کابینت لاکچری ؛ ۸ ایده که به شما کمک می‌کند کابینت‌هایی شیک و لاکچری داشته باشید!

کابینت لاکچری

کابینت لاکچری

بدون شک در هر خانه‌ای کابینت‌ها، نقطه کانونی آشپزخانه به حساب می‌آیند. وجود کابینت‌های شیک و در اصطلاح لاکچری در آشپزخانه، باعث می‌شود تمام خانه و آشپزخانه، باشکوه و زیبا به نظر بیاید. در بسیاری از مواقع، طراحان دکوراسیون داخلی، طرح، رنگ، مدل و سبک‌ کابینت‌ها را مبنای دیزاین و چیدمان سایر وسایل و قسمت‌های آشپزخانه و حتی خانه قرار می‌دهند و همین موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت و لزوم انتخاب هوشمندانه کابینت‌ها است. واقعیت این است، اگر چه کاربردی بودن و استفاده بهینه از فضا در طراحی کابینت برای هر کاربری حائز اهمیت است، اما موضوع چیزی بیشتر از این حرف‌هاست؛ چه یک کابینت سنتی و کلاسیک داشته باشید و چه یک کابینت مدرن، کابینت نشانگر خودِ واقعیِ شما است. در واقع، هر دکوری در هر جایی از منزل، بخشی از شخصیت طراح و صاحب آن را به نمایش می‌گذارد. امروزه بسیاری از افراد، به دنبال دکوراسیون لوکس و فاخر هستند و ترجیح می‌دهند از لوازم لوکس و لاکچری در چیدمان منزل خود استفاده کنند. ما نیز در این محتوا قصد داریم راجع به اصول طراحی آشپزخانه با کابینت لاکچری سخن بگوییم و چند ایده کاربردی برای لوکس‌تر دیده شدن کابینت‌های آشپزخانه ارائه کنیم. از شما دعوت می‌کنیم مخاطب این مقاله در وب‌سایت آکس چوب باشید:کابینت لاکچری دو رنگ

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

اگر به فکر تعویض یا نوسازی کابینت‌ آشپزخانه هستید و یا برای اولین بار قرار است منزل‌تان را کابینت کنید، قبل از صرف هرگونه وقت و هزینه‌ای، باید به سبک و استایل، جنس و نوع کابینت‌ها فکر کنید.

در قدم اول، بهترین طرحِ ممکن را، با توجه به فضایی که آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهد، انتخاب کنید. این طراح باید بر اساس بهینه بودن و حداکثر استفاده از فضا انجام شود. بسیاری از افراد برای آن که بهترین طراحی ممکن را داشته باشند، از افراد متخصص و باتجربه برای چیدمان آشپزخانه و طراحی کابینت‌ها کمک می‌گیرند که البته پیشنهاد ما نیز همین است.

بعد از طراحی اولیه، باید لیستی از اولویت‌هایتان را تهیه کنید تا با ایجاد تغییرات لازم در طراحی اولیه، به ایده‌ی مطلوب خود برسید.

به طور حتم، هیچ وقت دو آشپزخانه، کاملا شبیه هم نیستند و طراحی کابینت‌های شما طبیعتا بر اساس سبکی که مورد علاقه و ترجیح شما است، اتفاق می‌افتد. همیشه باید در کنار استفاده از پیشنهاد‌های طراح، نقطه‌نظرها و نظرات خود را هم مطرح کنید.

به بیان دیگر، شما باید استایل خودتان را در طراحی کابینت آشپزخانه اعمال کنید و نباید از آنچه دلتان می‌خواهد چشم‌پوشی کنید. بنابراین سعی کنید نقطه‌ی مشترک بین نظر شما و طراح کابینت‌سازتان را پیدا کنید و در این زمینه، به تفاهم برسید.

خوشبختانه عکس‌ها و مدل‌های زیادی از کابینت‌های سنتی یا لوکس در فضای اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

استایل و سبک کابینت

المان‌ها و انتخاب‌های نامحدودی برای یک طراحی لوکس و خیره‌کننده وجود دارد که می‌تواند شما را به وجد در آورد!

سبک کابینت‌ها  مستقیما در ارزشمندی  و کیفیت یک آشپزخانه موثر است و می‌تواند باعث زیباتر شدن خانه و آشپزخانه‌تان شود. المان‌هایی مانند رنگ، یا اضافه کردن تاج به بالای کابینت‌های کلاسیک و سنتی و یا حتی استفاده از درهای ترکیبی، می‌تواند نمای کابینت شما را بسیار جذاب و خیره‌کننده سازد، بدون آن که هزیته‌ی چندان زیادی بابت آن‌ها پرداخته باشید!

داشتن یک کابینت لاکچری همیشه مربوط به کابینت‌های نو و جدید با هزینه‌های سرسام‌آور نیست و شما می‌توانید با ایجاد تغییرات جزئی و اندک در کابینت‌های قدیمی و موجود در آشپزخانه، مثل رنگ کردن آن‌ها، رنگ و رویی تازه به خانه‌تان بدهید.

البته بهتر است رنگ کردن کابینت‌ها را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید تا کیفیت مناسب مورد نظر شما را ارائه کند.کابینت لاکحچری سفید

انواع سبک‌های کابینت آشپزخانه

انواع سبک‌های کابینت که می‌توانید بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید، عبارتند از:

  • کابینت کلاسیک
  • کابینت‌ روستیک
  • کابینت قدیمی و سنتی ایرانی
  • کابینت مدرن
  • کابینت مینیمال
  • کابینت نئوکلاسیک

قابل به ذکر است، دو سبک کلی کابینت آشپزخانه، سبک کلاسیک و مدرن است که این دو سبک، در دو سرِ طیف مدل‌های کابینت آشپزخانه جای دارند و مدل‌ها و سبک‌های دیگر کابینت، به یکی ازین دو سبک کلی، گرایش یا وابستگی دارند.

جنس و متریال کابینت آشپزخانه

یک کابینت‌ لاکچری ، می‌تواند از متریال مختلفی ساخته شود. جنس کابینت  در کیفیت و نمای ظاهر آن بسیار نقش دارد و تاثیر زیادی در جلوه‌ی آشپزخانه دارد.

کابینت‌های فاخر و باکیفیت عموما از چوب طبیعی ساخته می‌شوند که نمونه‌های آن را می‌توان در انواع سبک‌های کابینت مشاهده کرد. کابینت‌ تمام چوب، در گروه گران‌ترین و ارزشمندترین کابینت‌های آشپزخانه به حساب می‌آید؛ زیرا چوب طبیعی متریالی با ارزش و نسبتا گران است. به همین دلیل کابینت تمام چوب، در کنار زیبایی‌هایی که دارد قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

به غیر از چوب طبیعی، کابینت استیل، کابینت هایگلاس، کابینت ممبران، کابینت ام‌دی‌اف، کابینت پلی‌گلس، کابینت انزو، کابینت پولیشی و مدل‌های بسیار ارزشمند دیگری از کابینت آشپزخانه وجود دارند که هر کدام چنانچه در جای خود و متناسب با سبک و فضای آشپزخانه انتخاب شوند، می‌توانند زیبایی خود را به رخ بکشند و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای خانه و آشپزخانه‌ی شما باشند.کابینت‌های فاخر و باکیفیت

چینش و سازماندهی درون کابینت

هر چند در انتخاب کابینت، ظاهر اولین ملاک بیشتر افراد است، اما سازماندهی و چیدمان کابینت‌ها نیز بسیار پر اهمیت است و لازم است به اندازه‌ی کافی به آن توجه شود. داخل کابینت ‌هم باید به اندازه بیرون و ظاهر آن مطلوب و دلنشین باشد.

در مورد چیدمان کابینت‌ها، دو دیدگاه بین طراحان دکوراسیون داخلی مطرح است:

برخی معتقد به نظم و ساختار یک‌دست هستند، در حالی که برخی از متخصصین بیشتر از یک آشفتگی نظامند در چینش کابینت آشپزخانه استقبال می‌کنند.

اگر نظم و ترتیب برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، حتما کابینت‌هایی را سفارش دهید که به اندازه کافی کشو، قفسه و قسمت‌های مانند این را داشته باشد تا بتوانید با نظم و ساماندهی وسایل خود را به شکلی مرتب و منظم بچینید.

برای ایجاد نظم و ساماندهی بیشتر، پیشنهاد می‌دهیم، از انواع اکسسوری‌ها استفاده کنید تا چینشی منظم‌تر و قاعده‌مند‌تر داشته باشید.

حتما به یاد داشته باشید که فضای داخلی کابینت را با توجه به نیاز خود طراحی کنید.

چند ایده برای طراحی کابینت لاکچری

کابینت لاکچری با ۸ ایده ساده و کم‌هزینه

لاکچری بودن و شیک بودن چیدمان و فضای داخل آشپزخانه، مساله‌ای کاملا سلیقه‌ای و شخصی است. آنچه از نظر شما ممکن است شیک و منحصربفرد باشد، ممکن است از نظر دیگری زشت و بدقواره به نظر آید. بنابراین باید متقاعد شده باشید که نمی‌توان یک دستورالعمل کلی به عنوان کابینت شیک و لاکچری صادر کرد به طوری که برای همه‌ی مردم و سلایق، مناسب و مطلوب باشد.

در عین حال، راه‌ها و روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید کابینت‌های خود را به شکل جذاب‌تری آرایش کنید و به قول معروف، آن‌ها را لاکچری کنید!کابینت لاکچری با 8 ایده ساده و کم‌هزینه

  1. قالب تاج

استفاده از تاج در بالای کابیت‌های کلاسیک علاوه بر ایجاد یک نمای بسیار لاکچری در آشپزخانه، فاصله خالی و گپ بین کابینت و سقف آشپزخانه را پر می‌کند. برای استفاده از تاج کابینت، باید حواستان باشد که سبک کابینت شما، باید کلاسیک باشد.

  1. پایه‌های تزیینی

پایه‌های تزیینی می‌تواند یکی دیگری از المان‌های مورد استفاده در طراحی کابینت کلاسیک و لاکچری باشد. پایه‌های سلطنتی را، که در برخی میزهای مجلل استفاده می‌شود، می‌توانید به جای پایه‌های ساده و نازیبای معمولی کابینت‌ها به کار ببرید. البته باز هم لازم است تاکید کنیم که این گزینه نیز، الزاما مخصوص مدل‌های کابینت کلاسیک است.

  1. کابینت با درِ شیشه‌ای

خصوصا در سبک‌های سنتی، استفاده از کابینت‌های با درِ شیشه‌ای کاربرد زیادی دارد.  این کار نه تنها باعث زیباتر دیده شدن کابینت‌ها می‌شود، بلکه در عین حال، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که ظرف و ظروف تزیینی و لاکچری‌تان را هم چیدمان کنید. قرار دادن ظروف زیبا در کابینت‌های درشیشه‌ای، که به کابینت‌های ویترینی معروفند، خود به چیدمان زیبای آشپزخانه کمک می‌کند.

این طراحی را می‌توانید با قرار دادن نور‌پردازی زیبا، تکمیل‌تر هم کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کابینت‌های ویترینی و درشیشه‌ای، بازتر دیده شدن فضای آشپزخانه است. با این کار، فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر می‌رسد و انعکاس مناسب‌تر نور محیط نیز، به لوکس شدن آشپزخانه شما منجر می‌شود.

  1. گونیا دکوراتیو

استفاده از ابزار‌های تزئینی مانند گونیا دکوراتیو در کابینت‌های کلاسیک، می‌تواند حس لوکس بودن را به فضای آشپزخانه اضافه کند.کابینت لاکچری با در شیشه ای

  1. تعویض ابزارآلات و دستگیره‌ها

نوع یراق‌آلات و دستگیره‌های کابینت نیز در زیبا و لوکس‌تر دیده شدن کابینت‌های آشپزخانه موثر است. در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه باید به سبک کابینت‌ها دقت کنید و متناسب با سبک آن‌ها دستگیره‌ها را انتخاب کنید.

  1. استفاده از متریال براق مانند هایگلاس

استفاده از متریال براق، مانند کابینت هایگلاس یا کابینت پلی‌گلاس، به دلیل انعکاس بالای نور، باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه و در نتیجه، لوکس‌تر شدن فضا می‌شود. اگر قصد دارید کابینت لاکچری و لوکس در آشپزخانه‌تان تعبیه کنید و قصد دارید سبک انتخابی‌تان مدرن باشد، نمونه‌های براق کابینت یک گزینه‌ی ایده‌آل برایتان خواهد بود و می‌توانید رقص نور را بر روی بدنه‌ی کابینت‌ها به تماشا بنشینید.

  1. خلوت بودن آشپزخانه

شاید باورپذیر نباشد، اما خلوت‌ بودن فضای عمومی آشپزخانه، یکی از مواردی است که به لاکچری بودن و لوکس بودن آشپزخانه کمک می‌کند. خصوصا این مساله در آشپزخانه‌های سبک مدرن بسیار حائز اهمیت است. امروزه دیگر استفاده از آشپزخانه‌های شلوغ و شلخته که همه چیز آن بر روی کانتر چیده شده، چندان جذاب و لاکچری به نظر نمی‌رسد!

  1. کابینت‌های بدون دستگیره

استفاده از تکنولوژی، یکی از نشانه‌های لاکچری بودن است؛ اگر سبک آشپزخانه‌تان مدرن است، از کابینت‌های بدون دستگیره و مگنت‌دار استفاده کنید تا سبکی جدید در دکوراسیون آشپزخانه را تجربه کنید.کابینت‌های بدون دستگیره لاکچری

سخن پایانی :

آشپزخانه قلب خانه است و همه‌ی ما دوست داریم آشپزخانه‌ای شیک و امروزی داشته باشیم تا بتوانیم پر انرژی و پر انگیزه در آن به کار و فعالیت بپردازیم. روش‌ها و گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود آشپزخانه و کابینت‌های شما شیک و لاکچری به نظر بیایند.  ما در این محتوا، سعی کردیم به ۸ نمونه از آن اشاره کنیم، شما نیز روش‌ها و راه‌های خلاقانه‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد را امتحان کنید و آشپزخانه‌تان را به یک محیط رویایی تبدیل کنید!

امیدواریم آنچه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. از همراهی شما با وب‌سایت آکس چوب سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *