کابینت رنگ بژ

کابینت رنگ بژ

رنگ بژ دقیقا چه رنگی است؟

همانطور که اشاره شد، بژ به معنای پشم طبیعی است و به رنگ‌های برنز ماسه‌ای یا برنز خاکستری اشاره دارد. در واقع، رنگ بژ ، قهوه‌ای مایل به زرد با زمینه‌ی ماسه‌ای یا همان خاکستری است و از ترکیب رنگ‌های فوق نیز تشکیل شده است. این رنگ می‌تواند در تناژ‌ مختلفی ارائه شود و رنگ‌های تیره‌تر و روشن‌تر را نیز شامل می‌شود.

بژ، رنگ بسیار زیبا و ملیحی است و در کنار کابینت آشپزخانه هایگلاس که متریالی بسیار براق و درخشنده است، ترکیب بسیار ویژه و جذابی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. این ترکیب رنگ، باعث می‌شود کابینت‌های جذاب و ملیح شما، بیش از آنچه که هستند، بدرخشند و زیبایی و ملاحت خود را به رخ بیننده بکشانند.

رنگ بژ دقیقا چه رنگی است؟   

کابینت هایگلاس بژ

کابینت هایگلاس بژ، یکی از زیباترین رنگ‌های کابینت هایگلاس است و مخصوص کسانی است که به رنگ‌های خاص و آرام علاقمند هستند و ترجیح می‌‌دهند دکوراسیونی با رنگ‌های خنثی و ملیح داشته باشند. رنگ بژ ، که انگلیسی به آن Beige گفته می‌شود، از خانواده‌های رنگی خنثی است و به رنگ برنزی با زمینه‌ی خاکستری یا ماسه‌ای اشاره دارد. کلمه‌ی بژ، در لغت به معنای پشم طبیعی است؛ پشمی که رنگ و بوی طبیعی دارد و نه به طور کامل سفید است و نه رنگ شده می‌باشد. ملاحت و زیبایی رنگ بژ تا حدی بالاست که امروزه ازین رنگ به طور فراگیر و ویژه‌ در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم بیشتر راجع به کابینت رنگ بژ بر بستر کابینت هایگلاس توضیح دهیم. از شما دعوت می‌کنیم همراه این محتوا در آکس چوب باشید و آن را دنبال کنید.

کابینت آشپزخانه به رنگ بژ

 

کابینت هایگلاس بژ برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت هایگلاس به دلیل ذات براق و درخشنده‌ای که دارد، برای انواع آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است. کابینت هایگلاس ، از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌گلس تشکیل شده است. روکش پلکسی‌گلس از جنس پلاستیک است اما ظاهری همانند شیشه دارد و مانند شیشه و آینه نیز، نور را بازتاب می‌دهد؛ بنابراین باعث می‌شود که نور در فضای آشپزخانه تلالو‌ء ویژه‌ای داشته باشد و فضا بزرگتر و پر نور به نظر برسد.

به دلیل آنکه کابینت رنگ بژ، در گروه رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود، به راحتی با سایر رنگ‌های موجود در دکوراسیون خانه و آشپزخانه ترکیب می‌شود و فضایی زیبا و دلنشین را ایجاد می‌کند. اساسا از کابینت‌هایی با رنگ‌های خنثی در هر نوع آشپزخانه‌ا‌ی به شرط آنکه با دکوراسیون فضا جور در بیاید می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین کابینت هایگلاس بژ ، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون سبک مدرن خواهد بود.

کابینت رنگ بژ مات

کابینت رنگ بژ مات، انعکاس نور کمتری نسبت به انواع براق آن دارد و برای دکوراسیون‌های کوچک و بزرگ مناسب است. اگر فضای آشپزخانه شما، خیلی مینیمال و کوچک نیست و نور کافی به آن می‌تابد و یا سیستم نورپردازی آن حرفه‌ای است، می‌توانید از انواع کابینت رنگ بژ مات ، مانند کابینت‌ ام‌دی‌اف، کابینت ممبران و یا نمونه‌های دیگر استفاده کنید.

کابینت هایگلاس رنگ بژ

کابینت آشپزخانه رنگ بژ

کابینت رنگ بژ براق

کابینت رنگ بژ براق ، که مشخص‌ترین نمونه‌ی آن کابینت هایگلاس رنگ بژ است، باعث انعکاس نور بیشتری در فضای آشپزخانه می‌شود و فضای روشن‌تری را برای شما به وجود می‌آورد. انعکاس و رقص نور در آشپزخانه، ارمغانی است کابینت رنگ بژ براق برایتان به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فضایی درخشنده و جذاب داشته باشید، البته اگر به این نوع سبک از دکوراسیون علاقمند باشید. کابینت هایگلاس و کابینت ام‌دی‌اف براق، از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های کابینت‌ رنگ بژ براق هستند.

کابینت هایگلاس بژ برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

 

ترکیب رنگ‌های شناخته‌شده‌ی کابینت رنگ بژ

رنگ بژ به دلیل آنکه از خانواده‌ی رنگی خنثی به حساب می‌آید می‌تواند با اکثر رنگ‌های گرم و سرد ترکیب شود. به عنوان مثال، ترکیب کابینت‌ رنگ بژ با رنگ‌های گرم می‌تواند فضایی گرم و دلنشین را برای شما ایجاد کند و در مقابل، ترکیب کابینت رنگ بژ با رنگ‌های سرد، می‌تواند فضایی خنک و سرد را برای شما به ارمغان بیاورد.

در ادامه، بیشترین ترکیب‌ رنگ‌هایی با کابینت رنگ بژ ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و سفید:

اگر تمایل دارید آشپزخانه‌تان بزرگتر دیده شود و به سمت خنکی و سردی گرایش داشته باشد، ترکیب رنگی کابینت رنگ بژ و سفید ، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آل شما باشد. رنگ سفید، باعث انبساط فضای دیداری شده و خنکی را در آشپزخانه به جریان می‌اندازد. البته باید در نظر داشته باشید سفیدی که در آشپزخانه بکار می‌‌رود، کاملا سفید باشد و خود آن، متشکل از رنگ‌های دیگر نباشد!

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و قهوه‌ای :

یکی از زیباترین ترکیب رنگ‌ها با رنگ بژ، رنگ قهوه‌ای است. قهوه‌ای و بژ، بیشترین تناسب را با یکدیگر دارند و می‌توانند فضایی گرم و صمیمی را در آشپزخانه ایجاد کنند. می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ بژ انتخاب کنید و صفحه‌ی رو کابینتی را به رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید. استفاده از رنگ قهوه‌ای به دلیل آنکه رنگ چوب است، این امکان را برایتان به وجود می‌آورد که از وسایل و ابزارآلات چوبی به وفور در فضای آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

کابینت مدرن رنگ بژ

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و خاکستری :

کابینت رنگ بژ و ترکیب آن با خاکستری، فضای آشپزخانه شما را در حالت خنثی نگه خواهد داشت، زیرا خاکستری نیز در زمره‌ی رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود. این ترکیب رنگی نیز، بسیار پرطرفدار است و باعث می‌شود فضای آشپزخانه مدرن و زیبا به نظر برسد. استفاده از رنگ‌های خاکستری روشن، می‌تواند فضای آشپزخانه را به سمت بزرگتر دیده شدن و خنکی بیشتر، سوق دهد.

  • ترکیب کابینت رنگ بژ و مشکی :

اگر به دنبال یک آشپزخانه لوکس و ویژه هستید، ترکیب کابینت رنگ بژ و مشکی ، همان چیزی‌ست که به دنبال آن هستید! حتما می‌دانید که استفاده از رنگ مشکی، فضایی بسیار مدرن و لوکس را در دکوراسیون ایجاد می‌کند و البته معایب خاص خود را نیز دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به کدر کردن فضا و تاریکی محیط اشاره کرد. ترکیب آشپزخانه‌ی بژ و مشکی اگر از رنگ مشکی در حد تعادل استفاده شود، می‌تواند یک فضای بسیار ویژه و خاص را ایجاد کند. به عنوان مثال، می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ بژ انتخاب کنید و صفحه‌ی روکابینتی و یا بخشی از وسایل آشپزخانه را به رنگ مشکی انتخاب کنید. با این روش، بخش اعظم دیوار به رنگ بژ است و استفاده از رنگ مشکی، باعث تیرگی فضا نمی‌شود.

انتخاب رنگ بژ در دکوراسیون و چالش‌های مرتبط با آن

کابینت رنگ بژ

با وجود آنکه رنگ بژ ، رنگی بسیار زیبا و فاخر در دکوراسیون محسوب می‌شود اما همواره رنگی چالش برانگیز و دشوار برای طراحی نیز بوده است. دلیل این موضوع را می‌توان در طیف‌های رنگی مختلفی که در رنگ بژ بکار رفته است؛ هر چه رنگ‌ زرد بکار رفته در ساخت رنگ بژ بیشتر باشد، این رنگ با رنگ‌های آبی و سبز هم‌خوانی بیشتری خواهد داشت و هر چه میزان قهوه‌ای بکار رفته در آن بیشتر باشد، ترکیب‌ آن با رنگ‌های قرمز، بنفش، صورتی یا قهوه‌ای تیره جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین انتخاب وسایل و لوازمی که در دکوراسیون استفاده خواهید کرد، در تعیین نوع رنگ بژ که قرار است در دکوراسیون کابینت بکار ببرید، تعیین کننده خواهد بود و باعث می‌شود زیبایی کار شما چند برابر شود. در نظر داشته باشید ترکیب رنگی دکوراسیون شما، چنانچه ناهماهنگ و ناهمگون باشد، می‌تواند زیبایی فضای منزل شما را تحت تاثیر قرار دهد و از جلوه‌ی باشکوه آن بکاهد.

کابینت هایگلاس بژ رنگ روشن

اگر چه کابینت هایگلاس ، به شدت نور را در فضا منعکس می‌کند و همانند یک منبع نوری در آشپزخانه می‌درخشد، اما کابینت هایگلاس بژ روشن ، نسبت به انواع تیره‌تر آن، بیشتر باعث روشن‌تر شدن فضا و در نتیجه بزرگتر نشان دادن آشپزخانه می‌شود. اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است بهتر است از کابینت هایگلاس رنگ بژ روشن‌‌تر استفاده کنید. رنگ این کابینت‌ها، در واقع همان برنز خاکستری است که گرایش بیشتری به سمت رنگ کرم دارد و رنگ‌ کرم در آن غالب‌تر است و بیش‌ از رنگ‌ قهوه‌ای و خاکستری در ترکیب رنگی آن، به کار می‌رود.

از کابینت بژ رنگ روشن می‌توانید در کنار کابینت‌های رنگ تیره استفاده کنید تا کنتراست بیشتری ایجاد کنید.

کابینت هایگلاس بژ رنگ روشن

کابینت هایگلاس رنگ بژ با رنگ استیل

کابینت هایگلاس بژ با رنگ قهوه‌ای یا ترکیب چوب

کابینت هایگلاس بژ با جزیرهسخن پایانی

استفاده از کابینت‌های به رنگ خنثی، مانند خاکستری، بژ، سفید و …. یک انتخاب بسیار هوشمندانه و اقتصادی برای آشپزخانه هستند، زیرا این کابینت‌ها به راحتی با اکثر دکوراسیون‌ها و انواع چیدمان منزل ست و هماهنگ می‌شوند و نیاز نیست برای هماهنگی بیشتر و یا ست کردن وسایل منزل، اقدام به خرید و یا تعویض وسایل منزل‌ و آشپزخانه‌تان کنید.

کابینت هایگلاس به رنگ بژ، یکی از زیباترین کابینت‌های موجود در سبک مدرن است. این مدل کابینت، سبکی کاملا ایرانی و در عین حال مدرن را در آشپزخانه‌تان ایجاد می‌کند و رنگ و سبک آن به گونه‌ای است که مشکلی با طراحی و دیزاین لوازم و وسایل منزل نخواهید داشت و از نظر روانشناسی رنگ‌ها نیز، به زودی از آن، خسته‌ نخواهید شد.

امیدواریم محتوای‌ ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *