کابینت ارزان قیمت | چگونه با هزینه‌ی کم کابینت‌های زیبا و جذاب انتخاب کنیم؟

کابینت ارزان قیمت

چگونه با هزینه‌ی کم کابینت‌های زیبا و جذاب انتخاب کنیم؟

اگر چه کابینت‌های لوکس و لاکچری، زیبایی خاص خود را دارند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازند، اما طبیعی است که بسیاری از افراد نیز، به دنبال کابینت‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی باشند. بسیاری از افراد، بنا به دلایلی، مایل نیستند یا نمی‌توانند هزینه‌ی زیادی بابت طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه بپردازند. در چنین مواردی، که البته کم هم نیست، بسیاری از افراد به دنبال کابینت‌ ارزان قیمت و اقتصادی می‌گردند. قیمت پایین کابینت، یک مزیت غیر قابل انکار است. اما نمی‌توان و نباید، هزینه را فدای کیفیت پایین برخی کابینت‌ها نمود. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به کابینت ارزان قیمت و حداقل‌هایی که یک کابینت آشپزخانه، حتی با قیمت پایین باید داشته باشد، سخن بگوییم. از شما دعوت می‌کنیم در این محتوا همراه ما باشید:

کابینت‌های زیبا و جذاب

چرا کابینت ارزان قیمت؟

وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که به راحتی نمی‌توان بابت لوازم و تجهیزات گرانقیمتی چون کابینت آشپزخانه هزینه پرداخت. با توجه به گران شدن قیمت دلار، کابینت آشپزخانه با افزایش نسبی قیمت مواجه شده است. به همین دلیل، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند از کابینت‌ ارزان قیمت برای طراحی و چیدمان آشپزخانه خود استفاده کنند.

با توجه به گران بودن قیمت متریال و مواد اولیه، پیدا کردن کابینت ارزان‌ قیمت و باکیفیت، کار چندان ساده‌ای نیست. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، نباید کیفیت را فدای قیمت نمود، چرا که با این کار، ممکن است هزینه‌ی تعویض و ساخت کابینت جدید را نیز متحمل شوید.

بدیهی است که هر آنچه که قیمت گرانی دارد نیز، کیفیت بالایی ندارد و ممکن است حتی با وجود پرداخت هزینه‌های گزاف، باز هم کابینت‌های شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد. بنابراین انتخاب یک کابینت باکیفیت و زیبا، در عین حالی که قیمت مناسب و اقتصادی نیز داشته باشد، کار دشواری است که البته، کاری غیرممکن هم نیست.

اختلاف قیمت کابینت‌های آشپزخانه به چه دلیل است؟

اختلاف قیمت کابینت‌های متفاوت، ناشی از متریال و مواد اولیه‌ای است که در حین ساخت آن‌ها به کار می‌رود. اما ممکن است یک نوع کابینت، که از نظر ظاهری با یکدیگر یکسان هستند، باز هم اختلاف قیمت داشته باشند.

به عنوان مثال، ممکن است شما یک مدل کابینت ممبران انتخاب کرده باشید، اما قیمت آن با همان رنگ و مدل در فروشگاه‌های مختلف، متفاوت باشد.

از سودجویی و افزایش قیمت کابینت‌سازان بی‌انصاف که بگذریم، در بیشتر موارد این اختلاف ناشی از مواد اولیه است که در ساخت کابینت به کار رفته است. کیفیت مغزی، چسب به کار رفته، نوع روکش و کیفیت دستگاهی که با آن کابینت ممبران ساخته می‌شود از عواملی است که در اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه ممبران موثر هستند.

بنابراین نباید تنها به این نیت که یک کابینت ارزان قیمت است، دست به انتخاب آن زد.

کابینت هایگلاس اقتصادی

انواع کابینت ارزان قیمت

کابینت استوک یا کابینت دست دوم

کابینت‌های استوک یا دست‌ دوم، یکی دیگر از گزینه‌های کابینت ارزان قیمت هستند. همیشه افرادی هستند که نوعی کابینت را سفارش می‌دهند اما پس از نصب، دل‌زده‌شان می‌کند و یا از شکل ظاهری آن خوششان نمي‌آید. کابینت‌های دست دوم یا استوک، معمولا قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کابینت‌های نو دارند. چرا که این کابینت‌ها هر چند استفاده نشده باشند، دست دوم یا استوک هستند.

اگر از مدل کابینت‌های استوک یا دست دوم که معمولا برای فروش گذاشته می‌شوند، خوشتان می‌آید، می‌توانید این کابینت را با قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری تهیه کنید. کابینت‌های دست دوم، ممکن است دقیقا مطابق سایز و اندازه آشپزخانه شما نباشند. اما با اعمال کمی تغییرات می‌توانید آن را برای آشپزخانه‌تان مناسب کنید.

کابینت پیش ساخته یا کابینت آماده

کابینت‌های پیش‌ ساخته یا کابینت آماده، به گروهی از کابینت‌ها گفته می‌شود که در سایز و ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند. کابینت‌های آماده، پیش ساخته هستند و به شکل متری می‌توانید آن‌ها را بخرید.

کابینت‌هایی که دقیقا متناسب برای آشپزخانه شما ساخته می‌شوند، در واقع کابینت‌های سفارشی هستند. به همین دلیل قیمت این کابینت‌ها از کابینت‌های پیش‌ساخته گران‌تر است.

البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از کابینت پیش ساخته رایج نیست. معمولا افراد ترجیح می‌دهند کابینت‌های اختصاصی برای آشپزخانه خودشان سفارش دهند. بدیهی است این مساله تا حدودی قیمت کابینت را افزایش می‌دهد.

اگر بنا به هر دلیلی به دنبال کابینت ارزان قیمت هستید، می‌توانید از کابینت‌های آماده و پیش ساخته استفاده کنید. از مزیت‌ استفاده ازین کابینت‌ها، سرعت بالا در نصب کابینت‌ها است.

کابینت‌های پیش ساخته، عمدتا درب فلزی، درب ام‌دی‌اف، درب هایگلاس و یا ممبران هستند.

کابینت ارزان قیمت

کابینت آماده ممبران

کابینت ممبران به تجهیزات خاصی برای ساخت نیاز دارد. بسیاری از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های کابینت، تجهیزات و دستگاه‌های ساخت کابینت ممبران را ندارند. به همین دلیل، یا کابینت ممبران را به فروشگاه‌هایی که دستگاه حکاکی cnc دارند، سفارش می‌دهند و در واقع، با واسطه به شما می‌فروشند. یا از کابینت آماده ممبران (خصوصا درب آن) استفاده می‌کنند.

بدیهی است کابینت آماده ممبران، کیفیت و زیبایی کابینت ممبرانی را که به طور اختصاصی برای شما ساخته شده را ندارد. همچنین، کیفیت ساخت این کابینت‌ها با کابینت‌های باکیفیتی که شرکت‌های معتبر ارائه می‌دهند متفاوت است. به همین دلیل کابینت آماده ممبران، معمولا قیمت کمتری نسبت به کابینت‌های سفارشی ممبران دارند. البته طبیعی است که دوام و ماندگاری آن‌ها نیز کمتر است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که شرکت آکس چوب، یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در زمینه‌ی تولید کابینت ممبران است. ما کابینت‌های ممبران بسیار باکیفیت و منحصربفرد را با استفاده از بالاترین تکنولوژی روز دنیا می‌سازیم و آشپزخانه‌ای جذاب و ایده‌آل به شما تحویل می‌دهیم.

کابینت آماده ام‌دی‌اف یا هایگلاس

کابینت آماده ام‌دی‌اف یا هایگلاس، عمدتا از اسکلت و یونیت فلزی تشکیل می‌شوند. اما درب آن‌ها متناسب با درخواست مشتری می‌تواند ام‌دی‌اف یا هایگلاس باشد. این کابینت‌ها برای خانه‌هایی که قرار است اسکان موقت داشته باشید، گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. همچنین این کابینت‌ها به سرعت و زیبایی در آشپزخانه شما نصب می‌شوند.

کابینت آماده فلزی

بیشتری کابینت‌های آماده و پیش ساخته، فلزی هستند. کابینت‌های فلزی و پیش ساخته، اولین گزینه‌هایی هستند که در جست‌وجوی کابینت ارزان قیمت به ذهن مشتری و کابینت‌سازان خطور می‌کند.

کابینت اقتصادی

کابینت ارزان قیمت اما باکیفیت

از کابینت‌های استوک و پیش‌ساخته که بگذریم، کابینت‌‌های ارزان‌قیمت دیگری هم هست که از کیفیت و دوام بالاتری برخوردارند.

قیمت کابینت هایگلاس و ام‌دی‌اف

کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، دو نمونه از کابینت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. البته قیمت این کابینت‌ها چندان ارزان نیست. بلکه کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، در مقایسه با کابینت‌های گرانقیمتی هم‌چون کابینت تمام چوب یا کابینت رنگ‌پولیشی و … ارزان‌قیمت هستند.

کابینت‌ هایگلاس و ام‌دی‌اف، نسبت به پولی که بابت خرید و نصب آن‌ها پرداخته می‌شود، کابینت‌هایی با دوام و زیبا هستند. با سفارش و تعبیه چنین کابینت‌هایی، نه تنها بهای گرانی نپرداخته‌اید، بلکه از آشپزخانه‌ای مدرن و زیبا ساخته‌اید.

آیا همواره کابینت‌های گرانقیمت باکیفیت هستند؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت خیر. الزاما هر نمونه کابینت گرانقیمت، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. در مقابل، هر کابینت ارزان‌ قیمتی نیز، بی کیفیت نیست.

یکی از عوامل مهمی که در قیمت کابینت تاثیر مهمی دارید و ربطی به کیفیت آن ندارد، عرضه و تقاضا و همچنین متریال در دسترس در مناطق جغرافیایی مختلف است.

به عنوان مثال، در کشور کانادا، چوب به فراوانی وجود دارد و مردم این خطه، حتی اسکلت خانه‌ها و آپارتمان‌هایشان را نیز از چوب می‌سازند. بدیهی است در کشور کانادا به دلیل فراوانی چوب، کابینت‌های چوبی یا سایر مصنوعات چوبی قیمت گزافی ندارند.

در مقابل، در کشور ما و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس، به دلیل وجود کویر و مناطق بیابانی گسترده، چوب از فراوانی کمتری برخوردار است. به همین دلیل مصنوعات چوبی در کشور ما، از جمله کابینت‌های چوبی، کالایی گرانبها محسوب می‌شوند.

با توجه به این نکته، متریال در دسترس و اینکه وارداتی باشد یا تولید داخل باشد، نقش مهمی در قیمت کابینت دارد. این مساله تاکید می‌کند که هر مدل کابینت ارزان قیمتی، الزاما بی‌کیفیت نیست و در مقابل، هر نمونه کابینت گرانقیمتی، الزاما باکیفیت نیست.

برخی اوقات، کمبود مواد اولیه و در دسترس نبودن آن، عامل مهمی در افزایش قیمت یک کالا از جمله کابینت آشپزخانه است که ارتباطی با کیفیت و دوام آن ندارد.

کابینت مقرون به صرفه

چگونه کابینت ارازن قیمت تهیه کنیم؟

  • یونیت کابینت را از نمونه‌های ارزان‌ قیمت انتخاب کنید.
  • از کابینت‌های طاقچه‌ای و شلف در دیوار آشپزخانه بیشتر استفاده کنید.
  • از سبک کابینت مدرن استفاده کنید.
  • کابینت‌های دستگیره‌دار را به جای کابینت‌های مگنت‌دار و بدون دستگیره انتخاب کنید.
  • از نصب و تعبیه اکسسوری‌هایی که مورد نیازتان نیست بپرهیزید.
  • اسیر تبلیغات و کابینت های ترند سال نباشید و سعی کنید عاقلانه و به دور از مُدگرایی دست به انتخاب بنزید.
  • در حفظ و نگهداری کابینت کوشا باشید.
  • دستورالعمل نگهداری کابینت را مطالعه نمایید.
  • کابینت‌های آشپزخانه‌تان را به شرکت‌های بزرگ و بدون واسطه سفارش دهید.

در پایان، به شما پیشنهاد می‌دهیم، حتما کابینت‌هایتان را از شرکت‌های معتبر بخواهید. همچنین در انتخاب مدل و سبک کابینت آشپزخانه، حتما از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه دکوراسیون داخلی مشورت بگیرید. کابینت آشپزخانه، کالایی نیست که بتوان هر سال آن را تعویض نمود. نصب و تعویض کابینت‌های جدید مستلزم وجود زیرساخت‌ها و حتی گاهی تعمیرات جزئی یا گسترده در آشپزخانه است. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم حتما با دقت و وسواس کافی کابینت‌هایتان را انتخاب کنید.

از همراهی شما با این محتوا در آکس چوب سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. برای مشاهده مدل‌های به‌روز و جدید کابینت آشپزخانه، صفحه‌ی آکس چوب را در اینستاگرام دنبال کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (1)

  • محمودی Reply

    سلام خوب بود میخواستم آشپزخانه من را ببینند برای کابینت

    آبان ۲۳, ۱۴۰۱ at ۱۱:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *