طراحی آشپزخانه کوچک : ایده های جذاب برای حل مشکلات

طراحی آشپزخانه کوچک

یکی از عناصر مهم برای فضا سازی و طراحی آشپزخانه انتخاب کابینت هاست. کابینت ها علاوه بر سازمان دهی وسایل و کاربردهای دیگرشان نقش اساسی در دکوراسیون آشپزخانه دارند.آشپزخانه محلی گرم و صمیمی است و به قولی قلب تپنده هر منزلی که اصولا خانم خانه بیشترین زمان خود را آنجا میگذراند پس طراحی و دکوراسیون آن اهمیت بسزایی دارد. امروزه فضای بسیاری منزل خیلی بزرگ نیست پس شما در خانه کوچک و نقلی تان با چالش چیدمان و دکوربندی آشپزخانه جدیدتان روبرو هستید که چه بسا از چیدمان آشپزخانه بزرگ سخت تر است

آگاهی به نکاتی ریز و جذاب باعث می شود شما بتوانید بیشترین استفاده را از فضای کم آشپزخانه خود داشته باشید و در محیط آن حتی برای مهمان های خود فضایی فوق العاده را ایجاد نمایید.پس به چینش کابینت ها، انتخاب وسایل و … دقت کنید تا فضای شما بزرگ تر از آنچه هست به چشم بیاید

طراحی آشپزخانه کوچک به سبک اروپایی با کاشی های اجرنما
طراحی آشپزخانه کوچک به سبک اروپایی

ایده های جذاب برای حل مشکلات طراحی آشپزخانه کوچک

در اغلب موارد، پس از طراحی آشپزخانه کوچک و ساخت آن، ما اشتباهات طراحی در فضا را متوجه می‌شویم. به‌عنوان قلب خانه، اکثر صاحبان خانه بیشتر اشتباهات خود را در آشپزخانه پیدا می‌کنند.
جایی که یا محل ذخیره‌سازی کم است یا نور، یا فضای کافی وجود ندارد یا تمام موارد فوق . به‌عبارت‌دیگر، آشپزخانه خیلی کوچک است. با این‌حال، پس از شناسایی اینکه چرا آشپزخانه بیش‌ازحد کوچک است، ذخیره‌سازی کم است، فضای کاری کمی دارد، و یا روشنایی کم است حل این مشکلات قابل انجام است. برخی از راه‌حل‌های کارآمد برای حل این مسائل در آشپزخانه‌های کوچک را بررسی کنید.

البته قبل از اجرای این ایده ها می توانید با اصول طراحی آشپزخانه و اندازه استاندارد آشنا شوید

بسیار کوچک و یا بدون نور طبیعی:

در تلاش برای حداکثر استفاده از یک آشپزخانه کوچک، روشنایی تا پایان کار و طراحی باید در نظر گرفته شود. درواقع یک آشپزخانه بدون نور طبیعی حتی کوچک‌تر از آن چیزی که هست دیده می‌شود. بااین‌حال، راه‌حل برای این ، شامل روشن کردن زیر کابینت‌ها می‌شود. این کار اتاق را روشن می‌کند و فضای گسترده‌ای را به وجود می‌آورد. روشنایی همچنین اجازه می‌دهد تا کاربر صفحات بالایی را در هنگام انجام کارهای آشپزخانه بهتر ببینند.

نورپردازی درست در فضای کوچک باعث بزرگ تر دیده شدن فضا آشپزخانه شما می شود.البته که ترجیح همه خانم ها و خانواده ها حضور در آشپزخانه ای حتی کوچک ولی با پنجره است. نور طبیعی گرمی به خانه می آورد و اگر رنگ سفید یا یکک رنگ خنثی در کنار این نور باشد فضا بهتر و بزرگ تر دیده می شود..

طراحی آشپزخانه کوچک با منبت و نورپردازی زیبا

عدم وجود کابینت‌های هوایی ( بالایی):

در تلاش برای ایجاد یک طرح خوشایندتر برای یک آشپزخانه کوچک‌تر جذاب، کابینت‌های اضافی حذف می شوند قاعدتا و این امر باعث کمبود محل ذخیره‌سازی می‌شوند. یک‌راه حل برای این مشکل این است که یک دیوار به ذخیره‌سازی سقف به کف در داخل آشپزخانه اختصاص دهید. آشپزخانه‌های کوچک یا به شکل آشپزخانه مستطیل شکل تک دیوار یا آشپزخانه موازی بلند هستند. بنابراین، از یک دیوار برای ذخیره‌سازی سقف به کف استفاده کنید. استفاده کامل حتی از باریک‌ترین فضا را داشته باشید و از یک صندوق کششی برای نگه‌داشتن مواردی که ممکن است در فضای آشپزخانه کوچک نگهداری شود ،استفاده کنید.

این باکس های بلند در اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن  بسیار کاربردی هستند اگر سقف بلند باشد حتی فضای بیشتری نیز در اختیار شما قرار می دهند. ارتفاع این کمدهای عمودی بلند معمولا بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ سانتی متر است و شک نکنید که مشلات زیادی از ذخیره شازی و سازماندهی مواد غذایی را برای شما حل می کند.

استفاده از کمدهای بلند و باکس ها در طراحی آشپزخانه کوچک
استفاده از کمدهای بلند و باکس ها در طراحی آشپزخانه کوچک

عدم وجود فضای کافی برای تهیه غذا درفضای  کابینت آشپزخانه:

یک مشکل دیگر فاقد فضای کافی برای تهیه غذا ، برای قرار دادن اقلام است. کاربرانی که فاقد فضای کافی برای آماده کردن غذا در آشپزخانه هستند، اغلب شکایت دارند که ظروف آن‌ها و یا لوازم‌خانگی بزرگ، فضای آن‌ها را می‌گیرد و حتی فضای کافی برای خرد کردن اقلام وجود ندارد! با این‌حال در طراحی آشپزخانه کوچک یک‌ راه حل برای این مشکل این است که یک قفسه کوچک در آشپزخانه اضافه کنید.

این باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر آید و فضایی اضافی را اضافه کند و قفسه‌بندی فضایی برای نگه‌داشتن وسایل آشپزخانه‌های مختلف است. یک قفسه تا ارتفاع کمر در آشپزخانه کوچک یک‌راه حل چندمنظوره است که فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی و احتمالاً حتی جایی برای نشستن ایجاد می‌کند.بیشتر از همه، کنار آمدن با یک آشپزخانه کوچک می‌تواند راه‌حل داشته باشد. در تلاش برای داشتن یک طراحی خوب یا ذخیره‌سازی خوب، برخی از عناصر ضروری از قلم می‌افتد. بااین‌حال، قطعاً برخی از راه‌حل‌های آسان برای ترکیب در یک طراحی کوچک ، وجود دارد ، که می‌تواند یک تفاوت گسترده در فضا به وجود آورد .

جزیره های متحرک نیز پیشنهاد دیگری است مثل میزهای چرخ دار.اگر شما یک جزیره کوچک کشو دار متحرک داشته باشید هنگام کار میتوانید از آن استفاده کرده سپس برای جلوگیری از مزاحمت برای رفت و امد آن را به گوشه ای منتقل کنید. این جزیره کوچک مترحک حتی میتواند سر جای خود محکم شود و محلی برای صرف صبحانه و یا ناهار کودکان دلبند شما در حضور شما باشد.

استفاده از قفسه های کوچک و بزرگ برای فضای آماده سازی در دیزاین یک آشپزخانه کوچک
دیزاین یک آشپزخانه کوچک

جزیره های چرخ دار : یک ایده جذاب برای فضا سازی

جزیره های متحرک نیز پیشنهاد دیگری است مثل میزهای چرخ دار.اگر شما یک جزیره کوچک کشو دار متحرک داشته باشید هنگام کار میتوانید از آن استفاده کرده سپس برای جلوگیری از مزاحمت برای رفت و امد آن را به گوشه ای منتقل کنید. این جزیره کوچک مترحک حتی میتواند سر جای خود محکم شود و محلی برای صرف صبحانه و یا ناهار کودکان دلبند شما در حضور شما باشد.

جزیره متحرک برای طراحی آشپرخانه کوچک جهت فضاسازی بیشتر
جزیره متحرک برای طراحی آشپرخانه کوچک

انتخاب رنگ درست در طراحی آشپزخانه کوچک

از رنگ های روشن استفاده کنید. آشپزخانه سفید در هر فضایی قطعا بزرگتر از حالت عادی به چشم می آید و برق و دخشش بیشتری دارد.کاشی های رنگی در کنار کابینتهای سفید یا کابینت هایی با رنگ های خنثی هم زیبایی چند برابر دارند و هم می تواند محیط آشپزخانه شما را بزرگتر نشان دهید.

اشپزخانه کوچک سفید با نور طبیعی
اشپزخانه کوچک سفید با نور طبیعی

کلام آخر

طراحی آشپزخانه کوچک کاری سخت اما هیجان انگیز است . اینکه شما توانایی طرحی و چیدمان یک فضای کوچک را داشته باشید قطعا یک هنرمند محسوب می شوید.راه های زیادی برای بزرگتر جلوه دادن فضای آشپزخانه است و اینکه چالش بزرگ طراحان همیشه فضا سازی برای محیط های کوچک است. استفاده از قفسه های بزرگ و کوچک، رنگ های روشن و نورپردازی درست بسیار دراین راه به شما کمک میکند. از همه فضاهای آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید.کابینتهای عمودی کوچک و کشوهای گوشه ای می تواند به فضاسازی شما کمک کند.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *