تولید کننده کابینت | از تولید کنندگان کابینت آشپزخانه چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

تولید کننده کابینت

تولید کننده کابینت

انتخاب لوازم و دکوراسیون منزل همیشه یک چالش جذاب به حساب می‌آید. به دلیل اینکه وسایل خانه برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، انتخاب نامناسب می‌تواند بسیار دردسر‌ساز باشد. به عنوان مثال، اگر کفش یا پیراهن‌تان را دوست نداشته باشید، می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید. یا حتی از آن استفاده نکنید. اما به راحتی نمی‌توانید مبلمان یا شیرآلات منزل را عوض کنید. زیرا این کار بسیار هزینه‌بر است. به همین دلیل مهم است که باید وسایل ساختمان و لوازم منزل را به درستی و با هماهنگی با یکدیگر انتخاب کنیم.

کابینت آشپزخانه یکی از اجزاء مهم هر خانه‌ای به حساب می‌آید. زیبایی بصری کابینت آشپزخانه، به اندازه کارایی‌اش دارای اهمیت است. طرح، جنس بدنه و درب‌ها، دستگیره و یراق‌آلات، رنگ، کیفیت ساخت، استحکام، زیبایی بصری و …. فاکتورهای اساسی در انتخاب کابینت‌ها هستند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم در مورد ملاک‌های انتخاب کابینت که باید مد نظر تولید کننده کابینت قرار بگیرد، بیشتر بدانیم. لطفا با ما همراه باشید:

طراحی کابینت آشپزخانه

اهمیت انتخاب درست کابینت آشپزخانه

وقتی صحبت از انتخاب کابینت آشپزخانه می‌شود باید هم جنبه زیبایی ظاهری و هم کارایی کابینت را در نظر بگیریم. سازندگان حرفه‌ای ساختمان‌های مسکونی یکی از دغدغه‌های اساسی‌شان انتخاب یک کابینت مناسب برای پروژه‌های ساختمانی است. مهندسان و سازندگان سعی می‌کنند در تهیه و نصب کابینت‌ها، همه‌ی سلیقه و توانمندی حرفه‌ای خود را به کار بگیرند.

شاید برای شما این پرسش به وجود آمده باشد که دلیل این وسواس در انتخاب کابینت آشپزخانه چیست؟  واقعیت این است که کابینت امروزه یک بخش کانونی و مهم در کوراسیون هر ساختمانی به حساب می‌آید. کابینت‌های آشپزخانه به اندازه‌ای مهم هستند که  بسیاری از خریداران منازل یک ملاک مهم‌شان برای خرید خانه، کیفیت کابینت‌ها است.

مشتریان به خصوص بانوان، گاهی شیفته زیبایی و جادار بودن کابینت آشپزخانه می‌شوند و کیفیت کابینت را معیاری برای میزان کیفیت سایر اجزا یک ساختمان به حساب می‌آورند.

در واقع، کابینت‌ها بر خلاف گذشته که تنها جنبه انبار و محل نگهداری ظرف و ظروف بودند، امروزه یک جز مهم از دکور خانه هستند. آشپزخانه‌های اُپِن و باز درخانه‌های جدید باعث شده کابینت‌ها مستقیما در معرض دید همه، از جمله مهمان‌ها، باشند.

پس یکی از دلایل مهم انتخاب درست کابینت، اهمیتی است که کابینت‌ در زیبایی و حس بصری یک خانه ایجاد می‌کند. بخش زیادی از سبک دکوراسیون خانه را کابینت آشپزخانه مشخص می‌کند.

موضوع دیگری که انتخاب مناسب کابینت را ضروری می‌کند هزینه‌بر بودن ساخت آن است. همانطور که گفته شد، شما به راحتی نمی‌توانید کابینت‌ها را تعویض یا نوسازی کنید. پس بهتر است انتخاب اول‌تان درست‌ترین انتخاب باشد.

از تولید کننده کابینت آشپزخانه چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

تولید کننده کابینت آشپزخانه

ملاک‌های مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه که تولید کننده کابینت باید مد نظر قرار دهد.

اگر از یک تولید کننده کابینت بپرسید معیارهای انتخاب کابینت چه هستند، احتمالا این ملاک‌ها را به شما پیشنهاد خواهد داد.

  • طراحی دقیق و مناسب
  • متریال با کیفیت
  • زیبایی و هارمونی
  • ساخت و نصب درست و اصولی

طراحی درست و مناسب

تولید کنندگان کابینت

تولید کننده کابینت باید به اصول طراحی و مناسب کابینت آشپزخانه مسلط باشد.

طراحی کابینت یک کار مشترک بین مشتری (‌سفارش دهنده) و تولید کننده کابینت است. تجربه، دانش و خلاقیت یک تولید کننده کابینت باید در راستای نیازها و دغدغه های مشتری قرار بگیرد.

حاصل و نتیجه نهایی این تعامل مشترک، احتمالا یک حس خوب دو طرفه خواهد بود. سفارش دهنده در نهایت کابینتی خواهد داشت که مطابق سلیقه و نیازهایش باشد. طراح و تولید کننده کابینت نیز، از نتیجه و محصول نهایی که خلق کرده است، به اندازه مشتری راضی خواهد بود.

نرم‌افزارهای طراحی کابینت آشپزخانه

هر ایده و طرحی که در نهایت برای  یک ساختمان انتخاب شد، باید به وسیله نرم‌افزارهای طراحی کشیده شود. این کار باعث می‌شود دو طرف درک درست‌تری از آنچه قرار است تولید شود، داشته باشند.

بر روی نقشه و طراحی سه بعدی که با ۳D MAX یا سالیدورک کشیده می‌شود، می‌توان بارها و بارها نظر داد. بر روی طرح کامپیوتری می‌توان جزئیات را دید. اشکالات را کم کرد و به آنچه که خواست واقعی مشتری است رسید.

ساخت کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت به چه معناست؟

یک تولید کننده کابینت، چه ابزار و معیارهایی برای طراحی کابینت به شکل صحیحی و کاربردی در دست دارد؟

طراحی کابینت اشپزخانه بر مبنای چند اصل یا پارامتر کلی انجام می‌شود.

  • سلیقه و خواست مشتری

سلیقه و خواست مشتری و سفارش دهنده، پایه و مبنای اولیه طراحی کابینت است. مواردی مانند نوع رنگ، متریال انتخابی، میزان بودجه در نظر گرفته شده، سبک دکوراسیون کلی ساختمان بیا‌گر خواست مشتری هستند.

البته دانش یک تولید کننده کابینتِ با تجربه، باید تصحیح کننده انتخاب‌های نامناسب مشتری باشد. پروسه طراحی، همان طور که گفته شد، یک کار مشترک بین طراح و مشتری است. شما باید مواردی که نتیجه نهایی مطلوب را ندارد، پیشاپیش به مشتری گوشزد کنید.

  • پلان و فضای موجود

شکل آشپزخانه و فضای در دسترس طراح، یک فاکتور مهم دیگر برای طراحی مناسب کابینت‌ها است. چیدمانی که طراح برای کابینت اشپزخانه در نظر می‌گیرد، به میزان زیادی متاثر از نقشه آشپزخانه خواهد بود.

در چینش کابینت‌ها، فرم‌های مختلفی قابل انجام است که متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از U شکل، L شکل، خطی و موازی.

ارتفاع سقف و همین طور پستی و بلندی‌های احتمالی در آشپزخانه نیز باید توسط طراح در نظر گرفته شود.

  • نور و رنگ محیط

رنگ کابینت نقش برجسته‌ای در زیبایی و دلنشین بودن آشپزخانه دارد. ساعت زیادی از وقت یک بانو یا آقای خانه‌دار، صرف کارهای خانه و آشپزخانه می‌شود. به همین دلیل، زیبایی، جذابیت و حس آرامش کابینت‌ها بسیار مهم است.

اما همیشه دست سفارش دهنده و تولید کننده کابینت، برای انتخاب متریال و رنگ مورد نظر و دلخواهشان باز نیست. در طراحی کابینت باید دقت کنید که در فضاهای کوچک و کم نور، به کار بردن رنگ‌های مات و تیره، نتیجه مناسبی در بر ندارد. هر چه از رنگ‌های شفاف و روشن برای کابینت‌ها در یک آشپزخانه کوچک و یا کم نور استفاده شود، بهتر است.

رنگ روشن و شفاف باعث انعکاس بهتر نور و کمتر دیده شدن خطوط شده و در نتیجه، آشپزخانه دلباز‌تر دیده می‌شود.

  • مثلث آشپزخانه یا مثلث کاری

کارآیی در ساخت کابینت آشپزخانه، یک اصل در طراحی است. مثلث کاری به معنای یک مثلث فرضی بین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی است. بیشترین تردد در آشپزخانه، بین این سه نقطه صورت می‌گیرد.

در طراحی و چیدمان کابینت‌ها باید دقت کرد که هر چه این سه نقطه به هم نزدیک‌تر باشند، کار کردن در آشپزخانه راحت‌تر است. البته باید فاصله‌ی ایمن نیز رعایت شود.

  • جا دار بودن

همیشه کم بودن کابینت‌ها، به‌ خصوص در آپارتمان‌ها کوچک و متوسط، یک دغدغه جدی در خانواده‌‌ها است. جا دادن انبوه ظروف و وسایل خانه در تعداد محدودی کابینت، حقیقتا یک تخصص و هنر است.

طراحی و ساخت کابینت باید به صورتی باشد که ابعاد و شکل کلی کابینت‌ها، بیشترین فضا ممکن را برای کاربر فراهم کند. عمق و ارتفاع کابینت‌ها، میزان قفسه و کشوها، استفاده مناسب از گوشه‌ها، و نحوه باز شدن در‌ها، فاکتورهایی مهم برای کارایی کابینت هستند.

یک تولید کننده کابینت، باید تک‌تک این موارد را با توجه به دانش و تجربه خود برای ایجاد حداکثر فضای ممکن در نظر داشته باشد.

متریال با کیفیت

ساخت کابینت آشپزخانه

تولید کننده کابینت باید از متریال باکیفیت و مناسب استفاده کند.

وقتی می‌خواهیم کابینت مناسب و با کیفیتی داشته باشیم، ناگزیر به انتخاب بهینه‌ترین متریال هستیم. تنوع زیادی از لحاظ جنس و متریال در صنعت کابینت‌سازی وجود دارد، که هر یک نقاط قوت و ضعف مخصوصی دارند.

در ساخت کابینت می‌توان از انواع ورق‌های فلزی، چوبی و یا مواد مصنوعی استفاده کرد. وقتی می‌خواهیم بهینه‌ترین جنس ورق را برای ساخت کابینت‌مان انتخاب کنیم، باید دوام و استحکام، هزینه نهایی، زیبایی، شرایط آب و هوایی، سبک دکوراسیون و موارد مختلفی را مد نظر بگیریم.

به عنوان مثال، برای کابینت‌های سبک‌های کلاسیک بهتر است از مواد طبیعی مانند چوب استفاده شود. به کارگیری ورق مصنوعی هایگلاس، هر چند زیبایی قابل قبولی دارد، اما مناسب سبک کلاسیک نیست.

معمولا به‌صرفه‌ترین قیمت در بین ورق‌های موجود در بازار، مربوط به ورق ام‌دی‌اف است. ورق‌های ام‌دی‌اف، ساده، با دوام و دارای تنوع رنگی بالایی هستند. کابینت ام‌دی‌اف برای آپارتمان‌های متوسط، قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای دارد. هر چند نمی‌توان ام‌دی‌اف را ایده‌ال‌ترین متریال کابینت دانست.

ورق‌های مصنوعی هایگلاس و پلی‌گلاس و یا کابینت ممبران قیمت بالاتری از ام‌دی‌ف دارند. در واقع، این ورق‌ها روکش‌های هستند که روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شوند تا کارایی و زیبایی ام‌دی‌اف افزایش یابد.

در انتخاب متریال باید به یراق‌آلاتی، مانند دستگیره، لولا، جک، ریل‌ها و موارد مشابه هم اشاره کنیم. اگر ابزار و یراق‌آلات با کیفیت نباشند، خیلی زود کابینت به مشکل برخورد کرده و از شکل و فُرم اصلی، خارج می‌شود.

زیبایی و هارمونی

زیبایی کابینت آشپزخانه

تولید کننده کابینت باید اصول زیبایی و هارمونی را در خانه و آشپزخانه رعایت کند.

وقتی می‌خواهیم یک کابینت خوب داشته باشیم، زیبایی اهمیتی بسیار پیدا می‌کند. آشپزخانه در خانه‌های امروزی ما، برخلاف گذشته، در معرض دید خانواده و مهمان‌ها است. به همین دلیل، کابینت تنها یک انباری و گنجه برای نگهداری ظرف و ظروف آشپزخانه نیست.

کابینت یک بخش کانونی و مهم در دکوراسیون منزل به حساب می‌آید. بعضی افراد حتی ترجیح می‌دهند درب کابینت‌ها شیشه‌‌ای باشد تا اکسسوری و ظروف تزئینی و دکوراتیو منزل به راحتی دیده شوند.

مشتری و تولید کننده کابینت در  تعامل با هم، باید طرحی را انتخاب کنند که با دکوراسیون کلی خانه هارونی داشته باشد. نباید به یک مشتری که مبلمان و دکوراسیون خانه را سنتی یا روستیک انتخاب کرده، کابینت هایگلاس با رنگ‌های جیغ پیشنهاد کنید.

ساخت اصولی و حرفه‌ای

ساخت اصولی کابینت

تولید کننده کابینت باید نسبت به ساخت اصولی و حرفه‌ای کابینت‌ها متعهد باشد.

همه آنچه که برای انتخاب یک کابینت با کیفیت، زیبا و دارای کارایی بهینه گفته شد، در گرو ساخت حرفه‌ای کابینت‌ها است. هر رنگ، سبک، متریال و طرحی که انتخاب کنید، در نهایت این سازنده است که نقش تعیین ‌کننده را دارد.

کیفیت و مدت‌زمانی که سازنده برای تولید کابینت صرف می‌کند، بی‌اندازه با اهمیت است. با کیفیت‌ترین متریال می‌تواند در دست یک تولید کننده کابینت غیر حرفه‌ای و کم‌تجربه، به نتیجه‌ای ناراضی کننده بدل شود.

برای انتخاب و ساخت یک کابینت با کیفیت، با دوام و زیبا همواره از هنر سازنده‌ای با تجربه و با سابقه‌ی مناسب بهره بگیرید. شما قرار است هزینه زیادی برای کابینت بپردازید و سال‌ها از این کابینت‌ها استفاده کنید. بهتر است بیشترین زمان ممکن را برای انتخاب یک تولید کننده کابینت مناسب و توانمند صرف کنید.

با دقت و وسواس از سازنده کابینت بخواهید به تعهدش در قبال خواست شما و طرح و ایده نهایی عمل کند.

تولید کابینت آشپزخانه

سخن پایانی

اشاره شد که کابینت آشپزخانه، جزء مهمی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه به حساب می‌آید. این مساله در خانه‌هایی با آشپزخانه‌های اوپن، یا خانه‌هایی که فضای نشیمن و آشپزخانه یکسان است، از اهمیت بیشتری هم برخوردار است. برای داشتن کابینت‌های جذاب و ایده‌آل، علاوه بر هزینه‌ای که می‌پردازید، باید به رنگ و مدل کابینت‌ها، هارمونی و هماهنگی با اجزای منزل و همچنین انتخاب تولید کننده و طراح حرفه‌ای توجه کنید. بهترین مدل و زیباترین کابینت‌ها، در گرو دستانِ هنرمندِ کابینت‌سازان و طراحان باتجربه به بار می‌نشیند.

ازین که تا پایان همراه این محتوا بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب بیان شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

از شما دعوت می‌کنیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید و مدل‌های جدید و مد روز کابینت آشپزخانه را مشاهده کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *