کابینت درب ویترینی

کابینت درب ویترینی

 کابینت درب ویترینی  کابینت درب ویترینی چیست

وجود ویترین که در آن لوازم تزئینی و زیبا برای نمایش وجود داشته باشد، که امروزه همانند گذشته، متداول شده است. کابینت‌های درب ویترینی ، در سال‌های گذشته، جزء لاینفک هر آشپزخانه‌ای بود، اما با روی کار آمدن کابینت‌های سبک مدرن و گرایش به سادگی بیشتر، ویترین‌ها از آشپزخانه‌ها حذف شدند و سادگی، جای تجمل را گرفت! با این وجود، همانطور که می‌دانید، صنعت مد به صورت چرخشی و دوره‌ای تغییر می‌کند و به همین دلیل است که کابینت درب ویترینی ، دوباره پایش را به درون آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک نهاده است و اتفاقا بسیار پرطرفدار نیز می‌باشد.

پیش از آن بخواهیم راجع به کابینت درب‌ ویترینی سخنی بگوییم، لازم است اطلاعاتی راجع به کابینت بگوییم و این سبک از کابینت را بیشتر به شما معرفی کنیم.

کابینت درب ویترینی

کابینت درب ویترینی کلاسیک

کابینت درب ویترینی کلاسیک ، در واقع به کابینتی گفته می‌شود که در آن، به جای درب معمولی از جنس بدنه‌ی کابینت، از دربی شیشه‌ای که‌ با حفاظ یا قاب پوشانده شده، استفاده می‌شود. در کابینت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، شیشه را با قاب‌هایی با طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک، مزین می‌کنند تا علاوه بر زیبایی بیشتر، از ورود گرد و غبار به درون کابینت نیز جلوگیری شود.

در کابینت درب ویترینی چه وسیله‌هایی را می‌توان گذاشت؟

کابینت درب ویترینی

در کابینت‌ درب ویترینی ، معمولا ظروف و تزئینی گذاشته می‌شود تا زیبایی و جلوه‌ی بیشتری به آشپزخانه ببخشد. اما در اصل، می‌توان گفت هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

تنها نکته‌ی مهم آن است که لوازمی که در کابینت‌های درب ویترینی می‌چینید، باید مرتب و منظم باشد و با یکدیگر هارمونی داشته باشند زیرا به طور واضح به چشم مخاطب می‌رسند و چنانچه نامرتب و در اصطلاح شلخته باشند، تاثیر ناهمگونی بر زیبایی آشپزخانه می‌گذارند.

کابینت درب ویترینی ؛ مات یا شفاف ؟

کابینت درب ویترینی می‌تواند دارای شیشه‌هایی مات یا شفاف باشد. کابینت‌های ویترینی شفاف، وسایل و تجهیزات درون کابینت را به طور واضح به دید مخاطب می‌رسانند، اما کابینت‌های ویترینی مات، بسته به درجه‌ی ماتی شیشه‌، وضوح کمتری را به چشم مخاطب می‌رسانند، ازین رو دست شما برای چیدمان داخل کابینت بازتر خواهد بود.

کابینت‌ درب ویترینی ، می‌تواند دارای شیشه‌های طرح‌دار نیز باشد که این شیشه‌ها نیز منطبق بر سلیقه‌ی مشتری، می‌تواند زیبایی‌های خاص خود را داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، کابینت‌های درب ویترینی، مدتی است که دوباره مرسوم شده‌اند، ازین رو از آن‌ها در انواع مدل‌های کابینت‌ مدرن نیز استفاده می‌شود. در انواع مدرن کابینت درب ویترینی، قابی که به دور شیشه گرفته می‌شود، فاقد هر گونه تزئینی است . از کابینت‌های ویترینی در سبک مدرن، بیشتر به عنوان کابینت سوپری استفاده می‌شود که مشخصه‌ی بارز آن، این است که یکسره از بالا تا زمین امتداد دارد و لوازم سوپری را در خود جای می‌دهد. شیشه‌ی این مدل کابینت‌ها، عموما مات و رگه‌دار هستند و اشیاء درون کابینت را نشان نمی‌دهد.

کابینت درب ویترینی کلاسیک

کابینت درب ویترینی در کدام قسمت‌ها استفاده می‌شود؟

کابینت درب ویترینی ، عمدتا در کابینت‌های ردیف بالایی قابل استفاده است. در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، یک یا دو ردیف از کابینت‌های بالایی را به طور قرینه از کابینت‌های ویترینی انتخاب می‌کنند تا جلوه و شکوه یک کابینت اشرافی را بیشتر به نظر بیننده برساند.

استفاده از کابینت ویترینی در کابینت‌های ردیف پایینی معمولا چندان متداول نیست و به ندرت دیده می‌شود، مگر در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار و یا در قسمت کابینت جزیره!

کابینت درب ویترینی مشبک کابینت درب ویترینی مشبک

کابینت‌ درب ویترینی، معمولا ساده نیست و به شکل مشبک طراحی می‌شود. طرح‌های مشبک می‌تواند منطبق بر سلیقه‌ی مشتری انتخاب شود. شما با نگاه کردن به آلبوم‌های فروشگاهی که از آن کابینت‌های خود را سفارش می‌دهید، می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید.

سخن پایانی :

کابینت‌ها بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و با نمایی که دارند، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. اگر به دنبال زیبایی آشپزخانه‌ی خود هستید، قبل از هر چیز، باید کابینت‌های خود را متناسب با طراحی و دیزاین مورد علاقه‌تان انتخاب کنید و یک گزینه‌ی ایده‌آل و مناسب برای خانه و آشپزخانه شما باشد.

در پایان، از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله در تصمیم‌گیری شما مبنی بر انتخاب کابینت آشپزخانه موثر بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی آشنایی با انواع سبک‌ کابینت آشپزخانه به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت آکس چوب مراجع کنید و یا با شرکت آکس چوب تماس بگیرید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *