طرح کابینت ام دی اف

طرح کابینت ام دی اف

طرح کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت‌های آشپزخانه است. طرح کابینت ام‌ دی‌ اف در بین تمامی انواع کابینت‌ها تنوع بالایی دارد. انتخاب ویژگی‌های ظاهری طرح کابینت ام‌ دی‌ اف به سلیقه شخصی شما و دکوراسیون داخلی خانه یا آشپزخانه‌تان بستگی دارد. اگر قصد ساخت کابینت جدیدی را دارید ابتدا بهتر است با انواع مختلف طرح کابینت ام‌ دی‌ اف آشنا شوید.

طرح کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

ام‌دی‌اف نوعی چوب صنعتی است که از فشرده شدن تکه چوب‌های ریز ساخته می‌شود. این نوع چوب به دلیل بافت منسجم و تراکم بالایی که دارد از مقاومت خوبی در برابر رطوبت و تحمل وزن بالا برخوردار است. از طرفی، وزن مناسب، سطح صاف و صیقلی، قابلیت برش و حکاکی بالا و همچنین قابلیت رنگ شدگی از جمله ویژگی‌های دیگر چوب ام‌دی‌اف است. از این رو کابینت ام‌دی‌اف یکی از محبوب‌ترین و بادوام‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری کابینت ام‌دی‌اف ظرفیت بالا برای طرح‌های رویه کابینت است. معمولا سطح رویی کابینت‌های ام‌دی‌اف صاف و مشابه چوب است. اما از روکش‌های با طرح‌های مختلف یا از رنگ یا سایر ابزارها برای طرح روی کابینت استفاده می‌شود.

ویژگی های طرح مناسب برای کابینت ام دی اف

یافتن طرح مناسب برای کابینت ام‌دی‌اف به یک سری فاکتورها بستگی دارد. از جمله‌ی این فاکتورها سلیقه شخصی، متراژ و ابعاد آشپزخانه، طرح چیدمان کابینت و توصیه طراح بستگی دارد. طرحی که شما برای کابینت ام‌دی‌اف آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید باید دارای ویژگی‌های مناسبی باشد. ویژگی‌های طرح مناسب برای کابینت ام‌دی‌اف عبارتند از تناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه، هماهنگی با میزان نورپردازی، تناسب با سایر لوازم آشپزخانه و همچنین هماهنگی با روحیه شما می‌باشد. یک طرح مناسب به آشپزخانه شما روح و گرما می‌دهد.

انواع طرح‌ های کابینت ام دی اف

اگر به دنبال طرح مناسبی برای کابینت ام‌دی‌اف آشپزخانه خود هستید بهتر است با انواع طرح‌های کابینت ام‌دی‌اف آشنا شوید. خوشبختانه طرح‌های متنوعی برای کابینت ام‌دی‌اف وجود دارد. این طرح‌های متنوع به شما کمک می‌کنند تا با هر سیلقه ای بتوانید طرح مناسب خود را پیدا کنید. از جمله انواع طرح‌های کابینت ام‌دی‌اف عبارتند از:

  • طرح کابینت ام دی اف مدرن
  • طرح روکش کابینت
  • کابینت ام دی اف مات
  • کابینت ام دی اف براق
  • طرح کابینت ام دی اف طاقچه ای و سنتی

این طرح‌ها تنها نمونه‌هایی از انواع مختلف طرح‌های کابینت ام دی اف هستند. هر کدام از این طرح‌ها با توجه به ویژگی‌های خاص خود برای کابینت و آشپزخانه به‌خصوصی مناسب هستند. در ادامه به شرح خصوصیات هر یک از این طرح‌ها می‌پردازیم.

طرح کابینت ام دی اف مدرن

طرح کابینت ام دی اف مدرن

طرح کابینت ام‌دی‌اف مدرن یکی از جدیدترین و به‌روزترین طرح‌های کابینت است. در این طرح کابینت ام دی اف اصل و بنای طراحی بر خلاقیت، تمایز، استفاده بهینه و متفاوت از فضای آشپزخانه و تطابق با نیاز و خواسته‌های به روز و جدید است. در طرح کابینت ام‌دی‌اف مدرن رنگ‌ها معمولا متمایز از کابینت‌های کلاسیک هستند. متریال انتخابی برای ساخت کابینت ام‌دی‌اف از نوع متریال‌های جدید است. طراحی چیدمان کابینت ام‌دی‌اف مدرن عمدتا به شکل جزیره‌ای، یک‌طرفه، یو شکل یا سایر چیدمان‌های مدرن است.

طرح روکش کابینت

ام‌دی‌اف خام استفاده شده برای ساخت کابینت معمولا فاقد طرح یا رنگ جذابی است. از این رو، برای طرح رویه کابینت ام‌دی‌اف معمولا از روکش لمینت، رنگ، برچسب یا سایر ابزارها استفاده می‌کنند. طرح روکش کابینت باید متناسب با مدل کابینت و چیدمان آن انتخاب شود. مثلا روکش چوبی برای کابینت مدرن زیبایی و کارایی چندانی ندارد. رنگ کردن سطح کابینت را می‌توان جایگزین طرح روکش کابینت کرد. از نمونه رنگ‌های متداولی که برای کابینت ام‌دی‌اف می توانید استفاده کنید تک رنگ‌های مشکی، سفید، قهوه‌ای، کرم، زرد، توسی، لیمویی و … است. کابینت سفیدومشکی، کرم‌قهوه‌ای و سایر ترکیبات رنگی هم طرح‌های ترکیبی است.

انتخاب هر کدام از این رنگ‌ها یا روکش‌های رنگی به ذائقه روحی شما، بزرگی یا کوچکی آشپزخانه، یا عوامل دیگر بستگی دارد. از جمله مزیت‌های طرح روکش کابینت قابلیت تغییر ساده آن است. به این ترتیب، هر وقت احساس خستگی یا دلزدگی از طرح روکش کابینت خود داشته باشید، می توانید آن را تغییر بدهید.

طرح کابینت ام دی اف مات

طرح کابینت ام‌ دی‌ اف مات یکی دیگر از طرح‌های روکش کابینت است. طرح‌ها یا رنگ‌های مات در بین برخی از افراد محبوبیت زیادی دارد. این طرح کابینت ملایم فضایی آرام در آشپزخانه ایجاد می‌کند. از جمله مزیت‌های طرح کابینت ام دی اف مات این است که لکه یا اثر دست به راحتی روی آن قابل مشاهده نیست. طرح کابینت ام دی اف مات برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب‌تر از آشپزخانه‌های کوچک است.

طرح کابینت مات

طرح کابینت ام دی اف براق

طرح کابینت ام‌ دی‌ اف براق روکش لمینت با رنگ روشن و درخشان است. طرح براق از درخشندگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در کابینت‌های مدرن هم استفاده می‌شود. این طرح به‌خصوص برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است. براق بودن رنگ یا روکش کابینت باعث می‌شود تا کابینت و همچنین فضای آشپزخانه بزرگتر و برجسته‌تر دیده شود. این طرح برای کسانی که به دنبال کابینت‌های درخشان و متمایز هستند، مناسب است.

طرح کابینت ام دی اف طاقچه ای و سنتی

طرح کابینت ام دی اف طاقچه‌ای و سنتی نوعی طرح کلاسیک به شما می‌رود. در طرح کلاسیک معمولا از المان‌های سنتی و قدیمی مثل روکش چوب، برش‌کاری و حکاکی‌های سنتی  و همچنین رنگ‌های کلاسیک استفاده می‌شود. یکی از المان‌های سنتی که ممکن است به عنوان یک طرح در کابینت ام‌دی‌اف به کار برود، طاقچه یا طاق است. طاقچه یا شلف قفسه‌ای است که به جای کابینت‌های درب‌دار استفاده می‌شود. این طاقچه‌ها به آشپزخانه نمای بزرگتری می‌دهند. معمولا روی این طاقچه‌ها اشیاء نوستالژیک و قدیمی به عنوان دکور قرار داده می‌شود.

طرح کابینت ام دی اف جدید

تمامی طرح کابینت ام دی اف که در این مقاله ذکر شد، نمونه‌ای از طرح‌های ساخته و نصب شده توسط طراحان و سازندگان حرفه‌ای است. بسیاری از این طرح‌ها جدید و مدرن هستند و برخی هم حال و هوایی نوستالژیک و قدیمی دارند. بیشتر افراد به دنبال طرح کابینت ام‌دی‌اف جدید هستند. طرح‌های جدید و مدرن تناسب بیشتری با سبک زندگی امروزه دارند و رضایت بیشتری در مشتریان ایجاد می‌کنند. گروه طراحان آکس چوب سعی می‌کنند در طراحی و ساخت کابینت‌های ام‌دی‌اف از طرح‌های جدید و به‌روز استفاده کنند. جلب رضایت مشتریان اصلی‌ترین هدف گروه آکس چوب است.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *