کابینت ۲۰۲۱ و ۵ ایده نو که می‌توانیم کابینت آشپزخانه را به سبک ۲۰۲۱ طراحی کنیم!

کابینت 2021

کابینت ۲۰۲۱

همیشه در واپسین روزهای سال، بسیاری از خانواده‌ها به فکر خانه‌تکانی و طراحی دوباره چیدمان خانه می‌افتند؛ به ویژه خانم‌ها مایلند دستی به سر روی آشپزخانه‌ بکشند! بدون شک، هر تغییری در آشپزخانه، بدون نونوار کردن کابینت‌ها، چنگی به دل نخواهد زد‌. اگر شما هم برای نوسازی فضای آشپزخانه‌تان به دنبال ایجاد تغییراتی در رنگ یا مدل کابینت‌ها هستید و یا حتی اگر به دنبال خرید کابینت جدید برای خانه‌ی نوسازتان هستید، قطعا مایلید با پرطرفدارترین مدل‌های کابینت ۲۰۲۱ آشنا شوید. اگر چنین است، پس لطفا با این محتوا با آکس چوب همراه باشید؛ زیرا قرار است چیز‌های زیادی درباره محبوب‌ترین مدل‌های کابینت در سال ۲۰۲۱ بدانیم.

محبوب‌ترین مدل‌های کابینت ۲۰۲۱

چگونه آشپزخانه‌ را به سبک ۲۰۲۱ طراحی کنیم؟

  • وجود جزیره یا المان‌های بزرگ در وسط آشپزخانه!

طراحی آشپزخانه به عنوان کانون خانه، در سال ۲۰۲۱ بیشتر به سمت جلوه‌گری افزون‌تر گرایش پیدا کرده است، به همین دلیل استفاده از المان‌هایی مانند جزیره‌های بزرگ و بزرگتر در وسط آشپزخانه، اصلا چیز عجیب و غریبی نیست!

وجود جزیره هم برای استفاده به عنوان محلی برای نشستن و سرو غذا و هم مکانی برای جاگیر کردن وسایل آشپزخانه، یک گزینه عالی به حساب می‌آید؛ در عین حال جزیره، نقطه کانونی آشپزخانه در رنگ‌بندی و طراحی کابینت ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

  • شلف یا طاقچه‌های چوبی

این روزها تم نوستالژیک در همه جزئیات چیدمان منازل به خوبی دیده می‌شود. گرایش به استفاده از وسایل چوبی، ظروف مسی، تزئین فضای خانه با المان‌هایی مثل فانوس یا چراغ والور‌های قدیمی، گرامافون و به طور کلی وسایلی که خاطره‌های خوش سال‌های دور را برای ما تداعی می‌کنند در طراحی خانه‌های امروزی به وفور دیده می‌شود.

گرایش بازگشت به گذشته، نه تنها در فرهنگ خودمان که در طراحی دیزاینر‌های مطرح دنیا هم دیده می‌شود. گویی افراط بیش از حد در مدرن کردن همه چیز، همه ما را دل‌زده کرده است و تمایل به سمت وسایل و اشیاء سنتی حس زیباتری را در ذهن ما بیدار می‌کند.وجود جزیره یا المان‌های بزرگ در وسط آشپزخانه!

یکی از چیزهای که در طراحی آشپزخانه و کابینت ۲۰۲۱ زیاد دیده می‌شود، به کارگیری شلف یا طاقچه‌های باز چوبی است. این کار هم از لحاظ زیبایی، جلوه ویژه‌ای به آشپزخانه شما می‌دهد و هم در آشپزخانه‌های کوچک، برای استفاده‌ی بهتر از فضا، کمک بسیاری می‌کند.

پیش‌تر مردم تمایل داشتند تا جایی که ممکن است وسایل و ظرف و ظروف خود را پشت درب بسته کابینت‌ها پنهان کنند اما در طراحی جدید، گرایش به استفاده از کابینت‌های نمای باز یا همین کابینت‌های طاقچه‌ای بیشتر شده است. این موضوع خصوصا برای آشپزخانه های کوچک مفید است و احتمالا، تا چند سال آینده نیز، شلف‌ها یا قفسه‌های روباز چوبی یک پای ثابت طراحان دکوراسیون داخلی باشد.

  • کابینت‌های اکسپوز

همانطور که اشاره شد، تغییری کلی در نگرش طراحان در مورد کابینت‌ها در حال رخ دادن است و بر خلاف گذشته، گرایش به نمای باز در کابینت‌ها بیشتر شده است. در طراحی کابینت ۲۰۲۱ ، استفاده از کابینت‌های در شیشه‌ای و اکسپوز بسیار پر طرفدارتر شده است. دلیل این موضوع این است که به دلیل اینکه فضای آشپزخانه‌ها نسبت به مساحت کلی آپارتمان‌ها، نسبتا کوچک در نظر گرفته می‌شود و وجود چنین کابینت‌هایی، نور محیط را بیشتر کرده و فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد.

همانطور که می‌دانیم نورِ بیشتر و فضای روشن‌تر به معنای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه و جلوه بهتر محیط خواهد بود. ضمنا کابینت‌هایی با نمای باز این فرصت را به شما می‌دهد که با یک چیدمان زیبا، ظروف تزئینی خود را هم به نمایش بگذارید.

  • بازسازی کابینت‌های قدیمی

شرایط رکود اقتصادی شدید که امروز بعد از همه‌گیری کرونا در سراسر دنیا حاکم شده است، تغییرات زیادی در سبک زندگی همه مردم جهان به وجود آورده است. این موضوع در کشور خودمان هم صادق است، چون در کنار کاهش درآمدها، تورم شدید در سال‌های اخیر، توان مصرف کننده‌ها را برای خرید چیزهای مورد علاقه، به شدت کاهش داده است.

در سال ۲۰۲۱ یکی از گزینه‌های مورد علاقه بسیاری از مردم برای نوسازی فضای آشپزخانه و کابینت ها، بازسازی کابینت‌های قدیمی به جای جایگزینی آن‌ها با مدل‌های مدرن‌تر است.

از روش‌های مختلفی می‌توان برای نو‌نوار کردن کابینت‌ها مثل رنگ‌آمیزی مجدد، یا تغییر یراق‌آلات و دستگیره‌ها و یا حتی کانتر کابینت، استفاده کرد.کابینتهای نئوکلاسیک میتواند ایده خوبی باشد.

بازسازی کابینت‌های قدیمی

  • کابینت slab

اگر به دنبال یک طراحی مینیمال و مدرن برای کابینت‌هایتان هستید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از درب‌های slab یا یک‌تکه برای کابینت‌ها است. در این مدل، درِ کابینت، فاقد هر گونه تزئینات اضافه و حتی دستگیره هاست.

در این مدل، درِ کابینتِ شما، تنها یک تخته ساده‌ی یک‌تکه است که فرم خاصی در اطرافش ندارد. باز شدن این درها می‌تواند به صورت مغناطیسی و یا کشویی ( اسلاید ) باشد. علاوه بر نمای مدرنِ این نوع طراحی، یک مزیت دیگر کابینت‌های slab ، مناسب بودن آن برای آشپزخانه‌های کوچک با فضای محدود است.

محبوب‌ترین رنگ‌ کابینت ۲۰۲۱

معمولا رنگ کابینت آشپزخانه با رنگ کلی دکوراسیون  خانه ست می‌شود، با این وجود، هر ساله، از برخی رنگ‌های خاص و زیبا به عنوان رنگ سال، نام برده می‌شود. برخی از پرطرفدارترین رنگ‌های مورد استفاده در کابینت ۲۰۲۱ عبارتند از :

  • کابینت آبی

معمولا رنگ آبی مورد استفاده در آشپزخانه‌ها، نوعی تمِ خنثی یا خاکستری دارد. به بیان دیگر، وقتی صحبت از استفاده‌ی رنگ آبی برای کابینت‌ها به میان می‌آید کمتر از رنگ آبی تند و لاجوردی استفاده می‌شود و در واقع، نوعی رنگ ملایم و سرد مد نظر است.

البته همین رنگ آبی خنثی هم به دلیل کنتراستی که در آشپزخانه به وجود می‌آورد محبوبیت زیادی داشته و حال و هوای آشپزخانه شما را جذاب خواهد کرد. خصوصا تضادی که بین رنگ آبی کابینت و رنگ سفید سقف و دیوارهای آشپزخانه وجود دارد. رنگ آبی از لحاظ روانشناسی، رنگ آرامش به حساب می‌آید و این رنگ بیشتر انتخاب کسانی است که مایلند یک فضای آرام‌بخش را در آشپزخانه تجربه کنند.محبوب‌ترین رنگ‌ کابینت 2021

  • کابینت سفید

رنگ سفید همیشه یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین رنگ‌ها‌ی مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه است. کابینت‌های سفید، مدرن و براق هستند و فضا را روشن و باز نشان می‌دهند و این موضوع، خصوصا برای آشپزخانه‌های کوچک و یا کم‌نور، یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

استفاده از کابینت سفید رنگ در سال ۲۰۲۱ ، همچنان یکی از گزینه‌های مورد علاقه خانم‌ها و آقایان است؛ چرا که هارمونی مناسبی با لوازم و وسایل آشپزخانه مثل یخچال و فریز یا ماشین لباس‌شویی دارد.

رنگ سفید، یکی از منعطف‌ترین رنگ‌ها برای طراحی و دیزاین آشپزخانه است و دقیقا به همین دلیل است که با وجود آن‌ که چند سالی است زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کماکان یکی از انتخاب‌های پرطرفدار سال ۲۰۲۱ باقی خواهد ماند.

استفاده از یک رنگ مناسب برای سقف، دیوارها و کف آشپزخانه می‌تواند ضمن به وجود آوردن یک کنتراست جذاب، بر زیبایی آشپزخانه شما اضافه کند.سفید ترند کابینت 2021

  • کابینت دو رنگ

استفاده از کابینت‌های دو رنگ مزیت‌های فراوانی دارد که باعث می‌شود این سبک از کابینت‌ها یک انتخاب مناسب برای سال ۲۰۲۱ باشند. طراحان دکوراسیون داخلی، به طور معمول در کابینت‌های دو رنگ، قسمت بالایی را روشن‌تر و بخش پایین کابینت‌ها را تیره‌تر در نظر می‌گیرند.

استفاده از رنگ‌های تیره‌ای مثل آبی سیر و یا طوسی برای کابینت‌های پایین، یک انتخاب هوشمندانه و متداول است؛ هر چند رنگ‌های دیگری مانند سبز هم، گاهی در کابینت‌های دو رنگ زمینی به کار گرفته می‌شوند و جلوه‌ی زیبایی به آشپزخانه می‌بخشند.

برای قسمت بالای کابینت، استفاده از رنگ سفید گزینه مناسبی است، هر چند انتخاب‌های دیگری هم به سلیقه خودتان برای قسمت بالای کابینت دو رنگ می‌توانید به کار بگیرید. به عنوان مثال،  می‌توانید از رنگ روشن‌ترِ همان رنگی که برای کابینت‌های زمینی استفاده کرده‌اید، استفاده کنید. مثلا اگر کابینت‌های زمینی سبز تیره و سیر است، از سبز بسیار روشن برای کابینت‌های دیواری و ردیف بالایی استفاده کنید. کابینت جزیره، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند با رنگی مخالف سایر قسمت‌های کابینت آشپزخانه انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر کابینت‌های تیره دوست دارید، می‌توانید از کابینت‌های رنگ روشن، برای قسمت دیواری و زمینی استفاده کنید و قسمت جزیره را به رنگ تیره انتخاب کنید. با توجه به اینکه در مدل کابینت ۲۰۲۱ ، جزیره بزرگ و قابل مشاهده انتخاب می‌شود، انتخاب رنگ تیره برای جزیره، باعث می‌شود کنتراست و هارمونی بیشتری در فضای آشپزخانه ایجاد شود.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم استفاده از کابینت دو رنگ در این است که اگر بعد از مدتی از طرح کابینت‌هایتان خسته شدید، می‌توانید با تغییر رنگ مجدد یک ردیف از کابینت‌های بالا یا پایین، رنگ و رخ آشپزخانه را نو و جدید کنید.

یکی از نکات مهمی که در مورد آشپزخانه‌هایی با کابینت دو رنگ باید مد نظر یک طراح باشد، انتخاب مناسب رنگ دیگر بخش‌های آشپزخانه، مانند رنگ یا نمای سقف یا دیوارهای آشپزخانه است؛ به طوری که با هر دو رنگ کابینت، دارای هارمونی و تناسب باشد.کابینت دو رنگ از ترندها 2021

سخن پایانی

جدیدترین مدل کابینت ۲۰۲۱ ، به فضای آشپزخانه شما، رنگ و بویی جدید می‌بخشد و باعث می‌شود احساس شادابی و تنوع بیشتری داشته باشید. حتی با انجام یکی از تغییرات کوچکی که در بالا ذکر شد، می‌توانید تغییرات شگرفی در روحیه‌ی خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید و فضای منزل را از یکنواختی و کرختی برهانید.

با توجه به آنکه، فصل خانه‌تکانی نزدیک است و آشپزخانه، اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش هر خانه حساب می‌شود، لازم است که با دقت و توجه بیشتری به طراحی و دیزاین آشپزخانه بنگرید و سعی کنید از جدیدترین مدل‌های روز کابینت، الهام بگیرید.

از اینکه تا پایان همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم آنچه بیان شد، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *