طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران ؛ ترکیبی کلاسیک و مدرن

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

دکوراسیون و چیدمان منزل از گذشته تا به امروز تغییرات فراوانی کرده است. تنوع و گستردگی انواع و مدل های مختلف کابینت در منازل، باعث شده است که نظر هر نوع سلیقه ای تامین شود. بعد از کابینت های چوبی، فلزی، ام دی اف مات و براق، کابینتِ های گلاس، نسل جدیدی از کابینت، به منازل مدرن و شیک امروزی راه یافته است که ممبران نام دارد. ممبران محصول جدیدی است که از حکاکی بر روی ام دی اف خام و با مقاومت بالاتری تولید می شود. کابینت ممبران از مواد و متریال جدید و پیشرفته ساخته می شود. طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران ، نمایی کلاسیک به ظاهر آشپز خانه و منزل شما خواهد بخشید و در عین مدرن بودن، تجربه سالیان گذشته را بریا شما تداعی خواهد کرد.

ممبران یا membrane ، به نوعی کابینت گفته می شود که مواد و متریال تشکیل دهنده آن چوب صنعتی یا همان  MDF است. به دلیل اینکه این مواد با لایه PVC عایق می شود به آن کابینت وکیوم یا کابینت روکش PVC   هم گفته می شود.

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران ، ظاهری ساده اما مدرن به آشپزخانه منزل شما خواهد بخشید. این ویژگی باعث شده ممبران، از سوی خریداران با استقبال زیادی مواجه شود.

کابینت ممبران

مواد پایه به کار رفته در کابینت ممبران:

در واقع کابینت ممبران، نوع پیشرفته و تغییر یافته از MDF است. ام دی اف خام، به وسیله ی ماشین های CNC،  در طرح های مختلف و مطابق سلیقه مشتری تراشیده می شود. پس  از آن ام دی اف طراحی شده، وارد دستگاه وکیوم شده و زیر فشار مکش و خلاء بسیار زیاد، لایه ای از جنس PVC  بر روی آن کشیده می شود. پی وی سی، به دلیل خاصیت ضد رطوبتی که دارد باعث افزایش مقاومت کابینت ممبران در برابر رطوبت می شود.

به بیان دیگر، کابینت ممبران، از جنس ام دی اف ساخته شده که بر روی آن طرح های کلاسیک ایجاد می شود و سپس در دستگاه وکیوم با لایه ضد آب، روکش می شود.لایه پی وی سی، با چسب مستحکم و فشار بسیار بالا به ام دی اف، می چسبد. بنابراین کیفیت چسب و میزان استفاده آن، در کیفیت نهایی محصول بسیار موثر است.

کابینت ممبران ضد آب است!

همانطور که در سطور بالا گفته شد، لایه PVC که بر روی MDF خام کشیده می شود، مانع از نفوذ رطوبت به آن خواهد بخشید. ضد آب بودن کابینت در آشپزخانه امتیاز قابل توجهی است چرا که هم کابینت های چوبی و هم فلزی در برابر نفوذ آب، آسیب پذیر هستند و دچار پوسیدگی خواهند شد. خاصیت ضد آب بودن ممبران علاوه بر اینکه مانع آسیب  به ساختار چوب آن می شود، باعث ماندگاری و زیبایی کابینت نیز خواهد شد.

کابینت ممبران سفید و کلاسیک برای آشپزخانه بزرگ
کابینت ممبران سفید و کلاسیک برای آشپزخانه بزرگ

انواع طراحی های حک شده بر روی کابینت ممبران:

کابینت ممبران دارای دو نوع طراحی است. نقش های فرو رفته و نقش های برآمده.

نقوشی که به وسیله دستگاه  CNC ، طراحی می شود، می تواند تنها با حکاکی های فرو رفته، وارد دستگاه وکیوم شود.و یا علاوه بر حکاکی و کنده کاری، برجستگی هایی نیز داشته باشد.

برای ایجاد نقوش برجسته، انواعی از قطعات و طرح های برجسته از جنس ام دی اف ایجاد می شود و بر روی ام دی اف خام قرار  می گیرد و سپس درون دستگاه وکیوم خواهد رفت. نتیجه ی کار، محصولی است که با برجستگی ها و حکاکی های زیبا، ظاهری چشم نواز و منحصر به فرد به آشپز خانه شما خواهد بخشید.

کابینت آشپزخانه ممبران سفید با منبت کاری
کابینت آشپزخانه ممبران سفید با منبت کاری

ویژگی های کابینت ممبران:

  • قیمت تمام شده:

می توان گفت طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران چندان هم گران قیمت نیست.  از لحاظ قیمت و هزینه، کابینت ممبران نسبت به انواع دیگر کابینت، در رنج متوسط قرار دارد. قیمت تمام شده ممبران با توجه به طراحی و کیفیت ساخت آن، افزایش خواهد یافت. رنگ، طراحی ، پر کار بودن یا خلوتی طرح، کیفیت مواد اولیه و …. از ویژگی هایی هستند که بر قیمت کابینت ممبران اثر گذار می باشند.

  • طراحی کلاسیک و ساده:

طراحی کابینت ممبران کلاسیک و نئو کلاسیک است که از دهه ها و سده های گذشته اقتباس شده است. تفاوت کابینت ممبران با کابینت هایی که در گذشته طراحی و ساخته می شده اند، تفاوت در مواد تشکیل دهند و نحوه ساخت آن است. همچنین امروزه در طراحی آشپزخانه با کابینت ممبرن ، از سادگی و جزئیات تزئینی کمتری استفاده می شود.

  • وجود طرح ها و مدل های بسیار متنوع:

می توان گفت، جذاب ترین ویژگی کابینت ممبران نسبت به انواع دیگر کابینت، تنوع زیاد آن برای انتخاب مشتری ست. شما می توانید رنگ،طرح و بافت کابینت را مطابق میل و نظر خود انتخاب کنید. همچنین از انواع مدل ها و رنگ های مختلف، در نما، ستون، سر ستون و تاج کابینت، طبق سلیقه خود استفاده نمایید. بنابراین شما در طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران ، محدودیت چندانی نخواهید داشت و به بیانی دیگر دست شما برای انتخاب باز است.

  • عدم نفوذ آب و رطوبت:

به دلیل استفاده از روکش یکپارچه PVC بر روی کابینت ممبران، آب و رطوبت نمی تواند به کابینت نفوذ کند. بنابراین مقاومت این نوع کابینت نسبت به پوسیدگی بالاست.

  • یک پارچگی و زیبایی:

کابیینت ممبران به دلیل اینکه به وسیله پی وی سی در دستگاه وکیوم، پرس می شود، دارای یکپارچگی است. یکپارچه بودن کابینت ممبران باعث می شود درز و شکافی در آن دیده نشود و علاوه بر مقاومت بیشتر نسبت به عوامل محیطی، زیباتر هم به نظر برسد.

کابینت ممبران کرم رنگ با جزیره
کابینت ممبران کرم رنگ با جزیره

طرح های کابینت آشپزخانه ممبران:

انواع مدل های کلاسیک کابینت را می توان با ممبران ایجاد کرد و از زیبایی آن لذت برد. نکته ای که در انتخاب مدل و طرح کابینت ممبران باید مد نظر قرار داد، هماهنگی و تناسب رنگ آن را محیط و دکوراسیون منزل است.

در زیر، چند نمونه از مدل های طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران را که بسیار پر طرفدار هستند، به شما ارائه خواهیم داد:

  • آشپزخانه کلاسیک با گاز جزیره، نمونه ای از طرح های مورد توجه خریداران است. به دلیل طرح ها و نقوش حک شده و برجسته بر روی بدنه کابینت ممبران، مدل جزیره بسیار زیباتر از سایر انواع کابینت به چشم خواهد رسید.
  • طرح کلاسیک سفید، که یکی از محبوب ترین مدل های طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران است.
  • علاقمندان و دوستداران نقاشی و طرح های سنتی، می توانند از کابینت ممبران که با نقاشی کلاسیک مزین شده است، استفاده نمایند.
  • استفاده از رنگ های ترکیبی، یکی دیگر از مدل های طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران است که فضای منزل شما را لاکچری و لوکس نشان خواهد داد.
  • استفاده از کابیت های تیره رنگ، انتخاب دیگری است که مورد توجه افراد خاص قرار خواهد گرفت. البته رنگ های بسیار تیره و سیاه بهتر است برای فضاهای بزرگ به کار برود.
  • انواع طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران در رنگ های مات و براق تهیه می شود که می تواند، مطابق دکوراسیون منزل شما هماهنگی لازم را ایجاد کند.

کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک:

شاید به دلیل طراحی کلاسیک کابینت ممبران، این تصور ایجاد شود که ممبران برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست. اگر آشپزخانه و فضای کوچکی دارید، برای باز تر دیده شدن فضا، می توانید از رنگ های روشن و ساده تر کابینت ممبران استفاده کنید. مزیت استفاده از رنگ های روشن، بزرگ نشان دادن فضا و بازتاب نور بهتری است، بنابراین با این ترفند، فضای آشپزخانه شما بزرگتر و دلباز تر به نظر خواهد رسید.       

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران رنگ تیره

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ممبران:

کابینت ممبران انواع بسیار متنوعی دارد، بنابر این می تواند برای فضا های مختلف، مناسب و کاربردی باشد. طراحان کابینت ممبران همواره سعی نموده اند که بهترین و جدیدترین مدل های کابینت را طراحی و به بازار عرضه نمایند.

کابینت ممبران با رنگ سفید، یکی از انواع مدل هایی است که همیشه مورد توجه خریداران قرار گرفته است. رنگ سفید با طرح ها و حکاکی های متنوع می تواند تنوع و زیبایی زیادی را برای شما به وجود آورد و سال های متمادی زیبایی خود را حفظ کند.

به دلیل اینکه رنگ سفید در ردیف رنگ های خنثی قرار دارد، به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شود. به عنوان نمونه، ترکیب رنگ سفید با طلایی یکی از زیباترین و به روز ترین مدل های کابینت ممبران است.

حکاکی هایی که در بدنه و سطح کابینت ممبران ایجاد می شود رنگ سفید را بسیار زیباتر نشان خواهد داد. همچنین رنگ سفید باعث روشنایی بیشتر فضای آشپزخانه خواهد شد.

نکات قابل توجه در طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران:

در انتخاب و طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران، چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

  • از متریال و مواد اولیه مناسب و با کیفیت استفاده کنید. کیفیت ام دی اف اولیه، چسب کافی و قوی و ورق PVC مرغوب، از عواملی هست که در ماندگاری و مقاومت کابینت شما نقش تعیین کننده ای دارند.
  • سعی کنید کابینت ساز با تجربه استخدام کنید. حتما پیش از سفارش چند نمونه از کارهای انجام شده توسط او را از نزدیک ببیند.
  • در طراحی و انتخاب مدل کابینت، حتما از کابینت ساز مشورت بگیرید.
  • معایت و محاسن کابینت ممبران را از قبل بررسی کنید و سپس اقدام به سفارش آن کنید.
  • در انتخاب رنگ و طرح کابینت ممبران، دقت کافی داشته باشید که رنگ و طرح آن با وسایل و لوازم منزل شما هم خوانی وهماهنگی لازم را داشته باشد.

سخن آخر

برای نقشه کابینت آشپزخانه جدیدتان می توانید از کابینت ممبران استفاده کنید. تنوع در طرح و رنگ این نوع کابینت باعث می شود دست شما هنگام انتخاب باز باشد و بتوانید سلیقه خود را در اجرای طرح اعمال کنید. برای اطلاع بیشتر از چگونگی اجرا و قیمت ها می توانید هم اکنون با مشاوران ما در آکس چوب تماس بگیرید

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *