معایب کابینت ممبران ؛ در انتخاب کابینت ممبران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در انتخاب کابینت ممبران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انتخاب رنگ و مدل کابینت آشپزخانه، در کنار شیرینی‌هایی که دارد، یکی از دشوارترین انتخاب‌هایی است که در دکوراسیون داخلی منزل انجام می‌شود. امروزه متریال مختلفی در ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارند که هر کدام، با خصوصیات منحصربفردی که دارند، کار انتخاب را برای مشتری دشوار می‌کنند. نامی که امروزه در انتخاب کابینت آشپزخانه، بسیار بر سر زبان‌هاست و زیاد می‌شنویم، کابینت ممبران است که به دلیل زیبایی و قیمت مناسبی که دارد، بسیار مورد توجه افراد و سلایق مختلف قرار دارد. کابینت ممبران در کنار خصوصیات بسیار خوبی که دارد، معایب قابل توجهی نیز دارد که لازم است با دانستن این موضوع، بهتر بتوانید دست به انتخاب بزنید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به معایب کابینت ممبران با شما سخن بگوییم تا اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری راجع به این کابینت محبوب داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید:

کابینت ممبران چیست و از چه متریالی تشکیل شده است؟

پیش از آنکه بخواهیم راجع به معایب کابینت ممبران سخن بگوییم، بد نیست راجع به نحوه‌ی ساخت و تولید این کابینت بیشتر بدانیم.

کابینت ممبران که با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شود، در واقع از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک که تا پیش از شناخته شدن ممبران، تنها به وسیله‌ی هنر دست انسان و تنها بر روی چوب طبیعی درختان قابل اجرا بوده است، امروزه با استفاده از ماشین‌های بسیار پیشرفته‌ای که سی‌ان‌سی نام دارند، بر روی ام‌دی‌اف خام قابل اجرا هستند. ماشین‌های cnc ، طرح و مدل دلخواه مشتری را بر روی ام‌دی‌اف خام، خواه به صورت برجسته و خواه به صورت فرو رفته ایجاد می‌کنند. پس از آن، ام‌دی‌اف طراحی شده، توسط لایه‌ی پی‌وی‌سی، به صورت کاملا یکپارچه و بدون شکاف، به وسیله‌ی حرارت و فشار و با استفاده از چسب قوی و با قدرت، در شرایط خلاء و بدون هوا، وکیوم و روکش می‌شود، به طوری که هیچ درز و شکافی بر روی آن قرار نداشته باشد.

معایب کابینت ممبران طرح چوب

لایه‌ی پوشیده شده بر روی ام‌دی‌اف، از جنس پی وی سی بوده و از آنجا که pvc متریالی ضد آب و ضد رطوبت است و بر روی کابینت نیز شکافی وجود ندارد، کابینت ممبران ساخته شده، عایق رطوبت بوده و ضد آب می‌باشد. البته به شرط آنکه تمام کار انجام گرفته در مراحل ساخت کابینت ممبران، مطابق بر استاندارد بوده و دارای اشکال نباشد.

کابینت ممبران لوکس و مجلل و البته ارزان !

یکی از دلایلی که باعث شده است کابینت ممبران تا این حد فراگیر و پر طرفدار باشد، قیمت تمام‌شده‌ی آن است. طرح‌ها و مدل‌های پر کار و کلاسیک کابینت آشپزخانه، به جز چوب بر روی کابینت ممبران نیز قابل استفاده است، با این تفاوت که نیاز نیست هزینه‌ی گزاف کابینت‌های چوبی یا تمام چوب کلاسیک را بپردازید! بلکه با استفاده از کابینت ممبران می‌توانید همان طرح‌های کلاسیک و زیبا را با استفاده از کابینت ممبران و با هزینه‌ی بسیار کمتر و شرایط اقتصادی‌تر در آشپزخانه و دکوراسیون منزل داشته باشید.

معایب کابینت ممبران

همانطور که اشاره شده، می‌توان انواع مدل‌ها و طرح‌های کلاسیک را بر روی کابینت ممبران و با هزینه‌ای بسیار کمتر از کابینت‌های چوبی ایجاد نمود. انواع سازه‌های چوبی، کمد‌ها و کمددیواری، کابینت و سایر مصنوعاتی که غالبا از جنس چوب ساخته می‌شوند، نمونه‌هایی هستند که با استفاده از ممبران ساخته و تولید می‌شوند و می‌توانند زینت‌بخش منزل و آشپزخانه شما باشند.

در ادامه بیشتر با معایب کابینت ممبران آشنا خواهیم شد:

  • طرح‌ها و مدل‌های ریز و کوچک کابینت ممبران!

طرح‌های ایجاد شده بر روی کابینت ممبران، هم می‌تواند دارای کنده‌کاری و فرو رفتگی باشد و هم می‌تواند دارای برجستگی و حجم‌های برجسته باشد. برای ایجاد طرح‌های فرو رفته، ام‌دی‌اف خام را به طور مستقیم درون دستگاه سی‌ان‌سی قرار می‌دهند و طرح‌ها و مدل های مورد نظر، توسط ماشین بر روی آن ایجاد می‌شود. اما برای ایجاد طرح‌ها و اشکال برجسته و حجم‌دار، ابتدا حجم مورد نظر را به صورت جداگانه می‌سازند و ایجاد می‌کنند. سپس آن‌ها بر روی ام‌دی‌اف خام قرار داده و سپس به صورت یکپارچه پوشش و وکیوم داده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین معایب کابینت ممبران این است که چنانچه طرح‌ها و مدل‌های انتخابی مشتری، بسیار ریز و کوچک باشد، ممکن است پوشش پی‌وی‌سی قرار گرفته بر روی ام‌دی‌اف خام، به درستی و به صورت کامل، بر روی آن نچسبد و قرار نگیرد. در این صورت، کابینت ساخته شده، از کیفیت و دوام پایین‌تری برخوردار خواهد بود و ممکن است در اثر گذر زمان و وجود رطوبت تخریب شود و یا زیبایی خود را در مدت زمان کوتاهی از دست بدهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود از طرح‌ها و مدل‌های منبت یا کنده‌کاری شده که بسیار ریز و پر کار هستند، اجتناب کنید و انواعی را انتخاب کنید که درشت‌تر هستند و ظرافت کمتری دارند تا نتیجه‌ی نهایی کار، کیفیت و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

معایب کابینت ممبران کلاسیک

  • حساس بودن به دمای بالا و نور خورشید:

یکی از معایب قابل توجه کابینت ممبران را می‌توان حساسیت این متریال نسبت به نور خورشید و دمای بالا در اثر گذر زمان، نام برد. لایه‌ی پی‌وی‌سی بکار رفته در کابینت ممبران چنانچه از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار نباشد، کابینت به مرور زمان در برابر نور خورشید و آفتاب و یا دمای آشپزخانه ناشی از پخت و پز، تغییر رنگ داده و جلا و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد، خصوصا آن‌که رنگ آن سفید یا روشن باشد! زیرا در این صورت، تغییر رنگ، بیشتر مشهود خواهد بود.

  • کیفیت چسب بکار رفته در ساخت آن :

کابینت ممبران کابینتی است که به وسیله‌ی چسب وکیوم و پوشش داده می‌شود و چنانچه لایه‌ی چسب بکار رفته در آن، از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد، طبیعی است که نتیجه‌ی نهایی کار، کابینتی بی‌ کیفیت و با دوام و ماندگاری کوتاهتری خواهد بود. چنانچه کیفیت چسب بکار رفته پایین باشد، به مرور زمان چسب، خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و ضعیف می‌شود. در این صورت کابینت دچار بادکردگی یا خراب شدن روکش کابینت می‌شود، زیرا رطوبت و ذرات گرد و خاک، به راحتی به درون شکاف کابینت نفوذ پیدا کرده و آن را تخریب می‌نماید.

  • حساس بودن کابینت ممبران نسبت به اجسام تیز :

حساس بودن نسبت به اجسام تیز و برنده، یکی دیگر از معایب کابینت ممبران است. ممبران متریالی است که به صورت یکپارچه و بدون نفوذ هوا، روکش می‌شود. طبیعی است که چنانچه جسم برنده و تیزی با روکش ممبران برخورد کند و باعث خراش و بریدگی آن شود، روکش آن دچار تخریب و خرابی می‌شود. در نگهداری و محافظت کابینت ممبران باید بسیار فعال و کوشا باشید و اجازه ندهید اجسام تیز و برنده با آن برخورد داشته باشند.

در صورت تخریب و خراشیدگی، در اسرع وقت با کابینت‌ساز خود تماس بگیرید و برای تعمیر آن اقدام کنید.

  • کیفیت و نحوه‌ی اجرا و ساخت :

یکی از مهم‌ترین معایب کابینت ممبران که ساخت این کابینت را با دشواری همراه می‌کند، سازنده و تولید کننده‌ی آن است. کابینت ممبران ، اگر چه کابینت باکیفیت و با دوامی به حساب می‌آید، اما شرط آن این است که اجرا کننده و سازنده‌ی آن، تمام استانداردهای مورد نظر در پروسه‌ی تولید و ساخت این کابینت را رعایت نماید. چنانچه هر کدام از مراحل ساخت کابینت ممبران به درستی انجام نشود، نتیجه‌ی نهایی از کیفیت پایینی برخوردار خواهد بود.

اجرا کننده و تولید کننده کابینت ممبران نقش مهمی در کیفیت کابینت ساخته شده دارد. سازنده و اجرا کننده لازم است ضمن داشتن تجربه‌ی کافی، از دقت و مهارت بسیار بالایی برخوردار بوده و تخصص اجرای کار را داشته باشد تا بتواند کابینتی باکیفیت و منطبق بر همه‌ی استانداردهای لازم تولید نماید. برای داشتن کابینت ممبران باکیفیت و با دوام، لازم است از طراحان و کابینت‌سازان متخصص و با تجربه‌ کمک بگیرید و هرگز کیفیت را فدای قیمت پایین‌تر ننمایید.

یک کابینت‌ساز باتجربه و کار بلد، در واقع گارانتی و ضمانت کابینت شما محسوب می‌شود و تضمین می‌کند که کابینت ممبران ساخته شده، از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال ممکن ساخته شده است و نهایت توجه و دقت در ساخت آن اعمال شده است.

  •  کارگاه ساخت کابینت:

بسیار مهم است کارگاه و کارخانه‌ای که کابینت ممبران در آن ساخته می‌شود از نظر تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته باشد تا کابینتی که در آن ساخته می‌شود، به استانداردهای جهانی و مورد قبول نزدیک باشد. اگر چه کابینت ممبران امروزه در بسیاری از کارگاه‌ها ساخته می‌شود اما کارگاهی که نزدیک به کیفیت استاندارد باشد و بتواند محصولی باکیفیت و با دوام طولانی تولید کند، چندان زیاد نیست.

معایب کابینت ممبران

نکته‌ی مهم در انتخاب کابینت ممبران

کابینت ممبران اگر چه معایب و اشکالات متعددی دارد، اما کابینتی بسیار شیک و مجلل است و زیبایی و سایر خصوصیات منحصربفرد آن به گونه‌ای است که معایب کابینت ممبران را تحت پوشش دهد. نکته‌ی مهمی که باید متذکر شد آن است که همه‌ی انواع کابینت در کنار مزایایی که دارند، بدون شک معایب قابل توجهی نیز دارند و کابینت ممبران نیز ازین قاعده مستثنی نیست. برای داشتن کابینت ممبران باکیفیت، زیبا و بادوام، پیشنهاد می‌دهیم حتما از کابینت‌سازان باتجربه و کاربلد کمک بگیرید، زیرا بسیاری از معایب کابینت ممبران ، چنانچه کابینت مورد نظر با کیفیت بالا و دوام ساخته شود، قابل پیشگیری و جلوگیری است و شما می‌توانید از وجود یک کابینت زیبا و باکیفیت لذت ببرید.

سخن پایانی:

کابینت ممبران یکی از بهترین متریالی است که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، با این وجود ممبران نیز همانند سایر انواع کابینت معایت و مزایای قابل توجهی دارد که با دانستن آن‌، می‌توانید بهتر و درست‌تر دست به انتخاب کابینت بزنید. دانستن مزایا و معایت کابینت ممبران به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط و موقعیتی که در آن قرار دارید، کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم خواندن این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد و از خواندن آن بهره‌ی کافی را برده باشید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *