رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید؛ بهترین رنگ کابینت ام‌ دی اف کدام است؟

رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید

رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید

تردیدی نیست که کابینت ام‌دی‌اف یکی از پر کاربردترین مدل‌های کابینت آشپزخانه است. کابینت ام‌دی‌اف در سبک آشپزخانه‌های مدرن کاربرد دارد و از نظر طرح و رنگ، بسیار متنوع است. همچنین قابلیت برش‌کاری ورق ام‌دی‌اف بسیار بالا است. به طوری که انواع طرح‌ها و مدل‌های کابینت مدرن را می‌توان به وسیله‌ی آن ساخت. ساخت کابینت‌های ام‌دی‌اف، به مهارت چندان تخصصی نیاز ندارد و معمولا سازندگان با سابقه و باسلیقه، می‌توانند کابینت‌های ام‌دی‌افی بسیار زیبایی را در آشپزخانه‌ها تعبیه کنند. همه‌ی این مزایا باعث شده است که کابینت ام‌دی‌اف، پرکاربردترین متریال در آشپزخانه‌های ایرانی باشد. البته قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ی آن نیز یکی دیگر از دلایلی است که تا این حد، ام‌دی‌اف را فراگیر و مورد استفاده قرار داده است.

همان طور که اشاره شد، کابینت ام‌دی‌اف از نظر رنگ و طرح، بسیار تنوع دارد و هر ساله، رنگ‌ها و طرح‌های جدیدترین به آن اضافه می‌شود. اگر به این کابینت علاقه دارید، قبل از سفارش کابینت‌هایتان، بد نیست از مدل و رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید نیز مطلع باشید. از شما دعوت می‌کنیم این مقاله را در آکس چوب بخوانید.

رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید

کابینت ام‌دی‌اف چیست و از چه متریالی تشکیل شده است؟

کابینت ام‌دی‌اف، از ورق ام‌دی‌اف تشکیل می‌شود. mdf ، که مخفف کلمه‌ی فیبر با چگالی و دانسیته متوسط است، از خرده‌های چوب فرآوری شده به دست می‌آید. ام‌دی‌اف خام پس از ساخت در کارگاه‌های ام‌دی‌اف‌سازی، توسط روکش‌های مختلفی پوشانده می‌شود. آنچه به عنوان طرح و رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید به بازار عرضه می‌شود، در واقع تنوع رنگی روکشی است که بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شود.

لایه‌ی لمینت و ملامینه، متداول‌ترین روکش‌هایی هستند که بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شود و باعث مقاومت و زیبایی هر چه تمام‌تر کابینت‌ ام‌دی‌اف می‌شود.

قیمت ورق ام‌دی‌اف

اگر بخواهید ارزان‌ترین و متناسب‌ترین کابینت را برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید،‌ باید به سراغ ام‌دی‌اف بروید. کابینت ام‌دی‌اف در عین زیبایی که دارد، اقتصادی‌ترین مدل کابینت آشپزخانه به حساب می‌آیند. البته کابینت‌های فلزی، که از ورق گالوانیزه تشکیل شده‌اند، قیمت پایین‌تری از ام‌دی‌اف دارند. همانطور که می‌دانید استفاده از کابینت‌های فلزی امروزه دیگر مرسوم نیست و مگر در موارد خاص، از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

کابینت ام‌دی‌اف در کنار تمام مزایای جالب و غیر قابل انکاری که دارد، در زمره‌ی کابینت‌‌های اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. این کابینت، بهترین متریال برای آشپزخانه‌های اقتصادی است.

کابینت ام‌دی‌اف جدید

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

انتخاب رنگ برای کابینت‌ها، همواره مساله مهمی است. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، انتخاب رنگ ممکن است تا حدی چالش‌برانگیز نیز باشد. ما در اینجا سعی داریم اصولی را به شما بگوییم که از طریق آن بتوانید همواره بهترین رنگ‌ را برای کابینت آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

موارد زیر، آیتم‌های مهمی هستند که در رنگ کابینت موثرند:

  • فضا و متراژ آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه کوچک است، بهتر است از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید.

  • یکسان بودن آشپزخانه با محیط اتاق نشیمن

در چنین آشپزخانه‌هایی بهتر است از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید.

  • سبک کابینت‌ها

سبک کابینت آشپزخانه، تا حدودی رنگ آن را تعیین می‌کند. به جز سبک مدرن و معاصر، در سایر سبک‌های کابینت و دکوراسیون، ما مجاز نیستیم از هر رنگی برای کابینت‌ها استفاده کنیم.

  • میزان نور دریافتی آشپزخانه

نور دریافتی در آشپزخانه، از سه منبع تامین می‌شود. اصلی‌ترین منبع نور، پنجره و نور خورشید است. دومین منبع نوری، نوری است که از سایر نقاط منزل به درون آشپزخانه می‌تابد. سومین منبع نوری، چراغ‌ها و نورهای مخفی هستند که در آشپزخانه تعبیه می‌شوند. هر چه نور آشپزخانه کمتر باشد، لازم است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده شود تا فضا انعکاس نور بیشتری داشته باشد و دلبازتر به نظر برسد.

  • سلیقه مشتری و هم‌خوانی با چیدمان منزل

بدون شک سلیقه مشتری در انتخاب رنگ کابینت‌ها موثر است. از آن جا که رنگ کابینت‌ها، رنگ غالب آشپزخانه است، بهتر است رنگی انتخاب شود که باب میل مشتری است و با چیدمان وسایل و لوازم منزل، بیشتری هم‌خوانی و هماهنگی را دارد.

کابینت ام‌دی‌اف

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید

در آشپزخانه‌های جدید، رنگی که بیش از سایر رنگ‌ها به چشم می‌خورد، کابینت‌هایی با رنگ‌های ترکیبی و خنثی است. استفاده از دو رنگ برای کابینت‌ها به مشتری کمک می‌کند بتواند هارمونی و هماهنگی بیشتری در آشپزخانه ایجاد کند. همچنین باعث می‌شود، تنوع رنگی در فضا بیشتر شود و سبک و سیاق آشپزخانه، به سمت مدل‌های جدید‌تر و به روز‌تر گرایش داشته باشد.

در کابینت‌های دو رنگ، معمولا از یک‌ رنگ خنثی در کنار رنگی تیره‌تر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و اما تمایل دارید از رنگ‌های تیره در چیدمان آشپزخانه استفاده کنید، می‌توانید قسمت‌هایی مانند کانتر و صفحه‌ی روکابینتی یا کابینت‌های ردیف پایینی، را تیره انتخاب کنید. در عوض، قسمت‌هایی که بیشتر مشاهده می‌شوند مانند کابینت‌های ردیف بالایی را به رنگ‌های روشن و براق انتخاب کنید. با این ترفند، میزان نور آشپزخانه بیشتر می‌شود و فضای دلبازتری را تجربه خواهید کرد. در عین حالی که از رنگ‌های تیره نیز استفاده کرده‌اید.

رنگ‌های خنثی، یکی از بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه‌های امروزی هستند. زیرا خانواده‌ی رنگی خنثی، قدرت انطباق با سایر رنگ‌های سرد و گرم را دارند و دست شما را باز می‌گذارند تا بتوانید به آسانی دکوراسیون دلخواه‌تان را چیدمان کند.

رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید

رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید

تنوع رنگی کابینت ام‌دی‌اف به حدی بالا است که گاهی مشتری را برای انتخاب رنگ دچار تردید می‌کند. ورق ام‌دی‌اف در رنگ‌‌های خاص و پر انرژی، رنگ‌های تیره و روشن، رنگ‌های گرم یا سرد و خنثی و طیف رنگی مات و براق، طرح‌دار و ساده موجود است. در ادامه، به برخی از جذاب‌ترین رنگ‌های کابینت ام‌دی‌اف اشاره می‌کنیم.

  • کابینت ام‌دی‌اف سفید

رنگ سفید از گذشته ترند بوده است. اگر هزار سال دیگر نیز بگذرد، باز هم مورد استقبال و اقبال عمومی است. سفید در گروه خانواده رنگی خنثی است و با همه‌ی رنگ‌ها قدرت انطباق دارد. چه فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه کوچک، چه کم‌نور و چه پر نور، کابینت‌ ام‌دی‌اف سفید، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌تان خواهد بود.

  • کابینت ام‌دی‌اف طرح چوب

یکی از بهترین و زیباترین مدل و رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید، کابینت‌های رنگ چوب با طرح و رگه‌های چوب طبیعی است. اگر به متریال چوب و طرح‌های سنتی و نوستالژیک علاقمند هستید، می‌توانید کابینت‌هایی با طرح و رگه‌های چوبی داشته باشید.

معمولا کابینت‌های طرح چوب، در همه‌ی رنگ‌ها وجود دارند. البته همانطور که می‌دانید، نزدیک‌ترین رنگ به چوب طبیعی، همان قهوه‌ای است.

کابینت‌های طرح چوب قهوه‌ای در کنار کابینت‌های سفید رنگ براق، یکی از زیباترین ترکیب‌رنگ‌ها چه برای کابینت هایگلاس و چه برای کابینت ام‌دی‌اف است.

  • کابینت ام‌دی‌اف طوسی یا خاکستری

خاکستری  از آن دسته رنگ‌هایی است که هم با رنگ‌های تیره و هم روشن یا گرم و سرد قابلیت انطباق دارد. چنانچه کابینت‌های سفید‌رنگ مورد پسندتان نیست، می‌توانید از کابینت‌های خاکستری استفاده کنید. خاکستری را به آسانی می‌توانید با رنگ‌های سفید و سیاه و … ترکیب کنید و کنتراست جالبی در آشپزخانه ایجاد کنید.

  • کابینت ام‌دی‌اف سفید طلایی

طلایی همیشه ظاهری لوکس و اشرافی به دکوراسیون می‌دهد. چنانچه دوست دارید کابینت ام‌دی‌اف در سبک مدرن داشته باشید و در عین حال، آشپزخانه‌تان لوکس باشد، می‌توانید از کابینت سفید طلایی و یا سیاه و طلایی استفاده کنید.

نکته‌ی قابل اهمیت این است که در استفاده از رنگ طلایی، نباید اسراف کنید. بهتر است کل کابینت‌های شما سفید یا سیاه باشد و تنها یراق‌آلاتی مانند شیر ظرف‌شویی، دستگیره‌ها، سایر جزئیات و … را به رنگ طلایی انتخاب کنید.

  • کابینت ام‌دی‌اف قهوه‌ای روشن یا تیره

قهوه‌ای هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. رنگ قهوه‌ای به دلیل هم‌خوانی که با رنگ چوب دارد و به دلیل آن که بسیاری از وسایل دکوراسیون منزل ما چوبی هستند، هماهنگی بسیاری در منزل ایجاد می‌کند. استفاده از طیف رنگی قهوه‌ای، آشپزخانه‌ای گرم و صمیمی برایتان به وجود می‌آورد.

رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای روشن، گردویی، قهوه‌ای سوخته، بلوطی، فندقی و …. همه طیفه‌های متنوعی از خانواده رنگی قهوه‌ای هستند.

کابینت ویترینی

کاتولوگ ام‌دی‌اف

اشاره کردیم که کابینت‌های ام‌دی‌اف، یکی از پر تنوع‌ترین رنگ‌های کابینت را دارا هستند. چنانچه قصد دارید بهترین رنگ کابینت ام‌دی‌اف جدید و مدرن را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌دهیم قبل از انتخاب رنگ، کاتولوگ ام‌دی‌اف فروشگاه را کابینت‌سازتان بخواهید. گاهی رنگ‌های کابینت ام‌دی‌اف دارای اختلافات جزئی هستند که تنها در کنار هم قابل تشخیص هستند. حتی کمی اختلاف رنگ، می‌تواند تاثیر بسیاری در جلوه‌ی بصری آشپزخانه داشته باشد. بنابراین باید دید دقیق‌تر و وسواس بیشتری دست به انتخاب رنگ و مدل کابینت آشپزخانه بزنید.

کابینت ام‌دی‌‌اف، از هر رنگ و طرحی که باشد در سبک کابینت مدرن اجرا می‌شود. کابینت‌های سبک مدرن، بیشترین هماهنگی را با آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور دارد. از ویژگی‌های کابینت مدرن این است که فضا را خلوت و ساده نشان می‌دهد. به همین دلیل برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال مناسب است.

چنانچه به مدل‌های جدیدتر کابینت ام‌دی‌اف علاقمند باشید، می‌توانید کابینت‌هایتان را بدون دستگیره و به صورت دستگیره مخفی و یا مگنت‌دار سفارش دهید. کابینت‌های بدون دستگیره، از نظر بصری تاثیر زیادی در نشان دادن مدرنیته در آشپزخانه‌ی شما ایفا خواهند کرد.

از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

از شما دعوت می‌کنیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید و از مدل‌های به روز و جدید کابینت آشپزخانه مطلع شوید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *