رنگ بندی های کابینت هایگلاس

پرطرفدارترین رنگ های کابینت های گلاس کدام است؟

  • کابینت‌ هایگلاس مشکی براق :

رنگ مشکی، رنگی شیک و مدرن به حساب می‌آید و خصوصا نسل جوان، علاقه‌ی بیشتری به استفاده ازین رنگ در دکوراسیون آشپزخانه دارند، اما مشکل عمده‌ای که رنگ مشکی و به طور کلی رنگ‌های تیره ایجاد می‌کنند، عدم بازتاب نور به محیط و در نتیجه تیره و کدر شدن فضا است که باعث می‌شود آشپزخانه دلگیر به نظر برسد. حال آنکه آشپزخانه فضایی است که علاوه بر اینکه باید روشن و دلباز باشد، لازم است تم انرژی‌بخش و پویایی نیز داشته باشد.

همانطور که اشاره شد کابینت هایگلاس درخشندگی بالایی دارد و نسبت به سایر انواع متریال که در کابینت‌سازی کاربرد دارند، بازتاب نور بالاتری دارد، بنابراین حتی رنگ‌های بسیار تیره‌ی آن مانند مشکی نیز، می‌تواند باعث بازتاب و درخشش نور در فضای آشپزخانه شود. ازین رو کسانی که به سبک دکوراسیون مشکی و رنگ‌های تیره علاقه دارند، بیش از هر متریال دیگری به کابینت هایگلاس روی می‌آورند زیرا با استفاده ازین متریال می‌توانند مشکل کمبود نور و دلگیر بودن آشپزخانه را تا حدودی حل کنند. بنابراین می‌توان گفت مشکی، از پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس است که دکوراسیونی بسیار مدرن و جالب توجه را برای فعالیت شما محیا می‌سازد.رنگ های پرطرقدار های گلاس

کابینت هایگلاس سفید :

کابینت هایگلاس سفید یکی دیگر از پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس در دکوراسیون‌‌های امروزی است. این رنگ باعث می‌شود، فضای آشپزخانه بزرگتر و پر نورتر دیده شود، بنابراین در آشپزخانه‌های مینیمال و کوچک و یا آشپزخانه‌هایی که فاقد پنجره و نورگیر هستند، یک مزیت به حساب می‌آید. علاوه بر این، رنگ سفید رنگی خنثی است که معمولا با هر سلیقه‌ و هر نوع دکوراسیونی خود را تطبیق می‌دهد و بی‌دلیل نیست که ازین نظر، رنگی پرطرفدار باشد.

کابینت هایگلاس سفید یکی دیگر از پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس در دکوراسیون‌‌های امروزی است

  • کابینت هایگلاس طرح چوب :

طرح چوب، از زیباترین انواع کابینت هایگلاس به حساب می‌آید. چوب متریالی طبیعی است و با سرشت و سلیقه‌ی انسان جور می‌آید و  احساس گرما و صمیمیت را در آدمی به وجود می‌آورد. اما استفاده از چوب به دلیل کم‌یاب بودن آن و قیمت بسیار بالای آن، برای همه مقدور نیست!

با استفاده از سایر متریال که به رنگ و طرح چوب، زینت داده شده‌اند، می‌توان زیبایی یک دکوراسیون چوبی را در خانه و آشپزخانه ایجاد نمود. اگر طرفدار دکوراسیون طرح چوب هستید، کابینت هایگلاس طرح  چوب ، علاوه بر این که درخشنده و شکیل است و باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه‌تان می‌شود، به ایجاد حس صمیمیت و گرمای آشپزخانه نیز کمک می‌کند.

  • کابینت هایگلاس طرح چوب
  • کابینت هایگلاس قهوه‌ای :

قهوه‌ای رنگ چوب است و از خانواده‌ی رنگ‌های گرم بوده که باعث ایجاد حس صمیمیت در مخاطب می‌شود. اگر به کابینت هایگلاس طرح چوب علاقمند نیستید، می‌توانید از کابینت هایگلاس ساده قهوه‌ای استفاده کنید. جالب است بدانید که کابینت قهوه‌ای تیره و سفید که به صورت ترکیبی با یکدیگر در آشپزخانه به کار رفته‌اند، از زیباترین و پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس به حساب می‌آیند که احتمالا نمونه‌های آن را بسیار دیده‌اید. این ترکیب از کابینت هایگلاس برای آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ بسیار مناسب است و اگر نور کافی دارید می‌توانید از کابینت قهوه‌ای سوخته نیز استفاده کنید.

  • کابینت هایگلاس طوسی یا خاکستری :

رنگ خاکستری، خصوصیاتی شبیه به رنگ سفید را در دکوراسیون ایجاد می‌کند، اما به دلیل خنثی بودن به اندازه‌ی رنگ سفید جلب توجه نمی‌کند. اگر دوست ندارید کابینت‌های سفید رنگ براق داشته باشید که جلب توجه بسیاری کند و در کنار آن، می‌خواهید از همان ویژگی‌ها نیز استفاده کنید، پیشنهاد ما این است از کابینت هایگلاس خاکستری روشن استفاده کنید.

این رنگ از کابینت هایگلاس، به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و بازتاب نور بالایی دارد، بنابراین برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی مناسب است، همچنین اگر اهل سادگی هستید با انتخاب لوازم برقی آشپزخانه‌تان به رنگ سیلور، می‌توانید آرامش و سادگی بیشتری را در آشپزخانه ایجاد کنید.کابینت هایگلاس طوسی یا خاکستری

کابینت هایگلاس چیست و از چه ماده‌ای تشکیل شده است؟

درخشندگی کابینت هایگلاس، مربوط به روکشی است که بر روی متریال اصلی و مغزی آن کشیده شده است و اگر بخواهید بدانید، متریال اصلی آن چیست، باید بگوییم متریال هایگلاس، در واقع همان چیزی است که در کابینت ام‌دی‌اف و ممبران کاربرد دارد یعنی همان ام‌دی‌اف خام است.

برای تولید mdf خام، ضایعات و مواد دورریز چوب طبیعی توسط دستگاه، خرد و یکسان‌سازی می‌شود. خرده‌های چوب که اینک خمیری شکل هستند، توسط چسب رزین و تحت فشار و گرما، فشرده‌سازی می‌شوند و پس از خشک شدن، تبدیل به ام‌دی‌اف خام می‌شود.

ام‌دی‌اف خام، محصول پرکاربردی است و بسته به نوع روکشی که بر روی آن کشیده می‌شود، خصوصیات مختلفی به خود می‌گیرد. ام‌دی‌اف خام، چنانچه با روکش لمینت پوشیده شود، ورق ام‌دی‌اف نامیده می‌شود و در صورتی که با پوشش پلکسی‌گلس پوشانده شود، خصوصیات دیگری می‌گیرد که به آن هایگلاس می‌گویند. پلکسی‌گلس، همان لایه‌ای که باعث درخشندگی شیشه‌مانند کابینت هایگلاس می‌شود اما خود از جنس پلاستیک می‌باشد.

درخشنده بودن کابینت هایگلاس باعث می‌شود این کابینت‌ مانند یک منبع نور در آشپزخانه عمل کند و نور دریافتی از محیط را مجددا به محیط بازگرداند، خصوصا رنگ‌های روشن‌تر آن، به دلیل همین شاخصه از پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس به حساب می‌آیند.

ویژگی‌های کابینت هایگلاس

به طور کلی، خصوصیات کابینت هایگلاس را به شرح زیر می‌توان خلاصه نمود:

ویژگی های کابینت هایگلاس

  • در برابر نفوذ آب و رطوبت آسیب‌پذیر است.
  • در برابر خط و خش آسیب‌پذیر است.
  • بازتاب نور بسیار بالایی دارد و فضا را پرنور و دلباز نشان می‌دهد.
  • باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شود.
  • لبه‌های آن تیز است.
  • روکش پلکیس‌گلس، تنها در یک سمت ام‌دی‌اف خام کشیده شده است و سمت دیگر آن با لایه‌ی ارزان‌تری پوشش داده شده است، بنابراین در قسمت‌هایی که دو سوی کابینت دیده می‌شوند باید دو ورق هایگلاس به شکل قرینه به یکدیگر قرار بگیرند.
  • نحوه‌ی تمیزکاری آن بسیار آسان است و به آسانی م توانید آن را تمیز کنید.
  • به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد، ذرات گرد و خاک و غذا، کمتر بر روی آن می‌نشیند.
  • کابینت هایگلاس بهتر است دستگیره داشته باشد، زیرا به دلیل سطح درخشنده‌ای که دارد، اثر رد انگشت را نشان می‌دهد، مگر آنکه از رنگ‌هایی استفاده شود که این خصیصه در آن‌ها کمتر است.
  • هر چه سطح کابینت هایگلاس، صاف و صیقلی‌تر باشد، کیفیت آن بالاتر است.
  • قیمت آن نسبت به کابینت ام‌دی‌اف کمی بالاتر است اما به طور کلی، کابینتی با قیمت مناسب به حساب می‌آید.
  • در سبک کابینت مدرن دسته‌بندی می‌شود و نمای آشپزخانه را بسیار شیک و امروزی نشان می‌دهد.

تنوع رنگ بالایی دارد و در انواع مدل‌های ساده و طرح‌دار موجود است.

پرطرفدارترین ترکیب رنگ های کابینت های گلاس

امروزه استفاده از کابینت‌های ترکیبی که از دو یا سه رنگ تشکیل شده‌اند، بسیار متداول شده است و افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از یک رنگ، از خصوصیات و ویژگی‌های چند رنگ در کنار هم بهره بگیرند. این کار دست شما را برای هماهنگی دکوراسیون نیز بیشتر باز خواهد گذاشت، زیرا انتخاب‌های بیشتری برای هماهنگی اجزای آشپزخانه با همدیگر دارید. در ادامه پرطرفدارترین ترکیب رنگ کابینت های گلاس را به شما پیشنهاد خواهیم داد:

کابینت هایگلاس مشکی و سفید :

دو رنگ سیاه و سفید از گذشته تا به امروز در کنار هم بوده‌اند و امروزه نیز در بسیاری از چیدمان‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ سفید و سیاه، تقابلی از خیر و شر و پاکی و پلشتی، از پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس است که اتفاقا هارمونی جذابی را نیز در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

پرطرفدارترین ترکیب رنگ کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس سفید و قهوه‌ای‌:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کابینت هایگلاس قهوه‌ای و سفید، یکی از زیباترین ترکیب رنگ‌های کابینت آشپزخانه است که طرفداران بسیاری دارد و با دکوراسیون‌هایی که لوازم چوبی دارند به راحتی هماهنگ می‌شود.

کابینت هایگلاس مشکی و قرمز :

دو رنگ قرمز و مشکی، به زیبایی در کنار همدیگر می‌نشینند و کمتر کسی است که از انرژی نهفته در این ترکیب رنگ، شاد و بشاش نشود. اگر به دنبال آشپزخانه‌ای شاد و انرژیک هستید ازین ترکیب رنگ جذاب کابینت هایگلاس غافل نشوید.

کابینت هایگلاس مشکی و قرمز

کابینت هایگلاس خاکستری و آنتیک :

این دو رنگ، باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه شما زیبا و مدرن به نظر برسد و در عین حال، به متانت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.ترکیب رنگ کابینت هایگلاس خاکستری و آنتیک، برای آشپزخانه های بزرگ و پر نور گزینه‌ی مناسبی است و به خوبی می‌تواند جلوه‌ی خود را به نمایش بگذارد.

کابینت هایگلاس کرم و قهوه‌ای :

کرم و قهوه‌ای ، دو همنشین قدیمی که به زیبایی هر چه تمام تر در کنار هم هماهنگ می‌شوند. استفاده از کابینت هایگلاس کرم و قهوه‌ای، یکی از زیباترین ترکیب رنگ کابینت در آشپزخانه را برای شما ایجاد خواهد کرد و به ایجاد فضایی محبت‌آمیز و صمیمی کمک شایانی خواهد نمود.

سخن پایانی :

کابینت های گلاس ، تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و در انواع رنگ‌های خاص و شاد مانند زرد، نارنجی، قرمز، سبز، آبی، بنفش و غیره نیز تولید می‌شود. رنگ‌های خاص به دلیل خاص بودن، مورد پسند همگانی نیستند و به طور عمومی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، اما این مساله دلیلی بر نازیبا بودنشان نیست، بلکه استفاده از آن‌ها چندان رایج نیست. با این وجود، بسیاری از افراد به استفاده از رنگ‌های خاص علاقه دارند و تمایل دارند آشپزخانه‌هایی زیبا و جذاب با رنگ‌های انرژیک و منحصربفرد داشته باشند.

ازین که مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را راجع به این محتو برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *