کابینت رنگ بژ ؛ خصوصیات و ویژگی‌های دکوراسیون با کابینت‌های رنگ بژ

خصوصیات و ویژگی‌های دکوراسیون با کابینت‌های رنگ بژ

زمانی که به فکر تغییر یا طراحی کابینت آشپزخانه می‌افتیم، یکی از مهم‌ترین مسائل و ارکانی که فکر ما را به خود مشغول می‌کند، رنگ کابینت‌ها است. اگر در گذشته، تنها چند رنگ خاص در دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌سازی مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه طراحان و البته افراد با سلایق مختلف، هیچ ابائی ندارند که از هر رنگ و ترکیب‌های رنگی متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود استفاده کنند، حتی رنگ‌های تند که در گذشته کاربرد چندانی در طراحی نداشته‌اند، امروزه به وفور در آشپزخانه به کار می‌روند؛ با این وجود، همواره رنگ‌های ملیح و روشن مانند کرم و سفید، جایگاه خود را در دکوراسیون و طراحی منازل و آشپزخانه‌ها حفظ کرده‌اند و هنوز هم، جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها هستند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم یکی از رنگ‌های زیبا و ملیح را باعث ایجاد فضایی خاص و جذاب در آشپزخانه می‌شود را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خصوصیات و ویژگی‌های کابینت رنگ بژ همراه ما باشید:

رنگ بژ ، چه رنگی است؟

اولین سوالی که در انتخاب کابینت رنگ بژ مطرح می‌شود، این است که کابینت‌های رنگ بژ ، دقیقا چه رنگی هستند؟

کابینت آشپزخانه به رنگ بژ

رنگ بژ، چند سالی است که پای خود را در صنعت دکوراسیون باز کرده است و در صنعت مد و دکوراسیون ایران نیز، پدیده‌ای جدید محسوب می‌شود. رنگ بژ، ملاحت و زیبایی خاصی دارد و به همین دلیل، بسیار پرطرفدار است و به دلیل آنکه فضایی گرم و صمیمی در محیط ایجاد می‌کند، افراد بیشتری ترجیح می‌دهند ازین رنگ خاص در دکوراسیون منزل‌شان استفاده کنند.

کلمه‌ی بژ ، به انگلیسی  Beige، ریشه‌ در زبان فرانسه دارد و در لغت، به معنای پشم طبیعی است. ازین واژه بر می‌آید که به رنگی اشاره دارد که نه کاملا سفید است و نه رنگ شده می‌باشد. رنگ بژ ، چیزی مانند برنز خاکستری و یا ماسه‌ای تعریف می‌شود و به رنگی اطلاق می‌شود که قهوه‌ای مایل به زرد بوده و مقداری هم طوسی یا خاکستری را درون خود جای داده باشد. رنگ بژ ، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را شامل می‌شود و بسته به میزان رنگ زرد و قهوه‌ای بکار رفته در آن، می‌تواند خصوصیات مختلفی از خود بروز دهد و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها متفاوت باشد. رنگ بژ، در زمره‌ی رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود.

اگر کابینت‌ها و یا سایر اجزای دکوراسیون منزل خود را به رنگ بژ انتخاب کنید، دست شما برای انتخاب سایر اجزای منزل باز است، زیرا رنگ‌های بیشتری را می‌توانید با این رنگ ترکیب کنید. به عنوان مثال، رنگ‌های قهوه‌ای، سفید، نارنجی، قهوه‌ای تیره، مشکی، قرمز، سبز، آبی، زرد، صورتی، بنفش، کرم و بسیاری از رنگ‌های دیگر، با بژ ترکیب می‌شوند و ترکیب رنگ متناسبی را به وجود می‌آورند که این ویژگی از خاصیت‌ و مزیت‌های رنگ‌های خنثی است.

رنگ بژ، هم در دکوراسیون مدرن و هم در دکوراسیون کلاسیک کاربرد دارد و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند همیشه مد باشد و مربوط به یک زمان و فصل خاصی نیست!

کابینت رنگ بژ ، ملیح و دوست‌داشتنی‌اند!

با توجه به آنچه گفته شد، حتما حدس می‌زنید که کابینت‌های‌‌ رنگ بژ ، باعث ایجاد گرما و صمیمیت در فضا می‌شوند و ملاحت و زیبایی دارند. کابینت رنگ بژ ، جزو کابینت‌های رنگ خنثی به حساب می‌آید و همانطور که بارها در مقالات ما عرض شد، کابینت‌هایی که به رنگ‌های خنثی هستند، هوشمندانه‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون به حساب می‌آیند، زیرا علاوه بر اینکه با سایر رنگ‌های دکوراسیون ترکیب می‌شوند، از مد نمی‌افتند و شما از دیدن آن‌ها خسته نمی‌شوید.

کابینت رنگ بژ ، به دلیل اینکه رنگی در تناژ روشن محسوب می‌شود، باعث بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه و انعکاس نور می‌شود، خصوصا آنکه از رنگ‌های براق آن استفاده شود. بنابراین این کابینت‌، برای آشپزخانه‌های کوچک که صاحبان آن ترجیح می‌دهند از رنگ سفید برای کابینت‌ها استفاده نکنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

کابینت آشپزخانه رنگ بژ

کابینت رنگ بژ مات

کابینت رنگ بژ مات، انعکاس نور کمتری نسبت به انواع براق آن دارد و برای دکوراسیون‌های کوچک و بزرگ مناسب است. اگر فضای آشپزخانه شما، خیلی مینیمال و کوچک نیست و نور کافی به آن می‌تابد و یا سیستم نورپردازی آن حرفه‌ای است، می‌توانید از انواع کابینت رنگ بژ مات ، مانند کابینت‌ ام‌دی‌اف، کابینت ممبران و یا نمونه‌های دیگر استفاده کنید.

کابینت رنگ بژ براق

کابینت رنگ بژ براق ، که مشخص‌ترین نمونه‌ی آن کابینت هایگلاس رنگ بژ است، باعث انعکاس نور بیشتری در فضای آشپزخانه می‌شود و فضای روشن‌تری را برای شما به وجود می‌آورد. انعکاس و رقص نور در آشپزخانه، ارمغانی است کابینت رنگ بژ براق برایتان به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فضایی درخشنده و جذاب داشته باشید، البته اگر به این نوع سبک از دکوراسیون علاقمند باشید. کابینت هایگلاس و کابینت ام‌دی‌اف براق، از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های کابینت‌ رنگ بژ براق هستند.

کابینت هایگلاس رنگ بژ

ترکیب رنگ‌های شناخته‌شده‌ی کابینت رنگ بژ

رنگ بژ به دلیل آنکه از خانواده‌ی رنگی خنثی به حساب می‌آید می‌تواند با اکثر رنگ‌های گرم و سرد ترکیب شود. به عنوان مثال، ترکیب کابینت‌ رنگ بژ با رنگ‌های گرم می‌تواند فضایی گرم و دلنشین را برای شما ایجاد کند و در مقابل، ترکیب کابینت رنگ بژ با رنگ‌های سرد، می‌تواند فضایی خنک و سرد را برای شما به ارمغان بیاورد.

در ادامه، بیشترین ترکیب‌ رنگ‌هایی با کابینت رنگ بژ ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و سفید:

اگر تمایل دارید آشپزخانه‌تان بزرگتر دیده شود و به سمت خنکی و سردی گرایش داشته باشد، ترکیب رنگی کابینت رنگ بژ و سفید ، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آل شما باشد. رنگ سفید، باعث انبساط فضای دیداری شده و خنکی را در آشپزخانه به جریان می‌اندازد. البته باید در نظر داشته باشید سفیدی که در آشپزخانه بکار می‌‌رود، کاملا سفید باشد و خود آن، متشکل از رنگ‌های دیگر نباشد!

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و قهوه‌ای :

یکی از زیباترین ترکیب رنگ‌ها با رنگ بژ، رنگ قهوه‌ای است. قهوه‌ای و بژ، بیشترین تناسب را با یکدیگر دارند و می‌توانند فضایی گرم و صمیمی را در آشپزخانه ایجاد کنند. می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ بژ انتخاب کنید و صفحه‌ی رو کابینتی را به رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید. استفاده از رنگ قهوه‌ای به دلیل آنکه رنگ چوب است، این امکان را برایتان به وجود می‌آورد که از وسایل و ابزارآلات چوبی به وفور در فضای آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

کابینت مدرن رنگ بژ

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و خاکستری :

کابینت رنگ بژ و ترکیب آن با خاکستری، فضای آشپزخانه شما را در حالت خنثی نگه خواهد داشت، زیرا خاکستری نیز در زمره‌ی رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود. این ترکیب رنگی نیز، بسیار پرطرفدار است و باعث می‌شود فضای آشپزخانه مدرن و زیبا به نظر برسد. استفاده از رنگ‌های خاکستری روشن، می‌تواند فضای آشپزخانه را به سمت بزرگتر دیده شدن و خنکی بیشتر، سوق دهد.

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و مشکی :

اگر به دنبال یک آشپزخانه لوکس و ویژه هستید، ترکیب کابینت رنگ بژ و مشکی ، همان چیزی‌ست که به دنبال آن هستید! حتما می‌دانید که استفاده از رنگ مشکی، فضایی بسیار مدرن و لوکس را در دکوراسیون ایجاد می‌کند و البته معایب خاص خود را نیز دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به کدر کردن فضا و تاریکی محیط اشاره کرد. ترکیب آشپزخانه‌ی بژ و مشکی اگر از رنگ مشکی در حد تعادل استفاده شود، می‌تواند یک فضای بسیار ویژه و خاص را ایجاد کند. به عنوان مثال، می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ بژ انتخاب کنید و صفحه‌ی روکابینتی و یا بخشی از وسایل آشپزخانه را به رنگ مشکی انتخاب کنید. با این روش، بخش اعظم دیوار به رنگ بژ است و استفاده از رنگ مشکی، باعث تیرگی فضا نمی‌شود.

انتخاب رنگ بژ در دکوراسیون و چالش‌های مرتبط با آن

کابینت رنگ بژ

با وجود آنکه رنگ بژ ، رنگی بسیار زیبا و فاخر در دکوراسیون محسوب می‌شود اما همواره رنگی چالش برانگیز و دشوار برای طراحی نیز بوده است. دلیل این موضوع را می‌توان در طیف‌های رنگی مختلفی که در رنگ بژ بکار رفته است؛ هر چه رنگ‌ زرد بکار رفته در ساخت رنگ بژ بیشتر باشد، این رنگ با رنگ‌های آبی و سبز هم‌خوانی بیشتری خواهد داشت و هر چه میزان قهوه‌ای بکار رفته در آن بیشتر باشد، ترکیب‌ آن با رنگ‌های قرمز، بنفش، صورتی یا قهوه‌ای تیره جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین انتخاب وسایل و لوازمی که در دکوراسیون استفاده خواهید کرد، در تعیین نوع رنگ بژ که قرار است در دکوراسیون کابینت بکار ببرید، تعیین کننده خواهد بود و باعث می‌شود زیبایی کار شما چند برابر شود. در نظر داشته باشید ترکیب رنگی دکوراسیون شما، چنانچه ناهماهنگ و ناهمگون باشد، می‌تواند زیبایی فضای منزل شما را تحت تاثیر قرار دهد و از جلوه‌ی باشکوه آن بکاهد.

سخن پایانی :

هرگز قدرت رنگ‌ها را در دکوراسیون خانه و آشپزخانه‌تان نادیده نگیرید! رنگ‌ها با شما سخن می‌گویند و خصوصیات درونی‌شان را به محیط اطراف‌شان پخش می‌کنند. انتخاب یک رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه و آشپزخانه، به شما این امکان را می‌دهد که به مدت طولانی‌تری از محیط خانه‌ی خود لذت ببرید و خیلی زود، فضا و دکوراسیون خانه، دلزده‌تان را نکند.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *