کابینت هایگلاس بژ در آشپزخانه‌ ایرانی، کابینت بژ و رنگ‌های متناسب با آن

کابینت هایگلاس بژ در آشپزخانه‌ ایرانی

کابینت هایگلاس بژ، یکی از زیباترین رنگ‌های کابینت هایگلاس است و مخصوص کسانی است که به رنگ‌های خاص و آرام علاقمند هستند و ترجیح می‌‌دهند دکوراسیونی با رنگ‌های خنثی و ملیح داشته باشند. رنگ بژ ، که انگلیسی به آن Beige گفته می‌شود، از خانواده‌های رنگی خنثی است و به رنگ برنزی با زمینه‌ی خاکستری یا ماسه‌ای اشاره دارد. کلمه‌ی بژ، در لغت به معنای پشم طبیعی است؛ پشمی که رنگ و بوی طبیعی دارد و نه به طور کامل سفید است و نه رنگ شده می‌باشد. ملاحت و زیبایی رنگ بژ تا حدی بالاست که امروزه ازین رنگ به طور فراگیر و ویژه‌ در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم بیشتر راجع به کابینت رنگ بژ بر بستر کابینت هایگلاس توضیح دهیم. از شما دعوت می‌کنیم همراه این محتوا در آکس چوب باشید و آن را دنبال کنید.

رنگ بژ دقیقا چه رنگی است؟

همانطور که اشاره شد، بژ به معنای پشم طبیعی است و به رنگ‌های برنز ماسه‌ای یا برنز خاکستری اشاره دارد. در واقع، رنگ بژ ، قهوه‌ای مایل به زرد با زمینه‌ی ماسه‌ای یا همان خاکستری است و از ترکیب رنگ‌های فوق نیز تشکیل شده است. این رنگ می‌تواند در تناژ‌ مختلفی ارائه شود و رنگ‌های تیره‌تر و روشن‌تر را نیز شامل می‌شود.

بژ، رنگ بسیار زیبا و ملیحی است و در کنار کابینت آشپزخانه هایگلاس که متریالی بسیار براق و درخشنده است، ترکیب بسیار ویژه و جذابی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. این ترکیب رنگ، باعث می‌شود کابینت‌های جذاب و ملیح شما، بیش از آنچه که هستند، بدرخشند و زیبایی و ملاحت خود را به رخ بیننده بکشانند.

رنگ بژ دقیقا چه رنگی است؟   

کابینت هایگلاس بژ برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت هایگلاس به دلیل ذات براق و درخشنده‌ای که دارد، برای انواع آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است. کابینت هایگلاس ، از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌گلس تشکیل شده است. روکش پلکسی‌گلس از جنس پلاستیک است اما ظاهری همانند شیشه دارد و مانند شیشه و آینه نیز، نور را بازتاب می‌دهد؛ بنابراین باعث می‌شود که نور در فضای آشپزخانه تلالو‌ء ویژه‌ای داشته باشد و فضا بزرگتر و پر نور به نظر برسد.

به دلیل آنکه کابینت رنگ بژ، در گروه رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود، به راحتی با سایر رنگ‌های موجود در دکوراسیون خانه و آشپزخانه ترکیب می‌شود و فضایی زیبا و دلنشین را ایجاد می‌کند. اساسا از کابینت‌هایی با رنگ‌های خنثی در هر نوع آشپزخانه‌ا‌ی به شرط آنکه با دکوراسیون فضا جور در بیاید می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین کابینت هایگلاس بژ ، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون سبک مدرن خواهد بود.

کابینت هایگلاس بژ برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت هایگلاس بژ در دکوراسیون مدرن

کابینت هایگلاس در آشپزخانه‌های سبک مدرن کاربرد دارد. سبک مدرن، به این معناست که کابینت‌ها و به طور کلی، دکوراسیون آشپزخانه، به شکلی ساده و بدون تزئینات کلاسیک و سنتی، طراحی می‌شود. درب و بدنه‌ی کابینت کلاسیک، هیچگونه طراحی و کنده‌کاری ندارد و حتی  اگر تمایل داشته می‌باشید، می‌توانید آن را بدون دستیگره و به صورت فشاری یا مگنت‌دار انتخاب کنید تا ساده‌تر نیز باشند.

انواع کابینت هایگلاس بژ

  • کابینت هایگلاس بژ رنگ روشن

اگر چه کابینت هایگلاس ، به شدت نور را در فضا منعکس می‌کند و همانند یک منبع نوری در آشپزخانه می‌درخشد، اما کابینت هایگلاس بژ روشن ، نسبت به انواع تیره‌تر آن، بیشتر باعث روشن‌تر شدن فضا و در نتیجه بزرگتر نشان دادن آشپزخانه می‌شود. اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است بهتر است از کابینت هایگلاس رنگ بژ روشن‌‌تر استفاده کنید. رنگ این کابینت‌ها، در واقع همان برنز خاکستری است که گرایش بیشتری به سمت رنگ کرم دارد و رنگ‌ کرم در آن غالب‌تر است و بیش‌ از رنگ‌ قهوه‌ای و خاکستری در ترکیب رنگی آن، به کار می‌رود.

از کابینت بژ رنگ روشن می‌توانید در کنار کابینت‌های رنگ تیره استفاده کنید تا کنتراست بیشتری ایجاد کنید.

کابینت هایگلاس بژ رنگ روشن

  • کابینت هایگلاس بژ رنگ تیره

کابینت هایگلاس رنگ بژ تیره‌ ، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای آشپزخانه‌های بزرگ و پرنور است و می‌تواند فضایی بسیار زنده و ایده‌آل در آشپزخانه ایجاد کند. در رنگ‌ بژ تیره ، تناژ خاکستری و قهوه‌ای بیشتر بکار می‌رود و ازین رو، نتیجه‌ی کار، کمی تیره‌تر خواهد بود. از بژ تیره می‌توانید در کنار کابینت‌های رنگ روشن، مانند کابینت هایگلاس سفید و یا کابینت خاکستری روشن استفاده کنید.

چه ترکیب رنگ‌هایی در کنار کابینت هایگلاس بژ مناسب هستند؟

از خصوصیات رنگ‌های خنثی این است که در کنار رنگ‌های دیگر زیبا شده و ترکیب رنگ‌های منحصربفردی را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های خنثی اگر در کنار رنگ‌های گرم قرار گیرند، دکوراسیون به سمت گرمی گرایش پیدا می‌کند و در صورتی که در کنار رنگ‌های سرد قرار گیرند، دکوراسیون به سمت سردی گرایش پیدا می‌کند.

از آنجا که رنگ بژ ، معمولا به تنهایی به کار نمی‌رود و امروزه نیز استفاده از آشپزخانه‌هایی با رنگ‌های ترکیبی بسیار متداول است، در ادامه، ترکیب رنگ‌های رایج کابینت هایگلاس بژ را به شما معرفی خواهیم کرد. از ترکیب رنگ‌های نام برده شده می‌توانید در کابینت‌ها، کاشی آشپزخانه، دیوار، کف‌پوش و سایر قسمت‌های آشپزخانه بهره بگیرید.

  • کابینت هایگلاس رنگ بژ با رنگ استیل

بدون شک، کابینت رنگ بژ با رنگ استیل، ترکیب بسیار چشم‌نوازی خواهد بود. اگر وسایل آشپزخانه شما مانند یخچال، گاز، هود، سینک ظرف‌شویی و غیره استیل است، می‌توانید با خیال راحت، کابینت‌هایتان را از جنس هایگلاس و به رنگ بژ انتخاب کنید. برای هماهنگی بیشتر، انتخاب دستگیر‌ه‌های استیل، می‌تواند به ست شدن بیشتر دکوراسیون آشپزخانه‌تان کمک کند.

کابینت هایگلاس رنگ بژ با رنگ استیل

  • کابینت هایگلاس رنگ بژ با رنگ سفید

یکی دیگر از ترکیب‌های ویژه‌ کابینت هایگلاس بژ ، رنگ سفید است. بکار بردن رنگ سفید در آشپزخانه‌ای که کابینت‌های آن به رنگ بژ است، باعث افزایش نور و روشنایی بیشتر آشپزخانه می‌شود و همچنین زیبایی منحصربفردی را در فضا ایجاد می‌کند. اگر وسایل آشپزخانه شما سفید رنگ است، کابینت‌های رنگ بژ، بسیار عالی و ویژه خواهند بود. برای هماهنگی و زیبایی بیشتر، می‌توانید از صفحه‌ی روکابینتی سفید یا خاکستری استفاده کنید.

  • کابینت هایگلاس رنگ بژ با مشکی

کابینت‌های بژ با صفحه‌ی روکابینتی سیاه و همچنین استفاده از ابزارآلاتی مانند لوستر و سینک ظرف‌شویی یا شیرآلاتی که به رنگ سیاه انتخاب شده‌اند، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند و فضایی بسیار مدرن و لوکس را ایجاد کند. نگران نباشید، اگر کابینت‌های شما از جنس هایگلاس باشند، بازتاب نور فوق‌العاده‌ی این متریال، اجازه نمی‌دهد سیاه‌ و تیره بودن وسایل آشپزخانه، خللی در روشنایی و میزان نور فضای عمومی آشپزخانه ایجاد کند، اگر چه نباید در استفاده از رنگ سیاه نیز افراط کنید.

  • کابینت هایگلاس بژ با رنگ قهوه‌ای یا ترکیب چوب

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی از رنگ‌های بکار رفته در بژ، رنگ قهوه‌ای است، بنابراین ترکیب کابینت بژ با رنگ قهوه‌ای، بدون شک بسیار دلچسب و نوستالژیک خواهد بود. انتخاب صفحه‌ی روکابینتی به رنگ قهوه‌ای، دستگیره‌های چوبی یا قهوه‌ای رنگ، میز ناهارخوری و یا کابینت جزیره که به رنگ قهوه‌ای طراحی شده باشد، همگی می‌توانند به زیباتر شدن آشپزخانه و ایجاد فضایی گرم و صمیمی کمک کنند.

کابینت هایگلاس بژ با رنگ قهوه‌ای یا ترکیب چوب

  • کابینت هایگلاس بژ با رنگ خاکستری

در بین ترکیب رنگ‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، بدون شک خاکستری نیز جایگاه منحصربفردی دارد. کابینت هایگلاس رنگ بژ در کنار رنگ خاکستری ، به شدت به مدرن بودن و ویژه بودن آشپزخانه‌ شما کمک می‌کند. به عنوان صفحه‌ی روکابینتی، می‌توانید از سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی خاکستری استفاده کنید. اگر ازین ترکیب رنگ زیبا در آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، می‌توانید از کف‌پوش‌های خاکستری تیره نیز استفاده کنید.

  • کابینت هایگلاس بژ تیره و روشن در کنار هم

بسیاری از طراحان از کابینت‌های بژ تیره و روشن در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند و ازین طریق، کنتراست رنگی بسیار زیبا و جالبی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. کابینت هایگلاس بژ تیره و روشن در کنار هم، می‌تواند باعث ایجاد عمق در نقاط مختلف آشپزخانه شود و ازین طریق، به عمیق‌تر نشان دادن دیوار آشپزخانه کمک کند.

  • کابینت هایگلاس بژ و ترکیب آن، با رنگ‌های خاص

همانطور که اشاره شد، رنگ بژ به دلیل ماهیت خنثی‌ای که دارد، می‌تواند با همه‌ی خانواده‌های رنگی ترکیب شود. به عنوان مثال، ترکیب آن با رنگ‌های گرم، مانند قهوه‌ای یا قرمز، باعث می‌شود آشپزخانه به سمت گرمی گرایش داشته باشد و در مقابل، ترکیب آن با رنگ‌های سرد، مانند بنفش یا سرمه‌ای، فضای آشپزخانه را به سمت سردی سوق می‌دهد.

کابینت هایگلاس رنگ بژ را می‌توانید با سایر رنگ‌های خاص نیز ترکیب کنید و آشپزخانه‌ای مهیج‌تر و پرانرژی‌تر ایجاد کنید. نکته‌ای که در استفاده از رنگ‌های خاص باید در نظر بگیرید، آن است که استفاده‌ی افراطی و غالب از رنگ‌های خاص مانند قرمز و یا نارنجی، باعث می‌شود که خیلی زود از آشپزخانه‌تان خسته و دلزده شوید. بنابراین استفاده از رنگ‌های خاص باید به صورت کاملا جزئی و به شکل جسته و گریخته در آشپزخانه جریان داشته باشند تا روح تازگی و انرژیک خود را حفظ نمایند.

کابینت هایگلاس بژ با جزیرهسخن پایانی

استفاده از کابینت‌های به رنگ خنثی، مانند خاکستری، بژ، سفید و …. یک انتخاب بسیار هوشمندانه و اقتصادی برای آشپزخانه هستند، زیرا این کابینت‌ها به راحتی با اکثر دکوراسیون‌ها و انواع چیدمان منزل ست و هماهنگ می‌شوند و نیاز نیست برای هماهنگی بیشتر و یا ست کردن وسایل منزل، اقدام به خرید و یا تعویض وسایل منزل‌ و آشپزخانه‌تان کنید.

کابینت هایگلاس به رنگ بژ، یکی از زیباترین کابینت‌های موجود در سبک مدرن است. این مدل کابینت، سبکی کاملا ایرانی و در عین حال مدرن را در آشپزخانه‌تان ایجاد می‌کند و رنگ و سبک آن به گونه‌ای است که مشکلی با طراحی و دیزاین لوازم و وسایل منزل نخواهید داشت و از نظر روانشناسی رنگ‌ها نیز، به زودی از آن، خسته‌ نخواهید شد.

امیدواریم محتوای‌ ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *