آشپزخانه جزیره ؛ با ویژگی آشپزخانه جزیره ای بیشتر آشنا شوید

با ویژگی آشپزخانه جزیره ای بیشتر آشنا شوید

کمتر کسی ست که از دیدن آشپز خانه جزیره لذت نبرد. وجود جزیره در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، به راستی زیبا و منحصر بفرد است و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. کابینت جزیره، علاوه بر اینکه زیبایی بسیار زیادی دارد، کاربرد آشپزخانه شما را متحول می کند و فضای کار بسیار زیادتری را برایتان مهیا می کند. در ادامه همراه وب سایت آکس چوب باشید تا بیشتر راجع به آشپزخانه جزیره صحبت کنیم و ویژگی های بیشتری از آن را برایتان بازگو کنیم. امیدواریم این محتوا را تا انتها همراهی کنید.

آشپزخانه جزیره سفید رنگ

آشپزخانه جزیره، سبک مدرن طراحی آشپزخانه:

آشپزخانه جزیره، از جدید ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که در دنیای مد و طراحی داخلی ساختمان، بسیار خوش درخشیده است. اگر چه آشپزخانه جزیره، نیازمند به داشتن فضای کافی است اما با این وجود، از محبوب ترین سبک های دکوراسون داخلی آشپزخانه است که طرفداران بیشماری دارد. در آشپزخانه جزیره ، یک سری کابینت دقیقا مانند یک جزیره در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. این کابینت ها به جایی متصل نیستند و در واقع توسط محیط عمومی آشپزخانه احاطه شده و در بر گرفته می شود و به همین خاطر به این سبک از طراحی آشپزخانه، جزیره گفته می شود.

 کابینت های جزیره، کارایی و بهره وری آشپزخانه شما را تا چند برابر افزایش می دهند. به عنوان مثال با قرار دادن گاز یا ظرف شویی در جزیره، می توانید قسمت اعظم فعالیت خود را به روی آن منتقل کنید.

آشپزخانه جزیره منحنی

چرا جزیره آشپزخانه پر طرفدارترین طرح آشپزخانه است؟

یکی از دلایل اینکه جزیره آشپز خانه تا این حد محبوب است، تنوع در کارایی آن است. جزیره به دلیل کارایی بسیار زیاد و تنوعی که در بهره وری دارد می تواند با هر سلیقه ای سازگار باشد و دقیقا به دلیل همین ویژگی است که طراحان داخلی وجود آشپزخانه جزیره را به مشتریان پیشنهاد می دهند.

جزیره پیشخوانی جدا از سایر کابینت ها ست:

به دلیل اینکه جزیره پیشخوانی کاملا مستقل و جدا از سایر کابینت هاست، می تواند شکل و طرح آن متضاد با همه ی کابینت ها باشد. در آشپزخانه های ترکیبی، می توانید قسمت جزیره را از رنگ مکمل تم اصلی آشپزخانه استفاده کنید و فضایی رویایی و زیبا را برای خودتان ایجاد کنید. در انتخاب جزیره آشپزخانه، الزامی وجود ندارد که مدل، رنگ یا طرح جزیره حتما با سایر کابینت ها یکسان باشد، بلکه دست شما برای انتخاب باز است که چه نوع مدلی را برای جزیره آشپزخانه تان استفاده کنید.

سبک در آشپزخانه جزیره:

برای انتخاب آشپزخانه جزیره، فرقی نمی کند که کابینت ها شما به سبک مدرن طراحی شده باشند یا سبک کلاسیک. سبک و مدل آشپزخانه شما به هر گونه ای باشد، به شرط آن که فضای کافی برای تعبیه یک جزیره در درون آشپزخانه داشته باشید، می توانید از وجود آن در آشپزخانه تان بهره ببرید و شکل زیبایی به آشپزخانه تان ببخشید.

آشپزخانه جزیره کرم رنگ

جزیره ، متمایز ترین ویژگی این سبک آشپزخانه است:

وجود جزیره در میان آشپزخانه بارزترین ویژگی این مدل آشپزخانه است. در آشپزخانه جزیره دار چیدمان کابینت ها می تواند به هر سبک و مدلی باشد اما مهم ترین شاخصه ی آن، وجود جزیره است که به دلیل مرکزیت، بخش اصلی آشپزخانه محسوب می شود. همان طور که گفته شد، جزیره می تواند کارایی های متفاوتی داشته باشد و فضای بسیار گرم و مدرنی را به شما هدیه می دهد.

کاربرد آشپزخانه جزیره دار:

جزیره آشپزخانه کاربرد های متفاوتی دارد. به عنوان مثال می تواند محل قرار گیری یک گاز رو میزی باشد و شما در میان آشپزخانه، به طبخ غذا بپردازید. قرار دادن لگن ظرفشویی در میان جزیره، جزیره را به محلی برای ظرفشویی تبدیل می کند و فضای خاصی را به شما هدیه می دهد.

جزیره آشپزخانه، می تواند به عنوان میز ناهار خوری هم مورد استفاده قرار گیرد. با قرار دادن چند صندلی به دور آن، می توانید از کانتر آن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کنید و به همراه اعضای خانواده، غذا تناول کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

یکی دیگر از کاربرد های جزیره در آشپزخانه، وجود کابینت هایی چهار سویه است. می توانید یک گلدان زیبا بر روی جزیره بگذارید و علاوه بر آنکه از کانتر بزرگ آن استفاده بهینه می کنید، از فضای زیر کابینت ها هم به عنوان مکانی جادار برای قرار دادن وسایل اضافی آشپزخانه استفاده کنید.

جزیره آشپزخانه در فضاهای کوچک:

اگر آشپزخانه شما خیلی کوچک باشد، نمی توانید در آن جزیره تعبیه کنید. برای داشتن جزیره، آشپزخانه شما باید به حدی بزرگ باشد که بتوانید در میان آن کابینت های جزیره را قرار دهید. اما اگر متراژ آشپزخانه شما متوسط و بزرگ است، جزیره می تواند فضای آشپزخانه شما را دگرگون سازد.

 اگر سالن غذاخوری مجزا ندارید یا فضای منزل تان به حدی کوچک است که نمی توانید میز ناهار خوری در آن قرار دهید، می توانید از کانتر جزیره به عنوان میز ناهار خوری استفاده کنید و از دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، بهترین استفاده را ببرید.

آشپزخانه جزیره کلاسیک

تنوع در جزیره آشپزخانه:

یکی از امتیازات قابل توجه جزیره در آشپزخانه، تنوع رنگ، طرح و مدل جزیره است. صرفنظر از کاربرد جزیره، می توانید انواع مختلفی از طرح ها و رنگ های مختلف را تجربه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. کانتر ها و کابینت های زیبا با رنگ بندی های متنوع جزیره، می تواند فضای داخلی آشپزخانه شما را به بهترین نحو بیاراید. ترکیب رنگ های روشن و تیره باعث ایجاد حس شادابی و گرمی در آشپزخانه شما می شود. این طرح ها و رنگها همگی در کابینت آشپزخانه ممبران قابل اجرا می باشد.

متریال رایج در ساخت جزیره آشپزخانه:

جزیره ای که در آشپزخانه شما تعبیه می شود، می تواند از هر نوع متریالی باشد که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتر جزیره یا همان رو کابینتی جزیره، فارغ از کاربرد آن می تواند هر نوع متریالی باشد؛ از سنگ و چوب گرفته تا ام دی اف، پی وی سی و یا حتی استیل، می تواند از انواع رو کابینتی مورد نظر شما بر روی جزیره آشپزخانه باشد.

جزیره منحنی یا هلال:

برای تعبیه جزیره در داخل آشپزخانه، می توانید از کابینت منحنی یا هلال استفاده کنید. کابینت های هلال که به صورت گرد یا منحنی وجود دارد، می تواند زینت بخش آشپزخانه جزیره ای شما باشد.

کابینت هلال و منحنی، یکی از مدرن ترین مدل های رایج در صنعت کابینت سازی ست که به دلیل منحنی بودن، کارایی و بهره وری فضای آشپزخانه تان را متحول می کند.

آشپزخانه جزیره با طرح های مختلف

کابینت جزیره متحرک:

شاید برایتان عجیب باشد که جزیره آشپزخانه می تواند متحرک باشد. برای طراحی  جزیره متحرک، در زیر کابینت آشپزخانه، چرخ هایی نصب می شود و باعث می شود که جابجایی آن به سهولت امکان پذیر باشد. جزیره متحرک این امکان را برای شما فراهم می آورد که متناسب با کارکرد و عملکرد آشپزخانه تان، جزیره را جابجا کنید.

یکی دیگر از امتیازات جزیره متحرک، متنوع بودن موقعیت آن است، چرا که به راحتی می توانید آن را تغییر دهید و از وجود آن در مکانی جدید لذت ببرید. ذکر این نکته ضروری است که اگر جزیره شما به عنوان اجاق گاز یا ظرفشویی کاربرد داشته باشد، نمی تواند متحرک باشد و قابل جابجایی نخواهد بود.

سایز جزیره آشپزخانه:

جزیره ای که در میان آشپزخانه تعبیه می کنید، می تواند سایز های متفاوتی داشته باشد و این مساله بستگی به مساحت آشپزخانه و طول و عرض آشپزخانه شما دارد. طبیعی ست هر چه آشپزخانه شما بزرگ تر باشد، جزیره ی بزرگ تری را می توان در آشپزخانه قرار داد و هر چه آشپزخانه ی شما کوچک تر باشد، ناگزیر خواهید بود که جزیره کوچکتری درون آشپزخانه جای دهید. در هر صورت سایز، اصلی ترین دلیل سایز جزیره در آشپزخانه است.

جزیره چند منظوره:

سبک جدید معماری این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از جزیره آشپزخانه استفاده متنوع تری ببرید. برای این کار، صفحات خاصی با اشکال مناسب طراحی می شود و بر روی جزیره آشپزخانه قرار می گیرد و کاربرد آن را به میز ناهار خوری تغییر می دهد. با برداشتن این صفحه، جزیره آشپزخانه، دوباره به شکل سابق خود باز می گردد و کارایی قبلی را پیدا خواهد کرد.

آشپزخانه جزیره رنگی

مخالفان کابینت های جزیره دار:

با وجود زیبایی منحصر بفرد آشپزخانه جزیره، این مدل از کابینت مخالفان خاص خود را دارد. یکی از عمده ترین دلایل مخالفان کابینت جزیره این است که گفته می شود، وجود جزیره در آشپزخانه باعث کم شدن فضای داخلی آشپزخانه می شود و فضا را کوچک تر از حد معمول می سازد. البته این نقص را می توان با متحرک بودن جزیره، جبران کرد.

به جرات می توان گفت کمتر کسی از وجود آشپزخانه جزیره، در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، لذت نمی برد. وجود جزیره در آشپزخانه، به حدی خاص و منحصر بفرد است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از طرح های پر طرفدار کابینت سازی نام برده می شود. اگر فضای کافی برای داشتن جزیرهدارید، حتما یک جزیره زیبا و منحصر بفرد را در آشپزخانه تان تجربه کنید. تیم طراحی آکس چوب امیدوار است این مقاله در انتخاب کابینت جزیره مفید واقع شده باشد. ازین که این محتوا را مطالعه کرده اید، از شما سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *