۱۴ مدل و طراحی اپن آشپزخانه ام‌ دی‌ اف MDF

14 مدل و طراحی اوپن آشپزخانه ام‌دی‌اف

اپن ام‌ دی‌ اف

یکی از جذاب‌ترین طرح‌های کابینت آشپزخانه‌ در سبک مدرن، کابینت ام‌ دی‌ اف است. MDF با مدل‌های شیک و جذابش، برای هر نوع آشپزخانه‌ای مناسب است و می‌تواند به شایستگی، آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ را پوشش دهد. ام دی اف از جمله کابینت‌های اقتصادی است و به دلیل زیبایی و مزایایی که در فضا ایجاد می‌کند، در خانه‌های بسیاری از آن استفاده می‌شود. چنانچه کابینت آشپزخانه‌تان را از متریال ام دی اف انتخاب می‌کنید، به وسیله‌ی یک کانتر اپن زیبا می‌توانید به بهترین شکل در آشپزخانه فضاسازی کنید و علاوه بر جلوه‌ی بصری زیبا، آشپزخانه‌ای مفید و کاربردی با کمترین هزینه ممکن داشته باشید.

اپن آشپزخانه ام‌دی‌اف

اپن آشپزخانه ام‌ دی‌ اف

پیش از آن که بخواهیم طرح‌ها و مدل‌های اپن آشپزخانه ام‌ دی‌ اف را به شما معرفی کنیم، بهتر است به شما بگوییم که اپن آشپزخانه چیست؟

از نظر طراحان آشپزخانه، کانتر یا کابینتی که از یک طرف به دیوار آشپزخانه بچسبد، با عنوان آشپزخانه اپن یا نیمه جزیره شناخته می‌شود. بنابراین وقتی ما از مدل آشپزخانه اپن صحبت می‌کنیم فقط به مدلی از طراحی آشپزخانه اشاره داریم که از نظر بصری باز بوده و کابینت‌ها یا پیشخان آن، از یک سمت به دیوار آشپزخانه یا سایر کابینت‌ها متصل باشد. البته اصطلاح اپن در کشور ما، معمولا به همان پیشخان یا کانتر آشپزخانه اشاره دارد که به جای دیوار، در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار می‌گیرد. این حایل می‌تواند از یک جهت یا دو جهت به دیواری متصل باشد و یا مانند جزیره کاملا آزاد باشد.

طرح اپن ام دی اف جدید

همان طور که از واژه اپن بر می‌آید، آشپزخانه اپن به مدلی گفته می‌شود که طراحی آن باز بوده و فضای عمومی آن با اتاق نشیمن مشترک باشد. در برخی از مدل‌ها، با توجه به پلان آشپزخانه، فضای خصوصی بیشتری در نظر گرفته می‌شود و در برخی دیگر، به دلیل کمبود متراژ یا سلیقه‌ی مشتری، طراحی به نحوی است که فضای مشترک بیشتر در دیدرس است. 

آشپزخانه‌های اپن مزایای بسیاری دارند، که از مهم‌ترین آن می‌توان به بزرگتر نشان دادن آپارتمان، زیبایی بصری و خلق دکور مدرن و امروزی اشاره کرد. در مقابل، آشپزخانه‌های اپن ایراداتی نیزدارند که مهم‌ترین آن، نبود فضای خصوصی و پخش شدن بوی غذا در محیط خانه است. روی هم رفته، مدل آشپزخانه اپن، با هر متریالی که باشد، رایج‌ترین طرحی است که در آشپزخانه‌های ایرانی دیده می‌شود. خصوصا مدل‌های اقتصادی، مانند کابینت ام دی اف یا هایگلاس که با بیشترین تنوع رنگ و مدل، در کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها نیز کاربرد دارند و با یک طراحی مناسب و اصولی می‌توانند یک آشپزخانه زیبا و کاربردی را برای مشتری مهیا سازند. در ادامه مدل‎‌های مختلف اپن ام دی اف را بیشتر توضیح می‌دهیم.

انواع اپن MDF

انواع اپن MDF

به دلیل انعطاف‌پذیری بالای کابینت ام دی اف، انواع طراحی‌های مختلف و جذاب را می‌توان بر روی کانتر اپن اجرا نمود. حتی طرح‌های هلال و منحنی نیز با استفاده از متریال MDF قابل اجرا هستند که به شما کمک می‌کنند یک آشپزخانه شیک و متفاوت داشته باشید. اپن‌های ساخته شده از ام دی اف طرح‌ها و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شوند و می‌توانند طرح‌های بسیار بزرگ، پر جزئیات، مینیمال و ساده داشته باشند.

اپن ام دی اف آشپزخانه 

اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان MDF است، هم می‌توانید از کانتر اپن با متریال MDF داشته باشید و یا در قسمت بیرونی، از طرح‌های دیگری استفاده کنید. به دلیل این که MDF متریالی است که در سبک مدرن کاربرد دارد، دست شما باز است تا از طرح‌ها و مدل‌های مختلفی برای زیبایی بیشتر خانه و آشپزخانه بهره بگیرید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از کانتر اپن، استفاده‌های مختلفی بکنید؛ به عنوان مثال، بخشی از کانتر اپن می‌تواند محل پخت و سرو غذا باشد یا از آن به عنوان محل قرارگیری سینک ظرف‌شویی استفاده کنید. همچنین کانتر اپن می‌تواند یک میز ناهارخوری کوچک و نقلی باشد که در هنگام صبحانه یا عصرانه از آن استفاده کنید و در زمانی که مشغول پخت غذا و آشپزی هستید، اعضای خانواده‌تان بتوانند در کنار شما یک چای دلپذیر بنوشند و با یکدیگر صحبت کنید. 

اپن ام دی اف ساده و شیک

اپن ام دی اف ساده و شیک 

ام دی اف در همه رنگی دیده می‌شود و برای هر فضایی مناسب است؛ سلیقه‌ی بسیاری افراد به سمت سادگی و سبک‌های مینیمال و ساده گرایش دارد که در نوع خود، شیک و بی‌نظیر است. اگر طرح‌های ساده و مینیمال را برای دکوراسیون خانه و آشپزخانه‌تان می‌پسندید، مدل اپن ام دی اف ساده و شیک در رنگ‌های مختلف می‌تواند گزینه‌ی مطلوبی برای منزل شما باشد. خصوصا اگر کابینت‌ها و کانتر اپن را به رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب کنید، فضای عمومی خانه دلبازتر خواهد بود و به راحتی می‌توانید وسایل منزل را به آن سِت کنید.

 مدل‌های ساده، در رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند و در مدل‌های براق و مات هم تولید می‌شوند. اگر از مدل براق استفاده کنید، ظاهر آشپزخانه و کانتر اپن آن، شبیه به کابینت هایگلاس خواهد بود که بازتاب نور بالایی دارد و باعث ایجاد فضایی مدرن و بسیار شیک در آشپزخانه‌های ساده و مینیمال می‌شود.

اپن ام دی اف جزیره

اپن ام دی اف جزیره 

وجود جزیره، کاربری آشپزخانه را چندین برابر ارتقا می‌دهد؛ اگر چه افراد بسیاری جزیره را به دلیل زیبایی آن انتخاب می‌کنند، اما تعبیه آن در آشپزخانه باعث ایجاد فضای مفیدتر و کابردی‌تری می‌شود. کابینت جزیره را می‌توانید هم رنگ با سایر کابینت‌ها یا با رنگ دیگری سفارش دهید که در هر دو صورت، زیبایی آن قابل توجه است. مدل جزیره‌های گرد و منحنی یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو، برای آشپزخانه‌های ام دی اف هستند که بر زیبایی فضا و جلوه‌ی بصری آن کمک بسیاری می‌کند. 

اپن ام دی اف میز ناهار خوری

اپن ام دی اف طرح میز ناهار خوری

در طراحی‌های جدید، خصوصا مدل‌های اروپایی و ترکی، بر ایجاد فضایی برای صرف عصرانه یا صبحانه در آشپزخانه، بسیار تاکید می‌شود. اپن آشپزخانه از بهترین قسمت‌هایی است که می‌توان از آن به نفع یک میز ناهار خوری خانوادگی استفاده کرد. برای این کار، کافی است سطح کانتر با دو ارتفاع و کمی جلوتر ساخته شود و در قسمت زیرین میز ناهارخوری، فضایی برای قرارگیری پا و زانو تعبیه شود. وجود اپن با طرح میز ناهارخوری به شما کمک می‌کند که همیشه خانه و آشپزخانه‌ای مرتب داشته باشید و نیاز نباشد برای سرو غذا و یا صرف آن، به اتاق نشیمن و پذیرایی مراجعه کنید. 

اپن ام دی اف نیمه باز

اپن ام دی اف نیمه باز 

آشپزخانه‌هایی با اپن نیمه باز، مزایای بسیاری برای افراد دارند؛ در این مدل طراحی، بیشتر فضای آشپزخانه به وسیله‌ی کابینت‌ها و دیوارها پوشانده می‌شود و تنها قسمت کوچکی از آن به حالت باز یا اپن طراحی می‌شود. اپن ام دی اف نیمه باز، به دلیل انعطاف پذیری بالای متریال MDF طرح‌ها و مدل‌های متنوعی را شامل می‌شود به نحوی که می‌توان از زیبایی آن شگفت‌زده شد. حتی برخی از مدل‌ها را می‌توان با قابلیت باز و بسته شدن طراحی کرد تا در صورت تمایل بتوانید زاویه دید آشپزخانه را کور کنید. 

استفاده از پارتیشن‌های ریلی و کشویی ام دی اف در طراحی آشپزخانه می‌تواند یک طراحی باز و در عین حال بسته را برای شما فراهم کند تا در صورتی که تمایل دارید، آن را ببندید و فضای خصوصی بیشتری برای خود فراهم آورید. 

اپن آشپزخانه کوچک

اپن ام دی اف آشپزخانه کوچک 

در طراحی آشپزخانه کوچک، لازم است کابینت‌ها به نحوی طراحی شوند، که علاوه بر اینکه باعث دلگیر شدن فضا نشوند، فضای کاربردی بسیاری را نیز برای مشتری فراهم آورند. تعبیه کابینت‌های کشیده و بلند، کابینت‌های یکسره یا کابینت‌های پلکانی از همین ترفندها است. کانتر اپن ام دی اف در آشپزخانه‌های کوچک نیز می‌تواند از داخل، دارای کابینت باشد تا بتوان ظرف و ظروف و لوازم مختلف آشپزخانه را در میان آن جای داد. از سمت بیرونی اپن ام دی اف، می‌توان میز ناهارخوری کوچکی نیز تعبیه نمود. 

اگر پلان آشپزخانه‌تان کوچک است، تعبیه کابینت‌های به رنگ روشن و ترجیحا براق، باعث می‌شود فضای عمومی آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد؛ بنابراین اگر فضای کوچکی دارید، به سراغ رنگ‌های تیره و مات نروید و سعی کنید از رنگ‌های روشن مانند سفید براق، استفاده کنید. 

اپن گرد ام دی اف

اپن گرد ام دی اف 

ام دی اف یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی اپن گرد یا منحنی است. اپن گرد علاوه بر این که زیبایی خاصی دارد، به دلیل نداشت لبه‌ها و گوشه‌های تیز، باعث می‌شود بتوان آن را در پلان‌های کوچک نیز قرار داد. مدل اپن گرد ام دی اف برای کانتر جزیره نیز استفاده می‌شود و یک جزیره‌ی کاملا گرد و زیبا را به وجود می‌آورد. اپن گرد ام دی اف یا جزیره گرد را می‌توان در رنگ مخالف با کابینت آشپزخانه نیز تعبیه نمود. از دیگر امتیازهای اپن گرد، می‌توان استفاده از آن را در پلان‌های خاص و آشپزخانه‌هایی که قناصی دارند، نام برد.

اپن ام دی اف دو طرفه

اپن ام دی اف دو طرفه

مدل اپن ام دی اف دو طرفه یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مدل‌های این کابینت است که معمولا در پلان‌های U شکل کاربرد دارد. در مدل اپن دو طرفه، دو سمت آشپزخانه دارای کانتر اپن است؛ این شیوه‌ی طراحی به شما کمک می‌کند که فضای کاربردی‌تر و جادارتری داشته باشید زیرا قسمت‌های داخلی اپن را می‌توانید کابینت کنید و از محفظه‌‍ی آن استفاده کنید. مدل اپن ام دی اف دو طرفه یک طراحی زیبا و منحصر بفرد است که فضای خصوصی آن از مدل‌های دیگر بیشتر است. 

 اپن ام دی اف طرح دار

 اپن ام دی اف طرح دار

به وسیله‌ی ام دی اف می‌توان طرح‌های سه بعدی و حجم‌دار بسیار متنوعی را بر روی اپن ایجاد نمود؛ اگر قصد ندارید از کانتر اپن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید، اپن‌های طرح دار می‌تواند زیبایی خاصی به همراه داشته باشد و فضا را از سادگی برهاند. طرح‌های هندسی مختلف، طرح‌های منحنی و یا حتی شلف‌هایی به عنوان کتابخانه یا بخش تزئینی، از جمله مدل‌های رایج اپن ام دی اف طرح دار هستند که بر زیبایی فضای نشیمن و اتاق پذیرایی می‌افزاید.اپن آشپزخانه ام‌ دی‌ اف از نمای بیرونی می‌تواند طرحی ساده داشته باشد. بسیاری از مدل‌های اوپن آشپزخانه اپن، از سمت اتاق نشیمن دارای طرح‌های دکوراتیو هستند.

با طرح‌های دکوراتیو که معمولا از جنس خود ام‌دی‌اف هستند، می‌توانید فضای زیبایی را به وجود آورید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که این مدل اپن، کمی دمده شده و مدلی قدیمی به حساب می‌آید.

اپن با لگن ظرفشویی

اپن ام دی اف با لگن ظرفشویی 

استفاده‌ی همه‌گیر افراد از ماشین ظرف‌شویی، سینک‌های ظرف‌شویی کاربرد گذشته خود را تا حدودی از دست داده‌اند. با توجه به کم کارکرد بودن لگن ظرفشویی در آشپزخانه‌های جدید، حضور لگن یا سینک ظرفشویی کوچک و نقلی بر روی کانتر اپن، باعث می‌شود حین شستن میوه‌ها و ظرف‌ها، ارتباط نزدیک‌تری با خانواده برقرار باشد. خوشبختانه این شیوه‌ی طراحی با سبک مدرن و مدل اپن ام دی اف سازگار است و بر زیبایی آشپزخانه و اتاق نشیمن، همچنین ایجاد فضایی صمیمی می‌افزاید.

 نکته‌ای که باید توجه شود، این است که چنانچه از اپن ام دی اف به عنوان لگن ظرفشویی استفاده می‌کنید، بهتر است یونیت کابینت‌های زیر ظرفشویی را از PVC انتخاب کنید؛ همچنین خود کانتر یا صفحه رو کابینتی را نیز از جنسی انتخاب کنید که در برابر رطوبت، و تماس مستقیم با آب مقاومت بیشتری داشته باشد.

اپن ام دی اف شلف دار

اپن ام دی اف شلف دار

اپن ام‌دی‌اف از سمت بیرون آشپزخانه، می‌تواند دارای شلف یا قفسه باشد. ظرف‌های دکوراتیو و انواع مجسمه یا گلدان‌های کوچک را می‌توانید در این قسمت چیدمان کنید. حتی این شلف‌های زیبا می‌توانند نقش یک کتابخانه‌ی کوچک را برایتان ایفا کنند و کتاب‌هایتان را در آن چیدمان کنید. اپن‌های شلف‌دار از بهترین گزینه‌ها برای زیباسازی کانتر اپن هستند که در بسیاری از چیدمان‌ها به کار می‌روند.

اپن ام دی اف سفید

اپن ام دی اف سفید

رنگ سفید یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه‌های اپن و باز است؛ این رنگ بازتاب نور بالایی دارد و باعث می‌شود فضای آشپزخانه کدر و کوچک به نظر نرسد. سفید، رنگی خنثی است و با همه‌ی رنگ‌ها جور و هماهنگ در می‌آید؛ بر همین اساس است که طراحان ترجیح می‌دهند در آشپزخانه‌های باز و به طور خاص با کانتر اپن، از رنگ‌های خنثی، مانند سفید استفاده کنند. اپن ام دی اف سفید با رنگ‌های براق یا مات و مدل‌های رنگی می‌تواند بر زیبایی خانه و اتاق نشیمن منزل بیفزاید؛ خصوصا آن که ترکیب آن با رنگ مبلمان خانه هماهنگ باشد. 

اپن ام دی اف سفید طلایی 

اگر مبلمان و وسایل چوبی منزل‌تان به رنگ سفید طلایی است یا رگه‌هایی از رنگ طلایی دارد، انتخاب اپن ام دی اف سفید طلایی می‌تواند انتخابی هوشمندانه و در عین حال، لاکچری باشد. به طور کلی، رنگ طلایی، رنگی لوکس و لاکچری است و استفاده از آن در دکور منزل، باعث غنا بخشیدن به چیدمان منزل می‌شود. ترکیب طلایی در کنار رنگ سفید، زیبایی خاصی دارد و باعث ایجاد فضایی صمیمی و در عین حال شیک و خاص در دکوراسیون‌های مدرن می‌باشد. 

اپن ام دی اف سفید طوسی

اپن ام دی اف سفید طوسی 

خاکستری رنگی خنثی و بسیار جذاب است که استفاده از آن با رنگ سفید، کنتراست جذابی در فضا ایجاد خواهد کرد. اپن ام دی اف سفید طوسی را می‌توانید با کابینت‌های سفید یا طوسی ست کنید و با توجه به این که این ترکیب، تم خنثی مایل به سردی دارد، می‌توانید از آن در کنار دکوراسیون‌های سبک مدرن و مینیمال استفاده کنید.

اپن ام دی اف سفید مشکی

اپن ام دی اف سفید مشکی

یکی از جذاب‌ترین طرح‌ها برای اپن  ام دی اف، رنگ سفید مشکی است که به دلیل تضاد رنگی جالبی که دارد، می‌تواند در خلق یک چیدمان شیک و منحصر بفرد مفید باشد. دو رنگ سفید و مشکی با یکدیگر کنتراست دارند، به همین دلیل به خانه‌های مدرن جلوه‌ی خاصی می‌بخشند. اگر کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ سفید انتخاب کرده‌اید، با استفاده از اپن ام دی اف سفید مشکی می‌توان از سادگی و یکنواختی فضا کاست و بر زیبایی اتاق نشیمن افزود.

اپن ام دی اف سفید قهوه‌ای

اپن ام دی اف سفید قهوه‌ای

کابینت‌های قهوه‌ای رنگ یکی از جذاب‌ترین مدل کابینت‌ها در آشپزخانه‌های ایرانی هستند. ترکیب رنگ کابینت قهوه‌ای با رنگ سفید یک ترکیب ایده‌ال است و باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی در دکوراسیون منزل می‌شود. این ترکیب رنگ، مدرن و شیک هم هست و با سبک‌های مختلف چیدمان همخوانی دارد. اپن ام دی اف سفید قهوه‌ای را می‌توان یک انتخاب شیک و جذاب برای سلایق جوان دانست.

 اپن MDF

قیمت اپن MDF

احتمالا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما در هنگام انتخاب کابینت، قیمت آن است. خوشبختانه کابینت‌های سبک مدرن، از جمله کابینت ام دی اف و هایگلاس در کنار کارایی که دارند، قیمت مناسبی نیز دارند. کابینت ام دی اف، یکی از مناسب‌ترین کابینت‌هایی است که می‌توان برای آشپزخانه سفارش داد. 

MDF متریالی مقاوم در برابر خط و خش است و چنانچه بافت آن در تماس مستقیم و مداوم با رطوبت نباشد، آسیب نمی‌بیند. تنوع و طرح‌های کابینت‌ها و اپن MDF از هر طرح و مدلی که باشند، نسبت به سایر کابینت‌ها بسیار بالا است و این مزیتی است که استفاده از این کابینت و کانتر جذابش را برای هر سلیقه‌ای امکان پذیر می‌سازد. 

طراحی‌های سه‌بعدی

عکس و طرح اپن ام دی اف جدید

طراحی کابینت آشپزخانه، یکی از جذاب‌ترین مراحلی است که در چیدمان و دکوراسیون خانه با آن مواجه می‌شوید. همه‌‌ی ما اوقات زیادی از وقت‌مان را در آشپزخانه سپری می‌کنیم؛ در آشپزخانه چای می‌نوشیم، آشپزی می‌کنیم، غذا سرو می‌کنیم و حتی در بسیاری از آشپزخانه‌ها غذا می‌خوریم. آشپزخانه قلب خانه است و طبیعی است که چیدمان و طراحی کابینت آشپزخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

امروزه به لطف تکنولوژی، با طراحی‌های سه‌بعدی یا ۳D ، که برخی طراحان به مشتریان ارائه می‌دهند، خواهید توانست قبل از اینکه کابینت‌هایتان در آشپزخانه نصب شوند، طرح کلی و مدل اپن آن را در آشپزخانه ببینید و در صورتی که مورد پسندتان نبود، اصلاحاتی را در این زمینه انجام دهید.

به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر طرح آشپزخانه اپن ام‌دی‌اف یا هر مدل دیگری مورد پسندتان است، حتما از کابینت‌سازتان بخواهید طراحی سه‌بعدی آن را قبل از اجرا به شما نشان دهد.

طرح مدل اپن ام دی اف

انتخاب طرح مدل اپن ام دی اف

طرح‌های اپن آشپزخانه ام‌دی‌اف امروزه بسیار متنوع هستند و شما با یک سرچ کوتاه در گوگل می‌توانید با بسیاری از این طرح‌ها و مدل‌ها آشنا شوید. با توجه به کوچک بودن فضای آپارتمان‌ها، پیشنهاد می‌دهیم از فضای اپن آشپزخانه بهترین و بیشترین استفاده ممکن را ببرید. به عنوان مثال، می‌توانید از فضای درون اپن، به عنوان کابینت و از فضای روی آن به عنوان سینک ظرف‌شویی و از قسمتی دیگر به عنوان یک میز صبحانه‌خوری استفاده کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *