تعویض درب کابینت با هایگلاس | چگونه آشپزخانه‌مان را با هایگلاس نوسازی کنیم؟

تعویض درب کابینت با هایگلاس

چگونه آشپزخانه‌مان را با هایگلاس نوسازی کنیم؟

به جرات می‌توان گفت در سبک مدرن، کابینت هایگلاس یکی از زیباترین و جذا‌ب‌ترین نمونه‌های کابینت آشپزخانه است. کابینت هایگلاس به دلیل ظاهر درخشنده و شفافی که دارد،  فضای آشپزخانه را مدرن نشان می‌دهد. همچنین با انعکاس کامل نور باعث می‌شود فضا دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد. تعبیه کابینت‌ هایگلاس در آشپزخانه‌های مدرن چنان چشم‌گیر است که در اولین مرحله‌ی ورود به آشپزخانه، نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. اگر شما هم به دکوراسیون و چیدمان سبک مدرن علاقمند هستید، احتمالا دوست دارید از کابینت‌ هایگلاس برای زیبایی بیشتر آشپزخانه‌تان بهره بگیرید. در اینجا، ما برایتان یک پیشنهاد منحصربه‌فرد داریم! شما می‌توانید فقط با تعویض درب کابینت با هایگلاس، آشپزخانه‌ای درخشنده و جدید برای خودتان تدارک ببینید.

با آکس چوب همراه باشید تا درباره‌ی هزینه‌ی این تغییر دکور و همچنین ویژگی‌های آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم. ما در ادامه خواهیم گفت تعویض درب کابینت با هایگلاس، برای چه آشپزخانه‌هایی و چه سبک دکوراسیونی قابل اجرا خواهد بود.

تعویض درب کابینت با هایگلاس

تعویض درب کابینت؛ پیشنهادی اقتصادی و به صرفه

تعویض کابینت‌های آشپزخانه و به دنبال آن تغییر دکوراسیون آن، یکی از بهترین راهکارهایی است که باعث تقویت روحیه و افزایش انرژی اهالی خانه می‌شود. اما تعویض کامل کابینت‌ها، بسیار هزینه‌بر است. گاهی می‌توان با تعویض همه یا تعدادی از کابینت‌ها، به همان نتیجه‌ی مطلوب رسید.

اگر یونیت یا اسکلت کابینت شما سالم است و نیاز به فضاسازی جدید ندارید، می‌توانید با تعویض درب‌ کابینت با هایگلاس، ظاهر آشپزخانه را به کلی دگرگون کنید. همان طور که می‌دانید معمولا درب کابینت‌ها اولین قسمت‌هایی از کابینت‌ هستند که در معرض فرسودگی و خرابی قرار دارند. در بیشتر کابینت‌ها، یونیت کابینت، خصوصا اگر از جنس pvc باشد، سالم و قابل استفاده است. در چنین آشپزخانه‌هایی می‌توان فقط با تعویض درب کابینت‌ها، تغییرات بزرگی در آشپزخانه ایجاد نمود.

انواع یونیت کابینت آشپزخانه

یونیت کابینت‌های آشپزخانه معمولا از جنس ام‌دی‌اف، فلز، چوب و در قسمت‌های زیر سینک ظرف‌شویی pvc هستند. یونیت چوبی معمولا در انواع کابینت‌های فاخر و لوکس به کار می‌رود که عمدتا درب کابینت نیز از همین متریال است. اگر یونیت کابینت‌‌تان چوبی است، بهتر است درب کابینت‌ها را ترمیم کنید. در صورتی که نیاز به تعویض درب کابینت هست، باز هم از همان متریال چوب استفاده کنید.

یونیت کابینت فلزی، از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. هر چه قُطر ورق گالوانیزه به کار رفته در کابینت‌های فلزی ضخیم‌تر باشد، مقاومت اسکلت کابینت بالاتر خواهد بود.  بنابراین بر خلاف تصور عموم، یونیت‌های فلزی، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های فاقد رطوبت هستند. چنانچه یونیت فلزی در معرض آب قرار نگیرد، سالیان متمادی سالم باقی می‌ماند.

در مورد یونیت ام‌دی‌اف،‌ می‌توان گفت که مقاومت یونیت ام‌دی‌اف از یونیت‌های فلزی و چوبی پایین‌تر است. البته این مساله بستگی به تراکم متریال ام‌دی‌اف دارد. متریال ام‌دی‌اف خام، هر چه متراکم‌تر و از مواد اولیه مرغوب‌تری تشکیل شده باشد، مقاومت کابینت را بالاتر خواهد برد.

یونیت‌های pvc به دلیل قیمت بالاتری که دارند، تنها در قسمت‌هایی از آشپزخانه که دارای رطوبت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای یونیت‌های pvc ، می‌توان به مقاومت صددرصدی آن در برابر رطوبت و وزن پایین آن‌ اشاره کرد. یونیت‌های pvc ، به دلیل وزن کم و مقاومت بالا، به عنوان کابینت‌های حمامی و کابینت زیر سینک ظرف‌شویی کاربرد دارند.

کابینت آشپزخانه مدرن

همان طور که اشاره شد، چنانچه یونیت‌ کابینت، کیفیت بالای خود را داشته باشد و البته، نیاز به فضاسازی بیشتر در آشپزخانه وجود نداشته باشد، می‌توانید با هزینه‌ی کمتر، فقط درب کابینت‌های خود را تعویض کنید.

تعویض درب کابینت یعنی تغییر شکل کابینت‌ها نه تغییر ابعاد آن

بدیهی است که با تعویض درب کابینت با هایگلاس، تنها شکل ظاهری کابینت‌ها تغییر می‌کند. اگر آشپزخانه شما نیاز به فضاسازی بیشتری داشته باشد و یا نیاز باشد که سبک آن را تغییر دهید، لازم است کل کابینت‌ها از جمله کلاف با اسکلت کابینت‌ را نیز تعویض کنید.

به عنوان مثال، کابینت‌های سبک کلاسیک، عمدتا عریض‌تر از کابینت‌های مدرن هستند. بنابراین اگر سبک کابینت‌های قبلی شما کلاسیک است، بهتر است کل یونیت  را تعویض کنید. بنابراین شما در آشپزخانه‌ای مجاز به تعویض درب کابینت‌های آن هستید که کابینت‌های قبلی‌تان از نظر سبک و اندازه کابینت‌ها، با متریال جدید هم‌خوانی داشته باشد.

برای درک بهتر موضوع، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را بخوانید:

تفاوت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

کابینت هایگلاس

مزایای تعویض درب کابینت با هایگلاس

  • اولین مزیت تعویض درب کابینت با هایگلاس، تغییر ظاهر آشپزخانه و در نتیجه، زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه است.
  • با تعویض درب کابینت‌ها، نمای آشپزخانه‌تان جذاب و جدید خواهد شد. این در حالی است که هزینه‌ی بالایی بابت تغییر کابینت‌های آشپزخانه پرداخته نشده است.
  • به دلیل آن که کابینت‌ هایگلاس، ظاهری درخشنده و جذاب دارد، باعث جذابیت بیشتر فضای آشپزخانه می‌شود. بنابراین اگر آشپزخانه‌ای قدیمی و نقلی دارید، تعویض درب کابینت باعث می‌شود فضای آشپزخانه‌تان درخشنده و دلبازتر به نظر برسد. کابینت هایگلاس باعث می‌شود آشپزخانه‌ای دلباز داشته باشید که از ابعاد واقعی‌اش بزرگتر به نظر می‌رسد.
  • از دیگر مزایای تعویض درب کابینت با هایگلاس، قیمت اقتصادی کابینت هایگلاس است. به طور کلی کابینت هایگلاس، متریالی با قیمت اقتصادی و مناسب است. هایگلاس در عین زیبایی که دارد، هزینه‌ی زیادی را به شما تحمیل نمی‌کند.

تعویض درب کابینت‌های قدیمی

مراحل تعویض درب کابینت با هایگلاس

  • چنانچه قصد داشته باشید درب کابینت‌های خود را با هایگلاس یا هر متریال دیگری تغییر دهید، در وهله‌ی اول لازم است زیرسازی‌ لازم را بر روی یونیت کابینت انجام دهید. پیشنهاد می‌دهیم برای این کار، از کارشناسان و متخصصان کابینت‌ساز کمک بگیرید تا نتیجه‌ی کار، یک آشپزخانه‌ی شیک و جذاب باشد.
  • ابتدا درب و لولاهای کابینت را باز کنید و وسایل کابینت را کامل تخیله کنید. در این مرحله لازم است یونیت کابینت را به دقت بازرسی کنید. در صورتی که اسکلت کابینت دچار خوردگی یا پوسیدگی و یا هر ایراد دیگری است، اقدام به تعمیر و ترمیم آن کنید.
  • چنانچه اسکلت کابینت فلزی است، آن را رنگ کنید تا ظاهر تمیز‌تر و جدیدتری به خود بگیرد. پس از رنگ کردن اجازه دهید کابینت به طور کامل خشک شوند.
  • اگر اسکلت کابینت ام‌دی‌اف است، قسمت‌هایی از آن که دچار پوسیدگی شده را تعمیر تا تعویض کنید. عدم ترمیم کابینت باعث می‌شود قسمت‌های پوسیده شده، به سایر قسمت‌های کابینت سرایت کند
  • سم‌پاشی و تمیز کردن اصولی کابینت، یکی دیگر از مراحلی است که باید بر روی اسکلت‌ کابینت انجام دهید تا کابینت‌های شما به طور کامل نوسازی شوند.
  • برای نصب درب کابینت هایگلاس، حتما از کارشناسان و متخصصان کابینت‌ساز کمک بگیرید. بی‌شک متخصصان کابینت‌ساز به بهترین شیوه، کابینت‌های شما نوسازی خواهند کرد.
  • لازم است تمام قسمت‌های قابل رویت کابینت، از جمله کناره‌های بدنه کابینت و … را با هایگلاس بپوشانید. این کار باعث می‌شود نما و ظاهر کابینت به طور کامل شبیه آشپزخانه‌های هایگلاس باشد.
  • چنانچه یونیت کابینت از جنس ام‌دی‌اف باشد، نوسازی درب کابینت‌ها پروسه آسان‌تری خواهد داشت. اما اگر اسکلت کابینت از جنس فلزی باشد، باید یراق‌آلات مخصوصی برای نصب درب هایگلاس به آن اضافه کنید.

معایب نوسازی درب کابینت با هایگلاس

از ابتدای مقاله تاکنون، از فوائد نوسازی کابینت آشپزخانه با درب هایگلاس گفتیم. بد نیست بدانید که تعویض درب کابینت، معایبی نیز دارند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هنگامی که قصد داشته باشید فقط درب کابینت‌ها را تعویض کنید، نمی‌توانید به ترکیب اصلی کابینت‌ها دست بزنید. به همین دلیل اگر مدل کابینت‌هایتان خیلی قدیمی باشد، نمی‌توانید از مدل‌های به روز و جدید کابینت آشپزخانه استفاده کنید.
  • اتصال ورق ام‌دی‌اف یا هایگلاس به یونیت فلزی کابینت، دشواری‌هایی به همراه دارد. بنابراین باید این کار را به دست کابینت‌سازان حرفه‌ای بسپارید.

هزینه تعویض درب کابینت

هنگامی که قصد نوسازی کابینت آشپزخانه را دارید، احتمالا این سوال به ذهن‌تان خطور می‌کند که اختلاف قیمت تعویض درب کابینت با تعویض کامل کابینت‌های آشپزخانه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، هزینه‌ی تعویض درب کابینت‌ها، به مراتب کمتر از هزینه‌ی تعویض کل کابینت‌ها است. با این وجود، در برخی از آشپزخانه‌ها بهتر است قید اندک اختلاف هزینه را بزنید و کابینت‌هایتان را به طور کامل تعویض کنید.

اگر آشپزخانه‌ی شما قدیمی است، پیشنهاد می‌دهیم کل کابینت‌ها را تعویض کنید. امروزه کابینت‌های جدیدتری به وجود آمده‌اند که از نظر چیدمان، فضای بهینه‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، کابینت‌های مدرن، غالبا تا نزدیک به سقف امتداد داده می‌شوند که این فضا می‌تواند برای ساماندهی و انبار کردن وسایلی که چندان مورد نیاز نیستند، مناسب باشد.

همچنین اگر از سبک قدیمی آشپزخانه‌تان خسته شده‌اید، باید کل کابینت‌ها را تعویض کنید.

هزینه‌ی تعویض درب کابینت‌ها نسبت به تعویض کلی کابینت‌ها، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است. در عین حال، شما می‌توانید یونیت‌ قبلی کابینت را به فروش برسانید و از هزینه‌ی به دست آمده، به نفع کابینت‌های جدید استفاده کنید.

نوسازی کابینت آشپزخانه

تعویض درب کابینت‌ها، به شرط آن که یونیت کابینت سالم و مناسب باشد، یکی از بهترین روش‌ها برای نوسازی فضای آشپزخانه است. خصوصا اگر یونیت کابینت از جنس ام‌دی‌اف باشد، این پروسه به آسانی، با صرفه هزینه‌ی اندک و بدون اسراف‌کاری قابل اجرا است.

ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آن چه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

برای مشاهده‌ی جدیدترین مدل‌ کابینت آشپزخانه، سری به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب بزنید و آن  را دنبال کنید.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *