مدل جزیره آشپزخانه و مدل جزیره آشپزخانه ایرانی

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه مدلی از طراحی کابینت و چیدمان مدرن است که در سال‌های اخیر فراگیر شده است. این مدل جذاب و شیک نوعی تنوع و تحول در طراحی کابینت آشپزخانه ایجاد کرده است. مدل جزیره آشپزخانه در شرایط مختلفی به کار می‌رود. هدف از طراحی جزیره در آَشپزخانه ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. ما در این مقاله قصد داریم مدل‌های مختلفی از جزیره آشپزخانه را برای طراحی کابینت ارائه کنیم.

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه بخشی از طراحی چیدمان و کابینت آشپزخانه است که در مرکز آن قرار می‌گیرد. این بخش ممکن است صرفا شامل چند کابینت باشد یا اینکه بخشی از لوازم آشپرخانه را در خود جای بدهد. معمولا جزیره جزء جداکننده آشپزخانه است. مدل‌های مختلفی از آشپزخانه جزیره‌ای برای طراحی و چیدمان کابینت وجود دارد. جزیره را نمی‌تواند محدود به آشپزخانه‌های کوچک یا بزرگ دانست و با هر ابعادی می‌توان جزیره کوچکی در آشپزخانه طراحی کرد.

مزیت طراحی آشپزخانه جزیره

طراحی آشپزخانه جزیره با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. فارغ از هدف یا کاربردی که جزیره دارد، در کنار زیبایی ظاهری و شکل مدرن خود مزیت‌هایی هم برای شما خواهد داشت. از جمله مزیت‌های طراحی جزیره آشپزخانه عبارتند از:

  • ایجاد تنوع در چیدمان کابینت ها
  • استفاده بهینه و هوشمند از فضای ذخیره سازی
  • تمرکز کارها در مرکز آشپزخانه
  • کاربردهای چندگانه جزیره به عنوان بخش‌های مختلفی از آشپزخانه

اگر بخواهید از فضای زیر جزیره به عنوان کابینت استفاده کنید، فضای اضافی‌تری علاوه بر دیوارهای آشپزخانه برای ذخیره‌سازی ظروف درا ختیار خواهید داشت. کاربرد جزیره به عنوان میز ناهارخوری یا پیشخوان کار شما را در تهیه غذا و دسترسی راحت به بخش‌های مختلف از جمله اجاق گاز راحت‌تر می‌کند.

انواع مدل های جزیره آشپزخانه

انواع مدل‌های جزیره آشپزخانه در حالت کلی به دو مدل تقسیم می‌شوند. این دو مدل کلی جزیره‌های با فضای زیر خالی و پر هستند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها هم به طور جداگانه به مدل‌های دیگری تقسیم می‌شوند. اگر فضای زیر جزیره پر باشد، تعداد کابینت‌های بیشتری خواهید داشت. از این رو، این مدل کابینت جزیره‌ای برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار عالی است. در مدلی از جزیره که فضای زیر آن خالی است، می‌تواند کاربردهای دیگری از جمله میزناهارخوری، فضای دکور و یا پیشخوان داشته باشد.در اینجا به برخی از انواع مدل های جزیره آشپزخانه که زیر آن پر است اشاره می کنیم:

  • جزیره با کابینت های زیرین
  • جزیره ترکیبی با کابینت و صندلی
  • جزیره با قفسه یا شلف های باز
  • جزیره دکوراتیو یا ویترین شیشه ای

هر کدام از این انواع مختلف طرح‌های جزیره قابلیت و کارایی‌های به‌خصوصی دارند که در ادامه به آنها بیشتر می‌پردازیم.

جزیره با زیر کابینت

جزیره با کابینت های زیرین

مدل جزیره با کابینت‌های زیرین یکی از انواع مدل‌هایی است که زیر جزیره کاملا پوشانده می‌شود. این مدل برای آشپزخانه‌های کوچک فوق العاده گزینه مناسبی است. وجود کابینت‌های زیر جزیره به شما فضای بیشتری برای ذخیره سازی ظروف آشپزخانه می‌دهد. به‌خصوص اگر بخش هایی مانند سینک ظرفشویی یا اجاق گاز را روی جزیره تعبیه کنید، آنگاه از کابینت زیر آن می‌توانید برای قرار دادن وسایل ضروری آشپزی استفاده کنید. این کار دسترسی آسان و سریع شما به ظروف را راحت می‌کند.

جزیره ترکیبی با کابینت و صندلی

مدل جزیره ترکیبی یکی دیگر از طرح‌های متنوع جزیره آشپزخانه است. در این مدل می‌توان چیزهای مختلفی را در فضای زیر جزیره به طور ترکیبی به کار برد. یکی از این ترکیب‌ها طراحی کابینت و صندلی در زیر جزیره است. به این ترتیب، می‌توان بخشی از فضای زیر جزیره را برای قرار دادن چند کابینت استفاده کرد. و بخش دیگر را برای جا دادن چند صندلی و استفاده از سطح جزیره به عنوان میز یا پیشخوان به کار برد. به این شکل شما می‌توانید استفاده دوگانه‌ای از فضای زیر جزیره خود داشته باشید. معمولا در این مدل سطح جزیره به دو بخش تقسیم می‌شود. بخشی برای استفاده به عنوان میز یا پیشخوان و جای دادن صندلی‌های زیر جزیره و بخش دیگر به عنوان سطح رویی کابینت‌ها اختصاص داده می‌شود.

جزیره ترکیبی با کابینت و صندلی

جزیره با قفسه یا شلف های باز

یکی از مدل‌های مدرن و جذاب جزیره با قفسه یا شلف‌های باز است. این مدل بیشتر جنبه دکوراتیو و فانتزی دارد و نمای بسیار زیبایی به جزیره آشپزخانه می‌دهد. معمولا چنین مدل‌هایی برای آشپزخانه‌های بزرگ توصیه می‌شود. قفسه‌ها یا شلف‌های باز زیر جزیره را می‌توان برای جا دادن ظروف تزیینی و زیبا استفاده کرد.

جزیره دکوراتیو با ویترین شیشه ای

مدل جزیره دکوراتیو با ویترین شیشه ای یکی دیگر از طرح‌های فانتزی و مدرن جزیره آشپزخانه است. در این مدل، فضای زیر جزیره را به عنوان ویترینی برای جا دادن ظروف تزیینی یا مجلسی می‌توان استفاده کرد. این مدل جزیره بیشتر جنبه تزیینی دارد. استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای هم می‌تواند ایده خوبی برای جزیره دکوراتیو با ویترین شیشه‌ای باشد. از آنجایی که فضای زیر جزیره در ارتفاع پایین و در معرض تماس بیشتر با رفت وآمدها قرار دارد بهتر است از شیشه‌های محکم و مقاوم برای ویترین استفاده شود.

مدل جزیره با زیر خالی

تمامی مدل‌های ذکر شده تا به اینجا جزیره‌هایی با فضای زیر بسته و یا نیمه بسته بودند. مدل دیگری که برای طراحی جزیره آشپزخانه می‌توان استفاده کرد مدل جزیره با زیر خالی است. یعنی فضای زیر جزیره کاملا یا تقریبا خالی و فاقد هیچ گونه کابینت یا ویترین است. در این صورت بهترین استفاده از این مدل جزیره به عنوان میز یا پیشخوان است. این مدل معمولا برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند.

مدل جزیره با زیر خالی

بهترین مدل جزیره برای آشپزخانه شما

بهترین مدل جزیره برای آشپزخانه شما مدلی است که بیشتر نیازها و خواسته‌های شما را رفع کند. اگر به دنبال انتخاب بهترین مدل جزیره برای آشپزخانه خود هستید بهتر است فاکتورهای مهم طراحی را مدنظر قرار بدهید. از جمله این فاکتورهای مهم می‌توان به متراژ و بزرگی آشپزخانه، دکوراسیون و چیدمان آن، توان مالی شما، سلیقه شخصی‌تان و همچنین نظر طراح یا سازنده اشاره کرد. قطعا طراحان و سازندگان کابینت آشپزخانه بیشتر از هر کسی به این مسائل آگاه هستند. شما با راهنمایی گرفتن از آنها می‌توانید بهترین مدل جزیره را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. گروه حرفه‌ای آکس چوب طراح و سازنده تخصصی کابینت آشپزخاه در کنار شماست تا بهترین‌ها را به شما عرضه کند.

۴.۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *