بهترین ایده ها برای طراحی کابینت و انتخاب کابینت آشپزخانه

انتخاب کابینت آشپزخانه

بهترین ایده ها برای طراحی کابینت و انتخاب کابینت آشپزخانه

در فرآیند انتخاب کابینت آشپزخانه مدل جدید برای خانه یا بازسازی آشپزخانه فعلی مراحل مختلفی از انتخاب نقشه، مدل کابینت که کلاسیک باشد یا مدرن، جنس آن، انتخاب رنگ و در آخر یراق الات نقش دارند.هیچ کدام از این مراحل قابل چشم پوشی و حذف نیستن و شما باید با توجه به محیط منزلتان،رنگ بندی دکوراسیون داخلی محیط این فضا را طراحی کنید.

عناصر خاصی در کابینت یک آشپزخانه وجود دارد که عامل زمان را می‌تواند کاهش دهد و یک ظاهر بی‌نظیر برای آشپزخانه شما به ارمغان آورد و مهم نخواهد بود که آشپزخانه شما چقدر قدیمی باشد این عوامل می توانندهمیشه آشپزخانه مشا زیبا و جذاب جلوه دهند و همیشه هم به روز باشند.
ارائه یک دکور مناسب و همیشگی برای کابینت آشپزخانه کار آسانی نیست. مدل ها و طرح های جدید برای آشپزخانه می‌آید و می‌رود، و تمرکز بیش‌ازحد در یک مد خاص می‌تواند ظاهر آشپزخانه را پس از یک زمان مشخص قدیمی و منسوخ‌شده نشان دهد. در زیر ۵ عنصری را که به ایجاد یک ظاهر مستقل از زمان در آشپزخانه به شما کمک می‌کند می‌پردازیم.

چند راهکار برای انتخاب کابینت آشپزخانه

رنگ‌های خنثی برای انتخاب کابینت آشپزخانه

استفاده از رنگ‌های ضعیف می‌تواند در ایجاد آشپزخانه‌ای بی‌نظیر کمک کند. رنگ‌های خنثی معمولا برای اضافه کردن تعادل به داخل خانه‌ها لازم است، رنگ‌های خنثی نسبت به بقیه رنگ‌ها کمتر خسته‌کننده است.رنگ سفید در واقع یکی از محبوب ترین این دسته رنگ هاست.به علت تناسب با بقیه رنگ ها در هر محیطی مخصوصا آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است. شما در کنار رنگ های سفید و خاکستری می توانید از رنگ های گرم در کاشی بین کابینت ها،در کف و قاب پنجره ها استفاده کنید.

حتی می‌توانید کمی سبز و آبی ملایم اضافه کنید و آن‌ها را به‌عنوان رنگ‌های خنثی در فضای آشپزخانه کارکنید. با قرار دادن وسایل رنگی کوچک و ترکیب بارنگ اصلی از قبیل فرش، حوله‌های دست یا نقاشی دیواری می‌توان فضای خانه را از یکنواختی خارج نمود. با استفاده از رنگ‌های خنثی در کابینت آشپزخانه، عامل زمان را در دکور آشپزخانه خود از بین ببرید.

اگر انتخاب شما کابینت ممبران است و در رنگ بندی آن دچار مشکل شده اید می توانید از مقاله انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی در کابینت آشپزخانه از مجموعه آکس چوب
استفاده از رنگ های خنثی در کابینت آشپزخانه

دسته و دستگیره در انتخاب کابینت برای آشپزخانه

عنصر مهم در طراحی مدرن‌ترین مدهای حال حاضر آشپزخانه های جدید طراحی‌های بدون دستگیره است، اما همین دستگیره درجایی دیگر یک ویژگی مهم از مفهوم طراحی مدرن است. داشتن دستگیره در کابینت آشپزخانه ، ظاهری بدون محدودیت زمان را به شما می‌دهد، زیرا دستگیره انتخابی کلاسیک است و می‌تواند برای سال‌های آینده در برابر قدیمی شدن مقاومت کند. اگر برای آشپزخانه خود ظاهری جاودانه نیاز دارید، دستگیره‌ها را در طراحی کابینت خود قرار دهید.

دستگیره در مدل های مختلفی در بازار موجود است.متریال های این یراق آلات با هم متفاوت هستند. دقت کنید جنس این دستگیره ها ضد آب و ضد زنگ باشند مخصوصا اگر محل زندگی شما در محدوده جغرافیایی مرطوب مثل شمال کشور است.اگر از دستگیره هایی استفاده کنید که جنس یکپارچه دارند قدمت بیشتری را تجربه خواهید کرد.

دستگیره گل کاری و زیبا برای کابینت آشپزخانه مدرن جدید شما
ظرفشویی استیل ضد زنگ برای کابینت آشپزخانه مدل جدید
دستگیره جذاب محصول آکس چوب برای کابینت آشپزخانه ممبران کلاسیک مدل جدید
دستگیره جذاب محصول آکس چوب برای کابینت آشپزخانه ممبران کلاسیک مدل جدید

کانتر گرانیت:

حتی سنگ کابینت آشپزخانه می‌تواند تفاوت زیادی در ایجاد یک ظاهر بدون توجه به زمان در آشپزخانه داشته باشد. گرانیت به‌عنوان یک سنگ آشپزخانه بسیار زیبا و طبیعی است و واقعا می‌تواند داخلی آشپزخانه را کامل کند. رنگ‌های متنوعی وجود دارد که سنگ و میز آشپزخانه گرانیت را تشکیل می‌دهند، اما همه آن‌ها عنصر خنثی را به فضای آشپزخانه اضافه می‌کنند.

رگه های زیاد در سنگ گرانیت جذابی زیاد به آن بخشیده است و اگر نصب و آب بندی آن به درستی انجام شود دوام بالایی خواهد داشت و تا مدت ها بدون مشکل برای آشپزخانه شما کارآمد خواهد بود.

انواع کانتر آشپزخانه :

*مس
*مرمر
*گرانیت
*کوارتز
*سرامیک
*روی
*بتنی
*لمینت پلاستیک

همه موارد بالا با توجه به چیدمان و فضای کابینت آشپزخانه مدل جدید شما میتوانند جذاب باشند اما شاید همیشه به روز و جذاب به نظر نرسند و خب تعویض کانتر آشپزخانه کاری سخت و هزینه بر است پس با انتخاب یک سنگ با رنگی خنثی در کنار فضایی گرم ایجاد شده محیطی بسازید که زمان برآن اثر نخواهد داشت.

پیشخوان گرانیت برای کابینت آشپزخانه ممبران مدل جدید
پیشخوان گرانیت برای کابینت آشپزخانه ممبران مدل جدید

ذخیره‌سازی هوشمند:

ذخیره‌سازی هوشمند به‌عنوان یک‌روند آغاز شد، اما درعین‌حال یکی از مواردی است که قطعا باید گذشت زمان را تحمل کند. این نوع کابینت کمک می‌کند تا کاربر از فضای آن برای سال‌های آینده نیز استفاده کنید و کمک کند کاربر آشپزخانه را همیشه مرتب و سازمان‌دهی شده نگاه دارد. فضای آشپزخانه سازمان‌یافته، لذت بیشتری برای استفاده بوده و ظاهری جاودانه خواهد بود.

کشو یا کابینت؟ کدام را میپسندید؟

اگر شما طرفدار کشو هستید می توانید از کشوهای عمودی در کنار گاز برای قرار دادن ادویه ها استفاده کنید.در جزیره آشپزخانه هم نیز میتوانید برای فضاسازی بیشتر کشو اضافه کنید و ظروفی را که استفاده کمتری دارید آنجا قرار دهید.اگر آشپزخانه ای ال شکل دارید از کابینت های سرتاسری استفاده کنید تا هم جذابیت بصری بیشتر شود هم فضای کافی برای قرار دادن وسایل داشته باشید.

کابینتهای سقف به کف که به عنوان باکس نیز از آنها یاد می شوند گزینه خوبی برای فضا ساری هستند. موادغذایی خشک و حبوبات را به راحتی با وسایل سازماندهی در اینجا انبار کنید و نگران فضای اضافه نباشید زیرا این باکس ها ظرفیت بالایی دارند

کشوهای جزیره برای کابینت آشپزخانه مدل جدید
کشوهای جزیره برای کابینت آشپزخانه مدل جدید

استیل ضد زنگ انتخاب خوبی برای کابینت آشپزخانه است

ظرف‌شویی استیل نه‌تنها بهداشتی است، بلکه در تمام انواع آشپزخانه نیز مورداستفاده خواهد بود. ظرف‌شویی استیل ضد زنگ به آشپزخانه ظاهر ظریف‌تری را می‌دهد و می‌تواند از سایش و فرسوده‌شدن را که بازمان ایجاد می‌شود را تغییر دهد.

اگر شما وسایل آشپزخانه مثل یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و یا حتی مایکروفر خود را نیز استیل انتخاب کنید در کنار این ظرفشویی ها جذابیت فوق العاده ای به آشپزخانه شما می دهد. فلز براق و استیل های ضد زنگ همیشه انتخاب مناسبی برای آشپزخانه هستند زیرا فاکتور زمان به آنها تعلق نمیگیرد

ظرفشویی استیل ضد زنگ برای کابینت آشپزخانه مدل جدید
ظرفشویی استیل ضد زنگ برای کابینت آشپزخانه مدل جدید

سخن پایانی

انتخاب کابینت برای آشپزخانه امری بسیار حساس است زیرا افراد خانواده و مخصوصا خانم خانه زمان زیادی از روز را در آنجا سپری میکند. پس قطعا انتخاب رنگ و جنس و وسایل مناسب که در طول زمان بر روحیه شما اثر نگذارد و شما را خسته نکند مهم است. از جنس و رنگی استفاده کنید که بعد از چند سال از گردانه مد خارج نشده باشند. مثلا رنگ سفید همیشگی است و زمان در آن هیچ تاثیری ندارد یا انتخاب یراق آلات زیبا همیشه میتواند زیبا به نظر برسد چون زمان خیلی بر طراحی این سبک از وسایل اثرگذار نیست.سنگ ها همیشه جذاب هستند پس حتما برای کانتر آشپزخانه یا کف از آنها استفاده کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *