رنگ و طرح جدید کابینت در سال ۲۰۲۱ | جدیدترین مدل‌های کابینت آکس چوب

رنگ وطرح جدید کابینت

جدیدترین مدل‌های کابینت آکس چوب

هیچ چیز مانند این جذاب نیست که غذایمان را در یک محیط زیبا و شکیل تهیه یا سرو کنیم. آشپزخانه جذاب‌ترین بخش خانه است که ممکن است شیک و منحصربفرد باشد. یا ممکن است بر اثر گذر زمان، رنگ و رویی خسته ‌کننده و کسل کننده داشته باشد. برای آن که بتوانیم محیط آشپزخانه را تبدیل به یک فضای جذاب و زیبا کنیم، باید در وهله‌ی اول کابینت‌های مناسب و شکیلی داشته باشیم. کابینت‌هایی با رنگ و طرح جدید، دقیقا همان چیزی است که انگیزه‌ و اشتیاق را در شما ایجاد می‌کند. با ما همراه باشید تا چند نمونه از رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

از شما دعوت می‌کنیم همراه این محتوا باشید:

کابینت‌های کلاسیک

رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه

طبیعتا هر ساله و با مرور زمان، مدل‌های متفاوت و رنگ و طرح جدیدی از آشپزخانه و کابینت‌ها ارائه می‌شود. با این وجود، منظور ما این نیست که مطابق مد پیش بروید! انتخاب کابینت و مدل آشپزخانه، بیش از آن که تابعی از مد باشد، باید مطابق چیدمان منزل و سبک خانه‌ی شما باشد. همچنین با سلیقه و روحیه شما و اعضای خانواده‌تان سازگار باشد.

کابینت‌هایی که رنگ و طرح‌شان هوشمندانه انتخاب شوند و در عین حال، جدید و مد روز هم باشند، ماندگاری بیشتری در آشپزخانه‌ی شما خواهند داشت. قبل از آن که به موضوع رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه بپردازیم، به شما پیشنهاد می‌دهیم، قبل از انتخاب کابینت و طرح کلی آشپزخانه، حتما با متخصصان و دیزاینرهای داخلی منزل مشورت کنید.

رنگ کابینت جدید

انتخاب کابینت‌هایی با دو رنگ متفاوت، یک انتخاب هوشمندانه و مدبرانه است. با انتخاب کابینت‌های دو رنگ، هم تنوع را به آشپزخانه‌تان آورده‌اید و هم فضایی جدید در آشپزخانه‌تان ایجاد کرده‌اید. علاوه بر این، کابینت‌های دو رنگ، قدرت انطباق بیشتری در فضا را به وجود می‌آورند. کابینت‌هایی با رنگ ترکیبی، دست شما باز خواهند گذاشت تا از طیف رنگی متنوع‌تری در چیدمان منزل‌تان استفاده کنید.

رنگ کابینت جدید

بهتر است یکی از رنگ‌های ترکیبی در کابینت آشپزخانه روشن باشد تا فضای آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، می‌توانید کابینت‌های زمینی یا کابینت جزیره را به رنگ تیره انتخاب کنید. اما کابینت‌های دیواری را به رنگ روشنی مانند سفید انتخاب کنید.

با این روش، هم آشپزخانه‌ی پر نوری خواهید داشت و هم از کنتراست رنگی تیره و روشن در رنگ کابینت آشپزخانه‌تان استفاده کرد‌ه‌اید. کابینت‌های رنگ چوب و سفید، یکی از ترکیب‌هایی است که امروزه بسیار پر طرفدار است.

حضور رنگ‌های خنثی در آشپزخانه

رنگ‌های خنثی هم می‌توانند با رنگ‌های گرم ترکیب شوند و هم با رنگ‌های سرد جور باشند. بنابراین اگر می‌خواهید یک آشپزخانه و کابینت‌هایی با قدرت انطباق بالا داشته باشید، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ و … استفاده کنید.

به کارگیری رنگ‌های خنثی در دیوار یا کابینت‌ آشپزخانه، یک انتخاب هوشمندانه نیز است. استفاده از طیف رنگی گرم در کنار رنگ‌های خنثی، آشپزخانه را به سمت گرما هدایت می‌کند. پس از مدتی که از رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه خسته شدید، می‌توانید با حضور رنگ‌های سرد، تم و رنگ آشپزخانه را عوض کنید.

همانطور که اشاره شد رنگ‌های خنثی به شما این امکان را می‌دهند که تم آشپزخانه‌تان را حتی با تعویض یک گلیم یا چند وسیله‌ی دکوراتیو و تزئینی تغییر دهید.

کابینت چوب یا طرح چوب

امروزه چوب و عناصر چوبی، نقش مهمی در آشپزخانه و چیدمان منزل دارند. چوب باعث انتقال حس گرما و صمیمیت می‌شود، همچنین حس نوستالژیک و سنتی دارد. استفاده از کابینت‌های چوبی یا کابینت‌های طرح چوب، یکی از بهترین رنگ و طرح در آشپزخانه‌های جدید است.

قرار دادن چند ظرف و یا کاسه‌ی چوبی در آشپزخانه، حس و حال یک آشپزخانه زیبا و شکیل را به وجود می‌آورد. بنابراین اگر نمی‌توانید از کابینت‌های چوبی استفاده کنید، دستکم چند ظرف‌ چوبی در آشپزخانه‌تان قرار دهید.

کابینت دو رنگ هایگلاس

طرح کابینت آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک، بهتر است از مدل‌های ساده‌ی کابینت استفاده کنید. هر چه مدل و طرح کابینت آشپزخانه ساده‌تر باشد، باعث می‌شود آشپزخانه منظم‌‌تر و مرتب به نظر برسد. در نتیجه این فکر به ذهن مخاطب می‌رسد که فضای آشپزخانه به اندازه‌ی کافی بزرگ و مناسب هست.

در آشپزخانه‌های ساده‌تر، می‌توانید از وسایل دکوراتیو و تزئینی بیشتری استفاده کنید. البته منظور ما ابدا این نیست که آشپزخانه یا کانتر آن را با انبوهی از وسایل برقی و تزئینی شلوغ کنید. شلوغی فضای آشپزخانه باعث می‌شود فضا کوچک و نامرتب به نظر برسد.

با توجه به آن که همه‌ی ما چند وسیله یا ظرف تزئینی در خانه داریم، انتخاب کابینت‌های ساده باعث می‌شود بتوانیم چند نمونه از آن‌ها را، البته به تعداد محدود، در آشپزخانه قرار دهیم.

کابینت آشپزخانه ساده

کابینت‌های ساده، علاوه بر این که برای فضاهای کوچک مناسب هستند، ظاهر مدرن و جدیدی نیز دارند. گرایش به سادگی و مدرنیته در چیدمان داخلی منزل به جایی رسیده است، که حتی برخی افراد ترجیح می‌دهند از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده کنند.

بر خلاف گذشته، قرار دادن وسایل برقی و تزئینی بر روی پیشخان یا کانتر آشپزخانه، دیگر مرسوم نیست. هر چه سطح کانتر خلوت‌تر باشد، علاوه بر این که به زیبایی آشپزخانه کمک می‌کند، باعث ایجاد نظم بیشتری نیز می‌شود.

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت‌ مدرن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک است. کابینت مدرن به دلیل سادگی که دارد، باعث نظم بیشتری در آشپزخانه می‌شود. همچنین کابینت‌های مدرن، معمولا بلندتر از کابینت‌های کلاسیک هستند و فضای بیشتری را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. کابینت‌های مدرن از نظر عمق هم کمتر از کابینت‌های کلاسیک تعبیه می‌شوند.

همه‌ی این دلایل، حضور کابینت مدرن را در آشپزخانه‌های کوچک و نقلی توجیه می‌کند.

رنگ و طرح جدید کابینت

مدل آشپزخانه بدون اپن جدید 

گسترش آپارتمان نشینی در شهرهای بزرگ، یکی از عمده‌ دلایلی است که باعث شده متراژ خانه و آشپزخانه کاهش پیدا کند. در چنین آپارتمان‌هایی، طراحان ترجیح می‌دهند از مدل آشپزخانه بدون اپن ، استفاده کنند. یعنی در واقع، فضای نشیمن و آشپزخانه را یکسان در نظر می‌گیرند. این ترفند باعث می‌شود هر دو فضا، بزرگتر به نظر برسند.

شاید این سوال به ذهن‌تان برسد که در چنین آشپزخانه‌هایی چگونه می‌توان فضای مجزا کرد؟ با استفاده از اختلاف رنگ، می‌توانید فضای آشپزخانه را از فضای اتاق نشیمن جدا کنید. حتی یک اختلافِ رنگ جزئی می‌تواند باعث فضاسازی شود.

در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید میز ناهار خوری را به عنوان یک جدا کننده، بین فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار دهید.

اگر ترجیح می‌دهید حتما فضای حایلی بین اتاق نشیمن و آشپزخانه وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌دهیم از جزیره‌ی متحرک استفاده کنید. همانطور که می‌دانید، کابینت جزیره‌ می‌تواند ثابت یا متحرک باشد.

جزیره‌ی متحرک یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک است، زیرا به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید. در زیر کابینت جزیره متحرک، چرخ‌های بزرگ و روانی تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید. در زمان‌هایی که تمایل داشتید جزیره ثابت باشد، می‌توانید با فشار دادن اهرم روی چرخ‌ها، جزیره را فیکس و ثابت ‌کنید.

مدل آشپزخانه بدون اپن جدید 

رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه و اوپن

به طور کلی، اپن آشپزخانه به فضایی گفته می‌شود که یک سمت آن، به دیوار آشپزخانه متصل باشد. اما در طراحی جدید و امروزی، طراحان ترجیح می‌دهند به جای اوپن، از جزیره استفاده کنند. البته در اینجا منظور ما جزیره‌ی ثابت است نه متحرک!

در این مدل، جزیره کشیده و بلند‌ است و شکل مربعی ندارد. در قسمت داخلی جزیره می‌توانید کابینت‌هایی تعبیه کنید تا فضای بیشتری در دسترستان باشد. اگر تمایل دارید، می‌توانید سینک یا لگن ظرف‌شویی را در روی اپن قرار دهید. با این راهکار، حضور نزدیک‌تری با اعضای خانواده‌تان خواهید داشت.

جدیدترین مدل ویترین آشپزخانه

چند سالی بود که از کابینت‌های ویترینی دیگر خبری نبود. با گذشت چند سال، مجددا کابینت‌های ویترینی پای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده‌اند و حتی عضو مهمی در آشپزخانه به حساب می‌آیند.

اگر به دنبال تعویض رنگ و طرح جدید کابینت‌ آشپزخانه هستید، سعی کنید حتما یک یا دو عدد کابینت ویترینی تعبیه کنید.

یکی از فوائد استفاده از کابینت ویترینی، بزرگتر نشان دادن آشپزخانه است. بنابراین حضور کابینت ویترینی در آشپزخانه‌های کوچک یک مزیت به حساب می‌آید.

شلف و کابینت طاقچه‌ای در طرح جدید کابینت 

اگر چه مدت زیادی از زمانی که طاقچه‌‌ای در دیوار خانه قرار می‌دادند گذشته است، اما امروزه حضور آن‌ها در آشپزخانه‌، بسیار امروزی و جدید است. برای ایجاد  توازن در آشپزخانه، یک ردیف از دیوار آشپزخانه را از کابینت‌های بلند استفاده کنید. در مقابل، سمت دیگر دیوار را از کابینت طاقچه‌ای یا شلف استفاده کنید.

انواع کابینت از نظر نورپردازی

همه‌ی ما دوست داریم که از رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه بهره بگیریم و کابینت‌هایی امروزی و مد روز داشته باشیم. در کنار این تمایل، بهتر است از هماهنگی وسایل و دکوراسیون اصلی منزل نیز غافل نباشیم. هر چه دکور خانه و آشپزخانه هماهنگی و انطباق بیشتری با همدیگر داشته باشند، فضایی که در آن زندگی می‌کنید زیباتر خواهد بود و شما را به زوال تکرار نمی‌کشاند.

ازین که تا پایان با این مقاله در آکس چوب همراه شده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب بیان شده برایتان مفید و کارساز واقع شده باشد.

برای دیدن انواع رنگ و طرح جدید کابینت آشپزخانه، به کاتالوگ و آلبوم آکس چوب مراجعه کنید. همچنین جدیدترین مدل‌های کابینت را می‌توانید در پیج اینستاگرام ما ببینید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

Comments (17)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *