کابینت فلزی درب ام‌ دی‌ اف؛ مزایا، معایب و قیمت درب کابینت آلومینیومی

کابینت فلزی درب ام‌دی‌اف

کابینت فلزی درب ام دی اف

کابینت فلزی درب ام دی اف یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کابینت که برای طراحی و چیدمان آشپزخانه استفاده می‌شود، کابینت آشپزخانه فلزی است. این نوع کابینت با استحکام و مقاومت بالایی که دارد، کارکرد و طول عمر طولانی می‌تواند داشته باشد. با پیشرفت صنعت کابینت سازی و رواج متریال‌های مصنوعی در ساخت کابینت مثل ام‌ دی‌ اف، کابینت فلزی با درب ام دی اف هم بسیار طرفدار پیدا کرده است. اما اینکه کابینت های فلزی با درب ام دی اف دارای چه معایب و مزایایی هستند، مسئله‌ای است که در اینجا با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

کابینت فلزی درب ام دی اف

تعویض درب کابینت فلزی به ام دی اف

در ساخت کابینت های فلزی معمولا از متریال‌ها و فلزهایی مثل ورق گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، فولاد خام یا مس به کار می‌رود. هر کدام از این فلزات ویژگی‌های خاصی برای کابینت فلزی ایجاد می‌کنند که در ظاهر و همچنین بدنه آن مشهود است. برخی از فلزهای مورد استفاده در ساخت کابینت دارای رنگ و نمای ظاهری خاصی هستند که معمولا مورد علاقه بسیاری افراد قرار نمی‌گیرند. از این رو، برخی تولیدکنندگان از متریال‌های محبوب با ظاهری مدرن و متنوع مثل ام‌دی‌اف به عنوان روکش یا درب کابینت استفاده می‌کنند. این مسئله تا حد زیادی به برطرف کردن مشکلات کابینت فلزی مثل رنگ‌پذیری پایین، حساسیت به رطوبت، زنگ‌زدگی، تنوع پایین و عدم تناسب با دکوراسیون آشپزخانه کمک می‌کند. از این رو، استفاده از کابینت های فلزی با درب ام دی اف کاربرد زیادی دارد.

برای افرادی که کابینت‌های تمام فلزی در آشپزخانه خود دارند، تعویض درب کابینت فلزی به ام دی اف راه حل فوق‌العاده‌ای برای حل بسیاری از مشکلات آنهاست. این کار نه تنها نمای ظاهری کابینت را متنوع و شیک می‌کند بلکه به بالا بردن طول عمر کابینت هم کمک می‌کند. پس اگر از ظاهر کابینت فلزی خود خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییری در چیدمان آشپزخانه خود ایجاد کنید، درب‌های ام‌دی‌اف روی کابینت فلزی خود نصب کنید.

روش نصب درب ام دی اف روی کابینت فلزی

نصب درب ام دی اف روی کابینت فلزی کاری تخصصی است و باید توسط سازندگان یا طراحان کابینت‌سازی انجام شود. متخصصی که برای تعویض درب کابینت فلزی خود به کار می‌گیرید، ابتدا اندازه دقیق درب‌ها و همچنین طرح ام دی اف مورد علاقه شما را آماده می‌کند. سپس با استفاده از ابزار تخصصی موردنیاز اقدام به نصب درب‌های ام‌دی‌اف می‌کند. روش نصب درب ام دی اف روی کابینت فلزی در چند مرحله زیر اجرا می‌شود:

  •       جدا کردن درب فلزی به همراه لولاها
  •       نصب کلاف روی کابینت
  •       سوار کردن لولاهای ام دی اف روی کلاف
  •       نصب در ام دی اف روی کابینت فلزی
  •       اعمال تغییرات تکمیلی

درب‌های ام دی اف برای قرار گرفتن روی کابینت نیاز به لولاهای به‌خصوصی دارند. از این رو، پس از جدا کردن درب‌های فلزی باید لولاهای فلزی کابینت هم برداشته شوند. برای قرار دادن لولاهای ام دی اف باید قطعه‌ای به نام کلاف روی کابینت و در داخل آن نصب کنید. کلاف به عنوان یک پایه عمل می‌کند و لولای ام دی اف روی آن سوار می‌شود. در نهایت هم درب‌ ام دی اف روی لولای جدید نصب می‌شود. پس از نصب درب ام دی اف به حاشیه کابینت دقت کنید تا اگر بدنه یا تاج کابینت فلزی بوده و نیاز به تغییر داشته باشد، از چشم‌تان دور نماند.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه ممبران

رنگ کابینت فلزی درب ام دی اف

رنگ کابینت فلزی درب ام دی اف

یکی از مهم ترین ویژگی‌های ظاهری کابینت فلزی رنگ بدنه یا درب آن است. رنگ طبیعی کابینت های فلزی که با فلز خام و بدون رنگ‌آمیزی ساخته می‌شوند معمولا به صورت متالیک، براق یا مات و بی رنگ است. این رنگ‌ها معمولا ثابت می‌مانند و دچار تغییر رنگ نمی‌شوند. اگر رنگ طبیعی و فلزی کابینت خود را دوست نداشته باشید می‌توانید با رنگ‌آمیزی، آن را به شکل دلخواه خود دربیاورید و با چیدمان آشپزخانه خود ست کنید. شما می‌توانید از هر رنگی برای رنگ‌آمیزی کابینت فلزی خود استفاده کنید اما بهترین انتخاب شما رنگی است که متناسب با طراحی آشپزخانه و همچنین مدل کابینت شما باشد. این مسئله برای کابینت فلزی درب ام دی اف اهمیت بیشتری دارد چون رنگ بدنه کابینت و رنگ درب آن باید تناسب داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ کابینت فلزی درب ام‌دی‌اف، رنگ سفید است.

کابینت فلزی درب ام دی اف سفید

درب ام دی اف سفید برای کابینت فلزی یکی از بهترین انتخاب هاست؛ چراکه رنگ سفید با رنگ طبیعی اکثر فلزهای به کار رفته در ساخت کابینت فلزی تناسب دارد. حتی اگر بخواهید از ترکیب رنگ برای رنگ‌آمیزی کابینت فلزی با درب ام دی اف استفاده کنید، رنگ سفید با بیشتر رنگ‌های کابینت سازگاری و همخوانی دارد.

معایب و مزایای کابینت فلزی با درب ام دی اف

استفاده از کابینت فلزی در آشپزخانه بستگی به سلیقه شخصی، شرایط خانه و یا اوضاع اقتصادی شما دارد. برخی کابینت فلزی را به خاطر استحکام و دوام آن می‌پسندند و برخی هم ممکن است به دلیل قیمت اقتصادی آن را انتخاب کنند. استفاده از کابینت فلزی در برخی از مناطق آب و هوایی مثل نواحی معتدل و مرطوب رواج کمتری دارد چون از طول عمر پایینی برخوردار است. از طرفی، کابینت فلزی با درب ام دی اف دارای مزایا و معایب مختلفی است که باعث می‌شود برخی افراد علاقمند به استفاده از آن شوند یا اصلا سراغ آن نروند. آشنایی با معایب و مزایای کابینت فلزی با درب ام دی اف به شما کمک می‌کند تا آن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید یا نه.

مزایا و معایب کابینت فلزی

مزایای کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت تمام ام دی اف یا کابینت‌های ساخته شده با متریال‌های دیگر مثل هایگلس و ممبران قیمت بسیار بالاتری نسبت به فلز دارند. از طرفی، کابینت‌های تمام فلز هم ممکن است شکل یکنواختی به آشپزخانه بدهند. اما، استفاده از طرح ترکیبی فلز و ام دی اف در ساخت کابینت انتخاب فوق‌العاده‌ای است و مزیت‌های زیادی هم دارد. یکی از مشخص‌ترین مزایای کابینت فلزی با درب ام‌دی‌اف بهره‌گیری از استحکام فلز در کنار زیبایی ام‌دی‌اف است. البته استفاده از نوع فلز و قطر آن برای بدنه کابینت و همچنین نوع ام‌دی‌اف برای درب آن در سطح کیفی و مزیت‌های بیشتر کابینت شما تاثیرگذار است. با این حال، چند مورد از مزایای کابینت فلزی با درب ام دی اف به این شرح است:

  •       دوام و طول عمر بالای بدنه کابینت
  •       قیمت مقرون به صرفه در عین زیبایی ظاهری
  •       مقاومت بالای فلز در برابر حشرات و موریانه
  •       عدم نیاز به رنگ آمیزی
  •       مقاومت در برابر حرارت و ضربه
  •       قابلیت تعمیر (به خصوص فلز گالوانیزه و ورق سیاه)
  •       قابلیت رنگ پذیری

این مزیت ها در تمامی کابینت های فلزی با درب ام دی اف یکسان نیستند. حتی در برخی مدل‌ها ممکن است مزیت‌ها بیشتر یا کمتری را شاهد باشیم. همچنین ممکن است با معایبی از کابینت‌های فلزی درب ام‌دی‌اف مواجه شویم که روی تصمیم‌گیری ما تاثیرگذار شوند.

کابینت فلزی با درب ام دی اف

معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی با درب ام دی اف در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد از معایبی هم برخوردار است. البته این معایب در مقایسه با کابینت تمام فلز کمتر است. برخی از این معایب بستگی به شرایط آشپزخانه شما و یا نوع انتخاب فلز و چوب ام‌دی‌اف هم دارد. اگر شما در انتخاب قطر فلز برای ساخت کابینت کوتاهی کنید، ممکن است خیلی از مزیت‌های این نوع کابینت تبدیل به معایب آن شوند. یا اگر در منطقه معتدل و مرطوب زندگی می‌کنید و از فلز با قابلیت ضدزنگ استفاده نکنید، کابینت شما دوام و استحکامی نخواهد داشت. با این حال، برخی از معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف، فارغ از نوع انتخاب یا شرایط آشپزخانه به این شرح است:

  •       محدودیت انتخاب طرح و رنگ (به خصوص برای کابینت با فلز ورق سیاه)
  •       وزن بالای کابینت (به خصوص کابینت گالوانیزه)
  •       نصب دشوار کابینت فلزی
  •       شل شدن درب های کابینت به مرور زمان
  •       صدا دار شدن درب ها

برخی از این معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف با کمی دقت و انتخاب درست طرح و متریال ساخت کابینت برطرف خواهد شد. برای برطرف کردن برخی از این معایب ممکن است مجبور به پرداخت هزینه مضاعفی شوید. این هزینه ممکن است برای برخی مقرون به‌صرفه نباشد.

کابینت فلزی درب ام دی اف سفید

قیمت کابینت فلزی درب ام دی اف

کابینت فلزی یکی از خوش قیمت ترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه است. به‌خصوص اگر از فلزهای ارزان قیمت با قطر نازک برای ساخت کابینت خود استفاده کنید، قیمت تمام شده آن بسیار پایین خواهد بود. البته باید این مسئله را هم مدنظر داشته باشید که قیمت بسیار پایین این نوع کابینت کیفیت آن را اصلا ضمانت نمی‌کند. کابینت فلزی درب ام دی اف کمی گرانتر از کابینت‌های تمام فلزی و در عین حال خوش قیمت‌تر از کابینت های تمام ام‌دی‌اف است. قیمت کابینت فلزی درب ام دی اف به عوامل مختلفی بستگی دارد. انتخاب نوع فلز، نوع ام دی اف، قطر فلز، تعداد کابینت‌ها، طرح و مدل، انتخاب طراح و سازنده و همچنین وسایل جانبی کابینت در قیمت پایانی آن تاثیرگذار است. اگر به دنبال خرید یا ساخت یک کابینت فلزی اقتصادی هستید، بهتر است در انتخاب هر کدام از موارد بالا هوشمندانه‌تر عمل کنید. اگر از عهده تامین قیمت کابینت فلزی درب ام دی اف برنمی‌آیید، می‌توانید سراغ کابینت دست دوم یا کارکرده بروید.

قیمت کابینت فلزی درب ام دی اف دست دوم

این روزها که متاسفانه اوضاع اقتصادی چندان مطلوب نیست، برخی افراد به خرید کابینت‌های کارکرده یا دست دوم روی آورده‌اند. قطعا قیمت کابینت فلزی درب ام دی اف دست دوم خیلی پایین تر از جنس نو و اصلی آن است. خرید کابینت دست دوم لزوما به معنی تهیه یک جنس بی کیفیت نیست. برخی افراد که از اوضاع مالی خیلی خوبی برخوردار هستند، مدام در حال تغییر چیدمان خانه به‌خصوص کابینت آشپزخانه هستند. این افراد گاهی اوقات کابینت‌هایی را تعویض می‌کنند که کاملا باکیفیت و یا در حد نو و تازه هستند. قیمت این کابینت‌های کارکرده هم مقرون به صرفه و اقتصادی است.

 کابینت فلزی درب ام دی اف دست دوم

عکس کابینت فلزی با درب ام دی اف

اگر به دنبال ساخت کابینت فلزی با درب ام دی اف یا تعویض درب‌های کابینت خود هستید، می‌توانید از جدیدترین طرح‌ها و مدل‌ها ایده بگیرید و مدلی را سفارش دهید. شرکت تولید کننده کابینت آکس چوب هر نوع سفارشی را برای ساخت کابینت فلزی با درب ام دی اف می‌پذیرد. این شرکت همچنین از جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های سال ۲۰۲۳ برای ساخت انواع کابینت بهره می‌گیرد. شما با دیدن کاتالوگ محصولات این شرکت می‌توانید کابینت دلخواه خود را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد عکس کابینت فلزی با درب ام دی اف خواهید دید که به شما در انتخاب بهترین طرح و مدل کابینت برای آشپزخانه‌تان کمک خواهد کرد. 

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *