کابینت ممبران قهوه‌ای ؛ زیباترین رنگ کابینت ممبران در آشپزخانه‌های کلاسیک

کابینت ممبران قهوه ای

کابینت ممبران قهوه‌ای

کابینت‌ها نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه دارند و می‌توانند فضایی زیبا و  دلنشین را برای شما و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنند. با توجه به آن ‌که مردم از دیرباز، از چوب و مصنوعات ساخته شده از آن استفاده می‌کردند، حافظه‌ی بصری انسان امروزی با رنگ قهوه‌ای و رنگ چوب، الفتی دیرینه دارد؛ ازین رو است که استفاده از کابینت‌های قهوه‌ای رنگ و رنگ چوب، می‌تواند همان حس‌ و حال کابینت‌های چوبی را برای ما تداعی کند. در سبک کلاسیک و سنتی، کابینت ممبران قهوه‌ای یکی از همان گزینه‌های ایده‌آل است که دقیقا شبیه نمونه‌های واقعی و اصیل خود، در آشپزخانه خوش می‌نشیند. در ادامه همراه آکس چوب باشید تا راجع به این کابینت و سبک و سیاق آن، بیشتر بدانیم.

کابینت قهوه ای ممبران

مزیت‌های استفاده از کابینت ممبران  به رنگ قهوه‌ای

همانطور که اشاره کردیم، ذهن ما آمادگی و هم‌خوانی بیشتری با رنگ قهوه‌ای دارد و از نظر بصری، به راحتی می‌تواند با آن هماهنگ باشد. از دیگر مزیت‌های رنگ قهوه‌ای، می‌توان به قدرت انطباق این رنگ، با سایر رنگ‌ها اشاره کرد. قهوه‌ای در دکوراسیون منزل بسیار هماهنگ می‌نماید و غالبا به راحتی می‌تواند با رنگ‌های دیگر ست و هماهنگ شود.

رنگ قهوه‌ای،‌ رنگی گرم است و باعث ایجاد حس و حالی گرم و صمیمی در فضای منزل می‌شود،‌ بنابراین اگر قصد دارید فضای منزل و آشپزخانه‌تان به سمت مهربانی و صمیمیت، بیشتر سوق داشته باشد،‌ کابینت ممبران قهوه‌ای رنگ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

کابینت ممبران در چه سبک‌هایی دیده می‌شود؟

کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام با روکش pvc تشکیل شده است. ام‌دی‌اف خام، در ابتدا توسط دستگاه‌هایی بسیار مدرن و پیشرفته به نام دستگاه cnc به طرح و مدل دلخواه مشتری، ابزار خورده و در واقع طراحی می‌شود؛ بعد از طراحی و حکاکی بر روی ام‌دی‌اف خام و ایجاد طرح‌های فرو رفته و بر آمده، ام‌دی‌اف خام، به وسیله‌ی لایه‌ی پی‌وی‌سی روکش می‌شود.

شیوه‌ی روکش شدن کابینت ممبران به این صورت است که این کابینت در واقع به صورت یکپارچه و بدون هیچ درز یا شکافی، وکیوم می‌شود. این روش باعث می‌شود که کابینت ممبران به طور کامل ضد آب باشد و بتواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند چرا که لایه‌ی pvc عایق رطوبت بوده و مانع نفوذ آب به لایه‌ی زیرین خود یعنی ام‌دی‌اف خام می‌شود.

کابینت ممبران در مرحله‌ای که در زیر دستگاه cnc می‌رود، بسته به سلیقه و نظر مشتری یا طراح کابینت، طراحی می‌شود، به این معنی که اگر سبک کابینت‌های انتخابی مدرن باشد، کابینت در نهایت سادگی و بدون طراحی در بدنه و درب‌ها، روکش و وکیوم می‌شود و چنانچه در سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک باشد، با انواع طرح‌ها و گل‌دکوراتیو‌های کلاسیک آراسته می‌شود تا بتواند شکل و ظاهری سنتی و کلاسیک به دست بیاورد و پس از آن است که وارد مرحله‌ی نهایی کار، یعنی روکش شدن با لایه‌ی pvc می‌شود.

اگر کابینت ممبران را برای آشپزخانه‌ی خود انتخاب کرده‌اید، لازم است قبل از سفارش کابینت‌ها، سبک و مدل‌ آن‌ها را انتخاب کنید و ارزیابی کنید که به کابینت سبک مدرن علاقمند هستید یا سبک کلاسیک!

کابینت ممبران تیرهکابینت ممبران قهوه‌ای کلاسیک

کابینت ممبران مزایای قابل توجهی دارد، اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است این کابینت بسیار پر فروش و پر طرفدار باشد،‌ قابلیت استفاده از آن در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است. همانطور که می‌دانید در گذشته، کابینت‌های کلاسیک به وسیله‌ی چوب طبیعی ساخته می‌شدند و کنده‌کاری‌ها و طراحی‌های ایجاد شده بر روی آن، تنها قابلیت اجرا بر روی چوب طبیعی را داشتند.

ساخت کابینت‌‌های چوبی کلاسیک، به وسیله‌ی هنر دستان انسان و قالبا به صورت سنتی انجام می‌گیرد؛ بنابراین این پروسه بسیار زمان‌بر و هزینه‌ بردار است. با روی کار آمدن دستگاه cnc و تولید کابینت ممبران ،‌ پروسه تولید کابینت‌های کلاسیک که در گذشته، تنها در انحصار کابینت‌های چوبی بود، سرعت بخشیده شد و این روند، باعث شد کابینت‌های کلاسیک در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و با سرعت بسیار بالایی تولید شود.

اما آنچه که کابینت ممبران را بسیار متمایز کرده است، قیمت بسیار مناسب آن در مقابل کابینت‌های تمام چوب است؛ کابینت‌های کلاسیک چوبی، به دلیل پروسه ساخت و با ارزش بودن متریال چوب، بسیار گرانقیمت هستند، اما در مقابل، کابینت‌های ممبران، قیمتی بسیار اقتصادی داشته و می‌توانند همان حال و هوا و تم کلاسیک و سنتی را با هزینه‌ای بسیار کمتر در آشپزخانه‌ی شما ایجاد کنند. به همین دلیل است که این کابینت را بیشتر در مدل‌ها و سبک سنتی و کلاسیک می‌بینیم.

در بین انواع کابینت ممبران کلاسیک ، رنگ قهوه‌ای به دلیل آنکه نماد چوب است، انتخابی منحصربفرد و ویژه به حساب می‌آید، زیرا دقیقا همان ظاهر کابینت‌های تمام چوب کلاسیک را در نگاه بیننده زنده می‌کند.

کابینت ممبران قهوه‌ای مدرن

کابینت ممبران این گونه نیست که تنها در سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک کاربرد داشته باشد، بلکه می‌توان ازین متریال در سبک مدرن نیز استفاده کرد! کابینت‌هایی که بدون هر گونه تزئینات و جزئیاتی در بدنه طراحی می‌شوند و سپس به وسیله‌ی روکش پی‌وی‌سی، وکیوم می‌شوند، نمونه‌هایی از کابینت‌های ممبران مدرن هستند!

اگر خاصیت ضد رطوبت بودن کابینت‌ها برایتان حائز اهمیت است و آشپزخانه‌ی کوچکی دارید، بهتر است از کابینت ممبران قهوه‌ای رنگ روشن در سبک مدرن یا نئوکلاسیک استفاده کنید تا هم بازتاب نور بیشتری را تجربه کنید و فضای آشپزخانه‌تان دلباز نشان داده شود و هم، شلوغی و ازدحام کابینت‌های کلاسیک، باعث کوچک‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه‌تان نشود.

محبوب‌ترین ترکیب‌ رنگ‌های کابینت  قهوه‌‌ای

کابینت ممبران قهوه‌ای ، طیف گسترده‌ای ازین رنگ را در بر می‌گیرد. کابینت شما می‌تواند قهوه‌ای روشن یا تیره، شکلاتی، نسکافه‌ای و سایر رنگ‌هایی باشد که در خانواده‌ی رنگی قهوه‌ای جای دارند. همانطور که اشاره شد، رنگ قهوه‌ای به آشپزخانه احساس گرما و صمیمیت می‌بخشد و این ویژگی خصوصا در آشپزخانه‌های بزرگ بسیار جالب توجه و مورد نیاز است.

در آشپزخانه‌هایی که متراژ آن چندان بزرگ نیست، بهتر است از کابینت‌های قهوه‌ای روشن‌تر استفاده کنید که بازتاب نور بیشتری دارند و می‌توانند در روشن‌تر بودن فضا نقش بیشتری داشته باشند. همچنین، شما می‌توانید از رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ‌های دیگر به صورت مکمل و ترکیبی استفاده کنید.

در ادامه پرکاربردترین انواع کابینت ممبران در رنگ قهوه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کابینت ممبران کرم قهوه‌ای

دو رنگ، کرم و قهوه‌ای، ترکیب‌های ایده‌آلی هستند که در کنار هم، بسیار خوش می‌نشینند و حتما نمونه‌های بسیاری از آن را با متریال‌ مختلف در آشپزخانه‌ دیده‌اید! چه آشپزخانه شما سبک کلاسیک داشته باشد و چه سبک مدرن، کابینت ممبران کرم قهوه‌ای ، می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد. در آشپزخانه‌های کوچک می‌توانید از قسمت‌های کرمی رنگ بیشتری استفاده کنید. به عنوان مثال کابینت‌های ردیف بالایی را کرم و کابینت‌های ردیف پایینی را قهوه‌ای تیره کنید. اگر آشپزخانه‌ی شما دارای جزیره است بهتر است رنگ جزیره تیره‌تر باشد تا خود را در میان آشپزخانه، بیشتر نمایان سازد.

  • کابینت ممبران قهوه‌ای عسلی یا قهوه‌ای طلایی

استفاده از رنگ طلایی، حس اشرافی و سلطنتی بیشتری را به فضا می‌بخشد بنابراین اگر تمایل دارید دکور آشپزخانه‌تان، بیشتر به سمت اشرافیت گرایش داشته باشد، می‌توانید از کابینت ممبران قهوه‌ای در کنار باریکه‌های طلایی رنگ یا عسلی استفاده کنید. از آنجا که رنگ طلایی، رنگی بسیار گیرا است، حضور آن در آشپزخانه، باید بسیار کم‌رنگ و نامحسوس باشد زیرا استفاده‌ی افراطی از طلایی، می‌تواند باعث خستگی شود. در واقع، طلایی وقتی زیبا و جذاب است، که بسیار کم و ظریف از آن استفاده شود.

به عنوان مثال، می‌توانید از دستگیره‌های طلایی رنگ، شیرآلات طلایی در کنار کابینت‌های قهوه‌ای رنگ استفاده کنید و یا قسمت‌هایی از کابینت را طلایی کنید که بسیار ظریف هستند؛ مانند گل‌دکوراتیوها و ….

  • کابینت ممبران قهوه‌ای عسلی یا قهوه‌ای طلاییکابینت ممبران سفید قهوه‌ای 

استفاده از دو رنگ قهوه‌ای و سفید در کنار هم، کنتراست و تضاد رنگی بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه بسیار زیبا و دلباز به نظر برسد. استفاده از کابینت‌ ممبران قهوه‌ای با کانتر سنگی سفید و کاشی‌های بین دیواری سفید رنگ، می‌تواند یک انتخاب جذاب برای آشپزخانه‌های کلاسیک و سنتی باشد. در آشپزخانه‌های مدرن می‌توان از کابینت سفید و قهوه‌ای در کنار همدیگر استفاده نمود.

کابینت ممبران سفید و قهوه‌ای براق در کنار هم، می‌تواند یک ایده جذاب برای آشپزخانه‌های مدرن و کوچک باشد.

  • کابینت ممبران قهوه ‌ای طرح چوب

اگر به کابینت‌های طرح چوب علاقمند هستید و ترجیح می‌دهید رنگ و بوی چوب در فضای آشپزخانه‌تان جریان داشته باشد، کابینت ممبران طرح چوب ، همان چیزی هست که به دنبالش هستید! رگه‌ها و طرح‌هایی که در چوب طبیعی وجود دارد، عینا در کابینت ممبران طرح چوب نیز وجود دارد و در وهله‌ی اول اینگونه به نظر می‌رسد که کابینت‌های آشپزخانه چوبی هستند! این ویژگی باعث می‌شود کابینت‌های طرح چوب بسیار پرطرفدار باشد و افراد بسیاری به سمت آن گرایش داشته باشند.

  • کابینت ممبران قهوه‌ ای سوخته

کابینت‌های ممبران که با رنگ قهوه‌ای سوخته طراحی شده‌اند، حال و هوای آشپزخانه‌ی چوبی و کلاسیک را بیشتر تداعی می‌کنند؛ معمولا افرادی که آشپزخانه‌های بزرگ و دلباز دارند و در عین حال به سبک کلاسیک و فاخر علاقمند هستند، ترجیح می‌دهند که از کابینت‌های این رنگ با صفحه‌های روکابینتی سنگ مرمر استفاده نمایند تا حس ویژه‌ای را به رخ بکشد. چنانچه از کابینت‌های قهوه‌ای سوخته، در آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور، استفاده شود و نورپردازی مناسبی به کار گرفته شود، آشپزخانه چندان کوچک به نظر نمی‌آید و زیبایی که از نتیجه‌ی کار به دست می‌آید، ارزش آن را دارد که قدری از بزرگی فضا کاسته شود.

هر چه متراژ آشپزخانه بزرگتر باشد و تعداد کابینت‌ها زیاد باشد، کابینت ممبران قهوه‌ای سوخته می‌تواند زیبایی خود را بیشتر به رخ بکشد و بهتر جلوه‌گری نماید.

کابینت ممبران قهوه ای تیره

کابینت ممبران قهوه‌ای، یکی از زیباترین رنگ‌ها و جذاب‌ترین مدل‌‌ها برای خرید کابینت آشپزخانه است که هم در مدل‌ کابینت مدرن و هم کلاسیک و هم نئوکلاسیک کاربرد دارد. قدرت انطباق رنگ قهوه‌ای با سایر اجزای منزل، باعث شده، این رنگ به وفور در طرح‌ها و مدل‌های مختلف کابینت دیده شود و افراد بسیاری به آن تمایل داشته باشند. با استفاده از کابینت ممبران ، می‌توانید جذابیت‌های یک آشپزخانه‌ کلاسیک و سنتی را با هزینه‌ای بسیار کمتر از کابینت‌های تمام چوب تداعی کنید و تا سالیان متمادی از زییایی آن لذت ببرید.

ازین که تا پایان همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *