دکوراسیون آشپزخانه های جدید ؛ چگونه آشپزخانه ای مدرن و امروزی داشته باشیم؟

چگونه آشپزخانه ای مدرن و امروزی داشته باشیم؟

دکوراسیون داخلی آشپزخانه در طول تاریخ، همواره در حال تغییر و تحول بوده است. دنیای مد و طراحی داخلی ساختمان، هر روزه انواع جدید تر و متنوع تری از چیدمان را به ما پیشنهاد می دهد که در جهت افزایش کارایی و بهره وری فضای داخلی ساختمان، بهینه شده است. از آنجا که آشپزخانه، مهم ترین بخش یک خانه محسوب می شود و فضایی است که بیشترین زمان حضور ما را به خود اختصاص می دهد، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت به سزایی برخوردار است. ما در این محتوا قصد داریم راجع به دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه همراه وب سایت آکس چوب باشید:

آشپزخانه، مکانی چند کاره!!!

آشپزخانه های امروزی ما نسبت به گذشته، کارایی بیشتری پیدا کرده اند و بالطبع این موضوع بر دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، تاثیر گذاشته است. در زمان های گذشته، محل شستشوی لباس، محل تناول غذا یا نوشیدنی، محل نگهداری مواد غذایی، محل طبخ غذا و غیره، مکان های متفاوتی داشتند اما امروزه، همه ی اینها در مکانی به اسم آشپزخانه تلاقی کرده است. با وجود افزایش کارایی و ازدیاد تجهیزات آشپزخانه، وسعت آشپزخانه ها روز به روز کوچکتر می شود و این مساله باعث می شود، دکوراسیون آشپزخانه های جدید شکل مدرن تر با بهره وری بیشتری داشته باشند.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید چه ویژگی هایی دارند؟

مثلث کار به چیزی گفته می شود؟

اگر مباحث دکوراسیون آشپزخانه های جدید را دنبال کرده باشید، با عبارت ” مثلث کار ” برخورد کرده اید. مثلث کار در آشپزخانه، به یخچال، به عنوان محل ذخیره سازی مواد غذایی، سینک ظرفشویی، به عنوان محل آماده سازی و شستشوی مواد غذایی و ظروف و اجاق گاز، به عنوان محلی برای طبخ غذا، گفته می شود. بنابراین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی، سه راس مثلث کار آشپزخانه شما را تشکیل می دهند.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید

مثلث کار در دکوراسیون آشپزخانه های جدید :

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، نباید اضلاع مثلث کار از هم جدا باشند. در واقع اضلاع مثلث کار شما باید بگونه ای در کنار هم قرار بگیرند، که بتوان به راحتی بین آن ها تردد کرد یا به عبارتی دیگر، مانعی بین آنها وجود نداشته باشد که دسترسی شما را به این سه نقطه محدود کند.

آشپزخانه های ساده و مدرن:

اگر چه سبک کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، هنوز هم جایگاه مناسبی دارد، اما به نظر می رسد، سادگی نقش مهم تری در طراحی سبک جدید آشپزخانه دارد. در طول تاریخ، تزئینات و ابزار و یراق های مختلفی در آشپزخانه ها به کار می رفته است، که امروزه در کابینت مدرن، خبری از آن ها نیست. سبک مدرن کابینت سازی، آشپزخانه را در کمترین تزئینات و جزئیات طراحی می کند و از بکار بردن هر گونه اجزایی که قابل حذف شدن باشد، اجتناب می کند. با این وجود سبک کلاسیک کابینت سازی، هنوز طرفداران پر و پا قرصی دارد که جلوه ی منحصر بفردی به آشپزخانه شما می بخشد.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید و مدرن

استفاده از کابینت هایی با در های شیشه ای یا شفاف:

یکی از چیزهایی که در دکوراسیون آشپزخانه های جدید مرسوم می باشد، استفاده از درهای شیشه ای در قسمت بالایی کابینت آشپزخانه است. کابینت های مزین به درهای شیشه ای، باعث بزرگتر دیده شدن فضای عمومی آشپزخانه می شوند و جلوه ای مدرن به آشپزخانه می بخشند. در شیشه ای که بر روی کابینت ها تعبیه می کنید، می تواند مات یا براق باشد و این مساله به نوع کابینت ها و سلیقه مشتری ارتباط پیدا می کند.

 نکته ای که در استفاده از کابینت هایی با درهای شیشه ای باید در نظر بگیرید، منظم بودن و مرتب بودن وسایل درون کابینت هاست. به دلیل اینکه در این سبک از دکوراسیون آشپزخانه محتویات درون کابینت ها، دیده می شوند، لازم است اشیاء درون کابینت ها، همواره مرتب و شیک باشند. می توانید ظروف یک رنگ و مخصوص میهمانی را در این کابینت ها قرار دهید تا جلوه ی بهتری به آشپزخانه شما ببخشد.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید با کابینت های در شیشه ای

تعبیه کردن کابینت های توکار:

طراحی دکوراسیون آشپزخانه های جدید طرفدار سادگی و کم حجم بودن فضاست بنابراین طبیعی ست که کابینت هایی تو کار که در ظاهر حجمی نمی گیرند و به سادگی محیط هم کمک می کنند، طرفداران بسیاری پیدا کرده باشد. در معماری و سبک دکوراسیون آشپزخانه های جدید به دلیل این که فضای آشپزخانه ها محدود تر می شود، از کابینت های تو کار که هم سطح با دیوار می باشند، بیشتر استفاده می شود.

خلوت نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه:

در دیدرس قرار دادن وسایل برقی و تجهیزات آشپزخانه، اگر چه در سال های گذشته متداول بوده، اما امروزه جایگاهی در دکوراسیون آشپزخانه های جدید ندارد. هر چه آشپزخانه شما خلوت تر و ساده تر باشد، آشپزخانه ی شما مدرن تر به نظر خواهد رسید. علاوه بر این، ساده و خلوت بودن روی پیشخوان آشپزخانه، باعث منظم بودن و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه شما خواهد شد.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید در آشپزخانه مینیمال

ادغام آشپزخانه با فضای دیگر:

اگر آشپزخانه شما خیلی کوچک است، می توانید آن را با فضای دیگری ادغام کنید. در سبک دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، بر خلاف گذشته مرزهای اندونی و بیرونی در منازل از بین رفته و بسیاری از فضاها، یکسان می شوند. وجود راهرو و اتاق های تو در تو، دیگر کارکردی در معماری جدید ندارد، بنابراین می توانید ازین امتیاز برای گسترش فضای آشپزخانه استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید آشپزخانه را با اتاق غذاخوری ادغام کنید. میز ناهار خوری می تواند مرز بین آشپزخانه و اتاق نشیمن باشد. با این کار، بین فضای نشیمن و آشپزخانه ارتباط برقرار می شود و باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد.

استفاده از قفسه های روباز در آشپزخانه:

استفاده از قفسه های روباز کوچک یا حتی بزرگ، در دکوراسیون آشپزخانه های جدید بسیار متداول شده است. برای این کار می توانید دو یا سه تخته ساده از متریال کابینت هایتان را با گیره مخصوص، به دیوار متصل نمایید و  اشیاء تزئینی یا حتی لوازم آشپزخانه، مانند فنجان های رنگی یا گلدان های کوچک را بر روی آن ها قرار دهید و از زیبایی آن ها در آشپزخانه تان لذت ببرید

دکوراسیون آشپزخانه های جدید با قفسه های جدید و باز

استفاده از المان های سنتی در آشپزخانه:

المان های سنتی و قدیمی یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه های جدید است. دکوراسیون جدید به سمت نماد های سنتی و باستانی و در کشور ما ایرانی روی آورده است. به عنوان مثال می توانید سادگی آشپزخانه ی مدرن را با پهن کردن یک گلیم در کف آشپزخانه تکمیل کنید و یا می توانید یک جاجیم رنگی کوچک بر روی قسمتی از پیشخوان آشپزخانه پهن کنید. یک دیگ سنگی، چراغ نفتی کوچک، یا یک کوزه سفالی، می تواند جلوه ی آشپزخانه شما را دگرگون سازد.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید با استفاده از المان های سنتی و قدیمی

استفاده از نورپردازی های جادویی:

استفاده از نورپردازی هایی که در زیر کابینت ها تعبیه می شوند، یکی دیگر از گزینه هایی ست که در دکوراسیون آشپزخانه های جدید بکار می رود و باعث می شود سطح میز کار یا همان پیشخوان، روشنایی بیشتری داشته و کار بر روی آن راحت تر و جذاب تر باشد. سعی کنید چند مهتابی کوچک در زیر قسمت های بالایی کابینت های آشپزخانه تعبیه کنید که با روشن شدن آن، پیشخوان آشپزخانه تان کاملا روشن و شفاف شود.

بازی خطوط در آشپزخانه:

دکوراسیون آشپزخانه های جدید ، به خطوط بیش از حجم اهتمام می ورزد. به دلیل اینکه سبک کابینت مدرن به سادگی معروف است، خطوط عمودی یا افقی، تنها چیزی ست که در نگاه اول در این کابینت ها دیده می شود. بکار بردن خطوط افقی مانند دستگیره های افقی، باعث خطای دید و پهن تر دیده شدن آشپزخانه می شود و از سوی دیگر عدم استفاده از خطوط افقی، باعث نمایش بیشتر خطوط عمودی بین کابینت ها می شود که این مساله باعث خطای دید به سمت افزایش ارتفاع آشپزخانه می شود.البته این مسئله در کابینت های ممبران کمتر به چشم میاد چون سبک آن کلاسیک است.

دکوراسیون آشپزخانه های جدید با اعمال خطوط

انتخاب کابینت هایی همرنگ با دیوار آشپزخانه:

به دلیل اینکه آشپزخانه های امروزی، کوچک تر از گذشته هستند، سبک دکوراسیون آشپزخانه های جدید با یکرنگ ساختن کابینت ها و کاشی های آشپزخانه، سعی در بزرگتر نشان دادن فضای عمومی و ساده جلوه دادن آشپزخانه دارد. یکرنگ بودن کابینت ها و دیوار آشپزخانه، به دلیل از بین بردن مرزهای چشمی، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شود. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ های روشن و ساده تر در آشپزخانه تان استفاده کنید اما اگر فضای آشپزخانه تان بزرگ است استفاده از رنگ های تیره می تواند گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه شما باشد.

سخن پایانی:

آگاهی داشتن از ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه های جدید به مدرن جلوه دادن آشپزخانه شما کمک بسیاری می کند. همه ی افراد تازگی و تنوع را دوست دارند و ترجیح می دهند با تغییر دکوراسیون، فضایی مدرن و جدید را تجربه کنند. اما شاید همیشه لازم نباشد که با تغییر و تحولات بزرگ و هزینه بردار، آشپزخانه تان را مدرن و جدید بسازید، بلکه هر از چندگاهی با انجام چند راهکار ساده، می توانید سیمایی جدید به آشپزخانه تان ببخشید.

امیدواریم این محتوا توانسته باشد نقش موثری در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک مدرن و امروزی داشته باشد. ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کرده اید، از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *