بهترین و جدیدترین مدل ها و طرح های کابینت ام‌ دی‌ اف

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف

اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای به سبک مدرن طراحی کنید، کابینت ام‌دی‌اف، یکی از بهترین و رایج‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست. کابینت ام‌دی‌اف به دلیل قیمت اقتصادی که دارد و همچنین تنوع رنگ و مدل فراوان، از پرطرفدارترین کابینت‌هایی است که این روزها در آشپزخانه‌های تعبیه می‌شود. علاوه بر این، استفاده از کابینت ام‌دی‌اف ، این امکان را برای مشتری به وجود می‌آورد تا بتواند سایر لوازم منزل خود را با رنگ و دکور آشپزخانه، ست و هماهنگ سازد، زیرا ام‌دی‌اف در ساخت وسایل و لوازم چوبی منزل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. قابلیت برش آسان و انعطاف‌پذیری متریال ام‌دی‌اف باعث شده، مدل‌های بسیار متنوعی از کابینت آشپزخانه به وسیله‌ی آن ساخته شود و ما شاهد طیف گسترده‌ای از مدل‌های کابینت ام‌دی‌اف در آشپزخانه‌ باشیم! در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه آکس چوب باشید تا چند نمونه از جدیدترین و بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف را که از کابینت‌های مد روز به حساب می‌آیند، به شما معرفی کنیم.

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف ایرانی

کابینت ام‌ دی‌ اف چگونه ساخته می‌شود؟

کابینت‌های ام‌دی‌اف، از ضایعات چوب طبیعی به دست می‌آیند که طی فرآيند‌هایی، تحت فشار و دمای بالا قرار گرفته و توسط نوعی چسب به نام رزین، فشرده می‌شود و به شکل پانل و تخته‌های ام‌دی‌اف خام در می‌آید. ام‌دی‌اف خام، محصول بسیار پرکاربردی است که بر اساس روکش‌های مختلفی که بر روی آن کشیده می‌شود، خصوصیات مختلف و متفاوتی یافته و در صنعت کاربردسازی و ساخت وسایل منزل کاربرد دارد.

ام‌دی‌اف خام که توسط روکش لمینت پوشانده می‌شود برای ساخت کابینت ام‌دی‌اف به کارگاه‌های کابینت‌سازی برده می‌شود و آنجا در طرح‌ها و اندازه‌های دلخواه برش خورده می‌شود.

روکش لمینت کشیده شده بر روی ام‌دی‌اف خام، می‌تواند طرح‌دار یا ساده باشد و یا مات یا براق باشد. کابینت‌هایی که رنگ‌های روشن و براق دارند، بازتاب نور بیشتری دارند و نور را با شدت و وضوح بیشتری به آشپزخانه و فضای آن بازتاب می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود آشپزخانه‌ی شما پرنورتر و روشن‌تر به نظر برسد. بنابراین اگر آشپزخانه‌ای کوچک یا کم‌نور دارید، پیشنهاد می‌شود حتما از کابینت‌های رنگ روشن و مدل‌های براق کابینت ام‌دی‌اف ، استفاده کنید.

قیمت کابینت ام‌ دی‌ اف

یکی از موارد مهمی که همیشه در انتخاب نوع کابینت تاثیرگذار است، قیمت کابینت است. کابینت ام ‌دی ‌اف ، ازین حیث کابینتی مقرون به صرفه به حساب می‌آید و نسبت به انواع دیگر مانند کابینت ممبران یا کابینت هایگلاس، قیمت اقتصادی و مناسب‌تری دارد.

از نظر دوام و مقاومت، کابینت ام‌دی‌اف ، مقاومتی در سطح متوسط دارد و اگر از متریال خوب و باکیفیتی در ساخت آن استفاده شود و به آسانی خراب نمی‌شود. نحوه‌ی نگهداری کابینت ام‌دی‌اف، چندان دشوار نیست و لازم است به طور هفتگی و ماهانه تمیز شود. همچنین این کابینت نباید در معرض رطوبت و نفوذ آب قرار گیرد و چنانچه در معرض کمترین رطوبتی قرار بگیرد، تخریب می‌شود و باد می‌کند.

کابینت ام‌‌دی‌اف در صورت نگهداری مناسب، با وجود قیمت اقتصادی که دارد، می‌تواند سال‌ها زینت‌بخش آشپزخانه‌ی شما باشد؛ با این وجود، کابینت ام‌دی‌اف، دوام و ماندگاری کابینت‌های دیگری مانند کابینت‌های تمام چوب یا کابینت‌های hpl و یا pvc را ندارد.

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف

بعد از توضیح مختصری که راجع به متریال کابینت ام‌د ی ‌اف گفته شد، در ادامه به معرفی بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف که امروزه در گروه جدیدترین سبک در کابینت آشپزخانه‌ هستند، می‌پردازیم:

  • کابینت ام‌دی‌اف بدون دستگیره

مدل کابینت ام‌ دی‌ اف بدون دستگیره

از بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف می‌توان به کابینت‌های بدون دستگیره اشاره کرد. این مدل کابینت‌ها، برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال، بسیار مناسب هستند و یا حتی اگر شما آشپزخانه‌ای عریض دارید، این سبک از آشپزخانه بسیار برایتان بسیار جذاب خواهد بود.

باز و بسته کردن کابینت‌های بدون دستگیره توسط مگنت و آهن‌ربا انجام می‌گیرد و با یک فشار دست، درب کابینت باز یا بسته می‌شود. البته کابینت‌های بدون دستگیره، تنها کابینت‌های مگنت‌دار نیستند، بلکه کابینت‌های دستگیره نواری و کابینت‌های دستگیره مخفی انواع دیگری از کابینت‌های بدون دستگیره هستند که در سبک کابینت مدرن کاربرد دارند.

چنانچه به کابینت‌های بدون دستگیره علاقمند هستید، خوب است بدانید که کابینت‌های ام‌دی‌اف، بهترین متریال برای ساخت این کابینت‌ها هستند، زیرا هنگام باز و بسته کردن کابینت‌ها، اثر و رد انگشتان بر روی بدنه‌ی کابینت باقی نمی‌ماند. به عنوان مثال، به دلیل حساسیت زیاد کابینت هایگلاس نسبت به لکه‌ی انگشت، کمتر می‌توان از کابینت‌های بدون دستگیره از جنس هایگلاس استفاده نمود.

  • کابینت ام‌دی‌اف طرح چوب

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف با طرح چوب

از بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف که امروزه بسیار پرطرفدار نیز هست، می‌توان به کابینت‌های طرح چوب ام‌دی‌اف اشاره کرد. بر روی بدنه‌ی این مدل از کابینت‌ها، رگه‌ها و طرح‌هایی همانند آنچه در چوب طبیعی هست، وجود دارد و باعث زیبایی بیشتر کابینت‌ها می‌شود.

اگر به کابینت‌های چوبی و سایر مصنوعات چوبی علاقمند هستید، کابینت‌ ام‌دی‌اف طرح چوب می‌تواند بهترین گزینه برای منزل شما باشد و زیبایی و جلوه‌ی باشکوهی را به منزل و آشپزخانه‌ی شما هدیه آورد. استفاده از وسایل آشپزخانه‌ی چوبی مانند ظروف پذیرایی چوبی، زیبایی این سبک را در آشپزخانه تکمیل خواهد کرد.

  • کابینت ام‌ دی‌ اف طاقچه‌ای و سنتی

اگر چه کابینت ام‌دی‌اف در سبک مدرن طراحی می‌شود، اما شما می‌توانید به آشپزخانه‌ی خود، کمی حالت سنتی ببخشید. این کار را با تعبیه چند کابینت طاقچه‌ای و گذاشتن اشیائی سنتی بر روی آن، انجام دهید. کابینت‌های طاقچه‌ای، کابینت‌های شلف مانند و بدون درب هستند که به بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک می‌کنند. بنابراین اگر فضایی کوچک و مینیمال دارید و در عین حال، به داشتن فضایی سنتی نیز علاقه‌مند هستید، بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف برای شما، می‌تواند کابینت طاقچه‌ای یا بدون درب باشد.

  • بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف
  • کابینت ام‌ دی‌ اف با جزیره‌ی گرد

اگر دارای فضایی بزرگ و جادار برای آشپزخانه هستید و یا سبک طراحی خانه‌ی شما به گونه‌ای است که می‌توانید یک جزیره‌ی گرد و بزرگ را در دل آشپزخانه جای دهد، پیشنهاد می‌دهیم ازین طرح در آشپزخانه استقبال کنید. کابینت ام‌دی‌اف، از جمله متریالی است که امکان ساخت پیشخان گرد را فراهم می‌کند و باعث می‌شود طرحی متمایز و جذاب را در آشپزخانه تجربه کنید.

کابینت‌های زیرین پیشخان گردی که به عنوان کابینت جزیره در آشپزخانه قرار می‌گیرد، باید درب هلال و منحنی داشته باشند و این سبک، تنها با استفاده از کابینت ام‌دی‌اف قابل اجرا است.

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف با درب شیشه ای

وجود پیشخان گرد، سطح کار بسیاری را برای شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود فضای بیشتری در آشپزخانه برای رفت‌ و آمد و کار کردن داشته باشید زیرا در این سبک، خبری از لبه‌ها و گوشه‌های کابینت نیست و شما به راحتی می‌توایند در اطراف کابینت جزیره بچرخید. در واقع با داشتن کابینت جزیره‌ی گرد، شما به راستی یک کابینت جزیره خواهید داشت!

کاربرد این کانتر می‌تواند برای شما متفاوت باشد. بخشی از آن می‌تواند تبدیل به سینک ظرف‌شویی شود و بخشی دیگری از آن، تبدیل به اجاق گاز! و در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید قید تجهیزات را بزنید و با گذاشتن یک گلدان شکیل و یا یک سبد میوه، فضایی زیبا در میان آشپزخانه ایجاد کنید.

  • کابینت ام‌ دی‌ اف با در شیشه‌ای

بخشی از درب کابینت‌های ام‌دی‌اف، می‌تواند دارای شیشه‌های مات باشند. این روش باعث می‌شود که فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود. اگر در آشپزخانه از کابینت‌های سوپر که یکسره از زمین تا سقف امتداد دارند استفاده می‌کنید، می‌توانید درب این کابینت‌ها را شیشه‌ای بسازید و برای آن که اشیاء و لوازم درون کابینت مشخص نباشد، پیشنهاد می‌شود شیشه‌های مات تعبیه کنید.

چنانچه از کابینت‌هایی به رنگ تیره استفاده می‌کنید، وجود چند کابینت درب شیشه‌ای باعث می‌شود، فضای آشپزخانه‌تان، خیلی تیره نشود و بخشی از آن روشن‌تر باشد و فضا به دلیل ایجاد عمق در دیوارها، بزرگتر دیده شود.

  • بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف با در شیشه ایمدل کابینت ام‌دی‌اف با رنگ‌های متضاد

وجود کابینت‌هایی با رنگ‌های متضاد و زنده، می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب باشد. این سبک از کابینت آشپزخانه، خصوصا برای فضاهایی که کوچک هستند و افراد تمایل دارند که در آن فضا از رنگ‌های تیره استفاده کنند، بسیار مناسب است. با این ترفند می‌توانید کابینت‌هایی با رنگ‌های تیره و رنگ‌های روشن در آشپزخانه داشته باشید. به عنوان نمونه، کابینت‌های رنگ‌ تیره در قسمت‌های پایینی، و کابینت‌های رنگ روشن در قسمت‌های بالایی به کار گرفته می‌شود و نور آشپزخانه کاهش نمی‌یابد.

کابینت‌هایی که رنگ‌های متضاد دارند، بیشتر از کابینت‌هایی با رنگ‌های ساده و تک‌رنگ، جلب‌ توجه می‌کنند و  فضایی مدرن و زیبا را ایجاد می‌کنند. بسیاری از طراحان آشپزخانه، به طراحی آشپزخانه در سه رنگ و بیشتر علاقه نشان می‌دهند. طراحی آشپزخانه و کابینت‌ها در چند رنگ، در نوع خود بسیار زیبا و بی‌نظیر است و از بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف در سبک‌های مدرن و جدید محسوب می‌شود.

بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف با رنگ متضاد

  • کابینت ام‌ دی‌ اف سراسری و عمق‌دار

از جدیدترین و بهترین مدل کابینت ام‌ دی‌ اف که در آشپزخانه‌های متوسط و پرنور قابلیت اجرا دارد، این سبک از طراحی است؛ بدین شکل که کل دیوارهای آشپزخانه به طور یکپارچه و ساده، از سقف تا زمین کابینت می‌شود و تنها شکاف ما بین کابینت‌ها دیده می‌شود. سپس در قسمت کانتر و پیشخان یا قسمت‌هایی که گاز یا ظرف‌شویی قرار می‌گیرد، کابینت‌هایی در دل کابینت‌های اصلی با رنگ دیگر، ( معمولا روشن‌تر و در رنگ متضاد و در عمق کمتر ) تعبیه می‌شود. در واقع ما دو سری کابینت داریم. کابینت‌های اصلی و یک سری کابینت‌های کوچک و کم‌عمق که در دل کابینت‌های اصلی جای می‌گیرند.

این طرح از آشپزخانه به دلیل ظرافت و ریزه‌کاری که دارد، فضایی بسیار مدرن و جدید در آشپزخانه ایجاد می‌کند و به دلیل آنکه در این مدل، کابینت‌ها از زمین تا سقف امتداد دارند، فضایی کاربردی در آشپزخانه ایجاد می‌شود.

سخن پایانی

کابینت ام‌دی‌اف یکی از بهترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه‌های امروزی محسوب می‌شود. متریال ام‌دی‌اف که در ساخت کابینت بکار می‌رود، همچنین ساخت آن توسط افراد باتجربه، باعث می‌شود کابینت‌های شما دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند و به زودی دچار تخریب و پوسیدگی نشوند، پس حتما از طراحان حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

امیدواریم مطالب بیان شده، برایتان مفید و کارساز واقع شده باشد. ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *