کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک طوسی روشن

عناوین مهم صفحه

کابینت نئوکلاسیک چیست

نئوکلاسیک سبکی مابین کلاسیک و مدرن است که در قرن ۱۹ میلادی در کشورهای اروپایی متداول شد. نئوکلاسیک زیبایی و آرامش خاصی در طراحی خود دارد؛ به نحوی که بیننده از مشاهده‌ی آن خسته و دلزده نمی‌شود. کابینت نئوکلاسیک را می‌توان با متریال مختلفی از جمله چوب طبیعی، ممبران و انواع کابینت‌های رنگ به وجود آورد.

اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید و در عین حال فضای کافی برای تعبیه چیدمان کلاسیک ندارید، کابینت نئوکلاسیک گزینه‌ی مناسبی برایتان خواهد بود. از اصلی‌ترین رنگ‌های این کابینت، سفید، قهوه‌ای، خاکستری و شیری را می‌توان نام برد که هر کدام در عین حالی که زیبا هستند، ملاحت خاصی نیز به فضای آشپزخانه می‌بخشند.

در مدل کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا یک یا دو کابینت ویترینی دیده می‌شود که شما می‌توانید با کمک چیدمان ظروف شیک و جذاب درون آن،  بر زیبایی بیشتر فضا بیفزایید.

طرح‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه، روز به روز در حال گسترش است و ما هر روزه با انواع متنوع‌تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می‌شویم. کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت آشپزخانه هستند که هر کدام علاقمندان بی‌شماری را به خود اختصاص داده‌اند. طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک اصلی، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده‌اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است. همان طور که از اسم این کابینت بر می‌آید، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی، ویژگی‌های هر دو را در بر می‌گیرد.

کابینت‌ نئو کلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده‌ای است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توامان با مدرنیته و سادگی است.

سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

کابینت نئوکلاسیک طوسی و سفید

نئوکلاسیک سبکی میانه و متعادل است که شکوه و آراستگی سبک کلاسیک را به سادگی و آرامش سبک مدرن پیوند می‌زند. کابینت سبک نئوکلاسیک را می‌توان در آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ (و به صورت ساده‌تر در آشپزخانه‌های کوچک) تعبیه نمود.

در سبک نئوکلاسیک، بدنه و درهای کابینت به صورت برجسته یا فرو رفته طراحی می‌شوند؛ یک یا دو کابینت ویترینی در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک تعبیه می‌شود تا زیبایی کار دوچندان شود. همچنین دستگیره‌ها را با  طراحی‌های ظریف و زیبا انتخاب می‌کنند تا نمای آشپزخانه در عین سادگی، شیک و مجلل نیز به نظر برسد. در طراحی این کابینت، معمولا از رنگ‌های خنثی و سنگین، مانند سفید، قهوه‌ای، طوسی یا خاکستری، بژ و شیری استفاده می‌شود. البته اگر سلیقه‌ای خاص و جسورانه دارید می‌توانید از رنگ‌های سبز یا آبی هم در طراحی کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید تا آشپزخانه‌ای ویژه و پر جلوه داشته باشید.

اگرچه کابینت سبک نئوکلاسیک، با طراحی کلاسیک بسیار فاصله دارد اما در طراحی آن نباید از ابزارآلات و المان‌های مدرن استفاده نمود. به عنوان مثال شیرآلات، کلید و پریزها، هود، اجاق گاز و … همگی باید منطبق بر طراحی نئوکلاسیک و کلاسیک باشند تا جلوه‌ و نمای آشپزخانه بهتر و بیشتر خود را نشان دهد. متریال چوب طبیعی، کابینت روکش چوب، کابینت ممبران و انواع کابینت‌های رنگ از جمله بهترین متریال برای ساخت کابینت سبک نئوکلاسیک هستند.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

نئوکلاسیک به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن! به این معنی که شما کابینت‌ها و آشپزخانه‌ای با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع، اقتباسی از هر دو است. از ویژگی های کابینت های نئوکلاسیک به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • در این نوع کابینت، طرح‌های ساده‌ای بر روی کابنیت‌ها ایجاد می‌شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می‌شود.
  • در کابینت‌ نئوکلاسیک ، خطوط منحنی و دایره‌ای ساده به وفور وجود دارد.
  • کابینت نئوکلاسیک در انواع رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود، اما رنگ طوسی، قهوه‌ای و سفید پُر کاربردترین رنگی است که در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد رنگ طوسی می‌توانید در صفحه «کابینت طوسی» بیشتر بخوانید.
  • کابینت نئوکلاسیک، برگرفته از طرح‌های قرن 18 و 19 اروپایی است و المان‌های مربوط به آن دوران در ساخت این کابینت وجود دارند.
  • تقارن، جزء جدا ناپذیر کابینت نئوکلاسیک است.
  • کابینت نئوکلاسیک در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رنگ‌های متداول کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک، کابینت‌هایی با ارتفاع بلند هستند و معمولا تا نزدیک سقف ادامه دارند، به همین دلیل در زمره کابینت‌های جادار محسوب می‌شوند.
  • در کابینت نئوکلاسیک، معمولا از متریال سنگ به عنوان روکابینتی و پیشخوان استفاده می‌شود.
  • در سبک نئوکلاسیک، چند ردیف کابینت درب شیشه‌ای در آشپزخانه وجود دارد.
  • در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، دست شما برای انتخاب وسایل و لوازم مدرن باز نیست و الزاما باید از وسایلی استفاده کنید که طرح و رنگ سنتی‌تر و کلاسیک دارند.

کابینت نئو کلاسیک

کابینت نئو کلاسیک با چه متریالی ساخته می‌شود؟

چوب طبیعی، یکی از رایج‌ترین متریالی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا چوب به راحتی و سهولت طراحی می‌شود. علاوه بر چوب، ممبران یکی دیگر از گزینه‌های پُرکاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک است. ممبران قیمت بسیار مناسب‌تری از چوب طبیعی دارد و از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. برای ایجاد طرح‌های نئوکلاسیک بر روی MDF‌ خام، آن را درون دستگاه CNC قرار داده و این دستگاه، انواع طرح‌های خواسته شده را بر روی آن پیاده می‌کند و سپس به وسیله‌ی لایه‌ی PVC روکش می‌کند.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش دارد اما از تزئینات شلوغ و نقوش برجسته و منبت بر روی آن خبری نیست و در طراحی آن به یک قاب یا خط ساده اکتفا می‌شود. در حالی که سبک کلاسیک در نظر بیننده، بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌کند. 

کابینت کلاسیک خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، اما همه آنها در یک ویژگی مشترک هستند و آن هم وجود تزئینات مجلل و پر زرق و برق است؛ درب‌های ابزار‌ خورده، ستون‌ها و سرستون‌های حکاکی شده، دستگیره‌های نقش دار، حتی منبت و حکاکی در چنین آشپزخانه‌هایی به چشم می‌خورد. کابینت کلاسیک در مدل فاخر آن، از چوب طبیعی ساخته می‌شود و تزئینات و کنده‌کاری‌های آن، عمدتا به وسیله‌ی هنر دست انجام می‌شود. به همین دلیل ارزش مادی و معنوی زیادی دارد.

 

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و مدرن 

کابینت مدرن بر خلاف نوع کلاسیک بدون تزئینات و در کمال سادگی، طراحی و ساخته می‌شود و مناسب برای کسانی است که ترجیح می‌دهند محیطی بی‌پیرایه و ساده داشته باشند. کابینت مدرن گرایش بسیار زیادی به سمت سادگی دارد و با دستگیره‌های ساده یا مخفی و یا حتی بدون دستگیره ساخته می‌شود.

کابینت مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است زیرا این کابینت‌ها معمولا تا نزدیک سقف امتداد دارند و فضای کافی برای جا دادن لوازم و ظروف را به وجود می‌آورند. به علاوه به دلیل ساده بودن باعث می‌شوند آشپزخانه کوچک شما منظم و خلوت به نظر برسد.

کابینت نئوکلاسیک به سادگی کابینت‌های مدرن نیستند و در حد یک خط ممکن است فرورفتگی یا برجستگی داشته باشد. به علاوه اکثر کابینت‌های نئوکلاسیک دستگیره دارند. هر چند این دستگیره‌ها مانند سبک کلاسیک منقش و کارشده نیستند ولی به سادگی سبک مدرن هم نمی‌باشند. نیستند. در سبک مدرن اکثرا دستگیره‌ها یک میله بلند فلزی ساده‌اند، اما در مدل کابینت دستگیره کابینت های نئوکلاسیک بیشتر به شکل یک دستگیره توپی و گرد طراحی می‌شود.

 

انواع کابینت نئوکلاسیک

یکی از دسته‌بندی‌های کابینت نئوکلاسیک بر اساس جنس بدنه‌ی آن‌ها و متریالی که از آن تشکیل شده، صورت می‌گیرد. از این نظر، کابینت‌های نئوکلاسیک به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  •       کابینت روکش چوب
  •       کابینت تمام چوب
  •       کابینت با رنگ پولیشی
  •       کابینت انزو
  •       کابینت ممبران

از نظر ظاهری مدل‌هایی که ذکر شد تفاوتی در طرح و مدل ندارند و تنها نوع متریال و کیفیت آن‌ها است که با نمونه‌های دیگر متفاوت است.

 

کابینت ممبران

کابینت نئوکلاسیک تمام چوب

در کابینت‌های تمام چوب، تمام متریال از چوب طبیعی تشکیل می‌شود. به همین دلیل چنین کابینت‌هایی در هر سبکی که باشند، با ارزش و گران قیمت هستند. کابینت‌های چوب طبیعی معمولا از نمونه‌ درختانی که چوبی با چگالی بالا و متراکم دارند، ساخته می‌شوند. از جمله این درختان، می‌توان به درخت راش، بلوط، گردو، گیلاس و … اشاره کرد. در برخی از موارد چوب روسی نیز در ساخت مدل‌هایی از کابینت کاربرد دارد که نسبتا با کیفیت نیز هست؛ اما چوب روسی از تراکم بافت کمتری برخوردار بوده و سبک‌تر است. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب آن بدانید که کیفیت آن نسبت به نمونه‌هایی که نام برده شد، ضعیف‌تر است و به مراقبت بیشتری هم نیاز دارد.

 

کابینت نئو کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک روکش چوب

کابینت روکش چوب، نوعی متریال است که از ام‌دی‌اف خام یا چوب‌های ارزان قیمت تشکیل شده و پس از انجام طراحی یا حکاکی، با لایه‌ی نازکی از چوب طبیعی پوشانده و کاور می‌شود. روکش طبیعی چوب، از درختان اعلایی مانند، راش، بلوط، گردو، گیلاس و … برداشت می‌شود تا کیفیت نهایی کار مانند متریال تمام چوب به نظر برسد.

سازنده و اجرا کننده در مورد این کابینت‌ها نقش مهمی در کیفیت نهایی کار دارند؛ چرا که اگر از متریال مرغوب استفاده نکنند و یا در پروسه کاور کردن و چسباندن چوب حرفه‌ای عمل نکنند، کیفیت نهایی کابینت تضعیف شده و منجر به بلند شدن روکش از سطح کابینت خواهد شد. اگر تمایل دارید از کابینت روکش چوب استفاده کنید، حتما انجام این کار را به سازندگان باتجربه و حرفه‌ای بسپارید.

کابینت نئوکلاسیک انزو

انزو، در واقع نام برندی از یک شرکت ایتالیایی است که کابینت‌های رنگ شده‌ی بسیار باکیفیتی را در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک به بازار عرضه می‌کند. این برند چنان محصولات رده بالایی را به بازار عرضه کرده که برند آن با نام کابینت انزو در دنیا مشهور شد و پای آن نیز به کشور ما کشیده شد. در ایران کابینت انزو، مدلی بسیار باکیفیت از کابینت است که مغزی آن ورق ام‌دی‌اف خام خارجی بسیار باکیفیت و روکشی از رنگ پولیشی است. چیزی که کابینت انزو را با کابینت‌های رنگ پولیشی متمایز می‌سازد کیفیت آن است که طبیعتا در مدل انزو بسیار بالاتر می‌باشد. در مدل کابینت انزو، برای مغزی کابینت حتما از ام‌دی‌اف خارجی استفاده می‌شود و روند رنگ کردن کابینت، طی چند مرحله و در محیط کاملا ایزوله و عاری از هر گونه گرد و غبار انجام می‌شود تا کیفیت نهایی کار، بسیار بالاتر از نمونه‌های دیگر باشد. کابینت انزو در سبک نئوکلاسیک، یکی از بهترین و زیباترین نمونه‌هایی است که در آشپزخانه‌ی ایرانی مانند نگین سفید رنگی می‌درخشد.

 

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک پولیشی

کابینت‌های رنگ پولیشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در سبک نئوکلاسیک نیز بسیار زیبا و شکیل جلوه می‌کنند. در پروسه ساخت کابینت رنگ پولیشی، ابتدا ام‌دی‌اف خام یا چوب طبیعی، توسط ماشین حکاکی CNC حکاکی و منبت می‌شود. به غیر از ماشین، حکاکی‌ها به صورت دست‌ساز و سنتی نیز صورت می‌گیرند که البته این نمونه، از مدل ساخته شده با ماشین، گرانقیمت‌تر است.

ام‌دی‌اف خام یا چوب طبیعی، پس از حکاکی سمباده می‌شوند و پس از بادگیری و زدون گرد و غبار از سطح‌شان، به شکلی بادقت و ظریف طی چند مرحله رنگ می‌شود. پس از هر مرحله، سطح کابینت سمباده می‌خورد و مجددا رنگ می‌شود. این شیوه‌ی رنگ‌آمیزی باعث می‌شود کابینت پولیشی بسیار براق و با سطحی صاف به  نظر برسد. کابینت رنگ پولیشی از نظر ظاهری به کابینت انزو بسیار شبیه است.

 

 

کابینت نئوکلاسیک ممبران

کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام یا چوب طبیعی ساخته می‌شود و تنها تفاوت آن با سایر متریال مشابه، روکشی است که بر روی آن کشیده می‌شود. کابینت ممبران به وسیله‌ی ماشین CNC حکاکی می‌شود و می‌تواند در سبک‌های مختلفی از جمله کابینت نئوکلاسیک کاربرد داشته باشد. پس از حکاکی و طراحی، هر قطعه از کابینت به طور جداگانه و یکسره، به وسیله‌ی روکش PVC وکیوم می‌شود. این شیوه‌ی پوشش دهی باعث می‌شود هر قطعه از کابینت ممبران تا زمانی که دچار خراش یا پارگی سطحی نشده است، در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. البته به شرط آن که روکش PVC ، به طور کامل و در همه‌ی قسمت‌های آن چسبانده و وکیوم شده باشد. اجرا کننده و سازنده کابینت ممبران، نقش مهمی در کیفیت این کابینت‌ها ایفا می‌کند و چنانچه در این کار تجربه و تخصص لازم را نداشته باشد یا از متریال بی‌کیفیت استفاده نماید، نتیجه‌ نهایی اصلا مطلوب نیست.

بیشترین متریالی که در سبک کابینت نئوکلاسیک در ایران کاربرد دارد، ممبران است که هم زیبا و چشم‌نواز است و هم از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر متریالی که نام بردیم، برخوردار است.

 

 

کابینت نئوکلاسیک ممبران

طراحی های کابینت نئوکلاسیک در سال ۲۰۲۴

 هر ساله مدل‌ها و طراحی‌هایی جدید از دکوراسیون خانه و آشپزخانه توسط طراحان به بازار عرضه می‌شود. در سال 2024، بیش از هر چیز شاهد سبک‌ها و مدل‌های ساده‌تر در آشپزخانه هستیم. مدل آشپزخانه‌های شلوغ که مملو از وسایل ریز و درشت برای نمایش هستند، در سال جدید خیلی مورد توجه قرار ندارند. حتی در مدل‌های کلاسیک که هم ماهیتی شلوغ و پر نقش و نگار دارند، ظاهر کابینت‌ها گرایش بیشتری به سمت سادگی دارد.

نورپردازی مخفی یکی دیگر از المان‌هایی است که در سال 2024 به نصب آن در زیر کابینت‌های هوایی تاکید می‌شود. با این کار علاوه بر این که زیبایی بیشتری در آشپزخانه جریان می‌یابد، فضای سطح کانتر نیز روشن‌تر و آشپزخانه دلبازتر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک، وجود چند کابینت با در شیشه‌ای است. می‌توانید ظروف تزئینی و دکوری خود، مانند چینی‌های طرح‌دار و ظروف سفالی، را در این کابینت‌ها قرار دهید تا آشپزخانه شما بیشتر به سبک نئوکلاسیک گرایش داشته باشد. بهتر است این کابینت‌ها دارای نور LED باشند تا اشیاء درون کابینت درخشندگی بیشتری داشته باشد.

کابینت‌های نئوکلاسیک با در شیشه‌ای

 

دستگیره‌های کابینت نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک، از کابینت‌های دستگیره‌دار استفاده می‌شود. دستگیره‌هایی منحنی با طراحی‌های ساده یا آویزان بهترین گزینه برای کابینت‌های نئوکلاسیک است. در این نوع کابینت، از دستگیره‌های بلند که مختص کابینت مدرن است استفاده نمی‌شود.

دستگیره‌های کابینت نئوکلاسیک

 

جزیره کابینت نئوکلاسیک

استفاده از کابینت جزیره در آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ بسیار متداول است و افراد ترجیح می‌دهند از این کابینت دوست‌داشتنی در آشپزخانه‌شان استفاده کنند. وجود جزیره با سبک کابینت نئوکلاسیک منافاتی ندارد و اتفاقا زیبایی آن را بیشتر به چشم بیننده می‌رساند.

 

جزیره کابینت نئوکلاسیک

رنگبندی کابینت نئوکلاسیک در سال ۲۰۲۴

استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی یکی دیگر از مواردی است که در سال 2024 ترند شده و مورد توجه طراحان قرار دارد. هر چه دکوراسیون ما از نظر رنگ بندی بیشتر به سمت رنگ‌های خنثی پیش رود، انتخاب‌های ما بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که طراحان به استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

استفاده از رنگ‌های خاص و زیبا و ترکیب آن‌ها با رنگ چوب، یکی دیگر از موارد ترند سال 2024 است. در سال‌های اخیر حضور متریال طبیعی مانند چوب و میل به سادگی نهفته در ذات طبیعت، موردی است که بیش از گذشته مورد توجه طراحان قرار دارد.

در سال‌های اخیر رنگ‌های خاص و شیک مانند سبز تیره، آبی تیره و دودی نیز سر از آشپزخانه‌های ترند 2024 در آورده‌اند و باعث شده‌اند فضای آشپزخانه‌های ما شیک‌تر و شکیل‌تر به نظر برسد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

با وجود این که کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما رنگ سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای ساخت این نوع از کابینت‌ها به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت رنگ سفید، بزرگ‌تر جلوه دادن فضای آشپزخانه است. به همین دلیل است که  استفاده از این رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود. از سوی دیگر رنگ سفید هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و سازگاری بسیار خوبی با سایر رنگ‌ها و المان‌های طراحی دارد. به عبارت دیگر، تضاد بین رنگ سفید و سایر رنگ‌های تیره به کار رفته در آشپزخانه به جذابیت آن اضافه می‌کند.

کابینت نئوکلاسیک با پیشخوان تیره

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

چند سالی است که کابینت‌های دو رنگ جای خود را میان آشپزخانه‌های ایرانی یافته‌اند. خصوصا اختلاف رنگ بین کابینت‌های دیواری و زمینی یا کل کابینت‌ها و کابینت جزیره، بسیار پرطرفدار است. دو رنگ بودن کابینت به ما امکان می‌دهد که دکوراسیون آشپزخانه را با دو رنگ مختلف ست کنیم و دسترسی بیشتری برای چیدمان داشته باشیم. همچین با این ترفند آشپزخانه از سادگی و تک رنگ بودن فاصله می‌گیرد. اگر به رنگ‌های تیره علاقمند هستید و در عین حال، فضای آشپزخانه به شما امکان تعبیه کابینت‌های تیره را نمی‌دهد با ترفند چیدمان کابینت‌های دو رنگ، می‌توانید زیباترین مدل‌های کابینت را در آشپزخانه‌تان تعبیه کنید. 

نصب کانتر و صفحه‌ روکابینتی مجزا از رنگ کابینت‌ها، ترفند دیگری است که به زیبا نمودن کابینت‌های آشپزخانه‌های دو رنگ کمک می‌کند.

در مدل کابینت‌ نئوکلاسیک هر دو رنگی که کاربرد دارند، از رنگ‌های سنگین استفاده می‌شوند چون که اساسا این سبک متشکل از رنگ‌های باوقار است. قهوه‌ای، طرح چوب، مشکی، خاکستری، سفید و کرم از اصلی‌ترین رنگ‌هایی هستند که در این سبک کابینت با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند و ترکیب چشم‌نوازی را در خانه  و آشپزخانه به وجود می‌آورند.

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

 

کابینت نئوکلاسیک رنگی

در مدل کابینت نئوکلاسیک رنگی، رنگ‌های شاد و پر انرژی معمولا کاربرد ندارد، چون به طور کلی این سبک، مدلی سنگین و موقر است. اکثر طیف رنگ‌هایی که در این مدل کابینت به کار می‌روند به شکل ساده و خنثی دیده می شوند و به شما به خلق یک آشپزخانه شیک و منحصربفرد کمک می‌کنند.

از جمله بیشترین رنگ‌هایی که در کابینت سبک نئوکلاسیک کاربرد دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت سبز تیره

کابینت سبز تیره

 

  • کابینت آبی تیره (ترند سال ۲۰۲۴)

 

کابینت آبی تیره

  • کابینت نئوکلاسیک کرم رنگ یا سفید

 

کابینت نئوکلاسیک کرم رنگ یا سفید

  • کابینت‌های نئوکلاسیک طرح چوب

 

کابینت‌های نئوکلاسیک طرح چوب

  • کابینت نئوکلاسیک سبز روشن

کابینت نئوکلاسیک سبز روشن

 

  • کابینت نئوکلاسیک طوسی

 

کابینت نئوکلاسیک طوسی

  • کابینت نئوکلاسیک کرم و قهوه ای

 

کابینت نئوکلاسیک کرم و قهوه ای

کابینت نئوکلاسیک تیره

اگر چه امروزه کابینت‌های رنگ روشن بسیار ترند و پرطرفدار هستند اما از زیبایی کابینت‌های تیره‌رنگ نیز نمی‌توان به راحتی گذشت. خصوصا کابینت سبک نئوکلاسیک که ماهیتی سنگین و موقر دارد.

چنانچه به رنگ‌های تیره علاقمند هستید، می‌توانید کابینت آشپزخانه را در رنگ‌هایی مانند خاکستری تیره، مشکی، دودی، قهوه‌ای سوخته، آبی تیره و سبز تیره سفارش دهید. هر کدام از رنگ‌هایی که گفته شد، زیبایی خاصی دارند و باعث می‌شوند سبک و سیاق آشپزخانه خاص و منحصربفرد به نظر برسد. 

نکته‌ای که در انتخاب رنگ تیره برای کابینت‌ها باید رعایت کنید، توجه به متراژ آشپزخانه است. اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، بهتر است استفاده از رنگ تیره را فراموش کنید چون این رنگ‌ها باعث کوچک‌تر شدن آشپزخانه و خفگی ظاهری فضا می‌شوند. همچنین لزوم استفاده از نورپردازی حرفه‌ای و قوی‌تر در رنگ‌های تیره بیشتر است. 

 

کابینت نئوکلاسیک تیره

کابینت نئوکلاسیک براق

 رنگ‌های براق باعث می‌شوند فضای آشپزخانه وکابینت‌ها بازتاب نور بیشتری داشته باشند. رنگ‌هایی با ماهیت براق به دلیل خاصیت بازتابش نور، بیشتر جلب توجه می‌کنند و بخش زیادی از توجه بصری دکوراسیون آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند.

یکی از پر کاربردترین نمونه‌های کابینت نئوکلاسیک براق، طراحی این کابینت در رنگ سفید با استفاده از متریال کابینت انزو و کابینت رنگ پولیشی است. این دو متریال به شدت براق دارند و از نظر کیفیت و زیبایی نیز، کمتر نمونه‌ای را می‌توان با آن‌ها قیاس نمود. مدل براق این کابینت‌ها را با دستگیره‌های ساده طلایی‌ می‌توان لوکس‌تر و جذاب‌تر نمود. 

 

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک 

کابینت نئوکلاسیک دارای مزایای بی‌شماری است. یکی از مهم‌ترین مزایای این طراحی، ظاهر زیبای آن است. جذابیت ظاهری کابینت‌های نئوکلاسیک باعث شده است تا بتوان از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. از سوی دیگر، کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته می‌شوند. تنوع رنگ این کابینت‌ها در سایر سبک‌های طراحی کمتر به چشم می‌خورد و به همین دلیل است که کابینت‌های نئوکلاسیک به راحتی از کابینت‌های سبک کلاسیک و مدرن متمایز هستند.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

همان طور که اشاره کردیم کابینت نئوکلاسیک مزایای بسیاری دارد که همین امتیازات بسیار مثبت باعث شده این سبک و مدل، این روزها بسیار پر طرفدار باشد.

  •       کابینت نئوکلاسیک سبکی میانه است و از اعتدال و میانه‌روی تبعیت می‌کند. به همین دلیل با اکثر سلایق و طیف‌های مختلف هماهنگ است.
  •       سبک نئوکلاسیک، ترند و مد روز است و در اکثر خانه‌های شیک و لاکچری از آن استفاده می‌شود.
  •       متریال مختلفی را می‌توان در سبک نئوکلاسیک ساخت. این مساله باعث می‌شود دست شما باز باشد تا با هر بودجه‌ای که دارید بتوانید کابینت‌های مناسبی را انتخاب و سفارش دهید.
  •       کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک است و اگر آشپزخانه شما از نظر متراژ کوچک است و به مدل‌های کلاسیک علاقمند هستید، می‌توانید سبک نئوکلاسیک را انتخاب کنید .
  •       کابینت نئوکلاسیک قدرت انطباق بالایی با وسایل منزل و چیدمان‌های مختلف دارد.
  •       تنوع رنگ و مدل در این سبک بسیار دیده می‌شود و به راستی نمی‌توان از زیبایی نهفته شده در ذات این سبک چشم‌پوشی کرد. 

 

مزایای کابینت نئوکلاسیک

معایب کابینت نئوکلاسیک

هر نمونه از کابینت در کنار زیبایی و محاسنی که دارد، قطعا دارای معایبی نیز هست. کابینت نئوکلاسیک در کنار زیبایی‌های خاصی که دارد، محدودیت‌هایی نیز دارد که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید.

  •       اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان مدرن است، بهتر است از کابینت مدرن به جای نئوکلاسیک استفاده کنید.
  •       کابینت‌ نئوکلاسیک برای آشپزخانه‌های خیلی کوچک مناسب نیست.
  •       استفاده از رنگ‌های شاد و جیغ در کابینت نئوکلاسیک جایی ندارند.

·        متریال ارزان قیمت و اقتصادی، مانند ام دی اف و هایگلاس، برای ساخت کابینت نئوکلاسیک مناسب نیستند و این کابینت‌ها الزاما با مواد اولیه گران‌تری ساخته می‌شوند.

مقایسه قیمت کابینت نئوکلاسیک و سایر انواع کابینت

دلیل اصلی بالا بودن قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به سایر کابینت‌های مدرن، پارامتر رنگ و روکش انتخابی در طراحی است. کابینت‌های مدرن هایگلاس یا و ملامینه به رنگ‌آمیزی نیازی ندارند و در روند ساخت آنها به حکاکی و طراحی هم نیاز نیست. در مورد کابینت ممبران، این متریال از ام‌دی‌اف خام یا چوب‌های ارزان قیمت ساخته می‌شود که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کابینت‌های تمام چوب دارند. در نتیجه، هزینه‌ی تمام شده برای کابینت‌های نئوکلاسیک ممبران به طور قابل توجهی پایین‌تر از چوب است.

علاوه بر این، کیفیت حکاکی و برش‌ها و همچنین کیفیت رنگ و روکش بر قیمت تمام شده این کابینت‌های نئوکلاسیک اثرگذار است. هرچه دقت و ظرافت حکاکی ها و برش ها بیشتر باشد قاعدتا قیمت کابینت افزایش پیدا می‌کند. کیفیت روکش نیز بر ماندگاری رنگ و مقاومت در برابر خط و خش، حرارت و رطوبت اثرگذار است. در مورد انواع روکش ها در مقاله «انواع ام دی اف» توضیح داده‌ایم.

مقایسه قیمت کابینت نئوکلاسیک و سایر انواع کابینت

 

در خرید کابینت نئوکلاسیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کابینت‌های نئوکلاسیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون به شمار می‌روند. این سبک از طراحی حد فاصلی بین کابینت‌های کلاسیک و مدرن است. با این وجود، فاکتورهایی وجود دارد که باید پیش از خرید کابینت نئوکلاسیک به آن‌ها توجه کرد؛ چرا که مشتریان حرفه‌ای همیشه به دنبال جنس مرغوب و باکیفیت هستند. 

از جمله این فاکتورها باید به جنس ام‌دی‌اف در مغزی درب‌ها توجه کرد که از برندهای مطرح و همچنین طبق استانداردهای جهانی ساخته شده باشند. از طرف دیگر، جنس و کیفیت رنگ کابینت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بر جذابیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. جنس و نوع یراق‌آلات مصرفی در کابینت نیز، از دیگر فاکتورهایی است که هنگام خرید این کابینت باید به آن‌ها توجه شوند. 

کابینت نئوکلاسیک با جزیره تیره

چیدمان کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک در سال ۲۰۲۴

از آنجا که این نوع کابینت، کابینت نسبتا ساده‌ای است، می‌توان با تزئینات مختلف نمای آن را جذاب‌تر نمود. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده پرده‌های زیبا و سنتی، گلدان‌های همیشه سبز، فرش یا گلیم سنتی و ظروف‌های چینی و سفالی، زیبایی آن را دو چندان کنید.

در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، حتما یک لوستر آویز کلاسیک اما ساده نصب می‌شود و از نور‌های مخفی در بخش‌های دکوری کابینت‌ها استفاده می‌شود تا زیبایی و جذابیت کابینت و وسایل تزئینی بیشتر به چشم بیاید.

دیوار‌ها و رنگ کاشی‌های آشپزخانه نئوکلاسیک

رنگ کاشی‌های دیوار و کف آشپزخانه را باید در تناسب و هماهنگی با رنگ کابینت آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. برای دیوارهایی که کاشی ندارند، بهتر است از کاغذ‌ دیواری‌های طرح‌دار و قابل شست‌وشو، که نمایان‌گر قرن 18 و 19 اروپایی هستند، استفاده کنید.

 

دیوار‌ها و رنگ کاشی‌های آشپزخانه نئوکلاسیک

تزئینات آشپزخانه نئوکلاسیک ۲۰۲۴

از آنجا که این نوع کابینت، کابینت نسبتا ساده‌ای است، می‌توان با تزئینات مختلف نمای آن را جذاب‌تر نمود. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده پرده‌های زیبا و سنتی، گلدان‌های همیشه سبز، فرش یا گلیم سنتی و ظروف‌های چینی و سفالی، زیبایی آن را دو چندان کنید.

در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، حتما یک لوسترآویز کلاسیک اما ساده نصب می‌شود و از نور‌های مخفی در بخش‌های دکوری کابینت‌ها استفاده می‌شود تا زیبایی و جذابیت کابینت و وسایل تزئینی بیشتر به چشم بیاید.

 

کابینت نئوکلاسیک

آلبوم عکس کابینت نئوکلاسیک آکس چوب ۲۰۲۴

شرکت آکس چوب آماده دریافت سفارش های شما عزیزان است. برای ثبت سفارش می توانید از نمونه کارهای قبلی ما که در پایین مشاهده می کنید یا از تصاویر اینترنت یا کابینت های بستگان خود انتخاب کرده و با تحویل تصویر انتخابی خود به کارشناس ما، کابینت مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

 

 

 

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک طوسی با جزیزه طوسی

کابینت نئو کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سفید با جزیزه طوسی

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک طوسی با جزیزه طوسی

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

 

۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)

Comments (18)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *