کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه ؛ تحول , زیبایی و بهره وری متفاوت

کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه

نحوه ی دکوراسیون داخلی از گذشته تا امروز دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شده است. انواع مختلف کابینت آشپزخانه با کارایی ها و کاربرد های متفاوت و از متریال جدید طراحی و تولید می شوند که در گذشته امکان تولید آن ها نبوده است. اگر در روزگار قدیم، همواره شاهد کابینت های صاف و صیقلی بوده ایم، امروزه می توانیم از کارایی و زیبایی کابینت منحنی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بهره ببریم. طراحی و تولید یونیت های منحنی و هلال، باعث ایجاد تحولی عظیم در طراحی کابینت آشپزخانه شده اند و نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شوند. تیم طراحی آکس چوب در این محتوا قصد دارد راجع به کابینت منحنی و نقش آن در طراحی و کارایی دکوراسیون آشپزخانه با شما سخن بگوید. امیدواریم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

درب کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت منحنی چیست؟

کابینت منحنی که با نام های دیگری همچون کابینت هلال و یا کابینت کرو نیز شناخته می شود، نسل جدیدی از کابینت آشپزخانه است که به صورت محدب و مقعر ساخته و تولید می شود. این کابینت در واقع از یونیت های هلال MDF ساخته می شوند و به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا، باعث ایجاد طرح ها و مدل های بسیار زیاد و خلاقانه ای در دکوراسیون آشپزخانه می شوند. استفاده از کابینت منحنی در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه باعث خاص بودن و در عین حال مدرن بودن آشپرخانه شما می شود و بدون شک نظر هر سلیقه ای را به سمت خود جلب خواهد نمود.

کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه

چگونگی ساخت کابینت منحنی:

برای ساخت کابینت منحنی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل، باید شکاف هایی با فواصل منظم توسط دستگاه، بر روی ام دی اف خام، ایجاد شود که همین کار باعث انحنای ورق ام دی اف می شود. تعداد و  فاصله ی شکاف ها و تعداد آن ها، به میزان انحناء مد نظر طراح کابینت، بستگی دارد و می تواند متفاوت باشد. بعد از انحناء دادن ورق  MDF ، درون شکاف ها با مواد پر می شود و پس از آن کابینت به وسیله ی لایه ی  PVC یا سایر انواع لایه هایی که مناسب این کار هستند، روکش می شود.

مزیت های کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه :

اولین چیزی که با دیدن کابینت منحنی ، خودنمایی می کند، زیبایی و خاص بودن است. همان طور که اشاره شد، تولید کابینت های منحنی، نقطه عطفی در صنعت دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود و به طور قطع تمام مزیت های کابینت منحنی در زیبایی آن خلاصه نمی شود. در زیر به چند ویژگی کابینت منحنی در دکورسیون آشپزخانه اشاره می کنیم:

  • کابینت منحنی ، از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردارند، بنابراین در انواع فضا ها، کارایی و قابلیت اجرا دارند.
  • کابنیت منحنی، زیبایی بسیار زیادی دارد و در بدو ورود به آشپزخانه، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.
  • کابنیت منحنی به دلیل وجود لایه PVC که به وسیله ی آن روکش می شود، کابینتی ضد رطوبت و ضد آب محسوب می شود.
  • به دلیل ضد آب بودن کابینت منحنی ، این نوع کابینت ها دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.۰۰

درب کابینت زیبای منحنی در آشپزخانه بزرگ

  • کابینت منحنی ، رنگ ثابت است و با گذر زمان رنگ آن از بین نمی رود.
  • دوام و ماندگاری کابینت منحن بالا ست و سال های طولانی می توانید از آن استفاده نمایید.
  • با استفاده از کابینت منحنی می توان انواع طرح ها و مدل های گرد را در دکوراسیون آشپزخانه پیاده کرد.
  • کابینت های منحنی بسیار پر کاربرد و پر استفاده هستند و از کارایی آن ها در کناره های یخچال، هود، کابینت های یکپارچه، جزیره آشپزخانه و سایر نقاطی که امکان استفاده از کابینت های صاف وجود ندارد، بهره برد.
  • کابینت های منحنی به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا می توانند نقاط ضعف آشپزخانه را به راحتی پوشش دهند و به زیبایی آشپزخانه شما بیفزایند.

ساخت کابینت منحنی احتیاج به تخصص دارد:

همان طور که قابل حدس است، طراحی، ساخت و تولید کابینت منحنی، احتیاج به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد. مراحل ساخت و تولید کابینت منحنی، احتیاج به ظرافت و دقت کافی دارد و تنها کسانی که در این زمنیه با تجربه هستند و از نظر علمی دارای دانش طراحی هستند، می توانند کابینت منحنی با کیفیت مطلوب، تولید کنند. همچنین نصب این نوع کابینت ها نیز با دشواری بیشتری نسبت به کابینت های معمولی روبرو ست و همین مساله باعث افزایش قیمت و ارزش کابینت منحنی خواهد شد.

صاف و صیقلی بودن، کیفیت ورق ام دی اف، مرغوب بودن لایه PVC و تخصص و مهارت طراح و سازنده آن، از جمله آیتم هایی هستند که در کیفیت و قیمت کابینت منحنی نقش دارند و می توانند اثر گذار باشند. اگر قصد دارید از کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید حتما از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید.

کابینت منحنی با ظرافت بالازیبایی در کابینت منحنی :

نمی توان انکار کرد که وجود کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه ، جلوه ی زیبایی را در آشپزخانه شما به وجود خواهد آورد. نگاه کردن به کابینت های منحنی باعث ایجاد لذت در بیننده می شود و به دلیل وجود انحنا و استفاده از خطوط منحنی به جای خط های صاف و گوشه دار، منظره ی خاص و جدیدی را در دکوراسیون آشپزخانه شما فراهم خواهد آورد. درب کابینت ها، جزیره آشپزخانه، بدنه و اسکلت کابینت ها، کانتر یا پیشخوان آشپزخانه، همگی می توانند دارای انحنا باشند و در زیر دسته کابینت منحنی دسته بندی می شوند .پس قطعا استفاده از این مدل کابینت به طراحی کابینت های منزل شما کمک بزرگی خواهد کرد

کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه های بزرگ و کوچگ:

استفاده از کابینت منحنی در دکوراسیون فضاهای بزرگ و کوچک آشپزخانه بدون اشکال است. اگر متراژ آشپزخانه شما بزرگ است و یا چنانچه کوچک است، می توانید با استفاده از کابینت منحنی، زیبایی آن را دوچندان کند. کابینت منحنی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری می تواند گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه های کوچک نیز باشد زیرا به دلیل منعطف بودن، در هر فضایی قابل استفاده است و به راحتی معایب آشپزخانه را پوشش می دهد.

علاوه بر آن در کابینت های منحنی از لبه های تیز و گوشه های تیز خبری نیست و این ویژگی بسیار قابل مناسبی در آشپزخانه های کوچک محسوب می شود.

جزیره آشپزخانه به صورت کابینت منحنی

کابینت منحنی و جزیره آشپزخانه:

وجود جزیره در آشپزخانه، علاوه بر زیبایی باعث کارایی بیشتر کابینت های آشپزخانه شما خواهد شد. ازین رو وجود کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه ، یکی بهترین گزینه ها برای جزیره آشپزخانه محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از کابینت منحنی، یک جزیره گرد یا بیضی را درون آشپزخانه خود فراهم کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

کابینت منحنی در رنگ های مختلف تولید می شود:

از آن جا که کابینت منحنی به وسیله ی لایه پی وی سی، روکش می شود، می توان آن را در رنگ های مختلف سفارش داد. شما در انتخاب کابینت هلال، محدودیت رنگ نخواهید داشت و می توانید از هر نوع رنگی که مطابق میل تان و متناسب با دکوراسیون منزل تان است، کابینت منحنی را سفارش دهید. استفاده از کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه با رنگ های بسیار متنوع باعث خواهد شد آشپزخانه شما، زیباتر از آنچه در تصورتان است، رخ نمایی کند.

طراحی های مختلف و غیر قابل باور با کابینت منحنی:

آنچه تا دیروز در رویاهای شما بود و به نظر می رسید امکان و قابلیت اجرا نداشته باشد، امروزه با کابینت منحنی ممکن شده و به راحتی راه به آشپزخانه شما پیدا خواهد کرد. کابینت های منحنی به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا، در انواع طرح ها و مدل هایی گرد، محدب، مقعر و یا سایر شکل های مختلف طراحی و ساخته می شوند و سلیقه مشتری حرف اول را در طراحی آن می زند. خلاقیت و نوآوری با به کار گیری کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه قابلیت اجرا دارد و می توان هر طرحی را با آن به وجود آورد.

کابینت منحنی می تواند بدون دسته یا با دسته تولید شود. می تواند در سبک مدرن و سبک کلاسیک طراحی و ساخته شود و می تواند در انواع طرح های عجیب و رنگ های مختلف باشد.

اپن کابینت منحنی به رنگ چوب

کارایی و کاربرد کابینت منحنی:

قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای کابینت منحنی، یکی از مهم ترین ویژگی های این کابینت هاست و باعث شده است کابینت هلال، پر کاربرد ترین نوع کابینت در آشپزخانه محسوب شود. هر جا که امکان استفاده از کابینت های صاف نباشد، کابینت هلال قابل طراحی و نصب خواهد بود و ازین حیث می توان گفت وجود کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه ، باعث کارایی و بهره وری بسیار بیشتری نسبت به سایر کابینت ها خواهد شد.

سخن پایانی:

کابینت هسته ی اصلی آشپزخانه محسوب می شود و اولین چیزی است که در بدو ورود جلوه نمایی می کند. استفاده از کابینت منحنی در دکوراسیون آشپزخانه یکی از بهترین گزینه ها برای زیبا تر شدن آشپزخانه شما محسوب می شود و با کارایی و انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارد باعث می شود، می تواند بهترین گزینه برای آشپزخانه شما محسوب شود.

اگر می خواهید کابینتی خاص، شیک، مدرن و در عین حال با کیفیت داشته باشید، حتما با مشاوران و طراحان کابینت که در زمینه ساخت کابینت منحنی تبهر دارند، تماس بگیرید.

 ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برایتان مفید واقع شده باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *