کابینت بدون دستگیره ؛ انتخابی مدرن در آشپزخانه ای مدرن

انتخابی مدرن در آشپزخانه ای مدرن

تصور وجود کابینت‌هایی بدون دستگیره شاید تا چند سال پیش، بسیار دور از ذهن می‌نمود، اما امروزه به کمک دانش و تکنولوژی هر چیزی ممکن است. با دیدن کابینت بدون دستگیره ، ممکن است این فکر به ذهن‌تان خطور کند که چگونه می‌توان درب این کابینت‌ها را باز یا بسته نمود؟ در پاسخ باید گفت، باز و بسته کردن کابینت بدون دستگیره برخلاف چیزی که ممکن است به نظر آید، ابدا مشکل نیست و تنها یک فشار کوچک لازم است تا درب کابینت به روی شما گشوده شود و شما دسترسی کاملی به وسایل درون آن داشته باشید.

در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به کابینت بدون دستگیره یا کابینت آشپزخانه مگنت‌دار با شما سخن بگوییم. اگر شما هم طرفدار سادگی و سبک مدرن دکوراسیون آشپزخانه هستید، این محتوا را دنبال کنید:

نقش دستگیره‌ها در زیبایی کابینت:

شاید در وهله‌ی اول، دستگیره‌‌های کابینت، اجزای  مهم و حائز اهمیتی به نظر نیایند، اما زمانی که پا به درون آشپزخانه می‌گذارید، دستگیره‌ها بیش از یک اجزای کوچک و بدون اهمیت، جلوه‌گری می‌کنند. دستگیره‌های آشپزخانه در واقع اجزایی هستند که باعث باز و بسته شدن درب و کشوی کابینت‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث تسهیل کار شوند، اما وجود یا عدم وجود آن‌ها چنانچه به جا و متناسب بکار گرفته شوند، نقش مهمی هم در زیبایی آشپزخانه ایفا می‌کنند.

کابینت  مشکی بدون دستگیره

،دستگیره کابینت‌ آشپزخانه تابعی از سبک و مدل کابینت‌ها ست، به این معنی که باید با سبک و نوع کابینت‌ها و فضای کلی آشپزخانه هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

چرا کابینت‌ بدون دستگیره ؟

کابینت‌ بدون دستگیره امروزه از اقبال زیادی نزد خریداران برخوردار شده است و این به دلیل مزایایی است که این سبک از کابینت برای آشپزخانه شما به همراه دارد:

  • مهم‌ترین ویژگی کابینت بدون دستگیره ، عدم وجود ابزار و یراق‌ بر روی درب کابینت آشپزخانه است. این ویژگی باعث می‌شود، قدرت انطباق‌پذیری و سادگی بیشتری در آشپزخانه و به دنبال آن کل دکوراسیون داخلی منزل فراهم آید.
  • کابینت‌ بدون دستگیره ، به دلیل سادگی خاصی که دارد، ممکن است توجه هر خریداری را به خود جذب کند. افرادی که طرفدار دکوراسیون ساده و خلوت هستند، طبیعتا از کابینت بدون دستگیره استقبال خواهند کرد و این مدل از کابینت‌ها بدون شک برایشان جذاب خواهد بود.
  • کوچک بودن فضای کلی خانه‌ها باعث شده است که طراحان تمایل بیشتری به سمت سادگی داشته باشند، زیرا وجود دکوراسیون ساده و با پیرایه‌ی کمتر، فضا را بزرگتر و با نظم بیشتری نشان می‌دهد.
  • وجود نظم، یکی دیگر از دلایل تمایل افراد به کابینت بدون دستگیره است. از آنجا که فضای کلی آشپزخانه‌ها با اتاق نشمین و پذیرایی یکسان است و وسایل آشپزخانه و نشیمن به گونه‌ای با هم، ترکیب و ادغام می‌شوند، وجود کابینت‌های بدون دستگیره باعث ایجاد نظم بیشتری شده و از فضایی شلوغ و پر زرق و برق جلوگیری می‌کند.
  • کابینت‌ بدون دستگیره یا مگنت‌دار، طرح جدیدی از کابینت‌ آشپزخانه محسوب می‌شود و طبیعی است که افرادی که به دکوراسیون مد روز علاقمند هستند، به این مدل از کابینت‌ها جذب شوند.
  • راحتی و سهولت در روند باز و بسته کردن کابینت، یکی دیگر از دلایلی است که افراد زیادی را به سمت این مدل از کابینت‌ها سوق داده است.

کابینت بدون دستگیره

انواع کابینت بدون دستگیره در دکوراسیون آشپزخانه

  • کابینت دستگیره مخفی:

در واقع در این مدل از کابینت‌، دستگیره‌ها به شکل مخفی و پنهان تعبیه می‌شود و مانند شیاری باریک است که چندان به نظر بیننده نمی‌رسد. بر روی این کابینت‌ها دستگیره‌ای نصب نمی‌شود و درب یا کشوی کابینت را به گونه‌ای می‌سازند که شیار باریکی بین کابینت‌ها وجود داشته باشد و به وسیله‌ی آن بتوان کابینت را باز و بسته نمود.

از معایب کابینت دستگیره مخفی ، می‌توان به اشکال در نحوه‌ی تمیزکاری اشاره کرد. از آنجا که این کابینت‌ها، به وسیله‌ی شکاف و شیار تعبیه شده در درب کابینت، باز و بسته می‌شود، این فضا می‌تواند محل مناسبی برای جذب گرد و غبار یا ذرات چربی معلق در آشپزخانه باشد. بنابراین باید دقت بیشتری در تمیزی شکاف‌های درب کابینت داشته باشید.

کابینت بدون دستگیره جزیره

  • کابینت مگنت‌دار یا فشاری:

در این مدل، درب یا کشوی کابینت آشپزخانه به وسیله‌ی نوعی آهن‌ربا و مگنت قوی، باز و بسته می‌شود. همان‌طور که از اسم این کابینت‌ها بر می‌آيد، این کابینت‌ها به وسیله‌ی یک فشار کوچک از قید ربایش مگنت آزاد می‌شوند و شما می‌توانید درب کابینت را به راحتی باز کنید. در واقع، فنر کوچکی که در این کابینت‌ها تعبیه می‌شود، اتصال آهن‌ربا را بر قرار می‌کند و یا از هم جدا می‌سازد.

بر خلاف تصور رایج، کابینت‌های مگنت‌دار به راحتی باز و بسته می‌شوند و کار با آن‌ها بسیار سهل و راحت است.

مزیت‌های کابینت بدون دستگیره :

کابینت‌ بدون دستگیره مزیت‌ها و قابلیت‌هایی بسیاری دارد که می‌تواند فضای آشپزخانه شما را دگرگون سازد:

از آنجا که کابینت بدون دستگیره باعث خلوتی بیشتر فضای آشپزخانه می‌شود، می‌تواند آشپزخانه‌تان را بزرگتر از ابعاد واقعی آن نشان دهد.

چنانچه فضای نشیمن و آشپزخانه مشترک باشد، کابینت‌ بدون دستگیره باعث یکنواخت شدن این دو فضا شده و ازین طریق، به بزرگتر نشان‌ دادن فضای عمومی منزل کمک می‌کند.

کابینت بدون دستگیره برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است، زیرا فضا را شلوغ و شلخته نشان نمی‌دهد. البته این موضوع به این معنی نیست که در آشپزخانه‌ای با ابعاد بزرگ نمی‌توانید یا نباید از کابینت‌ بدون دستگیره استفاده کنید.

اگر از کابنیت‌ بدون دستگیره در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، وسایل تزئینی کوچک و ساده هم، خود را به خوبی نشان می‌دهند. بنابراین دست شما برای انتخاب لوزام و تجهیزات تزئینی باز است.

کابینت بدون دستگیره باعث یکپارچگی بیشتر اجزای درونی آشپزخانه با همدیگر می‌شود. اجزایی مانند، کابینت‌ها، کاشی، دیوار آشپزخانه، کاغذ دیواری و کف‌پوش و کار شما را در انتخاب این اجزاء آسان‌تر می‌نماید.

انواع کابینت‌ بدون دستگیره ، قدرت انطباق بیشتری با فضا و دکوراسیون منزل دارند و به راحتی می‌توان سایر اجزای آشپزخانه و منزل را با آن‌ها هماهنگ کرد.

کابینت  هایگلاس بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره نسل جدیدی و مدرنی از کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود.

 وجود آشپزخانه‌ای ساده و مرتب، با وجود آشپزخانه بدون دستگیره به راحتی فراهم می‌آید.

کابینت بدون دستگیره باعث دلبازی بیشتر فضای عمومی آشپزخانه می‌شود.

به دلیل سادگی انواع کابینت بدون دستگیره ، می‌توان در صورت تمایل از رنگ‌های بیشتری در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمود.

کابینت بدون دستگیره به دلیل سادگی، همواره مد است و به زودی از وجود آن‌ها در آشپزخانه خسته و دلزده نخواهید شد.

کابینت بدون دستگیره ، آشپزخانه‌ای مینیمال و ساده با فضایی دلنشین و به دور از تشریفات را برایتان ایجاد می‌کند.

با کابینت‌ بدون دستگیره ، می‌توانید از خطر باز و بسته شدن کابینت توسط کودکان نوپا در امان باشید.

کابینت‌های بدون دستگیره به اجزای لباس شما یا بدن‌تان گیر نمی‌کنند و باعث نخ‌کش شدن پارچه‌های ظریف نخواهند شد.

کابینت تیره بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

  • کابینت بدون دستگیره برای سبک آشپزخانه مدرن مناسب است و از آن نمی‌توان در سبک آشپزخانه کلاسیک استفاده نمود.
  • کابینت بدون دستگیره، برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است.
  • برای آشپزخانه‌های باریک و بلند که در واقع به علت کوچکی فضای راهرو مانند هستند، بسیار مناسب است.
  • اگر فرزند نوپا و خردسالی دارید، کابینت‌ مگنت‌دار می‌تواند از باز و بسته شدن بی‌دلیل کابینت توسط کودک‌تان جلوگیری کند.
  • کابینت بدون دستگیره، برای انواع کابینت چوبی، استیل، ممبران و MDF مناسب است.

نکات مهم در انتخاب و خرید کابینت بدون دستگیره :

  • در اولین گام باید گفت کابینت بدون دستگیره، کابینت ارزان قیمتی نیست و به دلیل تجهیزات و ابزارآلاتی که در ساخت و نصب آن بکار می‌رود، این کابینت‌ها گران هستند. البته نه در حدی که بودجه‌ای زیادی را به خود اختصاص دهند، اما نمی‌توان گفت چون دستگیره ندارند، بنابراین ارزان‌تر یا اقتصادی‌تر هستند.
  • مگنت بکار رفته در کابینت فشاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است و چنانچه از نوع باکیفیت نباشد، برای شما ایجاد اشکال خواهد کرد.
  • در انتخاب کابینت بدون دستگیره، باید به رنگ و متریال انتخابی کابینت توجه کنید. به دلیل اینکه در این مدل از کابینت‌ها سطح تماس دست با کابینت بیشتر است، چنانچه متریال یا رنگ کابینت شما از نوعی باشد که رد یا جای انگشت را نمایان سازد، کابینت بدون دستگیره انتخاب مناسبی نیست. به عنوان مثال، ماهیت براق کابینت هایگلاس خصوصا در رنگ‌های تیره به گونه‌ای است که اثر رد و لکه‌ی انگشت را به وضوح نشان می‌دهد و اگر از کابینت بدون دستگیره در کابینت هایگلاس استفاده کنید، باید وقت کافی برای تمیز کردن روزانه کابینت‌ها در نظر بگیرید.
  • اگر از نوع کابینت دستگیره‌ مخفی استفاده می‌کنید، حتما شکاف و درز کابینت ها را به طور منظم و با دقت تمیزکاری کنید تا ذرات چربی در آنجا انباشته نشوند.

 کابینت بدون دستگیره طرح چوب

سخن پایانی:

کابینت‌ بدون دستگیره ، یکی از مدرن‌ترین اشکال کابینت محسوب می‌شود که به دلیل سادگی و قدرت انطباف و سازش پذیری بیشتر با دکوراسیون خانه و آشپزخانه، مورد توجه خریداران و طراحان بسیاری قرار گرفته است و می‌تواند سادگی، زیبایی، سهولت و مدرنیته را به طور همزمان برای آشپزخانه شما به ارمغان آورد.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع  شده باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (9)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *