کابینت لمیگلاس

کابینت لمیگلاس

مدل کابینت لمی گلاس، به انگلیسی Lami Gloss Cabinet ، نوعی بسیار باکیفیت و شفاف از کابینت آشپزخانه است که در سبک مدرن ساخته می‌شود. این کابینت در عین حالی که زیبا و جذاب است، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از نظر تنوع رنگ و طرح بسیار گسترده و متنوع است. نگهداری و مراقبت از کابینت لمی گلاس بسیار ساده است زیرا بر خلاف مدل‌های مشابه (کابینت ام  دی اف و کابینت هایگلاس) در برابر رطوبت و خط و خش مقاوم است و به راحتی دچار خرابی و شکستگی نمی‌شود. این کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک، کم نور و پر نور مناسب است و باعث می‌شود نمای آشپزخانه بسیار شیک و منحصر بفرد با ظاهری درخشنده و شفاف به نظر برسد. متریال لمی گلاس قابلیت ساخت انواع کابینت آشپزخانه در سبک مدرن با ترکیب رنگ‌های مختلف را دارد. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم راجع به کابینت لمی گلاس و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید.

کابینت لمی گلاس چیست؟

لمی گلاس نوعی ورق براق و باکیفیت از جنس ام دی اف خام است که توسط روکش PVC  براق (ماده‌ای پلاستیکی و مقاوم در برابرآب) پوشش داده می‌شود. کابینت‌های ساخته شده از لمی گلاس، مانند سایر کابینت‌های گلاس از جمله هایگلاس و پلی گلاس، ظاهری بسیار شفاف و درخشنده دارند و نور را به طور کامل بازتاب می‌دهند از همین رو فضای آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر از سایر کابینت‌ها نشان می‌دهند. کابینت لمی گلاس تنها در سبک مدرن کاربرد دارد و کابینتی بسیار مقاوم و باکیفیت در برابر رطوبت و نفوذ آب، خط و خش و حرارت است.

ویژگی‌های کابینت لمی گلاس

مهم‌ترین ویژگی کابینت لمی گلاس درخشنده بودن و صیقلی بودن سطح و مقاومت بسیار بالای آن در گذر زمان و بر اثر عوامل مخرب آشپزخانه است. با توجه به این که کابینت هایگلاس مقاوم کمی در برابر خط و خش و نفوذ آب دارد، این نقیصه در کابینت لمی گلاس جبران شده است و به نوعی می‌توان گفت لمی گلاس، مدل باکیفیت‌تر، ارزنده‌تر و البته گرانتر کابینت هایگلاس است.

کابینت لمی گلاس سطح شفاف، آینه‌ای و بسیار صافی دارد، به همین دلیل نور را بهتر و با شدت بیشتری نسبت به مدل‌های مات و کابینت‌هایی مثل ام دی اف منعکس می‌سازد. این ویژگی باعث می‌شود آشپزخانه‌هایی که در آن کابینت‌های گلاس (هایگلاس، پلی گلاس و لمی گلاس) کار شده‌اند، دلبازتر و وسیع‌تر به نظر برسند. اگر متراژ آشپزخانه‌تان کوچک است و به دنبال یک کابینت شیک و باکیفیت هستید، کابینت لمی گلاس یک گزینه‌ی همه چیز تمام است و نباید به سادگی دست رد به سینه‌ی آن بزنید! 

مزایا و معایب کابینت لمی گلاس

کابینت‌ لمی گلاس از جمله مدل‌های مقاوم و باکیفیت کابینت آشپزخانه است که مزایای آن‌ بسیار قابل اتکا است. در ادامه به نقاط قوت و ضعف این مدل کابینت اشاره خواهیم کرد.

  • کابینت لمی گلاس در برابر خط و خش، ضربه و نفوذ آب تا حد زیادی مقاوم است و از نظر کیفیت از مدل هایگلاس بسیار برتر است.
  • مقاومت لمی گلاس در برابر نور خورشید بالا است و بر خلاف کابینت هایگلاس، تابش نور خورشید و حرارت باعث تغییر رنگ این کابینت‌ها نمی‌شود. (خصوصا رنگ سفید آن که بر اثر استفاده و حرارت، زرد و کدر نمی‌شود)
  • تنوع رنگ در ورق لمی گلاس بسیار بالا است و شما می‌توانید با استفاده از آن، کابینت‌هایی با رنگ دلخواه خودتان سفارش دهید.
  • ورق لمی گلاس در مدل مات و براق و شاین تولید می‌شود.
  • ورق PVC کشیده شده بر روی ورق لمی گلاس، دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت است.
  • سطح صاف و یکدست کابینت لمی گلاس باعث می‌شود گرد و خاک و ذرات چربی کمتر بر روی آن بنشیند و در نتیجه تمیزکاری آن ساده باشد.
  • از معایب کابینت لمی گلاس به قیمت بالای آن می‌توان اشاره کرد که باعث می‌شود خرید آن برای بسیاری خانواده‌ها اقتصادی و مقرون به صرفه نباشد.
  • معمولا ورق ام دی اف خامی که در ساخت ورق لمی گلاس به کار می‌رود، تراکم و کیفیت بالایی نسبت به ورق‌های ام دی اف معمولی دارد که البته این مسئله همیشه رعایت نمی‌شود.
  • کابینت لمی گلاس نیز مانند سایر کابینت‌های گلاس، رد انگشت و لکه را به خوبی نشان می‌دهد و نیاز بیشتری به تمیزکاری دارد؛ هرچند که به دلیل سطح بسیار فلت و صاف آن، تمیز کاری آن بسیار ساده است و حتی با یک دستمال نمدار به راحتی می‌توان آن را درخشنده و پاکیزه نمود.

تاریخچه به وجود آمدن لمی گلاس

تاریخچه کابینت لمی گلاس به کشور همسایه‌ی ما، ترکیه بر می‌گردد. لمی گلاس جزو خانواده کابینت‌های گلاس (شیشه‌ای) است که ظاهر و سطحی درخشنده و شفاف دارند؛ هر چند که روکش استفاده شده بر روی هر کدام از آن‌ها متفاوت است. زیبایی و کیفیت بالای ورق لمی گلاس باعث شده این مدل کابینت به شدت در ایران، ترکیه و سایر نقاط دنیا ترند شود و بتوان مدل‎‌های بسیار باکیفیت و شیکی را از آن طراحی و در آشپزخانه‌های سبک مدرن اجرا نمود.

مدل کابینت لمی گلاس

کابینت‌ لمی گلاس فقط در سبک مدرن و مینیمال قابلیت ساخت و اجرا دارد و مدل‌های آن نیز در عین تنوع بسیار بالایی که دارد، تنها در سبک مدرن ساخته می‌شود. انواع مختلف کابینت‌های مدل پلکانی، مدل بدون دستگیره، مدل دستگیره نواری، کابینت جزیره‌دار و سایر نمونه‌هایی که در سبک مدرن اجرا می‌شوند با این متریال قابلیت طراحی و ساخت دارند که در ادامه، توجه شما را به برخی از نمونه‌های زیبای آن جلب می‌کنیم:

 

سخن پایانی

کابینت لمی گلاس از جمله بهترین متریال برای ساخت کابینت مدرن است که به دلیل مقاومت بسیار بالاتر، دغدغه‌ی شما را برای تعویض کوتاه مدت کابینت آشپزخانه و یا خرابی‌هایی که ناشی از استفاده نامناسب کابینت است، کم خواهد کرد. سطح درخشنده و براق این کابینت باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگ و دلباز به نظر برسد؛ ضمن آن که نمایی شیک و مدرن به خانه می‌بخشد. در پایان باید اضافه کنیم که تعبیه کابینت لمی گلاس بر ارزش مادی ملک شما می‌افزاید و یک آپشن قابل اتکا برای منزل‌تان به حساب می‌آید.

از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آکس چوب