بزرگتر دیده شدن آشپزخانه ؛ با چه راهکارهایی، آشپزخانه مان را بزرگتر نشان دهیم؟

با چه راهکارهایی، آشپزخانه مان را بزرگتر نشان دهیم؟

شهرنشینی و در پی آن سبک معماری جدید، هر روزه فضای کمتری را در اختیار ما قرار می دهد. امروزه همه چیز نقلی و مینیمال شده است و این مساله در شهر های بزرگ، جلوه ی بیشتری دارد. به نسبت کل جامعه، افراد کمتری هستند که فضای داخلی منزل شان، مطابق متراژی است که دوست دارند داشته باشند و طبیعی ست که بیشتر افراد، با محدودیت جا و فضا روبرو هستند. همان طور که فضای منازل امروزی، کوچک و کوچک تر می شود، وسایل، تجهیزات و لوازمی که برای راحتی ما تولید و به بازار عرضه می شود، بیشتر و بیشتر می شود. آشپزخانه تنها جایی در منزل است که با وجود متراژ کم، با انبوهی از لوازم و تجهیزات ریز و درشت روبرو ست که و به همین دلیل سازماندهی و جایگیری این لوازم تبدیل به یک چالش جدی شده است. در این محتوا قصد داریم به شما ترفند هایی را آموزش دهیم که با وجود داشتن آشپزخانه ی کوچک، بتوانید در ذهن بیننده خطای دید ایجاد کنید و آشپزخانه تان را بزرگتر از آنچه که هست به نمایش بگذارید. در ادامه با آکس چوب و ترفند هایی برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه همراه باشید:

راهکار هایی برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه :

اگر چه داشتن آشپزخانه ای بزرگ و دلباز، آرزوی هر کسی است اما در زندگی شهر نشینی امروز، به ندرت این مهم اتفاق می افتد. با این وجود شما می توانید با استفاده از راهکارهای ساده، اولا فضای عمومی آشپزخانه تان را بزرگتر و دلباز تر نشان دهید و ثانیا به فضا سازی و کارایی آشپزخانه تان بیفزایید:

استفاده از رنگ های روشن در دیوار ها و کف آشپزخانه:

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، در اولین گام برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه تان ، باید از به کار بردن دیوار ها، کاشی، سرامیک، سنگ و هر نوع متریال دیگری با رنگ های تیره خود داری کنید. رنگ های تیره، نور را به طور کامل بازتاب نمی دهند و باعث می شوند  فضای عمومی آشپزخانه تان تیره و کدر به نظر برسد. اگر در حال ساخت آشپزخانه هستید، حتما از رنگ های روشن تر استفاده کنید و یا اگر آشپزخانه ای دارید و قصد دارید دکوراسیون داخلی آن را تغییر دهید، سعی کنید تا حد امکان دیوار ها و کف آشپزخانه را به رنگ های روشن تر درآورید. 

طبیعی ست که منظور ما از رنگ روشن، الزاما رنگ سفید نیست. رنگ هایی مانند لیمویی، طوسی روشن، زرد، آبی آسمانی، استخوانی، سفید یا کرم هم می تواند به بزرگتر شدن فضای شما کمک بسیاری کنند.

بزرگتر دیده شدن آشپزخانه با کف سفید

کابینت هایی با رنگ های روشن انتخاب کنید:

بعد از انتخاب رنگ های روشن برای دیوار ها و کف آشپزخانه، نوبت به انتخاب کابینت ها می رسد. بهترین رنگ منتخب برای فضاهای کوچک که باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه تان می شود، انتخاب کابینت هایی با رنگ های روشن است.

دست شما برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه باز است و می توانید انواع متریال رایج در ساخت کابینت را برای آشپزخانه تان سفارش دهید، اما هر آنچه انتخاب می کنید نباید به رنگ تیره باشد. به عنوان مثال اگر از کابینت های چوبی استفاده می کنید، آن ها را به رنگ سفید یا قهوه ای روشن سفارش دهید.

دقت داشته باشید استفاده از رنگ های روشن، باعث سردی محیط خواهد شد، بنابراین اگر کاشی ها و کابینت های آشپزخانه را به یک رنگ انتخاب می کنید، باید سعی کنید بخشی از تجهیزات یا تزئینات آشپزخانه، مانند لوستر ها، شیر آلات یا حتی رویه کابینت ها را به رنگ های گرم در آورید. به عنوان مثال اگر دیوار ها و کابینت های آشپزخانه شما کاملا سفید است، استفاده از شیر آلات، دستگیره های کابینت و لوستر های طلایی رنگ، به جذابیت و گرمی فضای شما می افزاید.

بزرگتر دیده شدن آشپزخانه با کابینت سفید

کابینت های براق سفارش دهید:

علاوه بر رنگ کابینت ها، براق یا مات بودن آن ها نیز نقش موثری در بزرگتر دیده شدن آشپزخانه دارد. اگر دوست دارید آشپزخانه ی شما خیلی بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، پیشنهاد می دهیم از متریال براق مانند ام دی اف براق، هایگلاس و انواع دیگری که روکش براق دارند، استفاده کنید. کابینت هایگلاس یکی از بهترین گزینه ها برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه است چرا که بازتاب نور فوق العاده ای دارد و تمام نور دریافتی را به محیط منعکس می کند.

در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ های ترکیبی استفاده کنید:

ما از لزوم استفاده از رنگ های روشن برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه گفتیم اما این ابدا به این معنا نیست که شما باید آشپزخانه ای سرد، بی روح و یکنواخت داشته باشید! شما می توانید با استفاده از رنگ های ترکیبی، در آشپزخانه تان عمق ایجاد کنید و علاوه بر بزرگتر دیده شدن آشپزخانه ، بر جذابیت آن نیز بیفزایید. . به عنوان مثال می توانید کابینت های ردیف بالایی را از رنگ سفید و کابینت های ردیف پایینی را از رنگ قهوه ای روشن انتخاب کنید.

بزرگتر دیده شدن آشپزخانه با دادن رنگ بع محیط

از قفسه های بدون در استفاده کنید:

وجود شلف یا قفسه، کمک بسیاری به فضا سازی عمومی آشپزخانه های کوچک می کند. حال اگر این قفسه ها بدون در باشند، باعث خطای دید و در نتیجه بزرگتر دیده شدن آشپزخانه خواهند شد. قفسه های چوبی بزرگ یا کوچک بسیار زیبایی هستند که نیاز شما را برای داشتن یک قفسه در آشپزخانه رفع می کنند. برای هماهنگی بیشتر بین اجزای آشپزخانه، قفسه ها را از جنس خود کابینت ها سفارش دهید.

 اگر از قفسه های بدون در استفاده می کنید، باید حواستان به لوزام و اجزایی که درون شلف قرار می دهید باشد. هارمونی، هماهنگی و نظم وسایل درون قفسه ها، یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه نشان دهید. سعی کنید وسایلی که ظاهر زیبایی دارند و نیاز هر روزه تان هست را درون قفسه ها قرار دهید تا زیبایی آشپزخانه شما تکمیل شود.

بزرگتر دیده شدن آشپزخانه با قفسه های باز

کابینت هایی با درب های شیشه ای تعبیه کنید:

وجود کابینت با درهای شیشه ای، شاید به نظرتان قدیمی بیاید، اما این کابینت ها دوباره پا به دنیای مد گذاشته اند و یکی از جدیدترین انواع کابینت های کلاسیک محسوب می شوند. کابینت هایی با درب های شیشه ای همانند قفسه های بدون در، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شوند.

اگر به دلیل نشستن گرد و غبار، قفسه های بدون در را نمی پسندید، کابینت  با در های شیشه ای، گزینه ی بسیار مناسبی برای شماست. وجود این کابینت ها علاوه بر اینکه باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شود، از نشستن گرد و غبار بر روی ظروف هم جلوگیری می کند. در چیدن و سازماندهی لوازمی که درون این کابنیت ها قرار می دهید، باید دقت کافی داشته باشید، زیرا محتویات درون کابینت ها دیده می شود و باید لوازم درون کابینت نظم و ترتیب داشته باشند.

از چیدن وسایل و لوازم بر روی پیشخوان آشپزخانه خودداری کنید:

چیدن وسایل بر روی پیشخوان، باعث می شود آشپزخانه شما بی نظم و کوچکتر از حد معمول به نظر برسد. از قرار دادن هر وسیله ی اضافه ای که به دستتان می آید، بر روی پیشخوان خودداری کنید. هر چه کانتر و پیشخوان آشپزخانه خلوت تر باشد، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه خواهد شد. البته شما ناگزیر هستید برخی وسایلی مانند توستر، اسپرسو ساز یا چای ساز را بر روی پیشخوان قرار دهید، اما از چیدن وسایل اضافه مانند سرویس چاقو، شیشه ی حبوبات، سرویس ادویه یا لوازمی ازین دست خودداری کنید.

 اگر مایکروفر یا فر برقی دارید، از کابینت ساز خود بخواهید برای آن ها جایی در بین کابینت ها تعبیه کند تا مجبور نباشید آن ها را بر روی پیشخوان آشپزخانه تان قرار دهید. هر چه پیشخوان شما خلوت تر باشد، به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما کمک بیشتری خواهد کرد.

بزرگتر دیده شدن آشپزخانه با پیشخوان مرتب

آشپزخانه ای مرتب و منظم داشته باشید:

بی نظمی، آشپزخانه تان را کوچک و دلگیر نشان می دهد. هر چه آشپزخانه شما منظم و خلوت تر باشد، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه خواهد شد. سعی کنید از در و دیوار آشپزخانه تان چیزی آویزان نکنید یا دیوار بین دو کابینت بالایی و پایینی را خیلی شلوغ نکنید. درست است که در آشپزخانه های کوچک باید از هر فضایی استفاده بهینه کنید، اما نباید در انجام این کار افراط کنید، زیرا باعث شلوغ شدن و در پی آن کوچکتر دیده شدن آشپزخانه تان خواهد شد. سعی کنید از هر فضا یا لوازمی به شکل مطلوب و درست استفاده کنید تا هم از فضای آشپزخانه تان استفاده بهینه کرده باشید و هم باعث درهم ریختگی و شلختگی آشپزخانه نشده باشید.

نور پردازی را تقویت کنید:

یکی از مهم ترین آیتم ها برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه ، نور پردازی اصولی و درست است. آشپزخانه ی پر نور، باعث خطای دید در ذهن بیننده می شود و فضای عمومی آشپزخانه را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد. اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، جلوی دریافت نور را نگیرید. برای پنجره آشپزخانه، پرده ای روشن و نازک سفارش دهید.

همچنین لوستری که در آشپزخانه تان تعبیه می کنید، باید پرنور باشد تا بتواند نور کافی به فضای شما بتاباند. هر چه نور دریافتی شما بیشتر باشد، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه خواهد شد و این نکته ای ست که باید در آشپزخانه های کوچک بدان اهتمام بورزید. هر آشپزخانه ای با هر جنس اعم از کابینت های ممبران، ام دی اف ، مدرن یا کلاسیک برای بهتر دیده شدن نیاز به یک نورپردازی مناسب دارد.

از نور های مخفی استفاده کنید:

یکی دیگر از روش های جالب برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه ، استفاده از نور های مخفی است. به عنوان مثال می توانید در زیر کابینت های بالایی، نور های مخفی و ظریفی قرار دهید تا هم سطح پیشخوان شما را روشن تر کند و هم به نور پردازی آشپزخانه شما کمک بیشتری کند و ازین طریق، آشپزخانه شما بزرگتر از حد واقعی به نظر برسد. بالای اجاق گاز، زیر کابینت ها و سایر جاهایی که امکان نصب چراغ های کوچک وجود دارد، مهتابی یا چراغ های ال ای دی نصب کنید تا فضای دلنشنین تری را تجربه کنید.

سخن پایانی:

همواره روش های متعددی برای سازماندهی و جایگیری لوازم در آشپزخانه های کوچک پیشنهاد شده است. اما کمتر راهکارهایی برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه ارائه می شود. ما در این محتوا، به شما پیشنهاداتی دادیم که با استفاده از آن ها می توانید آشپزخانه خود را بزرگتر از میزان واقعی آن نشان دهید و یا دست کم باعث کوچکتر شدن و خفه بودن فضای آشپزخانه تان نشوید.

ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *