رنگ‌بندی کابینت ممبران ؛ بهترین ترکیب رنگ در کابینت ممبران کدام است؟

بهترین ترکیب رنگ در کابینت ممبران کدام است؟

کابینت ممبران امروزه یکی از رایج‌ترین کابینت‌هایی است که در آشپزخانه‌های ایرانی متداول است و به کار برده می‌شود؛ خصوصا ازین متریال، در کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک و نئوکلاسیک به وفور استفاده می‌شود که علت آن را می‌توان در قیمت مناسب این متریال، کیفیت، زیبایی منحصربفرد، ماندگاری و دوام بالا، مقاومت در برابر شرایط محیطی و بسیاری موارد دیگر جست‌وجو کرد. البته ممبران نه تنها در کابینت آشپزخانه، بلکه در ساخت انواع مصنوعات و لوازم منزل از جمله کمد دیواری، سرویس خواب،‌ انواع میز‌ و غیره نیز کاربرد دارد و شما می‌توانید همگام با کابینت آشپزخانه، سایر اجزاء دکوراسیون منزل را نیز با آن هماهنگ کنید. در ادامه قصد داریم راجع به رنگ‌بندی کابینت ممبران و خصوصیات و ویژگی‌های هر رنگ آن با شما سخن بگوییم. امیدواریم تا پایان همراه آکس چوب باشید:

پروسه تولید کابینت ممبران

پروسه تولید کابینت ممبران

رنگ‌بندی کابینت ممبران در واقع به دلیل روکش pvc است که بر روی آن کشیده می‌شود. متریال داخلی و اصلی کابینت ممبران، ام‌دی‌اف خام است. در توضیح باید بگوییم، mdf خام از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی بدست آمده است. این ضایعات پس از خرد شدن و یکسان سازی، تحت فشار بالا و حرارت زیاد و به وسیله‌ی نوعی چسبی قوی، با چگالی و دانسیته‌ی متوسط، فشرده می‌شوند. محصول بدست آمده، همان ام‌دی‌اف خام است که ازین مرحله به بعد، در ساخت کابینت ممبران کاربرد دارد.

در این مرحله، ام‌دی‌اف خام توسط نوعی دستگاه بسیار مدرن و پیشرفته به نام ماشین سی‌ان‌سی، طراحی  و تولید می‌شود. طرح‌هایی که بر روی ام‌دی‌اف خام زده می‌شود، می‌تواند برجسته یا فرورفته و یا ترکیبی از هر دو باشد. در نهایت، ام‌دی‌اف خام پس از طراحی شدن، با لایه‌ی پی‌وی‌سی که نوعی پوشش ضد آب از جنس پلاستیک فشرده است، به وسیله‌ی چسبی قوی چسبانده و پوشانده می‌شود.

نحوه‌ی کار به گونه‌ای است که لایه‌ی پی‌وی‌سی، در شرایط خلاء و به صورت کاملا یکپارچه، بدون وجود هیچگونه درز یا شکافی، بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شود. به دلیل آن که ، pvc از جنس پلاستیک بوده و در برابر آب مقاوم است، این نوع کابینت می‌تواند بسیار مقاوم و با دوام باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که مقاومت کابینت ممبران، به نوع چسبی که پوشش pvc به وسیله‌ی آن به ام‌دی‌اف خام می‌چسبد، بستگی دارد. همچنین شرایط خلاء که در آن، این پروسه انجام می‌شود. بدیهی است چنانچه هر کدام ازین مراحل، به درستی انجام نشوند، می‌توانند در دوام و ماندگاری کابینت ممبران تاثیر بگذارند و یا مقاومت آن را تحت تاثیر قرار دهند.

رنگ‌بندی کابینت ممبران در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

رنگ‌بندی کابینت ممبران

تا اینجای کار، توضیح دادیم که کابینت ممبران چگونه تولید می‌شود و پر واضح است که رنگ‌بندی کابینت ممبران ، متاثر از رنگ روکش پی‌وی‌سی است که بر روی آن کشیده می‌شود و چنانچه بخواهیم کابینت در رنگ‌های دلخواه ما تولید شود، باید از رنگ پی‌وی‌سی متفاوتی استفاده کنیم.

خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت، رنگ‌بندی‌ کابینت ممبران بسیار متنوع است و می‌تواند نظر سلایق مختلف را به سمت خود جلب کند. در بسیاری از رنگ‌ها، رگه‌ها و طرح‌های مختلفی نیز وجود دارد که به زیبایی آن جلوه‌ی بیشتری می‌بخشد که از آن جمله می‌توان به مدل‌های طرح چوب کابینت ممبران اشاره کرد که نمای یک کابینت چوبی را برای شما تداعی می‌کند!

رنگ‌بندی کابینت ممبران در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

از خصوصیت و ویژگی‌ سبک کلاسیک و نئوکلاسیک این است که در رنگ‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابینت کلاسیک بر گرفته از مدل‌های سنتی و کلاسیک دوران گذشته مانند دوران روم باستان است و همانطور که می‌دانید در این طرح‌ و سبک از دکوراسیون، خبری از رنگ‌های شاد مانند قرمز یا نارنجی نبوده است.

اگر کابینت ممبران خود را در سبک کلاسیک یا سبک نئوکلاسیک سفارش می‌دهید، کابینت شما شامل رنگ‌هایی سنگین مانند سفید، کرم، قهوه‌ای، مشکی، طلایی و طوسی و سایر رنگ‌هایی ازین خانواده‌های رنگی است.

  • کابینت ممبران سفید خالص یا سفید طلایی

کابینت ممبران سفید یا سفید طلایی ، یکی از پرطرفدارترین رنگ‌بندی کابینت ممبران در بازار ایران محسوب می‌شود. این ترکیب رنگی، همانند عروسی زرین، در آشپزخانه شما می‌درخشد و جلوه‌ و شکوه خود را به محیط ساطع می‌کند. بازتابش نور و فضایی روشن و دلباز، از دیگر خصوصیات کابینت ممبران سفید یا سفید طلایی است.

چنانچه کابینت ممبران سفید مورد پسند شما واقع شده است، تمام کابینت‌های شما به رنگ سفید ساخته و تولید می‌شود، اما اگر به رنگ سفید طلایی تمایل دارید، اندکی از تزئینات و جزئیات کار به رنگ طلایی انتخاب می‌شود. استفاده از رنگ طبیعی، با محدودیت همراه است زیرا طلایی رنگی با جلوه‌گری بالاست و استفاده‌ی افراطی از آن می‌تواند برای مخاطب آزار دهنده باشد.

  • کابینت ممبران کرم طلایی

یکی دیگر از ترکیب رنگ‌هایی که با طلایی، زیبایی خاصی دارد، کابینت ممبران کرم طلایی است. این رنگ‌بندی، البته تم ملایم‌تری نسبت به سفید طلایی دارد؛ به این علت که کرم و طلایی در طیف رنگی نزدیک‌تری به همدیگر هستند و تضاد کمتری ایجاد می‌کنند.

رنگ‌بندی کابینت ممبران کرم طلایی ، جلوه‌ای صمیمی و فضایی گرم به آشپزخانه شما می‌بخشد و می‌تواند باعث زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منزل شما شود. این ترکیب رنگی، خصوصا با وسایل چوبی و طرح چوب، بسیار دلنشین و زیبا می‌نُماید.

البته همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شما می‌توانید تمام کابینت‌های آشپزخانه خود را نیز به رنگ کرم خالص سفارش دهید و محدودیتی ازین نظر وجود نخواهد داشت.

  • کابینت ممبران مشکی طلایی

کابینت ممبران مشکی طلایی، اگر چه مانند دو مورد پیش‌تر، چندان پر طرفدار نیست، اما طرفداران خاص خود را دارد. مشکی، رنگی بسیار شکیل و جلوه‌گر است و فضا را لوکس و مدرن نشان می‌دهد، اما بازتابش نور کمی دارد و لازم است حتما در آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور، مورد استفاده واقع شود.

  • کابینت ممبران در خانواده‌ی قهوه‌ای

طیف رنگی قهوه‌ای، یکی دیگر از رنگ‌بندی‌های عالی در کابینت ممبران است. این رنگ‌بندی با شباهت بی‌نظیری که به چوب طبیعی دارد، حس و حال یک کابینت چوبی تمام‌عیار را برای شما تداعی می‌کند. رنگ‌بندی کابینت ممبران در طرح و مدل چوب، فضایی گرم و صمیمی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و پر واضح است که این ترکیب رنگی برای خانه‌هایی که با وسایل چوبی آراسته است، زیبا و هماهنگ است.

پیشنهاد می‌دهیم اگر فضای آشپزخانه‌تان چندان بزرگ و دلباز نیست از رنگ چوب روشن استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای سوخته یا تیره، بیشتر برای آشپزخانه‌هایی مناسب که در وهله‌ی اول فضای آشپزخانه به حد کافی بزرگ است و در وهله‌ی دوم، از محیط، نور کافی به آشپزخانه می‌تابد.

  • طرح چوب کابینت ممبران

کابینت طرح چوب ممبران ، دارای رگه‌ها و خطوطی است که حس و حال چوب طبیعی را در بیننده ایجاد می‌کند. همانطور که چوب طبیعی دارای گره‌ها و طرح‌هایی در سطح خود است، با کمک تکنولوژی می‌توان این رگه‌های جذاب و دوست‌داشتنی را بر روی کابینت ممبران نیز ایجاد کرد و کابینت‌ها را هر چه بیشتر به سمت مدل کابینت چوبی سوق داد.

  • کابینت ممبران خاکستری یا توسی

توسی یا خاکستری، رنگی خنثی است و یک انتخاب هوشمندانه و منحصر بفرد برای خانه و آشپزخانه به حساب می‌آید. خاکستری به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و هماهنگ‌سازی دکوراسیون با آن، چندان کار دشواری نیست. معمولا در آشپزخانه‌های کم‌نور یا کوچک از رنگ‌بندی کابینت ممبران خاکستری روشن، برای دلبازتر شدن فضا استفاده می‌شود.

رنگ‌بندی کابینت ممبران ، به غیر از گزینه‌های گفته شده می‌تواند شامل رنگ‌های دیگری نیز باشد و شما با ترکیب کردن رنگ‌های بالا یا کم یا زیاد کردن تناژ هر رنگ، می‌توانید ترکیب رنگ جدید بدست آورید.

رنگ بندی کابینت ممبران در سبک مدرن

کابینت ممبران به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، در سبک مدرن نیز کاربرد دارد. از خصوصیات سبک مدرن این است که هر رنگی را می‌توان در آن بکار برد؛ بنابراین در سبک کابینت مدرن، ما چندان دچار محدودیت رنگی نخواهیم بود.

با این وجود، طرفداران سبک مدرن ترجیح می‌دهند از رنگ‌های روشن و ملایم هر خانواده‌ی رنگی استفاده کنند تا فضا را بیشتر به سمت سادگی و آرامش سوق دهند.

رنگ‌های سفید، خاکستری روشن، آبی آسمانی، سبز روشن، لیمویی، کرم، صورتی ملایم، قهوه‌ای، مشکی و بسیاری از رنگ‌های دیگر از جمله رنگ‌های پرطرفدار این سبک است.

رنگ‌بندی کابینت ممبران

سخن پایانی :

رنگ‌بندی در دکوراسیون خانه، بخش مهمی است که زیبایی محیط منزل، بسیار متاثر از آن است. یک خانه و آشپزخانه‌ی زیبا با دکوراسیون جذاب، اگر در رنگ‌بندی نامناسبی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند زشت و نافرم به نظر برسد و همه‌ی زحمات و هزینه‌ای که بابت آن مصرف شده را هدر دهد.

رنگ‌بندی کابینت ممبران هم شامل رنگ‌های ساده و تک‌رنگ است و شما می‌توانید ازین رنگ‌ها به تنهایی و به شکل خالص استفاده نمایید و هم می‌توانید ازین رنگ‌ها در ترکیب با یکدیگر بهره بگیرید و در واقع با ایجاد هارمونی، جلوه‌ی بیشتری را در آشپزخانه پدید آورید. بدیهی است استفاده از ترکیب رنگی متشکل از دو یا سه رنگ، می‌تواند دست شما را برای انتخاب دکوراسیون و هماهنگی اجزای منزل، بیشتر باز بگذارد و راحت‌تر بتوانید لوازم منزل‌تان را با آن چیدمان کنید.

ازین که در این مقاله مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برایتان مفید واقع شده باشد. در پایان، قدردان همراهی شما هستیم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *