انتخاب مناسب ترین گاز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

انتخاب مناسب ترین گاز

امروز گرایش اکثر مردم به استفاده از فضاهای مدرن و مینمیال است و آشپزخانه ها نیز از این امر مستثنی نیستند.مردم در سرتاسر دنیا به دنبال طرح های مدرن برای فضای آشپزخانه خود هستند زیرا تمامی وسایل و سبک زندگی به سمت هوشمند شدن تمایل دارد.در آشپزخانه هایی با فضای مدرن انتخاب وسایل نیز باید منطبق با فضای کار شما باشد.مثلا در یک محیط با کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ روشن نمیتوان از یک میز چوبی روستایی استفاده نمود. اجاق گاز نیز از این قاعده جدا نیست و شما هنگام تکمیل دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود باید بهترین گزینه را برای پخت و پز انتخاب کنید. کارایی،میزان بودجه و شرایطی محیطی عامل هایی برای انتخاب گاز می باشند.

چه گازی مناسب دکوراسیون آشپزخانه مدرن شماست ؟

گاز آشپزخانه یکی از پراستفاده‌ترین ابزار آشپزخانه است . در خانه‌های با دکوراسیون آشپزخانه مدرن ، گازها به‌مراتب و روزانه استفاده می‌شوند و به همین خاطر انتخاب بهترین گاز برای آشپزخانه بسیار مهم است .
برای خانه‌های امروزی ، تنوع زیادی در انتخاب گازها وجود دارد که برای انواع مختلف سبک زندگی طراحی‌شده‌اند . دو تا از محبوب‌ترین این مدل گازها : اجاق‌گاز و گازهای برقی هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان رادارند.با ما باشید تا در خصوص هر یک از این مدل گازها اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که کدام‌ یک از آن‌ها مناسب خانه‌ی شما است

اجاق‌گازها :

این مدل گازها مدت‌هاست که مورداستفاده قرار می‌گیرند، مدل‌های استاندارد آن به‌صورت چهار شعله و یا پنج شعله هستند. همان‌طور که در خانه‌های قدیمی دیده‌اید ، این گازها دارای جرقه زن‌های دستی و همچنین دستگیره‌هایی هستند که به کمک  آن‌ها می‌توانید میزان  شعله را کنترل کنید.این گازها در مدل‌های استیل ضدزنگ و همچنین شیشه‌ای دیده می‌شوند.مدل استیل آن مقرون‌به‌صرفه تر و بسیار بهداشتی تر است درحالی‌که مدل‌های شیشه‌ای سطحی بسیار صاف صیقلی دارند که زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند و همچنین تمیز کردن آن‌ها را به نسبت مدل استیل آسان‌تر می‌سازد.

اجاق گاز 5 شعله ئر دکوراسیون کابینت مدرن

مزایای اجاق‌گازها: سرعت ایجاد شعله در گاز برقی بسیار زیاد است  و همچنین کنترل میزان این شعله به کمک دستگیره‌ها  برای کاربر بسیار آسان است .

معایب اجاق‌گازها : یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف گازهای برقی این است که تمیز کردن آن‌ها بسیار سخت است. به علت سطوحی که برای نگهداری قابله روی آن تعبیه‌شده پاک کردن آن به‌مراتب سخت‌تر از پاک کردن گازهایی است که سطح صاف دارند.همچنین استیل موجود بر روی گاز ممکن است با گذاشتن ظروف و یا هنگام تمیز کاری خط بیوفتد

گازهای الکتریکی ( برقی) :

این گازهای نمونه‌های مدرن و به‌روزتر هستند که به دودسته‌ی سرامیکی و القایی تقسیم می‌شوند.هردوی این مدل‌ها ساختاری بسیار صاف و صیقلی دارند که تمیز کردن آن‌ها را بسیار آسان‌تر از چیزی که انتظار می‌رود می‌سازد و در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با اجاق گاز برقی

گازهای سرامیکی:

این مدل در مقایسه با گازهای القایی ، ساختار و ظاهری بسیار زیبا و آیرودینامیک دارد و ازنظر اقتصادی هم به‌صرفه‌تر است.این ویژگی‌ها باعث شده این مدل مناسب هر آشپزخانه‌ای باشد و تمیز کردن آن را راحت و بی‌دردسر ساخته.بااین‌حال در مقایسه با گازها القایی، مدت طولانی‌تری زمان می‌برد که شعله‌اش گرمای مناسب را بدهد و همچنین کنترل شعله‌اش خیلی کار آسانی نیست. وقتی یکی از شعله‌هایش را روشن می‌کنیم به‌جای اینکه فقط قسمتیکه قابلمه رویش قرار می‌گیرد را داغ کند، کل گاز داغ می‌شود.

مزیت گازهای سرامیکی

گازهای سرامیکی دارای شیشه مقاوم به حرارتی معادل ۸۰۰ درجه سانتی گراد می باشد و در به راحتی شکسته نمی شوند.به دلیل جنس شیشه ای مناسب قابلیت تمیز کردن فوق العاده ای دارند.

تمیز کردن

برای تمیز کردن این اجاق گازها تکه های چسبیده غذا را از روی اجاق بردارید. کمی ماده شوینده مخصوص روی لکه ها بپاشید و مواظب باشید که خشک نشوند سپس با دستمال میکروفایبر لکه ها را تمیز کنید.

اجاق سرامیکی زیبا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

گازهای القایی:

ازآنجایی‌که در این مدل از نیروی مغناطیسی برای حرارت دادن در سطح گاز استفاده می‌شود، باعث شده سطح گاز به‌سرعت گرم شود. کنترل میزان درجه حرارت در این مدل بسیار قوی طراحی‌شده که همین عامل  باعث می‌شود هر زمان که نیاز دارید میزان درجه حرارت را حتی به میزان بسیاراندکی تغییر دهید. گازهای القایی ازلحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه هستند و همین موضوع باعث می‌شود برای یک دوستدار محیط‌ زیست با دکوراسیون آشپزخانه مدرن گزینه‌ی جذابی باشند.

مزیت های گازهای القایی :

اجاق گازهای القایی مدل سریع تری نسبت به نمونه سرامیکی هستند و میتواند ۱ لیتر آب را دو برابر سریع تر از گاز سرامیکی جوش بیاوردند.بدین ترتیب می توانید غذا را در مدت زمان کمتر و با صرف انرژی پایین تر تهیه کنید. بعضی از این گازها به لطف داشتن کنترل کننده اتوماتیک درجه حرارت دارای سرخ کن اتوماتیک می باشند.

تمیز کردن :

برای تمیز کردن این مدل گازها تکه های غذا را از روی گاز بردارید. مقداری مایع شوینده را با آب مخلوط کرده با یک پارچه نرم روی گاز بکشید.سپس یک پارچه خشک نیز روی آن بکشید که لک آب روی آن نماند

 

اجاق گاز القایی در آشپزخانه مدرن

کلام پایانی

همه‌ی این مدل‌هایی که توضیح داده شد را می‌توان در یک آشپزخانه مدرن ایرانی به کار گرفت ، حالا چه گاز الکتریکی باشد یا اجاق‌گاز. اگرچه هردوی این گازها مزایا و معایب مختص خودشان رادارند ولی این امکان رو به شما می‌دهند تا از فضای بیشتری از آشپزخانه‌تان استفاده کنید.بودجه شما اولین فاکتور برای تهیه گاز است به مراتب گازهای الکتریکی قیمت بالاتری نسبت به اجاق گازها دارند.قدم بعدی سلیقه شما و میزان زمان استفاده از گاز می باشد. اجاق گازهای شعله دار دوام و استحکام بالاتری نسبت به گازهای القایی دارند و برای مهمانی های بزرگ کاربردی تر هستند.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *