تمیز کردن کابینت آشپزخانه ؛ تمیز کردن کابینت های لمینت , های گلاس و چوبی

تمیزکردن کابینت آشپزخانه

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

آشپزخانه عمومی ترین مکان هر خانه ای محسوب می شود،بنابراین بیش از نقاط دیگر منزل به تمیز کردن مداوم احتیاج دارد. همچنین آشپزخانه فضایی است که در صورت کثیف بودن، هر کسی متوجه آن خواهد شد. لکه های غذا، باقیماندن اثر انگشت، لکه های آب و لکه های چربی، یکی از اصلی ترین مواردی هستند کهباعث کثیف شدن کابینت ها می شوند، اما خوشبختانه راه های زیادی هستند که باعث میشود به راحتی از شر این کثیفی ها راحت شوید و کابینت آشپزخانه شما همواره تمیزباقی بماند و شما از زیبایی آن لذت ببرید. همراه آکس چوب باشید تا نکات مفیدی رادر ارتباط با نحوه ی تمیزکردن کابینت آشپزخانه به شما بگوییم.

تمیزکردن کابینت آشپزخانه برای همه ی کابینت ها

تمیزکردن کابینت آشپزخانه برای همه ی کابینت ها:

برای اینکه آشپزخانه شما همواره تمیز باشد و ذرات چربی یا گرد و خاک باعث کدر شدن رنگ کابینت های شما نشود، سعی کنید لکه را در همان لحظه ای که بر روی کابینت شما ایجاد می شود، لکه برداری کنید. همچنین هفته ای یکبار کابینت های خود را با یک دستمال نانو یا نخی آغشته به محلول آب و سرکه یا آب گرم، تمیز نمایید.
ما مفصل درباره ی تمیز کردن عمومی کابینت آشپزخانه درمحتوای  چگونه همه نوع کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟ صحبت کرده ایم و به شما پیشنهادمی دهیم حتما این محتوا را مطالعه نمایید.


به جز برنامه هفتگی و عمومی، لازم است کابینت های خود را با توجه به جنس و متریال بکار رفته در آن، تمیز و نگهداری کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. با تمیز کردن مداوم کابینت ها، نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید، مواد شیمیایی قوی که امروزه استفاده از آن ها، بسیار متداول شده است، به مرور زمان به کابینت های شما، آسیب های جدی وارد می کنند و باعث کمرنگ شدن رنگ کابینت هایتان خواهند شد. برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه سعی کنید از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کنید و پول خود را صرف مواد شوینده شیمیایی گران قیمت نکنید. در ادامه با توجه به نوع کابینت های آشپزخانه شما، نحوه ی تمیز شدن آن را بیان می کنیم:

تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس

تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس:

کابینت های گلاس یکی از بهترین متریال، جهت تمیز کردن کابینت آشپزخانه است. این کابینت ها به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند، اجازه نمی دهند، ذرات گرد و خاک یا چربی به راحتی بر روی آن ها بنشینند و با توجه به سطح صافی که دارند، به راحتی نیز تمیز می شوند. در مقابل، از آنجا که سطح کابینت های گلاس، بسیار شفاف است و بازتاب نور بسیار بالایی دارد، هر گونه کثیفی و لکه را به سهولت نشان می دهد، بنابراین تمیز بودن و درخشندگی کابینت های گلاس، نقش اساسی در زیبایی آن دارد.
قبل از اقدام به تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس، باید مطمئن شوید که ماده تمیز کننده ای که قرار است استفاده کنید، به جنس کابینت شما آسیب نمی زند. سعی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما از کاتولوگ های آموزشی استفاده کنید.
کابینت های گلاس، از متریال MDF خام ساخته می شود و سپس توسط لایه ی پلاستی گلاس، روکش می شود. ازین رو در نحوه ی تمیزکردن کابینت های گلاس، باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرید، زیرا این کابینت ها در صورت خیس یا مرطوب شدن، آسیب خواهند دید. همچنین در نظر داشته باشید تمیز کننده های بر پایه ی روغن، گزینه ی مناسبی برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس نیستند. این مواد باعث خش انداختن بر روی کابینت شده و حتی می تواند بر روی کابینت شما ایجاد لکه نماید.

محلول سرکه و آب گرم، یکی از بهترین تمیز کننده ها برای کابینت های گلاس است

محلول سرکه و آب گرم، یکی از بهترین تمیز کننده ها برای کابینت های گلاس است. دو لیوان آب گرم را با نصف لیوان سرکه مخلوط کرده و دستمال نخی یا میکروفایبر را به آن آغشته کنید و بر سطح کابینت خود ، هم از بیرون و هم از داخل بکشید. از آنجا که سطح کابینت های گلاس بسیار صاف است، معمولا با این روش به آسانی تمیز می شود و اثری از لکه یا اثر انگشب بر روی آن باقی نمی ماند.

محلول های معمول شیشه پاک کن، یکی دیگر از گزینه های رایج برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس است. این مواد را روی کابینت خود اسپری نمایید و سپس آن را با دستمال دیگری پاک کنید. سعی کنید از مواد شیمیایی قوی برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس استفاده نکنید زیرا این مواد ممکن است به بافت درخشنده کابینت های شما آسیب وارد آورند و در صورتی که سطح کابینت شما دچار آسیب دیدگی شود، به راحتی دیده خواهد شد.

نکته: هر گاه برای اولین بار از یک مواد شوینده برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه های گلاس استفاده می کنید، آن را بر روی یک نقطه ای که کمتر در دیدرس است، استفاده کنید و چند ساعتی صبر کنید. در صورتی که مشاهده کردید، رنگ کابینت شما ثابت مانده و دچار تغییر رنگ نشده است، می توانید بقیه کابینت را با آن تمیز نمایید.

همواره کابینت های خود را بعد از پاک کردن با مواد شوینده با دستمالی دیگر خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت به مدت طولانی بر روی کابینت شما باقی بماند.یکی از بهترین مواد برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه چوبی ، صابون است.

تمیزکردن کابینت آشپزخانه چوبی:

یکی از بهترین مواد برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه چوبی ، صابون است. صابون باعث درخشان شدن کابینت های چوبی می شود به طوری که کابینت شما، حتی نو به نظر می رسد. کابینت ها را با دستمالی نرم که به محلول آب و صابون آغشته شده، تمیز کرده و سپس با یک دستمال نخی خشک کنید.

برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه چوبی سعی کنید از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید زیرا این دستمال ها از خود ردی بر جای نمی گذارند و باعث خراش افتادن بر روی بافت چوب نیز نمی شوند.

محلول سرکه و آب، یکی دیگر از مواد مناسب برای تمیز کردن کابینت های چوبی ست. دو لیوان آب گرم را با نصف لیوان سرکه مخلوط کرده و دستمالی را به آن آغشته کرده و بر روی کابینت بکشید. سرکه به راحتی، لکه های چربی را از کابینت های چوبی شما خواهد زدود و نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی شیمیایی نخواهید داشت.

در نظر داشته باشید برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه چوبی، دستمالی که به مواد شوینده یا آب آغشته می کنید، نباید زیادی زیاد خیس نباشد. چوب به رطوبت و آب بسیار حساس است و اگر رطوبت اضافی به کابینت های شما نفوذ کند باعث باد کردن و خراب شدن بافت آن می شود. اگر درون کابینت های خود را تمیز می کنید، چند ساعتی درب های کابینت را باز بگذارید تا عبور جریان هوا، آن ها را کاملا خشک کند.

برای دوام و ماندگاری بیشتر از کابینت چوبی، لازم است نقاطی را که بیشتر در معرض رطوبت هستند، مانند بالای اجاق گاز یا سماور را مراقبت بیشتری نمایید. بهتر است برای این نقاط، از روکش و رنگ های ضد رطوبت استفاده کنید تا کابینت شما دچار آسیب دیدگی نشود.تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت

تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت:

لمینت متریالی بسیار شکننده است اما در عین حال به راحتی تمیز می شود و برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت، نیاز به استفاده از پاک کننده های قوی نخواهید داشت. کابینت های لمینت معمولا با یک تمیز کننده سبک خانگی سبک می شوند و مانند روز اول درخشان و زیبا خواهند شد.

برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت، کافی ست دستمال میکروفایبر یا نخی را به محلولی متشکل از دو لیوان آب و نصف لیوان مایع ظرف شویی آغشته کرده و بر سطح کابینت ها بکشید و سپس خشک کنید.

تمیز کننده های چند منظوره سبک هم می توانند گزینه ی مناسبی برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت باشند.

همچنین می توانید از محلول سرکه و آب هم برای تمیزکردن کابینت آشپزخانه لمینت استفاده کنید. در صورتی که لکه های مقاوم تری از ذرات چربی یا غذا بر روی کابینت لمینت ایجاد شد، می توانید از خمیر جوش شیرین برای لکه بری استفاده نمایید. به این منظور، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به شکلی خمیری مانند درآید، سپس آن را بر روی لکه ی کابینت قرار دهید. اجازه دهید خمیر جوش شیرین، چند دقیقه بر روی لکه باقی بماند و بعد خمیر را از روی لکه بزدایید و با دستمالی دیگر آن را خشک کنید.

همواره در نظر داشته باشید کابینت های لمینت، در برابر آب و رطوبت بسیار آسیب پذیرند و اگر آب به درون آن ها نفوذ کند به سرعت دچار باد کردگی و پوسیدگی می شوند. بنابراین از باقی ماند رطوبت و نم بر روی کابینت خود، اجتناب کنید.

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را در آکس چوب بخوانید:

طراحی آشپزخانه با هفت روش پیشنهادی آکس چوب برای شما

تمیز کردن کابینت آشپزخانه ؛ کابینت های چوبی ، فلزی و رنگ شده

کابینت های آشپزخانه اگر زیبا و تمیز باشند، نما و جلوه ی آشپزخانه شما چند برابر خواهد شد. همچنین تعویض کابینت های آشپزخانه کار چندان آسانی نیست و باعث صرف هزینه و زمان خواهد شد. بنابراین تمیزکردن کابینت آشپزخانه یک ضرورت برای هر خانه ای محسوب می شود. امیدواریم این محتوا برایتان سودمند باشد و توانسته باشید از مطالب آن استفاده نمایید.ازین که این محتوا را در وبسایت آکس چوب مطالعه کردید ازشما سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *