جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه و بوفه آشپزخانه

جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه و بوفه آشپزخانه

تا چند سال پیش، کابینت‌های ویترینی در هر آشپزخانه‌ای دیده می‌شدند و حضوری چشم‌گیر داشتند. اما رفته رفته با پیدایش سبک مدرن و گرایش به سادگی، کابینت‌های ویترینی کمتر دیده شدند. با توجه به آن که مد دوره‌ای است، چند سالی است که اقبال عمومی به سمت کابینت‌های ویترینی گرایش پیدا کرده است. مدل کابینت ویترینی در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، عنصری بسیار مهم و حیاتی بوده و هست اما در کابینت سبک مدرن، می‌توان از حضور آن چشم‌پوشی کرد. در این محتوا قصد داریم جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه را به شما معرفی کنیم و همچنین به بررسی و نحوه‌ی چیدمان ظروف در کابینت‌های ویترینی بپردازیم. اگر شما هم به مدل‌های جذاب کابینت ویترینی علاقمند هستید، در این مقاله با ما همراه باشید:

جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه

کابینت ویترینی چیست و چه کاربردی دارد؟

ویترین یا کابینت ویترینی، به انواعی از یونیت و اسکلت کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که در آن به جای استفاده از درب‌های معمول کابینت، از درب شیشه‌ای استفاده شده است یا در مدل‌های مدرن،  از نمونه‌های بدون درب استفاده می‌شود.

معمولا در کابینت‌های ویترینی ظروف و المان‌های تزئینی مانند مجسمه یا ظروف فاخر قرار می‌دهند. البته در سبک مدرن، می‌توان بسیاری از ظروف جلودستی و نوستالژیک را نیز درون کابینت‌های ویترینی قرار داد.

برای درک بهتر موضوع، باید ببینیم کابینت ویترینی در چه آشپزخانه‌ای قرار دارد و چه کاربردی دارد.

ویترین آشپزخانه‌ کلاسیک

همان طور که می‌دانید سبک کلاسیک، سبکی فاخر و دارای جزئیات و المان‌های تزئینی فراوان است. این ویژگی در کابینت‌های کلاسیک نیز گنجانده شده و کابینت کلاسیک، بسیار فاخر و دارای طرح‌های منبت ریز و درشت است. از ویژگی‌های کابینت کلاسیک، وجود کابینت ویترینی به شکل قرینه است.

آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، حتما دو یا چند کابینت ویترینی دارند که در آن ظروف و تزئینات کلاسیک قرار داده می‌شود. توجه داشته باشید که وجود کابینت ویترینی در آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، جزئی از طراحی آشپزخانه است و قابل حذف نیست.

با توجه به نوع کنده‌کاری‌ها و طرح‌های تزئینی که بر روی کابینت کلاسیک نقش می‌بندد، کابینت ویترینی نیز با همان نوع منبت و به صورت درب شیشه‌ای تعبیه می‌شود.

 

کابینت ویترینی

کابینت ویترینی در آشپزخانه‌های مدرن

در سبک مدرن، بنا و اساس طراحی بر سادگی است. بنابراین وجود المان‌های تزئینی و ویترینی چندان جایی ندارد و ما در سبک مدرن، کابینت ویترینی نمی‌بینیم. مگر بر حسب نیاز مشتری و یا نوع خاص طراحی که ممکن است یک یا دو کابینت ویترینی در آشپزخانه تعبیه شود. در کابینت‌های سبک مدرن، معمولا به جای کابینت ویترینی، از طبقه و شلف‌های بدون درب استفاده می‌شود.

جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه

کابینت‌های ویترینی، باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می‌شوند. حتی در سبک مدرن نیز، باعث می‌شوند فضای آشپزخانه از یکنواختی و سادگی در آید. به عنوان مثال، اگر رنگ کابینت آشپزخانه و طرح آن خنثی و روشن است، می‌توانید با تعبیه یک کابینت ویترینی یا نمونه‌ای از کابینت‌های بدون درب، از سادگی فضا بکاهید و حس و حالی جذاب‌تر به آشپزخانه‌تان ببخشید.

کابینت ویترینی یا شیشه‌ای می‌تواند در بین کابینت‌های ردیف بالا قرار بگیرد و یا بر روی کانتر اپن به صورت تک یا قرینه تعبیه شود. یکی از جدیدترین مدل ویترین در آشپزخانه، خصوصا در آشپزخانه‌های مدرن و نئوکلاسیک، وجود ویترین به صورت تمام قد است. یعنی کابینت ویترینی به صورت یکپارچه از زمین تا سقف کابینت های ردیف بالا، امتداد دارد.

کابینت ویترینی
در این تصویر جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه را مشاهده می‌کنید که در آن از درب‌های آینه‌دار استفاده شده است. آینه علاوه بر انعکاس نور بیشتر، باعث می‌شود وسایل درون کابینت دیده نشود.

بوفه آشپزخانه مدرن

کابینت ویترینی اگر بلند باشد و از اندازه‌ی معمول کابینت‌ها بزرگتر باشد، با نام بوفه آشپزخانه شناخته می‌شود. بوفه معمولا در کابینت‌های سبک مدرن دیده می‌شود.

انواع مدل بوفه آشپزخانه مدرن در دو شکل دیده می‌شود:

  • ممکن است به صورت یکسره از زمین تا امتداد کابینت‌های ردیف بالا کشیده شده باشد و به اندازه‌ی یک بوفه واقعی باشد.
  • بوفه آشپزخانه ممکن است کوتاه‌تر باشد و در واقع، بر روی کابینت‌های زمینی یا کانتر اپن قرار بگیرد و تا بالای کابینت‌های ردیف بالا، امتداد داشته باشد. بوفه آشپزخانه مدرن، معمولا در آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که از نظر مساحت بزرگ هستند و یا به تعداد کافی کابینت‌ در آشپزخانه وجود دارد.

انواع مدل‌های کابینت ویترینی

با توجه به محبوبیت کابینت‌های ویترین‌دار، خصوصا در سال‌های اخیر، انواع مختلفی از جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه طراحی شده است. به عنوان مثال، در انتهای کابینت‌های ردیف بالا، یک کابینت ویترینی یا شلف نصب می‌شود.

در بسیاری از آشپزخانه‌های سبک مدرن، در بالای سینک و لگن ظرف‌شویی کابینت ویترینی یا کابینت بدون درب تعبیه می‌شود که باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه می‌شود. یکی از قسمت‌هایی که کابینت ویترینی در آن کاربرد دارد، سطح زیرین کانتر اپن آشپزخانه است. طراحان در بسیاری از خانه‌ها، قسمت زیرین اپن آشپزخانه را که از سوی اتاق نشیمن دید دارد، به وسیله‌ی کابینت ویترینی پوشش می‌دهند. در زیر چند نمونه از جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه را مشاهده می‌کنید:

جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه
کابینت‌های بوفه‌ای را می‌توان جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه نامید.

چیدمان ویترین و بوفه آشپزخانه

ویترین آشپزخانه باید جذاب و چشمگیر باشد به طوری که باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه شود. انباشه کردن وسایل تزئینی ریز و درشت در کابینت‌های ویترینی، نه تنها باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه نمی‌شود بلکه باعث ایجاد فضایی شلوغ و نا زیبا می‌شود.

برای تزئین ویترین و بوفه آشپزخانه، ابتدا لازم است به سبک کابینت‌ها و دکوراسیون منزل توجه کرد. خصوصا اگر کابینت ویترینی از اتاق نشیمن قابل مشاهده است دقت در چیدمان ویترین آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اگر سبک آشپزخانه‌تان کلاسیک است، بهتر است از ظروف تزئینی فاخر که متناسب با رنگ و دکور منزل‌تان هستند استفاده کنید. ظرف و ظروف‌های قدیمی و عتیقه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان در ویترین آشپزخانه هستند. البته باید به یاد داشته باشید که از انباشت ظروف رنگارنگ و پر زرق و برق، خصوصا با رنگ طلایی و نقره‌ای، پرهیز کنید. زیرا ظروف طلایی و نقره‌ای، بسیار جلب توجه می‌کنند و اگر بیش از اندازه از آن‌ها استفاده کنید، توی ذوق می‌زنند.

در دکوراسیون سبک مدرن می‌توانید از المان‌های تزئینی ساده و مدرن استفاده کنید. انواع شمع‌ها و شمعدان‌های ساده و سنتی، گلدان‌های مینمیال، ظروف چوبی و مسی، از بهترین ایده‌ها برای  چیدمان در دکور و ویترین آشپزخانه‌های مدرن است.

کابینت‌های ویترینی و بدون درب چه فوائدی دارند؟

از جنبه‌ی زیبایی و دکوراتیو کابینت‌های ویترینی که بگذریم، باید گفت کابینت‌های ویترینی به دلیل اینکه عمق دیوار آشپزخانه را عقب‌تر نشان می‌دهند، باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه نیز می‌شوند. خصوصا کابینت‌های درب شیشه‌ای، یکی از عواملی هستند که باعث می‌شوند دیوار آشپزخانه عمیق‌تر و در نتیجه متراژ آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

اما بدیهی است که نمی‌توان روی کابینت‌های ویترینی به عنوان یک کابینت جادار و محلی برای انباشت خوراکی و ظرف و ظروف حساب کرد. زیرا فضای داخل کابینت‌های ویترینی قابل رویت است و به همین دلیل، همواره باید منظم، مرتب و قاعده‌مند چیدمان شوند.

 

چیدمان ویترین آشپزخانه

جدیدترین مدل ویترین و بوفه آشپزخانه با درب شیشه‌ای مات

یکی از ترفندهایی که در کابینت‌های درب شیشه‌ای به کار می‌رود، استفاده از درب ویترینی با شیشه مات است. بدیهی است که در این مدل، جنبه‌ی دکوراتیو و تزئینی کابینت مطرح نیست، زیرا اشیاء داخل کابینت به وضوح دیده نمی‌شوند. این مدل کابینت ویترین بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک یا نئوکلاسیک به کار می‌رود و هدف از تعبیه‌ی آن بزرگتر دیده شدن آشپزخانه است. با این روش، هم کابینت جنبه‌ی تزئینی ندارد و هم عمق آن بیشتر دیده می‌شود، در نتیجه آشپزخانه دلبازتر به نظر می‌رسد. البته چنین مدل کابینت ویترینی، خود دارای زیبایی نیز هست و از نظر بصری جلب توجه می‌کند.

کابینت ویترین چراغ‌دار

با تعبیه چراغ درون کابینت ویترینی، می‌توان به پر نور شدن آشپزخانه کمک کرد. هر چه فضای آشپزخانه پر نورتر و روشن‌تر باشد، فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر می‌رسد. ضمن آنکه با نصب چراغ در جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه، اشیاء و لوازم دکوراتیو درون کابینت بهتر و درخشنده‌تر هم به نظر می‌رسند.

اگر آشپزخانه‌تان فاقد پنجره است و یا نورگیر کافی ندارد، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت ویترینی چراغ‌دار استفاده کنید تا فضای روی پیشخوان و کانتر آشپزخانه روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد.

سخن پایانی

زیبایی جزء جدا ناشدنی زندگی بشر است. زیبایی حس زیباشناختی انسان را ارضا می‌کند و باعث آرامش و نظم بیشتر در ذهن می‌شود. زیبایی و المان‌های دکوراتیو در هر قسمتی از خانه که تعبیه شوند، انگیزه و اشتیاق را به همراه می‌آورند. خصوصا در فضای آشپزخانه، که ما وقت زیادی را در طی شبانه‌روز در آن سپری می‌کنیم و مهم است که از نظر زیباشناختی نیز در فضای دلچسب و دلنشینی حضور داشته باشیم.

در این محتوا به طور خلاصه راجع به کابینت ویترینی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. همچنین جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه را که امروزه توسط طراحان مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی کردیم.

در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. در صورتی که تمایل دارید از مدل‌های به روز کابینت آشپزخانه و همچنین جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه آگاهی داشته باشید، صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *