کابینت آشپزخانه ؛ بررسی ۸ طرح و مدل محبوب سال ۲۰۲۱

کابینت آشپزخانه محبوب 2021

بررسی ۸ طرح و مدل محبوب سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۰ اهمیت مفهوم خانه و به خصوص آشپزخانه را به همه ما یادآور شد. با ادامه شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ افراد زیادی همچنان بیشتر زمان خود را در خانه‌ها می‌گذرانند. تعطیل شدن بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها در این دوران باعث شده که جمله «آشپزخانه قلب خانه است» ملموس‌تر از همیشه شود. احتمالا در سال ۲۰۲۱ اوضاع بهتر از سال قبل خواهد بود اما همچنان آرامش و راحتی در طراحی خانه‌ها و آشپزخانه‌ها حرف اول را می‌زنند. در این بین کابینت آشپزخانه به عنوان یکی از اجزا اصلی هر آشپزخانه جایگاه خاص خود را دارد.

در مطلب امروز آکس چوب با هم نگاهی به مدل‌ها و طرح‌های پرطرفدار کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ می‌اندازیم. طراحان داخلی احتمال می‌دهند که امسال این ۸ طرح محبوبیت بیشتری یافته و در آشپزخانه‌های متعددی دیده شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۱- طراحی کابینت آشپزخانه تا سقف

کابینت آشپزخانه با طراحی تا سقف طوسی 2021

یکی از بهترین راه‌های استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه طراحی کابینت‌ها تا سقف است. با این نوع طراحی کابینت آشپزخانه فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف و خوراکی‌های خشک در اختیار خواهید داشت.

کابینت‌هایی که تا سقف طراحی می‌شوند می‌توانند باعث بلندتر به نظر رسیدن آشپزخانه نیز بشوند. از طرف دیگر با این مدل طراحی، کابینت‌هایی با ارتفاع و اندازه‌های مختلف خواهید داشت که می‌تواند در نهایت به زیبایی بصری بیشتر آشپزخانه شما بینجامد.

البته توجه داشته باشید که طراحی کابینت آشپزخانه تا سقف در آشپزخانه‌های بزرگ به داشتن فضایی بهتر و دلبازتر کمک می‌کنند. استفاده از این طرح در آشپزخانه‌های کوچک به علت شلوغ به نظر رسیدن فضا، توصیه نمی‌شود.

۲- کابینت‌های جزیره‌ بزرگ‌تر

کابینت آشپزخانه مشکی با جزیره بزرگ و پیشخوان‌های سفید 2021

کابینت آشپزخانه جزیره سال‌هاست که طرفداران خاص خود را دارد. در سال ۲۰۲۱ این کابینت‌ها بزرگ‌تر و باوسعت بیشتری طراحی خواهند شد. با بزرگ‌تر شدن کابینت جزیره، فضای بیشتری برای آماده‌سازی غذاها و همچنین دور هم جمع شدن اعضای خانواده و دوستان در آشپزخانه فراهم خواهد شد. این فضا همچنین می‌تواند به عنوان فضای کار یا تحصیل آنلاین نیز استفاده شود. از طرفی کابینت‌های جزیره فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیز برای قرار دادن ظروف و وسایل آشپزخانه در اختیار افراد قرار می‌دهند.

۳- استفاده از درهای شیشه‌ای برای کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه چوب با درهای شیشه‌ای

درهای شیشه‌ای که در سال‌های قبل نیز کم و بیش استفاده می‌شدند امسال نیز در طراحی کابینت‌های آشپزخانه دیده خواهند شد. درهای شیشه‌ای کابینت علاوه بر اینکه امکان دیدن داخل کابینت‌ها و نمایش ظروف دکوری را فراهم می‌کنند، مانع از نشستن گرد و خاک بر روی ظروف نیز می‌شوند. از طرفی امکان استفاده از شیشه‌های مختلف مزیت دیگر این نوع درهای کابینت است. شیشه‌های شفاف، مات و سندبلاست در طراحی درِ کابینت باعث ایجاد طرح‌های متنوع و خلاقانه در طراحی کابینت آشپزخانه خواهند شد.

توجه داشته باشید که برای نتیجه بهتر در طراحی کابینت آشپزخانه، درهای شیشه‌ای را نه در تمام کابینت‌ها بلکه در تعدادی از آن‌ها و بیشتر در کابینت‌ ظروف دکوراتیو به کار ببرید. در واقع استفاده ترکیبی از قفسه‌های باز، کابینت‌های با درِ شیشه‌ای و کابینت‌های بسته در کنار هم می‌تواند طرح آشپزخانه شما را کامل کند.

۴- پیشخوان‌های با رنگ‌های تیره

کابینت آشپزخانه سفید با پیشخوان سنگ تیره 2021

طراحان داخلی و سازندگان کابینت احتمال می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ پیشخوان‌های با رنگ‌های تیره‌تر جایگزین پیشخوان‌های روشن و سفید شوند.

پیشخوان‌های تیره در ترکیب با کابینت‌های روشن تضاد بصری جذابی به وجود خواهند آورد. این پیشخوان‌ها همچنین باعث مدرن‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه خواهند شد. مزیت دیگر استفاده از پیشخوان‌های تیره رنگ، کمتر دیده شدن لک‌ها بر روی سطح آن‌ها است. با توجه به اینکه امسال افراد دفعات بیشتری در منزل خود آشپزی می‌کنند و آشپزخانه‌ها زودتر کثیف می‌شوند، این موضوع اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

۵- کابینت‌های دو رنگ

کابینت آشپزخانه دورنگ سفید و سرمه‌ای 2021

در سال ۲۰۲۱ شاهد استفاده بیشتر از کابینت‌های دو رنگ در طراحی آشپزخانه خواهیم بود. استفاده از دو رنگ در طراحی کابینت آشپزخانه به جای یک رنگ، می‌تواند فضا را از یکنواختی خارج کند. کابینت‌های دو رنگ به طور معمول به دو صورت طراحی می‌شوند. استفاده از رنگ متفاوت در کابینت جزیره یا استفاده از دو رنگ متفاوت برای کابیت‌های ردیف بالا و پایین. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر در کابینت‌های بالا و رنگ‌های تیره‌تر در کابینت‌های پایین به کار روند. به این دلیل که رنگ‌های تیره در کابینت بالایی می‌توانند باعث کوتاه‌تر به نظر رسیدن سقف آشپزخانه شوند.

پیش‌تر در مطلبی به طور مفصل به کابینت‌های دو رنگ پرداخته‌ایم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آن مطلب مراجعه نمایید.

۶- رنگ‌های کابینت در سال ۲۰۲۱

کابینت آشپزخانه مدرن سبز تیره با روکش چوب 2021

در سال ۲۰۲۱ رنگ‌های آبی و سبز به وفور در طراحی داخلی خانه‌ها به کار خواهند رفت. به طور کلی از سال قبل تمایل به استفاده از رنگ‌های آرام، ملایم و طبیعی در دکوراسیون داخلی منازل بیشتر شده است. کابینت‌های آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به این ترتیب در سال ۲۰۲۱ شاهد استفاده بیشتری از رنگ‌های سبز، آبی، چوب‌های روشن و همچنین خاکستری روشن در کابینت آشپزخانه خواهیم بود. رنگ سفید نیز همچنان جز رنگ‌های پرکاربرد در طراحی کابینت آشپزخانه خواهد بود.

۷- استفاده از دستگیره‌های شاخص و خاص

کابینت آشپرخانه سفید با دستگیره‌های خاص 2021

اگر قصد دارید با صرف هزینه‌ای اندک ظاهر جدیدی به کابینت‌های آشپزخانه خود بدهید، تعویض دستگیره‌ها را در ابتدای لیست خود بگذارید. در سال ۲۰۲۱ استفاده از دستگیره‌های شاخص و خاص در کابینت‌های آشپزخانه به وفور دیده خواهد شد. این دستگیره‌ها می‌توانند فلزهای درخشان و زیبا از جنس مس یا نیکل باشند. استفاده از لوازم دکوراتیو نیز در طراحی کابینت آشپزخانه افزایش خواهد یافت. در واقع می‌توان گفت که در سال ۲۰۲۱ طراحی کابینت‌ها با طرح‌های ساده‌تر و مینیمال اما همراه با جزییاتی ظریف و کار شده مانند دستگیره‌های دکوراتیو و زیبا خواهند بود.

۸- شخصی‌سازی و تنوع در طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه چوبی روشن با طراحی منحصر به فرد 2021

مورد دیگری که در طراحی کابینت‌ها متداول‌تر خواهد شد، شخصی‌سازی در طراحی است. منظور از شخصی‌سازی در طراحی کابینت، طراحی متفاوت با توجه به نیازهای کاربران است. تقسیم‌بندی درون کابینت‌ها و همچنین ابعاد آن‌ها می‌تواند با توجه به نیاز افراد به صورت متفاوتی طراحی شود. شرکت‌های سازنده کابینت با توجه به این موضوع و تمایل بیشتر کارفرماها به کابینت‌های متنوع و کاربردی، طرح‌های جدیدی به کابینت‌های خود افزوده‌اند. به عنوان مثال کابینت‌های مخصوص نان، قفسه‌های مخصوص ادویه، کابینت‌های سوپرمارکت، کابینت‌های باریک برای قرار دادن سینی‌ها و قالب‌های کیک‌پزی و مورادی مانند اینها در طراحی کابینت آشپزخانه بیشتر دیده خواهند شد.

در مطلب امروز آکس چوب ۸ مورد از ترندها و طرح‌های محبوب سال ۲۰۲۱ در طراحی کابینت آشپزخانه را بررسی کردیم. شما کدام مورد را بیشتر پسندیدید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *