کابینت فایبرگلاس

کابینت فایبرگلاس

یکی از جدیدترین نمونه‌های کابینت آشپزخانه که در سبک مدرن کار می‌شود، کابینت فایبرگلاس، به انگلیسی Fiberglass Kitchen Cabinets ، می‌باشد. کابینت فایبرگلاس از مغزی ام دی اف ساخته می‌شود که با روکش فایبرگلاس، (الیاف پشم شیشه، مواد پلیمری و رنگ پلی‌استری) پوشانده می‌شود. این کابینت مدلی بسیار شیک و خاص از کابینت آشپزخانه ارائه می‌‎دهد که مقاومت بسیار بالاتری نسبت به کابینت‌های هایگلاس یا ام دی اف داشته و بیشتر عمر می‌کند. در ادامه با خصوصیات این کابینت و مدل‌های آن در آشپزخانه بیشتر آشنا می‌شویم.  

کابینت فایبرگلاسکابینت فایبر گلاس

کابینت فایبر گلاس مدل جدید و نوظهوری از کابینت آشپزخانه در گروه کابینت‌های گلاس (کابینت‌های شفاف و درخشنده) است که به دلیل وجود رنگ‌های پلی استری در بافت آن، از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. از نظر ظاهری، این کابینت بسیار شبیه به کابینت‌های خانواده گلاس، یعنی هایگلاس، لمی گلاس و پلی گلاس است و تنها در برخی خصوصیات با آن‌ها متفاوت است.

کابینت فایبرگلاس

مزایای کابینت فایبر گلاس

کابینت فایبرگلاس در مقابل آب، حرارت و نور خورشید مقاوم است به همین دلیل طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. وزن سبکی دارد و به همین دلیل نصب و حمل و نقل آن آسان است. نمایی شیک و مدرن با ظاهری براق و درخشنده دارد که باعث می‌شود تمیزکاری آن ساده باشد.

کابینت فایبرگلاسمعایب کابینت فایبر گلاس

کابینت فایبرگلاس بافت مقاومی اما شکننده دارد و به عنوان مثال نباید چیزی سخت به آن برخورد کند.  این کابینت به دلیل نمای براق و درخشنده، خط و خش یا لکه و کثیفی را با وضوح نشان می‌دهد، به همین دلیل نیاز به تمیز کاری بیشتری دارد. با توجه به ویژگی‌های ذاتی بافت فایبرگلاس، امکان تغییر رنگ آن بر اثر مرور زمان و در مواجهه با نور خورشید وجود دارد.

کابینت فایبرگلاسعوامل موثر بر قیمت کابینت فایبر گلاس

کابینت فایبرگلاس، متریالی با رنج قیمتی متوسط رو به بالا است. از عوامل موثر بر قیمت این کابینت می‌توان به کیفیت مغزی کابینت، کیفیت تجهیزات و یراق آلات به کار رفته، طرح و رنگ و مدل کابینت، متراژ کابینت و همچنین، شرکت سازنده و مجری اشاره کرد.

کابینت فایبرگلاسکابینت فایبر گلاس برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

این کابینت مناسب آشپزخانه‌های سبک مدرن است و در سبک‌های پر نقش و نگار مانند کلاسیک یا نئوکلاسیک کاربردی ندارد. به دلیل ظاهر درخشنده و براقی که دارد، باعث انعکاس نور بیشتر و در نتیجه وسعت بصری فضای آشپزخانه می‌شود؛ خصوصا اگر از رنگ‌های روشن آن (مانند سفید) استفاده شود.

کابینت فایبرگلاسکابینت فایبرگلاسکابینت فایبرگلاسمدل کابینت فایبر گلاس

همانطور که اشاره شد، این کابینت تنها در سبک مدرن کاربرد دارد. با توجه به این که کابینت‌های سبک مدرن، ساده هستند، مدل‌های کابینت فایبرگلاس نیز ساده، اما جذاب است. از نظر طرح و رنگ، کابینت فایبرگلاس را می‎توان در مدل‌های شفاف، مات، ساده، طرح‎دار و موج‌دار و در نمونه‌های دستگیره‌دار یا فاقد دستگیره سفارش داد که هر کدام زیبایی و مزایای خاص خود را دارد.

سخن پایانی

فایبرگلاس متریالی نسبتا جدید در صنعت کابینت‌سازی است که به تازگی به آشپزخانه‌ها راه یافته است. تا امروز مزایای قابل توجه آن، یعنی وزن کم، مقاومت در برابر سایش و خوردگی، مقاومت در برابر رطوبت و سطح درخشان و آینه‌ مانند توانسته نظر طراحان و کابینت‌سازان مختلف را به خود جلب کند. بدون شک در آینده‌ی نزدیک این کابینت جایگاه ویژه‌ای در منازل ایرانی پیدا خواهد کرد و مدل‌های جذابی از آن ارائه خواهد شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آکس چوب