فریم آلومینیومی

فریم آلومینیومی کابینت

فریم آلومینیومی کابینت یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای طراحی درب کابینت آشپزخانه در سبک مدرن است. این فریم‌ها نوعی پروفیل ساخته شده از فلز آلومینیوم هستند که به صورت قاب در اطراف درب کابینت‌ها یا کابینت‌های شیشه‌ای قرار می‌گیرند. از این پروفیل‌ها به عنوان دستگیره مخفی درب کابینت نیز استفاده می‌شود. زیبایی و کاربرد فریم‌های آلومینیومی باعث شده از این پروفیل‌ها نه تنها در آشپزخانه و کابینت‌ها، بلکه در انواع کمد دیواری‌، ویترین‌های شیشه‌ای، درب حمام و … نیز بتوان استفاده نمود. با توجه به این که آلومینیوم فلزی مقاوم در برابر رطوبت و آب است، مقاومت فریم آلومینیومی در برابر نفوذ آب و خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار بالا است. همین مزیت استفاده از آن را در مکانی چون آشپزخانه بسیار توجیه می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا درباره‌ی مزیت‌ها و معایب فریم آلومینیومی، همچنین کاربرد و شیوه‌ی نصب آن بیشتر بدانیم.

فریم آلومینیومی درب کابینت

فریم آلومینیومی درب کابینت

فریم آلومینیومی وزنی کم و در عین حال مقاومت بالایی دارد. مقاومت در برابر حرارت، شست‌وشو، نفوذ آب و خوردگی از ویژگی‌های مثبت این فریم‌ها است. فریم آلومینیومی به صورت قاب مستطیلی یا مربعی موجود هستند و برای انواع کابینت آشپزخانه، چه ساخته شده از چوب و متریال شبه‌چوب و چه مدل‌های شیشه‌ای کاربرد دارند.

دوام و کیفیت فریم آلومینیومی و مقاومت آن در برابر حرارت، گرما، آب و حتی تشعشعات نور خورشید باعث شده است که طراحان بسیاری خصوصا در سبک مدرن به دنبال استفاده از فریم آلومینیومی باشند تا دوام و کیفیت کار خود را افزایش دهند.

استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی باید مطابق با سبک کابینت آشپزخانه باشد؛ به همین  دلیل از این فریم‌ها در آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک نمی‌توان استفاده کرد. آشپزخانه‌های سبک مدرن و مینیمال از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از فریم آلومینیومی درب کابینت هستند.

 

رنگ فریم آلومینیومی کابینت

تنوع رنگ فریم آلومینیومی کابینت

طرح و رنگ فریم آلومینیومی باید با طرح و رنگ کلی آشپزخانه همخوانی داشته باشد. تنوع رنگ و طرح در این فریم‌ها بالا است و می‌تواند طرح‌ها و مدل‌های مختلف کابینت یا کمد دیواری را پوشش دهد. از نظر رنگ، پروفیل‌های آلومینیومی درب کابینت در رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای، برنزه، شامپاینی، قرمز، بنفش، زرد، نارنجی، طلایی، مسی، آبی و در مدل‌های مات و براق وجود دارد. با استفاده از تکنولوژی رنگ‌آمیزی پیشرفته، می‌توان رنگ‌های خاص را نیز بر روی فریم‌های آلومینیومی اعمال کرد. فریم‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی، مشکی و برنزی از محبوب‌ترین رنگ‌های فریم آلومینیومی است.

در مدل کابینت‌های چوبی و سنتی، بیشتر از پروفیل‌های آلومینیومی رنگ چوب یا قهوه‌ای استفاده می‌شود.

پروفیل آلومینیومی کابینت

پروفیل آلومینیومی کابینت

نوعی از پروفیل آلومینیومی وجود دارد که در انواع کابینت‌های بدون دستگیره به کار می‌رود و باعث تسهیل باز و بسته شدن درب کابینت‌ها یا کشوهای آشپزخانه می‌شود. این پروفیل‌ها به شکل‌های H فرم، G فرم و L فرم وجود دارند و به صورت پنهان در پشت درب کابینت نصب می‌شوند. انواع مختلف از این پروفیل‌ها باعث می‌شود فضای خالی برای قرارگیری دست در پشت درب کابینت وجود داشته باشد تا به کمک آن بتوان درب کابینت، کشو یا کمد دیواری را باز نمود.

 کابینت‌های دستگیره نواری یا دستگیره پنهان با استفاده از همین پروفیل‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند که نمای جذاب و مدرنی را در آشپزخانه‌های سبک مدرن و مینیمال به وجود می‌آورند. همچنین نصب این پروفیل‌ها به صورت خطی و نواری باعث ایجاد خطای دید شده و آشپزخانه را پهن‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. این مزیت در آشپزخانه‌های نقلی و کوچک که مساحت کمی دارند، بسیار کاربرد است.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های درب کابینت منحنی 

پروفیل آلومینیومی کمد دیواری

پروفیل آلومینیومی کمد دیواری

اگر به سبک چیدمان مدرن و مینیمال علاقه دارید، نصب کمد دیواری با درب شیشه‌ای (یا درب آینه‌ای) خصوصا برای قسمت کمد لباس، ایده‌ای بسیار جذاب و شیک خواهد بود. کمد لباس را می‌توانید با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی به وسیله‌ی شیشه قاب کنید. اگر نگران شکستن شیشه هستید، استفاده از شیشه‌های مقاوم و نشکن ایده‌ی مناسبی هستند.

با چیدن کیف‌ها و کفش‌ها، کت و کلاه، لباس‌های زنانه و مردانه در چنین کمد‌هایی می‌توان یک کمد دیواری مدرن و جذاب لباس را در اتاق تهیه کرد. از این ایده برای کتابخانه و وسایل تزئینی نیز می‌توان استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های

پروفیل آلومینیومی درب حمام و سرویس بهداشتی

پروفیل آلومینیومی درب حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از فریم آلومینیومی تنها در آشپزخانه، کابینت یا کمد دیواری منحصر نمی‌شود؛ درب حمام و سرویس بهداشتی را نیز می‌توان به صورت شیشه‌ای، در اتاق خواب یا اتاق مستر با استفاده از فریم آلومینیومی طراحی کرد. 

استفاده از قاب و فریم آلومینیوم به زیبایی بیشتر و افزایش کیفیت درب حمام کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند بتوانید یک حمام کوچک و نقلی را به زیبایی هر چه تمام‌تر در اتاق خواب یا مستر تعبیه کنید.

تعویض شیشه در قاب فریم آلومینیومی

طریقه نصب و نگهداری از پروفیل آلومینیومی

این پروفیل‌ها با استفاده از اتصالات مخصوص به صورت مستقیم به بدنه‌ی کابینت متصل می‌شوند تا ترکیبی از قاب یا درب کابینت را به وجود آورند.  نصب این فریم‌ها بسیار آسان است و تنها لازم است لولاها بر روی در یا شیشه نصب و مونتاژ شوند؛ البته همین کار نیز نیازمند تجربه و تخصص است تا نتیجه‌ی کار تمیز و حرفه‌ای در آید.

با توجه به کیفیت و مقاومت فلز آلومینیوم، نگهداری از آن نیز بسیار آسان است و نیازمند روش‌های خاصی برای نظافت نیست؛ با استفاده از یک اسفنج نرم یا دستمال نخی آغشته شده به آب و صابون، می‌توانید پروفیل‌های آلومینیومی را تمیز کنید.

اجازه ندهید که ذرات چربی و گردوخاک بر روی فریم‌های آلومینیومی و کابینت‌ها بنشیند و سخت شوند تا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی قوی یا اسکاچ‌های زبر نباشد. مواد پاک کننده قوی یا ساینده ممکن است به رنگ و شفافیت‌ فریم‌ها آسیب برسانند و زیبایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

قاب آلومینیومی

تعویض شیشه در قاب فریم آلومینیومی

اگر از درب شیشه‌ای برای کمد یا کابینت استفاده می‌کنید، ممکن است بر اثر استفاده و مرور زمان، شیشه‌ی آن بشکند و مجبور به تعویض آن شوید. در صورت شکستن، تعویض شیشه در قاب فریم آلومینیومی بسیار آسان است.

 برای این کار، با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های فریم آلومینیومی را باز کنید تا قاب نگهدارنده شیشه به طور کامل از یکدیگر جدا شود. سپس با احتیاط شیشه‌های باقیمانده را از لابه‌لای فریم خارج کنید. شیشه‌ی جدید را درون واشرهای لاستیکی مخصوص قاب قرار دهید و سپس فریم آلومینیومی را مانند یک قاب عکس به دور شیشه جمع کنید و اتصالات و پیچ‌های آن را محکم کنید.

از این که تا پایان با این محتوا همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. اگر تجربه‌ی استفاده از فریم‌های آلومینیومی یا کابینت‌های دستگیره نواری را دارید، از شما دعوت می‌کنیم نظرات خود را برای ما کامنت کنید. برای دریافت مشاوره و قیمت انواع فریم‌ آلومینیومی درب کابینت یا کمد دیواری با کارشناسان ما در آکس چوب تماس بگیرید. 

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *