنگ بسیار بالایی دارد. همه‌ی رنگ‌ها، در دو نوع مات و براق تولید می‌شوند. روکش لمینت، می‌تواند دارای طرح و مدل نیز باشد.

در نهایت، طیف گسترده‌ای از طرح و مدل و رنگ از کابینت ام‌دی‌اف را در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. البته این نقطه، ابتدای کار است. کابینت‌ساز شما، می‌تواند طبق سلیقه‌ و طراحی‌های خود، مدل‌های متنوعی از کابینت را انتخاب کند، با رنگ‌های دیگر ترکیب کند و در نهایت، یک کابینت ام‌دی‌اف منحصربفرد و زیبا را به شما تحویل دهد که از هر نظر منطبق بر میل و سلیقه‌ی شما باشد.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌های کوچک !

  • برای آشپزخانه‌های کوچک که با محدودیت فضا و متراژ مواجه هستیم، بهتر است از کابینت‌های رنگ روشن و براق استفاده کنید.
  • اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، وسایل تزئینی زیادی در آشپزخانه قرار ندهید. شلوغ بودن آشپزخانه، باعث می‌شود فضا درهم و شلخته به نظر برسد. به عنوان مثال، بهتر است از دستگیره‌های ساده استفاده کنید.
  • بهتر است دستگیره‌های انتخابی، کشیده و به صورت افقی استفاده شوند تا با خطای دیدی که به سمت طرفین ایجاد می‌کند، باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه شود.
  • همچنین در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است، از کابینت‌های طرح‌دار و مدل‌های شلوغ کمتر استفاده کنید. دلیل این کار این است که هر چه مدل کابینت آشپزخانه شما ساده‌تر باشد، به بزرگتر دیده شدن فضا، بیشتر کمک کرده‌اید
  • کابینت‌هایی که خطوط و طرح‌های افقی بر روی بدنه‌ی خود دارند نیز، به پهن و عریض‌تر نشان دادن آشپزخانه‌ کمک می‌کنند و باعث می‌شوند آشپزخانه کشیده به نظر برسد.
  • یکی دیگر از روش‌ها که باعث می شود آشپزخانه‌‌های کوچک و نقلی، بزرگتر به نظر برسد، استفاده از کابینت‌های درب شیشه‌ای است. این کابینت‌ها باعث ایجاد عمق در آشپزخانه می‌شوند و آشپزخانه شما را از آنچه که هست، بزرگتر نشان می‌دهند.
  • استفاده از شلف‌های طبقه‌ای جنس ام‌دی‌اف و هم‌رنگ با بدنه‌ی کابینت‌ نیز، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف ، برای آشپزخانه‌های کوچک شما باشد.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه !

  • در این مدل از آشپزخانه‌ها، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت‌های یکسره که از زمین تا سقف آشپزخانه امتداد دارند استفاده کنید. این روش باعث می‌شود، سقف آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.
  • همچنین بهتر است از دستگیره‌های کابینت را به صورت عمودی نصب کنید. دستگیره‌های عمودی، نگاه مخاطب را به سمت بالا گرایش می‌دهد و باعث می شود آشپزخانه بلند و کشیده به نظر برسد.
  • استفاده از مدل کابینت‌هایی که در طرح بدنه‌ی خود، راه‌راه‌های عمودی دارند، دیگر پیشنهادی است که ما در این مدل آشپزخانه‌ها توصیه می‌کنیم.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌های بدون پنجره یا کم‌نور !

  • امروزه به دلیل کم بودن متراژ خانه‌ها و سبک زندگی آپارتمان‌نشینی، ما با آشپزخانه‌هایی که فاقد پنجره هستند و یا نور کمی دارند، زیاد مواجه می‌شویم. اگر آشپزخانه شما فاقد پنجره است یا کم‌نور است، در اولین گام، پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره کابینت ام‌دی‌اف استفاده نکنید. رنگ‌های تیره، نور را پخش نمی‌کنند و به کدر بودن و تیرگی آشپزخانه شما کوچک می‌کنند. اگر از کابینت‌های تیره رنگ در آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور استفاده کنید، به مرور زمان، احساس خستگی و دلمردگی به شما دست خواهد داد و از حضور در این فضا خسته خواهید شد. بنابراین سعی کنید رنگ انتخابی کابینت شما، روشن باشد!
  • شیوه‌ی نورپردازی در آشپزخانه‌های کم نور یا فاقد پنجره، مساله‌ی دیگری است که باید به آن پرداخته شود. حتما باید از لوستر‌های بزرگ و پر نور استفاده کنید. منبع نور آشپزخانه شما باید کامل و پر نور باشد.
  • در زیر کابینت‌های ردیف بالایی، از مهتابی‌های کوچک و نور مخفی استفاده کنید تا پیشخوان آشپزخانه شما همواره روشن و پر نور باشد.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌‌هایی که فضای آن‌ها با نشمین یکسان است!

  • اگر شیوه‌ی معماری خانه‌ی شما به گونه‌ای است که حایلی بین فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن نیست و در واقع، فضای هال و آشپزخانه یکسان است، بهتر است از کابینت‌های استفاده کنید که رنگ آن خنثی است. رنگ‌های خنثی این قابلیت را دارند که به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب شده و در هارمونی و هماهنگی با دکوراسیون منزل، دشواری ایجاد نمی‌کنند.
  • رنگ‌های خنثی، یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی برای رنگ کابینت آشپزخانه نیز محسوب می‌شوند، زیرا به راحتی از آن‌ها خسته نخواهید شد و اگر قصد فروش یا اجاره‌ی منزل خود را داشتید، اطمینان بیشتری خواهید داشت که این کابینت‌ها با سلیقه افراد بیشتری هماهنگ است.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف

 مدل کابینت ام‌دی‌اف هلال یا منحنی !

  • کابینت‌های ام‌دی‌اف، به دلیل قدرت انطباق و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که دارند، این قابلیت را دارند که به شکل هلال و منحنی نیز طراحی و ساخته شوند. کابینت‌های ام‌دی‌اف هلال، علاوه بر جلوه‌ی بصری زیبا، باعث می‌شوند عیوب آشپزخانه شما پوشش داده شود، زیرا به کمک آن‌ها هر قسمت از آشپزخانه‌ی خود را می‌توانید پوشش دهید و کابینت کنید.
  • همچنین، کابینت‌های ام‌دی‌اف هلال، بسیار مدرن و شیک به نظر می‌رسند و به دلیل جدید بودن، افراد کمتری از آن‌ استفاده می‌کنند. شما با انتخاب کابینت‌ ام‌دی‌اف هلال و درب کابینت منحنی ، می‌توانید نمایی شیک و مدرن به آشپزخانه خود ببخشید و از آن لذت ببرید.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌های بزرگ و جادار :

  • اصولا زمانی که فضای زیادی در آشپزخانه در اختیارتان است، دست شما برای انتخاب کابینت آشپزخانه باز خواهد بود که از انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلفی برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید.
  • برای آشپزخانه‌های بزرگ و جادار، وجود جزیره می‌تواند زیبا و چشم‌نواز باشد و پیشخوان اضافه‌تری را در اختیار شما قرار دهد. همچنین شما می‌توانید در کابینت‌های زیر جزیره، وسایل و لوازم اضافی خود را جای دهید. جزیره‌، می‌تواند محل آشپزی شما باشد و شما بر روی آن آشپزی کنید. جزیره می‌تواند محل شست‌وشوی ظروف آشپزخانه نیز باشد و سینک ظرف‌شویی بر روی آن قرار بگیرد.
  • اگر آشپزخانه شما بزرگ و جادار است، به غیر از جزیره، می‌توانید میز ناهارخوری را نیز درون آشپزخانه قرار دهید. برای هماهنگی بیشتر، می‌توانید میزی هم‌رنگ یا در تضاد رنگی با کابینت‌ها سفارش دهید و ترکیب رنگی در آشپزخانه ایجاد کنید.

بهترین مدل کابینت mdf کدام است؟

بهترین مدل کابینت mdf کدام است؟

بهترین هر چیزی، همان است که متناسب‌ترین آن باشد! در واقع، ما نمی‌توانیم یک دستورالعمل کلی و جامع برای کابینت‌های هر خانه و آشپزخانه‌ای تعریف کنیم. هر محیطی متناسب با فضایی که دارد و با توجه به ویژگی‌هایی از قبیل، رنگ، سبک، سلیقه مخاطب، میزان نور، بزرگی فضا، نحوه‌ی چیدمان، قناسی، محدودیت فضا، هماهنگی با سایر لوازم و تجهیزات و بسیاری آیتم‌های دیگر، می‌تواند دارای یک مدل خاص برای خود باشد که اگر این چیدمان را برای یک فضای دیگر بکار ببریم، چه بسا زشت و بدقوار به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر امسال کابینت رنگ مشکی مد است، ما لزوما نمی‌توانیم این کابینت را در آشپزخانه خود بکار ببریم و چنانچه بر این کار اصرار بورزیم، ممکن است صاحب فضایی زشت و نافرم شویم، زیرا این رنگ متناسب با فضای آشپزخانه ما نیست!

بنابراین، بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف یا هر نوع کابینت دیگری، همان است که متناسب با خانه و دکوراسیون منزل شما باشد.

کلام آخر:

کابینت ام‌دی‌اف با مزایای باور نکردنی، یار جدید آشپزخانه‌های امروزی است و با وجود آن‌ که هر روزه، انواع مدل‌ها و متریال جدید در صنعت کابینت‌سازی ساخته و تولید می‌شود، باز هم کابینت ام‌دی‌اف، جایگاه ویژه و قابل قبولی در آشپزخانه‌های ما دارد.

همانطور که در ابتدای این محتوا نیز گفته شد، بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف همان است که متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد و بتوانید به وسیله‌ی آن تعادل و هارمونی را در منزل خود ایجاد کنید.

ازین که مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله در انتخاب و گزینش کابینت آشپزخانه، موثر بوده باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *