کابینت آشپزخانه پلی وود با ویژگی های باور نکردنی

کابینت آشپزخانه پلی وود

بعضی از افراد برای انتخاب های بزرگ دنبال ریسک هستند و دوست دارند جدیدترین ها را امتحان کنند. اگر شما هم از این دسته ادم ها هستید که دوست دارید برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب جدید انجام دهید پس سایت مناسبی را برای گرفتم اطلاعات انتخاب کرده اید چون ما در آکس چوب برای شما بهترین ها و جدیدترین ها را انتخاب می کنیم.

کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم درون آشپزخانه است که علاوه بر اینکه در سازماندهی و ایجاد نظم کاربرد دارد، نقش مهمی هم در هماهنگی و زیبایی دکوراسیون خانه دارد. از آنجا که ساخت و نصب کابینت‌ها، پروژه‌ای تقریبا گران و زمان‌بر است، نمی‌توان کابینت‌های آشپزخانه را در بازه‌های زمانی کوتاه، همانند سایر لوازم منزل تعویض کرد. بنابراین باید در انتخاب مدل، رنگ، سبک و جنس کابنیت آشپزخانه، به اندازه کافی دقت و سلیقه به خرج دهید تا بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود فراهم آورید.

در این محتوا قصد داریم یکی از انواع کابینت‌های آشپزخانه را که اتفاقا از کارایی و دوام بسیار بالایی هم برخوردار است، به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه وب‌سایت آکس چوب باشید تا بیشتر درباره‌ی کابینت آشپزخانه پلی وود بدانیم البته میتونید در مورد مدل های دیگر کابینت در صفحه کابینت آشپزخانه ممبران و یا هایگلاس بیشتر بخوانید.

کابینت plywood  برای روی کابینت

کابینت آشپزخانه پلی وود چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

همانطور که احتمالا از شنیدن اسم کابینت آشپزخانه پلی وود حدس زده‌اید، این کابینت از ترکیب دو متریال چوب و پلاستیک ساخته می‌شود. کابینت پلی وود از کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی که به انگلیسی “wood plastic composite  ” نام دارد و به اختصار کابینت WPC نامیده می‌شود، تشکیل شده است. ترموپلاستیک بکار رفته در کابینت آشپزخانه پلی وود از سه ماده‌ی پلی‌پروپیلین ، PVC و پلی‌اتیلن تشکیل شده است و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر کابینت‌ها دارد.

کامپوزیت پلی وود، این قابلیت را دارد که با توجه به نوع شرایط جغرافیایی، بتوان میزان و نوع چوب یا پلاستیک آن را تغییر داد. پلی وود در صنعت کابینت‌سازی، کاربردهای فراوان دارد و دوام بالاتری نسبت به کابینت‌های چوبی، MDF ، هایگلاس یا ممبران از خود نشان می‌دهند.

کابینت آشپزخانه پلی وود به دلیل این‌که از هر دو متریال چوب و پلاستیک ساخته شده است، از خاصیت و ویژگی‌های هر دو کابینت بهره گرفته است و در مقابل، نقایص هر کدام را پوشش داده است.

ویژگی های کابینت پلی وود

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه پلی وود:

هر نوع متریالی که برای ساخت کابینت آشپزخانه انتخاب می‌کنید، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربفردی دارد که می‌تواند در انتخاب هر چه بهتر و مناسب‌تر کابینت آشپزخانه به شما کمک کند. در ادامه ویژگی‌های کابینت پلی وود را بر می‌شماریم:

  • کابینت آشپزخانه پلی وود یکی از مقاوم‌ترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه است که به راحتی می‌تواند ضربات ناشی از خراش یا فشار را تحمل کند.
  • کابینت پلی وود در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم است و با تغییرات حرارتی مانند سرما یا گرما، دچار تغییر رنگ یا ترک‌خوردگی نمی‌شود.
  • کابینت آشپزخانه پلی وود ، وزن سبکی دارد و به همین دلیل جابجایی و حمل ونقل آن بسیار آسان است.
  • کابینت پلی وود، مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن دارد و با اینکه وزن سبکی دارد، به راحتی می‌تواند وزن زیاد اجسام درون کابینت را تحمل کند و دچار خمودگی نشود.
  • کابینت پلی وود، بادوام و مقاوم است و عمر مفید بالایی دارد.
  • این کابینت در برابر امواج رادیو مغناطیسی و صوت مقاوم است و به همین دلیل کاربرد زیادی در صنعت دارد.
  • از آنجا که متریال بکار رفته در کابینت پلی وود، بسیار مقاوم است، این کابینت در برابر حرارت و گرما بسیار مقاوم است و حتی در معرض قرارگیری با اجسام داغ، دچار سوختگی نمی‌شود و به بیانی می‌توان گفت ضدحریق است.
  • از ویژگی‌های منحصربفرد کابینت آشپزخانه پلی وود ، باید به قابلیت تعمیر آن پس از آسیب‌دیدگی اشاره کرد. در نظر داشته باشید کابینت‌های بسیار کمی هستند که بعد از خرابی یا آسیب‌دیدن، قابلیت تعمیر و بازسازی دارند و پلی وود یکی از آن‌ها است.
  • لایه‌ی پلاستیکی بکار رفته در متریال پلی وود، از کابینت در برابر کپک زدگی و قارچ زدگی در مناطق مرطوب محافظت می‌کند.

مزایای کابینت پلی وود

  • کابینت پلی وود در سبک کابینت مدرن و نئوکلاسیک ساخته می‌شود.
  • کابینت پلی وود، آنتی باکتریال است و میکروب یا باکتری نمی‌تواند بر روی آن رشد کند و به دلیل همین خاصیت، کاربرد فراوانی در بیمارستان ها و آزمایشگاه‌ها دارد.
  • کابینت پلی وود به دلیل روکش پلاستیکی بکار رفته در آن، در مقابل رطوبت و نفوذ آب مقاوم است و به عنوان یک کابینت ضدآب شناخته می‌شود.
  • این کابینت، در برابر خط و خش کاملا مقاوم است.
  • از آنجا که این کابینت‌ها ضد آب هستند، قابلیت شست‌وشو با مواد تمیزکننده شیمیایی را دارند.
  • پلی وود متریالی ست که در ساخت روکابینتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تنوع رنگ کابینت آشپزخانه پلی وود بالاست و شما می‌توانید انواع رنگ‌های جذاب را برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید و سفارش بدهید.
  • کابینت آشپزخانه پلی وود ، در برابر حشرات موذی مقاوم است و حشراتی مانند سوسک، موش یا موریانه دوست ندارند در آن لانه‌گزینی کنند.
  • کابینت آشپزخانه پلی وود ، قیمت مناسبی دارد و در گروه کابینت‌های گرانقیمت دسته‌بندی نمی‌شود.
  • ضخامت ورق پلی وود می‌تواند متفاوت باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه کابینت آشپزخانه پلی وود ، سازگاری آن با محیط زیست است. این متریال بعد از خرابی، قابل بازیافت است و می‌توان از ضایعات چوب یا پلاستیک آن استفاده مجدد کرد. بنابراین مطابق میل دوستداران طبیعت است.

کابینت پلی وود برای چه نوع فضاهایی مناسب است؟

به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه پلی وود ، کابینت مقاومی است، از آن می‌توان در هر نوع آشپزخانه‌ای استفاده کرد. این کابینت در مناطقی که آب و هوایی مرطوب یا بسیار خشک دارند، مناسب است و به علت شرایط بد آب و هوایی دچار آسیب‌دیدگی و تخریب نخواهد شد.

همچنین این کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است و فضای دلنشینی را برای شما فراهم می‌آورد. چنانچه فضای آشپزخانه شما کوچک است یا نور کافی دریافت نمی‌کنید، پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های روشن این کابینت استفاده کنید و در صورتی که متراژ آشپزخانه‌تان بزرگ است و نور کافی هم دریافت می‌کنید، در انتخاب رنگ محدودیتی نخواهید داشت و می‌توانید از رنگ‌های تیره هم استفاده کنید.

کابینت پلی وود به دلیل خاصیت‌های کاربردی که دارد، از جمله ضدحریق، ضد الکتریسیته، ضدباکتری و ضد رطوبت بودن، در بسیاری مشاغل خاص مانند بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه یا کارگاه‌ها و سایر مکان‌هایی که نیازمند این خصوصیات هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقرون بصرفه نیز هست.

تعبیه صفحه روکابینتی از متریال پلی وود:

همانطور که اشاره شد، متریال پلی وود به دلیل اینکه در قطرها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود و همچنین در برابر ضربات، خط و خش، فشار و حرارت مقاوم است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سطح پیشخوان یا کانتر آشپزخانه شما ست.

صفحه‌ی روکابینتی پلی وود، خاصیت ضدرطوبتی دارد، آنتی باکتریال هست و قابلیت شست‌وشو هم دارد! به همین دلیل به عنوان پیشخوان آشپزخانه استفاده فراوانی دارد.

اگر تمایل دارید جنس کابینت‌های خود را از متریالی به غیر از پلی وود انتخاب کنید، می‌توانید مطابق با رنگ و سبک کابینت‌هایتان از صفحه‌های روکابینتی یا پیشخوان پلی وود استفاده کنید و از کارایی و دوام آن بهره‌ی کافی را ببرید.

صفحه روکابینتی

استفاده از متریال پلی وود در ساخت بدنه و اسکلت کابینت:

به دلیل مقاومت بسیار بالایی که کابینت و متریال پلی وود از خود نشان می‌دهد و همچنین وزن سبک آن، بسیاری از طراحان کابینت ازین متریال در اسکلت یا بدنه‌ی کابینت‌ها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که پلی وود، ماده‌ای به نسبت ارزان ‌قیمت است و اگر بخواهید کابینت‌های چوبی سفارش دهید برای کاهش هزینه‌، می‌توانید ازین متریال در اسکلت کابینت‌ها استفاده کنید و تنها درها و سایر بخش‌های قابل رویت کابینت را از جنس چوب یا هر متریال دیگری که مد نظرتان است، بسازید.

نحوه تمیزکاری و نظافت کابینت آشپزخانه پلی وود:

معمولا هر نوع کابینت‌، برای تمیزکاری و شست‌وشو، محدودیت‌های خاص خود را دارد که عدم رعایت این موارد، منجر به خرابی کابینت‌های شما خواهد شد. اما کابینت آشپزخانه پلی وود، علاوه بر اینکه به راحتی تمیز می‌شود، قابلیت شست‌وشو هم دارد و حتی می‌توانید برای تمیز کردن آن از مواد شوینده و شیمایی هم استفاده کنید که این مساله کارتان را راحت و خیال‌تان را آسوده می‌کند.

عمر مفید پیشخوان یا کابینت پلی وود:

همه‌ی کابینت‌ها، عمر مفیدی دارند و بعد از سپری شدن آن، فرسوده و نافرم می‌شوند. بسته به نوع متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود، عمر کابینت‌ها هم متغیر است. کابینت آشپزخانه پلی وود ، یکی از مقاوم‌ترین کابینت‌ها ست که به نسبت قیمت مناسبی که دارد، به راحتی دچار خرابی و فرسودگی نمی‌شود.

با توجه به این که، کابینت پلی وود در زمره کابینت‌ها و متریال جدیدی ست که در صنعت کابینت‌سازی بکار می‌رود، نمی‌توان عمر دقیقی را برای آن در نظر گرفت. اما کارشناسان تخمین می‌زنند عمر مفید کابینت آشپزخانه پلی وود ، دست‌کم سی سال خواهد بود.

کابینت پلی وود در رنگ های مختلفسخن پایانی:

کابینت آشپزخانه پلی وود یا WPC نوع جدید و مدرنی از کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود که اتفاقا با توجه به ویژگی‌های ممتازی که دارد، قیمت مناسبی دارد.کابینت آشپزخانه پلی وود، یکی از مقاوم‌ترین کابینت‌هایی ست که می‌توانید در منزل داشته باشید و با خرید آن، سالیان مدید اطمینان داشته باشید که کابینت آشپزخانه شما به راحتی خراب نمی‌شود.

 

تیم آکس چوب آرزومند است این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب بهترین نوع کابینت برای محل کار یا منزل شما، یاری رسانده باشیم. ازین که این محتوا را مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *