قیمت کابینت ممبران ؛ چگونه کابینت ممبران خوب را از بد تشخیص بدهیم؟

قیمت کابینت ممبران

چگونه کابینت ممبران خوب را از بد تشخیص بدهیم؟

کابینت ممبران یکی از بهترین کابینت‌هایی است که می‌توان برای یک آشپزخانه‌ی مدِ روز امروزی متصور بود. امروزه ممبران، بیش از هر مدل کابینت دیگری در آشپزخانه‌های جدید ایرانی دیده می‌شود. هم‌خوانی این کابینت با سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه، یکی از ویژگی‌هایی است که ممبران را تا این حد فراگیر و دوست‌داشتنی کرده است. همچنین همانطور که احتمالا می‌دانید، کابینت ممبران در برابر آب و رطوبت مقاوم است. با وجود همه این مزایا و زیبایی شاخصِ کابینت ممبران، موضوع قیمت کابینت ممبران مساله‌ی مهمی است که می‌تواند انتخاب ما را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه همراه آکس چوب باشید تا با چند و چون قیمت کابینت ممبران بیشتر آشنا شوید. همچنین در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید کابینت ممبران باکیفیت و با دوام را تشخیص دهید.

از شما دعوت می‌کنیم میهمان این محتوا در آکس چوب باشید:

 

کابینت ممبران چیست؟

دانستن این که کابینت ممبران از چه متریالی تشکیل شده است، درک بهتری به مشتری می‌دهد. بنابراین در وهله‌ی اول قصد داریم به شما راجع به کابینت ممبران و متریال تشکیل دهنده‌ی آن، اطلاعاتی دهیم.

همانند بسیاری از انواع ورق‌هایی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، ممبران هم از mdf خام تشکیل شده است.

ماشین cnc ، ام‌دی‌اف خام را حکاکی و برش می‌دهد. در واقع، حکاکی‌ و کنده‌کاری‌هایی که بر روی کابینت ممبران دیده می‌شود، توسط ماشین cnc ، که یک ماشین حکاکی است، انجام می‌گیرد. در مرحله‌ی بعدی، ام‌دی‌اف حکاکی شده، توسط لایه‌ای از pvc به صورت یک‌پارچه پوشانده می‌شود. پوشش‌دهی pvc بر روی ام‌دی‌اف خام، به شکل وکیوم و بدون درز یا شکاف است.

از آن جا که pvc متریالی ضد آب است و بدون درز یا شکاف بر روی ام‌دی‌اف حکاکی شده کشیده می‌شود، کابینت ممبران ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت است.

کابینت وکیوم

هنگام خرید کابینت ممبران، ممکن است به نام کابینت وکیوم نیز برخورد کنید و این شبه‌ در ذهن‌تان به وجود بیاید که این دو کابینت، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم، کابینت ممبران با کابینت وکیوم، هیچ تفاوتی ندارد. صرفا به دلیل آن که در پروسه ساخت کابینت ممبران، pvc بر روی  mdf وکیوم می‌شود، گاهی به ممبران، وکیوم نیز می‌گویند.

ممکن است برخی از سازندگان کابینت یا طراحان، به جای ممبران از نام وکیوم استفاده می‌کنند، که در واقع، به پروسه ساخت کابینت ممبران اشاره دارد.

 

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران از نظر قیمت، در گروه کابینت‌های اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. البته قیمت آن، از کابینت‌هایی مانند کابینت mdf  یا کابینت هایگلاس به مراتب بیشتر است. اما نسبت به برخی کابینت‌ها که در گروه کابینت‌های گرانقیمت هستند، مانند کابینت‌های تمام چوب کلاسیک، کابینت ممبران از قیمت به مراتب پایین‌تری برخوردار است.

عوامل موثر بر قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران نیز همانند هر کابینت دیگری، کیفیت‌های متفاوتی دارد. به این معنی که مدل‌های باکیفیت کابینت ممبران، قیمت بالاتری دارند.

پنج عامل اصلی، در قیمت کابینت ممبران موثر است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • چسب به کار رفته در پروسه وکیوم‌سازی کابینت ممبران

مقدار و نوع چسب، یکی از مهم‌ترین عواملی است که کیفیت کابینت ممبران را تضمین می‌کند. بسیاری از سازندگان کابینت ممبران، به دلیل صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ی تولید، از چسب‌های باکیفیت و خارجی استفاده نمی‌کنند.

عدم استفاده از چسب‌های باکیفیت و مرغوب، باعث می‌شود وکیوم پس از مدتی از روی ورق ام‌دی‌اف جدا شود و کابینت شما دیگر قابل استفاده نباشد. بنابراین بسیار مهم است که از چسب‌های خوب و باکیفیت و به مقدار کافی برای وکیوم‌سازی کابینت ممبران استفاده شود.

  • روکش pvc

همانطور که اشاره شد، pvc بر روی ام‌دی‌اف خام وکیوم می‌شود. روکش pvc ، عامل مهم دیگری است که بر قیمت کابینت ممبران و همچنین کیفیت آن تاثیرگذار است. روکش‌هایpvc  خارجی از کیفیت و دوام بیشتری برخوردارند و باعث ماندگاری بهتر و مقاومت بیشتر کابینت ممبران می‌شوند.

  • ام‌دی‌اف خام

کابینت ممبران را به جز ام‌دی‌اف خام، می‌توان با متریال دیگری از جمله چوب طبیعی یا نئوپان نیز تولید کرد. استفاده از چوب به دلیل قیمت بالای آن، چندان مرسوم نیست. اما کارگاه یا سازندگان کابینت ممبران، ممکن است برای کاهش هزینه‌ی تولید، از نئوپان به جای ام‌دی‌اف خام استفاده کنند.

نئوپان از تراکم کمتری نسبت به ا‌م‌دی‌اف خام برخوردار است و قیمت آن نیز، به مراتب پایین‌تر است. ضمن آن که، خود ام‌دی‌اف خام نیز انواع مختلفی دارد و از نمونه‌های با تراکم بالا و تراکم کمتر تشکیل شده است. به همین دلیل، ام‌دی‌اف خام عامل مهم دیگری در ماندگاری و دوام کابینت ممبران و همچنین قیمت کابینت ممبران است.

  • دستگاه cnc

دستگاه  cnc که ماشین حکاکی کابینت ممبران است، دستگاهی بسیار پیشرفته و مدرن به حساب می‌آید.  ماشین  cnc انواع مختلفی دارد. مدل‌های پیشرفته و جدیدتر آن، قیمت بالاتری دارند و مدل‌های قدیمی‌تر قیمت پایین‌تری دارند. هر چه مدل ماشین cnc بالاتر باشد، نمونه‌های جذاب‌تر و جدیدتری از کابینت ممبران را می‌توان با آن تولید کرد. قیمت دستگاه‌های cnc با توجه به مدل‌شان متفاوت است. بدون شک این موضوع نیز، مانند سه عامل دیگر می‌تواند بر قیمت کابینت ممبران موثر باشد.

  • مدل کابینت ممبران

پر واضح است که هر چه مدل کابینت ممبران پیچیده‌تر باشد و نقوش کلاسیک بیشتر در آن وجود داشته باشد، حکاکی و پروسه‌ی تولید آن، هزینه‌ی بیشتری در بر خواهد داشت. تعداد گل‌دکوراتیو و منبت‌های کابینت ممبران، هر کدام عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت کابینت ممبران هستند.

کابینت ممبران

مجری و سازنده کابینت ممبران چه نقشی در ماندگاری و دوام کابینت‌های شما ایفا می‌کند؟

به جرات می‌توان گفت هر مدل کابینتی که سفارش دهید، تولید کننده و سازنده کابینت، نقش موثری در زیبایی و کیفیت کابینت‌هایتان ایفا می‌کنند. اما سهم کابینت ممبران، بیش از دیگر کابینت‌های آشپزخانه است!

ممبران از جمله کابینت‌هایی است که زیبایی و دوام آن، بسیار متاثر از سازنده و تولیدکننده‌ی آن است.

در واقع، نوع متریال و نوع دستگاه و همچنین کیفیت کار تولید‌کننده، باعث ماندگاری و طولانی‌ شدن عمر کابینت‌های آشپزخانه می‌شوند. در مقابل، کابینت‌هایی که توسط شرکت‌های بی‌کیفیت و درجه دو تولید می‌شوند، زیبایی و ماندگاری کافی را ندارند و به زودی لایه‌ی وکیوم خود را از دست می‌دهند.

پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد دارید از کابینت ممبران برای آشپزخانه‌تان استفاده کنید، حتما کابینت‌هایتان را به شرکت‌های صاحب‌نام و با تجربه سفارش دهید.

 

حال که تا اینجای مقاله همراه ما بوده‌اید و از شیوه‌ی قیمت‌‌گذاری کابینت ممبران اطلاعاتی کسب نموده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم ادامه مقاله را نیز همراه ما باشید. در ادامه قصد داریم راجع به مدل کابینت ممبران، سبک‌های آن و بهترین رنگ کابینت ممبران، اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم.

بهترین رنگ کابینت ممبرانکابینت نئوکلاسیک ممبران

گفتیم که کابینت آشپزخانه سبک‌های مختلفی دارد که می‌تواند کلاسیک، مدرن، معاصر، نئوکلاسیک، سنتی و …. باشد.

طراحان و مشتریان کابینت آشپزخانه، همیشه تمایل دارند که از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه استفاده کنند. آن چه امروزه بیش از هر مدل دیگری در آشپزخانه‌های ایرانی دیده می‌شود، کابینت‌های مدل نئوکلاسیک است.

سبک نئوکلاسیک، چیزی میان کابینت کلاسیک و کابینت مدرن است. این سبک، از قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی در عهد ویکتوریا منشا می‌گیرد. طرح‌های شلوغ کابینت کلاسیک در سبک نئوکلاسیک دیده نمی‌شود و خبری از سادگی و یکنواختی کابینت‌های مدرن هم نیست.

سبک نئوکلاسیک، ظاهری بسیار دلنشین و آرامش‌بخش دارد و قدرت انطباق و هماهنگی زیادی با لوازم منزل‌تان خواهد داشت. اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید، اما از ظاهر پر زرق‌وبرق آن خسته شده‌اید و یا فضای کافی برای چیدمان کلاسیک و فاخر ندارید، کابینت نئوکلاسیک گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

بهترین رنگ کابینت ممبران

کابینت نئوکلاسیک ممبران، مدل ساده‌ شده‌ی کابینت کلاسیک است. بنابراین تا حدودی تابع قوانین و محدودیت‌های سبک کلاسیک هست.

پر طرفدارترین و بهترین رنگ کابینت ممبران را می‌توان رنگ سفید این مدل دانست. رنگ سفید کابینت ممبران، علاوه بر این که حکاکی‌های بدنه و درب کابینت را به خوبی نشان می‌دهد، باعث افزایش نور آشپزخانه نیز می‌شود. همچنین باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر از ابعاد اصلی‌اش به نظر برسد. به همین دلیل برای آشپزخانه‌های متوسط و حتی کوچک مناسب است.

در کنار رنگ سفید، که پر طرفدارترین رنگ کابینت ممبران است، رنگ‌های شیری، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره یا سوخته، خاکستری روشن، خاکستری تیره، بژ و رنگ چوب نیز از پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت ممبران در سبک نئوکلاسیک به حساب می‌آیند.

کابینت ممبران، علاوه بر اینکه در سبک نئوکلاسیک کاربرد دارد، در سبک‌های مدرن و کلاسیک نیز به کار می‌رود. همچنین بسیاری از وسایل منزل، از جمله کمد، کمد دیواری، کابینت‌های حمامی، میز تلویزیون، میز ناهارخوری، سرویس خواب، کتابخانه و …. با ممبران ساخته می‌شوند.

کابینت ممبران، کابینتی بادوام است البته به شرط آن که، توسط کابینت‌سازان حرفه‌ای ساخته شود. وابسته بودن کابینت ممبران به مهارت سازنده، یکی از نقاط ضعف این کابینت است. از نقاط ضعف کابینت ممبران، مقاومت پایین در برابر تابش نور مستقیم خورشید است. چنانچه به مدت طولانی ممبران در معرض نور خورشید باشد، لایه‌ی pvc و وکیوم آن، از روی بدنه‌ی اصلی جدا می‌شود و کابینت بدون استفاده خواهد شد.

با توجه به آن چه گفته شد، کابینت ممبران یک کابینت ایده‌آل و جذاب برای آشپزخانه‌های شیک امروزی است که هم از قیمت مناسب و هم از کیفیت بالایی برخوردار است.

در پایان از همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم. امیدواریم آن چه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. چنانچه تمایل دارید مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه را مشاهده کنید، به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب بپیوندید و صفحه‌ی ما را دنبال کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *