کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ ؛ جشن روشنایی با ویژگی هایی منحصر بفرد!

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ

کابینت ام دی اف، یکی از پر کاربردترین متریال ساخته شده برای کابینت آشپزخانه های ایرانی ست. ویژگی های متمایزی که ام دی اف نسبت به سایر مواد در ساخت کابینت دارد، همچنین قیمت مناسب آن، باعث شده سهم زیادی از کابینت های آشپزخانه به ام دی اف تعلق گرفته باشد. کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید ، قهوه ای و طوسی از پرکاربردترین رنگ هایی هستند که در ساخت کابینت استفاده می شوند. تیم طراحی و ساخت کابینت آکس چوب در این مقاله قصد دارد راجع به کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ اطلاعات کاربردی را به شما ارائه دهد. امیدوارم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید با نورپردازی زیبا و جزیره مستطیلی

توضیحاتی درباره کابینت ام دی اف:

مایلیم قبل از آن که راجع به کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ و ویژگی های آن صحبت  کنیم، راجع به خود متریال ام دی اف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا کابران اطلاعات نسبی به خود کابینت MDF داشته باشند:

کابینت ام دی اف صرف نظر از رنگ یا نوع روکشی که بر روی آن کشیده می شود، از متریالی با نام تجاری ام دی اف یا MDF ساخته می شود. کلمه ام دی اف، برگرفته از واژه ی Medium density fibreboard  به معنی تخته ی فیبری با چگالی متوسط است. به بیانی دیگر، ورق ام دی اف ، از ذرات و ضایعات خرد شده چوب که توسط چسبی قوی به نام رزین، توسط دستگاه و تحت فشار، متراکم، فشرده و چسبیده می شود، بوجود می آید. ذرات چوب بعد از چسبیده شدن و متراکم شدن، به وسیله ی حرارت خشک می شوند و سپس برش داده می شوند.

کابینت ام دی اف به دلیل این که از ضایعات چوب حاصل می شود، قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر کابینت ها دارد. قیمت مناسب کابینت ام دی اف، به این معنی ست که در قبال کیفیت، دوام، کارایی و زیبایی کابینت ام دی اف ، بهای مناسبی بابت آن پرداخت می شود.

از متریال ام دی اف، تنها در ساخت کابینت استفاده نمی شود، بلکه سایر لوازم چوبی مانند سرویس خواب، سرویس دکور، کمد دیواری، میز  ناهارخوری، کتابخانه، میز تلویزیون و غیره نیز ساخته می شود. بنابراین اگر به طراحی و هماهنگی دکوراسیون منزل تان اهمیت می دهید، به راحتی می توانید جنس و رنگ کابینت های آشپزخانه تان را با سایر لوازم چوبی منزل تان هماهنگ کنید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید با دستگیره های طلایی

  • قیمت کابینت ام دی اف:

همان طور که اشاره شد کابینت ام دی اف، کابینتی با قیمت مناسب است و به همین دلیل لقب کابینت اقتصادی را به خود اختصاص داده است. به طور کلی، قیمت کابینت ام دی اف، علاوه بر متراژ و طراحی ساخت، تابع کیفیت ورق MDF نیز است ؛ هر چه ورق ام دی اف و روکشی که بر روی آن استفاده می شود، با کیفیت تر باشد و از کارخانه با کیفیت تری تولید شده باشد، بهای آن بیشتر خواهد بود. همچنین کابینت های ام دی اف خارجی به دلیل کیفیت بالاتر، نسبت به کابینت های ام دی اف ایرانی قیمت بیشتری دارند.

  • مزایای کابینت ام دی اف:

تنها قیمت نیست که کابینت ام دی اف را نسبت به سایر متریال متمایز کرده است، بلکه :

کابینت های ام دی اف، تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و تقریبا در هر نوع رنگی که بخواهید قابلیت طراحی و ساخت دارند.

با استفاده از متریال ام دی اف، می توان انواع مختلفی از مدل های کابینت را ساخت.

کابینت ام دی اف، مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت دارد.     

مقاومت کابینت ام دی اف در برابر گرما و حرارت بالاست و دمای زیاد، باعث تغییر رنگ آن نمی شود.

دوام و ماندگاری کابینت ام دی اف، بالاست.

در برابر خط و خش، آسیب پذیری کمتری دارد و به راحتی تمیز می شود.

کابینت ام دی اف، قابلیت بالایی در هماهنگ شدن با سایر اجزاء و لوازم منزل دارد.

  • معایب کابینت ام دی اف:

هر متریالی که برای کابینت آشپزخانه تان استفاده می کنید، بی عیب نیست و کابینت ام دی اف هم ازین قاعده مستثنی نیست و در برابر امتیازات قابل توجه، معایبی نیز دارد:

کابینت ام دی اف به طور کامل ضد آب نیست.

رنگ های تیره کابینت ام دی اف، نسبت به رنگ های روشن، لک پذیری بیشتری دارند.

کابینت ام دی اف، قابل تجزیه در طبیعت نیست.

مزایای رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه:

حال که با کابینت ام دی اف و ویژگی های آن آشناتر شدید، به ویژگی های کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ خواهیم پرداخت. رنگ سفید در طول تاریخ مورد توجه طراحان و معماران داخلی منازل بوده است. دلیل اینکه رنگ سفید در زمینه رنگ بندی کابینت تا این حد مورد توجه بوده است، امتیازاتی ست که در باطن رنگ سفید نهفته است:

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفیدبا جزیره

  • رنگ سفید باعث آرامش درونی انسان می شود و باعث امنیت خاطر بیننده می شود.
  • رنگ سفید، بین همه ی سلیقه ها محبوبیت دارد و طرفداران بسیاری دارد.
  • در ادیان مذهبی به استفاده از رنگ سفید تاکید شده است.
  • رنگ سفید باعث انبساط فضا می شود.
  • از نظر روانشناسی، رنگ سفید باعث آرامش می شود.
  • رنگ سفید باعث بازتاب نور می شود.
  • استفاده از رنگ سفید، باعث مدرن جلوه دادن دکوراسیون منزل می شود.
  • رنگ سفید نماد پاکیزگی و روشنی است.
  • رنگ سفید باعث ایجاد حس نوستالژیک می شود.
  • رنگ سفید، رنگ مورد علاقه زوج های جوان است.
  • استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون منزل، خلوص و وارستگی را در بیننده القا می کند.
  • رنگ سفید رنگی خنثی محسوب می شود و به راحتی با سایر لوازم منزل هماهنگ می شود.

کابینت ام دی اف سفید در فضاهای کوچک:

بهترین رنگ کابینت که برای یک آشپزخانه کوچک مناسب است، رنگ های روشن و در صدر آن، رنگ سفید است. رنگ سفید بازتاب نور بالایی دارد و باعث می شود، آشپزخانه شما بزرگتر و پر نور تر از آن چه در واقع هست، دیده شود.

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید با نورگیری طبیعی

اگر فضای آشپزخانه شما محدود است و یا دریافت نور کمی دارید، از کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ استفاده کنید. استفاده از کابینت ام دی اف سفید باعث خواهد شد، فضای دلبازی و روشنی را در آشپزخانه تان تجربه کنید چرا که رنگ سفید به علت خطای دیدی که ایجاد می کند، آشپزخانه شما را بیشتر از مقداری که واقعا هست، جلوه می دهد.

کابینت ام دی اف سفید در فضاهای بزرگ:

مناسب بودن کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ در فضاهای کوچک، به این معنی نیست که اگر آشپزخانه تان بزرگ است، نباید از کابینت های سفید رنگ در آشپزخانه تان استفاده کنید! رنگ سفید به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایی که از دیرباز نزد ایرانیان و مردمان جهان داشته، یکی از پر طرفدارترین رنگ ها در ساخت کابینت و دکوراسیون منزل بوده و هنوز هم هست.

با کابینت ام دی اف سفید رنگ در یک آشپزخانه با متراژ بزرگ می توانید پاکیزگی، دلبازی و شکوه را تجربه کنید و از داشتن چنین آشپزخانه ای، سال های سال خسته نشوید.

کابینت ام دی اف سفید براق یا مات:

ورق ام دی اف در دو نوع سفید و مات روکش می شود. البته کابینت ام دی اف مات هم براقیت خاص خود را دارد، اما نوع براق آن، بازتاب نور بیشتری دارد. کابینت ام دی اف براق را نباید با کابینت هایگلاس اشتباه بگیرید، اگر چه ماده اولیه هایگلاس هم ام دی اف خام است، اما لایه بکار رفته در هایگلاس، با لایه ی بکار رفته در کابینت ام دی اف براق متفاوت است.

نکته ی مهمی که در انتخاب کابینت ام دی اف مات یا براق باید بدان توجه داشته باشید، این است که کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید براق، به دلیل بازتاب نور بیشتر، فضای شما را فراخ و بزرگ خواهد کرد و این برای فضاهای کوچک یک امتیاز و مزیت منحصر بفرد محسوب می شود.

 

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید با ترکیب وسایل سیلور

کابینت ام دی اف سفید ترکیبی:

معمولا به خاطر یکنواخت نبودن، کابینت ام دی اف سفید رنگ را با سایر رنگ ها در آشپزخانه ترکیب می کنند، البته این کاملا شخصی ست و بر طبق سلیقه مشتری اعمال می شود. کابینت ام دی اف سفید رنگ را می توان با رنگ های مشکی، طیف رنگ قهوه ای تیره یا روشن، طوسی و حتی رنگ هایی شاد مانند بنفش، جگری، زرد و سایر رنگ ها ترکیب کرد. باید دقت داشته باشید رنگی را که با کابینت ام دی اف سفید رنگ ترکیب می کنید، مطابق دکوراسیون منزل تان باشد و بتوانید با انتخاب آن و لوازم منزل تان، هارمونی ایجاد کنید.

اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید و یا تمایل دارید از رنگ سفید خالص در طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، پیشنهاد می دهیم رنگ شیر آلات، هود آشپزخانه، سیستم نورپردازی مانند لوستر ها و سایر ابزار آلات آشپزخانه را از رنگ هایی مانند مشکی یا طلایی انتخاب کنید تا آشپزخانه شما جلوه و شکوه بیشتری به خود بگیرد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید

کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید رنگ، علاوه بر زیبایی، مزایای قابل توجهی دارد که چشم هر بیننده ای را به سمت و سوی خود جلب می کند. ما در این محتوا راجع به ویژگی های کابینت ام دی اف گفتگو کردیم و از امتیازات کابینت ام دی اف سفید رنگ با شما سخن گفتیم. امیدواریم این محتوا توانسته باشد به انتخاب کابینت منزل شما کمکی شایسته کرده باشد.

ازین که با تیم طراحی و وب سایت آکس چوب همراه بوده اید از شما سپاسگزاریم.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *