کابینت ممبران کرم طلایی برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت ممبران کرم طلایی

کابینت ممبران که با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شود، امروزه یکی از بهترین و مقاوم‌ترین متریالی است که در صنعت کابینت‌سازی بکار برده می‌شود. کابینت ممبران هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن و حتی در سبک نئوکلاسیک طراحی و ساخته می‌شود و متریال آن، این قابلیت را دارد که انواع مدل‌ها و طرح‌ها بر روی آن قابلیت اجرا داشته باشد. کابینت ممبران، علاوه بر داشتن تنوع طرح، در رنگ نیز بسیار متنوع است و رنگ‌های جذابی دارد، خصوصا رنگ‌های ترکیبی آن در سبک کلاسیک، یکی از بهترین مدل کابینتی است که می‌توانید با قیمت مناسب در آشپزخانه‌ی خود داشته باشید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به خصوصیات کابینت ممبران کرم طلایی ، اطلاعاتی را ارائه دهیم و به شما بگوییم این کابینت با این رنگ، برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است و چه ویژگی‌هایی دارد. با ما همراه باشید:

کابینت ممبران

ویژگی‌های کابینت ممبران

اگر تاکنون مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌ باشید، حتما در مقالات قبلی خوانده‌اید که کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام که با روکش pvc پوشانده شده، تشکیل شده است، اما اگر به تازگی به جمع ما پیوسته‌اید، در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد!

کابینت ممبران یا کابینت وکیوم، از ام‌دی‌اف خام ساخته شده است. پس از آنکه طرح مورد نظر کابینت مشخص شد، MDF خام توسط دستگاه‌های بسیار مدرن و پیشرفته‌ای به نام CNC طراحی و ابزار می‌خورد. ماشین CNC ، در واقع همان کاری را می‌کند که هنرمند بر روی چوب طبیعی، حکاکی و کنده‌کاری می‌کند؛ حال تصور کنید که به جای چوب طبیعی از ام‌دی‌اف خام و به جای دستان هنرمندانه‌ی یک انسان، از یک ماشین cnc استفاده شده است.

ام‌دی‌اف خام پس از طراحی، توسط روکش پی‌وی‌سی که نوعی پلاستیک فشرده‌ است، به صورت یکپارچه و بدون هیچگونه درز یا شکافی، به وسیله‌ی نوعی چسبی قوی و در شرایط  کاملا خلاء، وکیوم می‌شود. این شرایط باعث می‌شود که کابینت ممبران، کابینتی مقاوم و غیر قابل نفوذ در برابر آب و رطوبت باشد.

کابینت ممبران نسبت به کابینت‌های دیگر که در این بازه‌ی قیمتی در بازار موجود هستند، مقاومت بیشتری دارد و ماندگاری مناسبی در برابر گرما، حرارت، خط و خش و رطوبت دارد.

ویژگی‌های کابینت ممبرانکابینت ممبران کرم طلایی ؛ ترکیبی زیبا و دلنشین !

رنگ طلایی، از جمله‌ رنگ‌هایی است که از زمان‌های گذشته و بسیار دور، مورد استقبال و توجه عموم افراد، علی‌الخصوص طبقه‌ی اشراف قرار داشته است و اگر امروز بخواهیم از دکوراسیون کلاسیک استفاده کنیم، طلایی یکی از شاخص‌ترین رنگ‌های آن به شمار می‌آید.

در واقع رنگ طلایی، نمادی از تجمل و اشرافی‌گری است، زیرا در گذشته افراد بسیار متمول از طلا و وسایل ساخته شدن از آن در دکوراسیون منزل یا حتی ظروف خود استفاده می‌کردند، اما اکنون طلا فلزی بسیار کمیاب و گرانقیمت است و توجیهی نیز ندارد که انسان متمدن قرن بیست ‌و یکم بخواهد از طلا به عنوان فلزی جهت استفاده‌ی روزمره برای دکوراسیون، کابینت یا ظروف استفاده نماید. ازین رو ست که رنگ طلایی، جایگزین همان ویژگی‌های اشرافی‌گری و تجمل در دروان باستان و گذشته است و می‌تواند همان حس و حال را برای دوستداران سبک کلاسیک و طرفدار نمادهای سلطنتی و اشرافیت، تداعی کند.

رنگ طلایی، با وجود زیبایی منحصر بفردی که دارد، چنانچه به صورت غالب و افراط گونه مورد استفاده قرار گیرد، از نظر جلوه‌ی بصری آزار دهنده است و توی ذوق خواهد زد؛ بنابراین بهترین راه این است که طلایی را با رنگی که مکمل آن است، ترکیب کنیم. در واقع باید، رنگ غالب دکوراسیون خانه یا آشپزخانه، رنگی دیگر باشد و طلایی به عنوان رنگی در کنار آن وجود داشته باشد. طلایی رنگی است که به شدت جلب توجه می‌کند و استفاده‌ی افراطی از آن در دکوراسیون، نتیجه‌ی معکوس خواهد داد.

رنگ‌های متعددی هستند که با طلایی ترکیب زیبا و دلنشینی ایجاد می‌کنند که از آن جمله می‌توان به رنگ کرم اشاره کرد. کرم و طلایی، دو رنگ مکمل هم هستند که اختلاف و تضاد رنگی چندانی با یکدیگر نداشته و ترکیبی ملایم و زیبا را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کنند؛ در عین حال، فضایی روشن و دلباز را نیز به شما هدیه می‌دهند.

در ادامه بیشتر از خصوصیات کابینت ممبران کرم طلایی خواهیم گفت.

کابینت ممبران کرم طلایی ؛ ترکیبی زیبا و دلنشین

ویژگی‌های بارز کابینت ممبران کرم طلایی

  • افزایش نور آشپزخانه :

چه آشپزخانه شما پر نور باشد و چه نور کمی از محیط دریافت کند، شما با کابینت ممبران کرم طلایی ، می‌توانید فضایی دلباز و روشن را تجربه کنید. رنگ کرم، از جمله رنگ‌های خنثی و روشن است که نور را به خود جذب نمی‌کند و آن را مجددا به محیط بازتاب می‌دهد. بنابراین با انتخاب این کابینت، می‌توانید به داشتن آشپزخانه‌ای دلباز و روشن خوش‌بین باشید.

  • نمایی باشکوه و سلطنتی :

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کابینت ممبران کرم طلایی نمادی از تجمل و اشرافیت است و اگر شما طرفدار چنین سبکی در آشپزخانه خود هستید، با انتخاب این کابینت‌ها به راحتی می‌توانید به هدف خود دست یابید.

  • چیدمانی ملایم و خنثی

ترکیب رنگ کرم با طلایی، اختلاف رنگی زیادی با یکدیگر ندارند. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم این دو رنگ، مانند طلایی و مشکی، دارای تضاد رنگی نیستند! عدم وجود تضاد رنگی و هماهنگی بیشتری که بین کرم و طلایی وجود دارد، باعث هارمونی بیشتر این کابینت‌ها شده است و شما از داشتن این کابینت‌ها به زودی خسته و دلزده نمی‌شوید.

وجود کابینت‌هایی با اختلاف و تضاد رنگی، یا کابینت‌هایی که در آن‌ها از رنگ‌های تند و خاص استفاده شده است، در بازه‌های زمانی کوتاه مخاطب را خسته کرده و باعث می‌شود فرد از حضور در این فضا، احساس خستگی و نارضایتی داشته باشد. اما کابینت ممبران کرم طلایی ، به دلیل سازگاری بیشتر و اینکه ترکیب رنگی خنثی و متمایل به گرم به حساب می‌آيند، باعث آرامش شما خواهند شد.

  • ایجاد فضایی کلاسیک و صمیمی

به طور عمومی، سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در دکوراسیون خانه و آشپزخانه، باعث صمیمیت و ایجاد فضایی گرم‌تر نسبت به سبک مدرن می‌شوند. با انتخاب کابینت ممبران کرم طلایی در سبک کلاسیک ، فضایی گرم و صمیمی را می‌توانید در آشپزخانه ایجاد کنید، خاصه آنکه رنگ کرم و طلایی، به صمیمیت و گرمای محیط نیز بیشتر کمک خواهد کرد.

کابینت ممبران سفید

  • کابینتی اقتصادی و با قیمت مناسب

کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک معمولا از دو متریال، چوب یا ممبران ساخته می‌شوند. اگر چه چوب طبیعی، نسبت به کابینت ممبران، به مراتب کابینت ارزشمندتر و نفیس‌تری محسوب می‌شود، اما چوب ماده‌ای گران‌قیمت و کمیاب است و هزینه‌ی ساخت و نصب یک کابینت چوبی، علاوه بر این که بسیار دشوار و زمان‌تر است، بسیار گرانقیمت‌ نیز تمام می‌شود.

کابینت ممبران با شرایطی تقریبا مشابه، می‌تواند همان نمای کابینت کلاسیک را در آشپزخانه ایجاد کند، بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ی بسیار زیادی بابت یک کابینت چوبی کلاسیک بپردازید! قیمت کابینت ممبران نسبت به کابینت‌های چوبی سبک کلاسیک، بسیار ارزان‌تر است و اگر بهای آن را بخواهیم با کابینت ام‌دی‌اف مقایسه کنیم، باید بگوییم کمی از کابینت ام‌دی‌اف گران‌قیمت‌تر است.

  • مقاوم در برابر شرایط محیطی و ضد رطوبت

روکش پی‌وی‌سی که بر روی کابینت ممبران کشیده می‌شود، ضد آب و رطوبت است و باعث می‌شود کابینت ممبران، کابینتی مقاوم در برابر آب و سایر شرایط محیطی باشد. البته این بدان معنا نیست که شما می‌توانید کابینت‌های خود را به طور کامل بشویید یا در آب فرو ببرید!

کابینت ممبران، نسبت به سایر انواع کابینت آشپزخانه، در برابر آب بسیار مقاوم‌تر و با دوام‌تر است و حرارت و گرما را به راحتی تاب می‌آورد و شما ازین کابینت می‌توانید در زیر سینک ظرف‌شویی، کابینت گازی، کابینت بالای هود و سایر قسمت‌های آشپزخانه استفاده کنید.

  • ممبران و همه‌ی سبک‌ها

کابینت ممبران کرم طلایی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خانه و آشپزخانه‌ی شما با هر سبک و سلیقه و مدلی باشد و شما محدودیتی ازین نظر نخواهید داشت. کابینت ممبران از جمله کابینت‌هایی است که آن را می‌توانید در همه‌ی سبک‌های آشپزخانه، از جمله سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و کابینت مدرن بکار ببرید. البته همانطور که اشاره شد، رنگ طلایی یکی از رنگ‌هایی است که بیشتر در سبک کلاسیک کاربرد دارد و حضور آن در سبک مدرن چندان متداول نیست!

  • مناسب برای اکثر فضاها

کابینت ممبران کرم طلایی می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب باشد. از خصوصیات رنگ‌های روشن مانند کرم، این است که با بازتابش نور بیشتر، باعث انبساط فضا می‌شوند و اگر فضای آشپزخانه شما کوچک باشد، می‌توانید با استفاده ازین رنگ، فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید.

البته اگر فضای آشپزخانه‌ی شما خیلی کوچک و نقلی است، بهتر است از سبک کلاسیک برای آشپزخانه خود استفاده نکنید؛ زیرا این سبک مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و متوسط است.

ویژگی‌های بارز کابینت ممبران کرم طلایی

سخن پایانی :

کابینت آشپزخانه، علاوه بر اینکه باعث جاسازی لوازم آشپزخانه و ایجاد نظم بیشتر می‌شود، می‌تواند زیبایی را نیز به آشپزخانه و منزل شما هدیه آورد. در بین سبک‌های کابینت آشپزخانه، سبک کلاسیک و نئوکلاسیک به دلیل شکوه و جلوه‌ی بصری که ایجاد می‌کند، یکی از چشم‌نوازترین کابینت‌های آشپزخانه است و رنگ کرم طلایی ، یکی از زیباترین انواع آن به حساب می‌آید. با انتخاب کابینت ممبران کرم طلایی ، می‌توانید فضایی نه چندان شلوغ و البته اشرافی و صمیمی را برای خود ایجاد کنید.

وب‌سایت آکس چوب از همراهی شما با این مقاله سپاسگزار بوده و امیدوار است همراهی با این مقاله برایتان سودمند واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *