کابینت کلاسیک لوکس ؛ ایده‌های جذاب برای آشپزخانه‌ی لوکس و لاکچری !

کابینت کلاسیک لوکس

کابینت کلاسیک لوکس

کابینت کلاسیک یکی از مجلل‌ترین انواع کابینت برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ و سلطنتی است. عموم افرادی که خانه‌های بسیار بزرگ و مجلل دارند، ترجیح می‌دهند از وسایل و لوازم سلطنتی و باشکوه استفاده کنند تا جلوه و شکوه بیشتری در خانه‌شان حکم‌فرما باشد. لوازم سلطنتی و لوکس، همانطوری که از نامشان پیداست، یادآور خانه‌ها و قصرهای باشکوه و سبک معماری سلطنتی و فاخر گذشته است. در این سبک، سعی می‌شود از المان‌های اشرافی و فاخر به طور تزئینی استفاده شود تا فضا هر چه بیشتر، هنرمندانه و لوکس به نظر آید. در خانه‌های کلاسیک، چیدمان آشپزخانه نیز متاثر از سبک خانه خواهد بود و باید از کابینت‌های کلاسیک برای آشپزخانه استفاده نمود. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم چند نمونه از مدل‌های کابینت کلاسیک لوکس و اشرافی را به شما معرفی کنیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم میهمان این محتوا باشید:
کابینت کلاسیک یکی از مجلل‌ترین انواع کابینت برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ و سلطنتی

معرفی آشپزخانه کلاسیک

کلاسیک به معنی سنتی و ارزشمند است و سبک کلاسیک به سبکی گفته می‌شود که در آن، المان‌های سنتی و اشرافی، به وفور، وجود داشته باشد. آشپزخانه‌های کلاسیک نیز، متاثر از همین سبک هستند و دارای تزئینات و ریزه‌کاری‌های فراوان، چه در جزئیات و چه در کلیات هستند.

آشپزخانه کلاسیک ، یک آشپزخانه پُر کار و مملو از تزئینات است، بنابراین در فضاهای کوچک قابلیت اجرا ندارد. اگر فضای آشپزخانه‌تان به حد کافی بزرگ است، می‌توانید از کابینت‌های کلاسیک لوکس و فاخر استفاده کنید تا این کابینت‌ها، زیبایی و جذابیت‌ منحصربفرد خود را به نمایش بگذارند؛ اما اگر محیط آشپزخانه‌تان کوچک است و تمایل دارید از کابینت‌های کلاسیک استفاده کنید، تنها مجازید از مدل‌های بسیار ساده و رنگ‌های روشن استفاده کنید و یا از مدل‌های کابینت نئوکلاسیک انتخاب کنید؛ زیرا در غیر این صورت، با یک آشپزخانه‌ی شلوغ و خسته‌کننده مواجه خواهید شد.

کابینت کلاسیک

ویژگی‌های آشپزخانه‌های کلاسیک

همانطور که اشاره شد، آشپزخانه‌‌ای که به سبک کلاسیک دیزاین و طراحی می‌شود، یک آشپزخانه‌ی فاخر و لاکچری است.

  • لوستر و چراغ‌آویزها، شیرآلات، لگن ظرف‌شویی، کف‌پوش و کاشی‌های آشپزخانه، کابینت‌ها و حتی سنگ روی کابینت، همه بیانگر یک نمای اشرافی و شکیل هستند و باید در هماهنگی با سبک کلاسیک انتخاب شوند.
  • در آشپزخانه‌های کلاسیک، ما مجاز نیستیم از رنگ‌های خاص و پر انرژی مانند قرمز یا آبی استفاده کنیم؛ بلکه رنگ‌هایی که در چنین آشپزخانه‌هایی کاربرد دارند، تابع قوانین سنتی و کلاسیک می‌باشند.
  • بیشترین ترکیب‌ رنگ‌هایی که در آشپزخانه‌های کلاسیک کاربرد دارند، رنگ سفید، مشکی، طلایی، خاکستری، قهوه‌ای و رنگ چوب است.

کابینت آشپزخانه، مهم‌ترین شاخصه‌ای است که در آشپزخانه‌ی کلاسیک وجود دارد و سبک کلی آشپزخانه، از مدل آن‌ تبعیت می‌کند. اگر کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک انتخاب می‌شود، سایر اجزاء نیز، باید کلاسیک انتخاب شوند.ویژگی‌های آشپزخانه‌های کلاسیک

  • کابینت‌های کلاسیک، مملو از کنده‌کاری‌ها، حکاکی‌ها و منبت‌های مختلف بر روی بدنه و قسمت درها می‌باشد. ستون‌ها، سرستون‌ها، گوشه‌های کابینت، بالای کابینت و هر قسمت دیگری که قابلیت تزئین و دکور داشته باشد، به وسیله‌ی حکاکی‌های زیبا و منبت‌های باشکوه، تزئین می‌شود. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه شما دارای جزیره است، پایه‌های جزیره، دارای حکاکی و خراطی‌های زیبا خواهد بود.
  • هود در آشپزخانه‌ی کلاسیک دیده نمی‌شود و باید در میان قابی از جنس کابینت پنهان شود.
  • دستگیره‌های کابینت کلاسیک، فاخر و کلاسیک است و از مدل‌های دستگیره‌های مدرن یا ساده، نباید استفاده شود.

ویژگی‌های کابینت کلاسیک لوکس

چگونه در آشپزخانه کابینت کلاسیک لوکس و فاخر داشته باشیم؟

سبک کلاسیک و به دنبال آن آشپزخانه‌های کلاسیک، خصوصیات و ویژگی‌هایی دارند که در بالا، به تعدادی از آن‌ها اشاره شد. هر چه در به کارگیری عناصر و شاخصه‌های سبک کلاسیک، تعادل و میانه‌روی برقرار باشد، زیبایی و لوکس بودن کابینت‌ها، بیشتر به چشم می‌آید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر از سبک کلاسیک پیروی می‌کنند، هر چه در شاخصه‌های این سبک زیاده‌روی کنند، چیدمان‌ منزل‌شان لوکس‌تر و لاکچری‌ به نظر می‌آيد؛ این مساله ابدا درست نیست و تزئینات اضافی باعث می‌شود چشم بیننده خسته و دلزده شود.

اجازه بدهید یک مثال عینی‌تر بزنیم. همه‌ی ما می‌دانیم استفاده از رنگ طلایی، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک است و طرفداران این سبک، به رنگ طلایی علاقه‌ای خاص دارند. طلا از گذشته نماد ثروت و اشرافی‌گری بوده و امروزه نیز به همین ویژگی شناخته می‌شود. در گذشته، طبقه‌ی اشراف در ظروف نقره یا طلا آب می‌نوشیدند یا غذا می‌خوردند و زنان یا مردان‌شان، با آویز کردن طلا‌های بسیار، درجه‌ی ثروت خود را به دیگران نشان می‌دادند.

امروزه نیز، همان تاثیر رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک باقی مانده است و معمولا هر جا اثری از چیدمان کلاسیک است، رد پایی از رنگ طلایی نیز به چشم می‌خورد که به زیبایی کار می‌افزاید.چگونه در آشپزخانه کابینت کلاسیک لوکس و فاخر داشته باشیم؟

همانطور که باریکه‌های طلا در گردن و دست باعث زیبایی بیشتر می‌شود، رنگ طلایی نیز به ایجاد یک فضای لوکس و لاکچری در منزل کمک می‌کند، اما همین رنگ زیبا، چنانچه به صورت غالب و افراطی استفاده شود، بسیار زشت و نازیبا جلوه می‌نماید و چشم بیننده را می‌زند!

حتما نمونه‌های استفاده‌ی افراطی از رنگ طلایی را در بسیاری از دکوراسیون‌ها دیده‌اید؛ مبلمان طلایی در کنار پرده‌ی طلایی، ظروف طلایی، مجسمه‌های طلایی، کوسن طلایی و هر آنچه در دکوراسیون منزل است، طلایی است! نتیجه‌ی کار، چیزی به جز زشتی و نازیبایی نیست.

آیا واقعا لازم است در انتخاب رنگ طلایی، تا این حد افراط شود؟ دکوراسیون کلاسیک و به طور خاص، کابینت‌های کلاسیک زمانی زیبنده و فاخر به نظر می‌آیند که حتی در تزئینات و جزئیات کوچک نیز، اصل میانه‌روی رعایت شده باشد.

  • در آشپزخانه‌های کلاسیک ، بهتر است از وسایل مدرن کمتر استفاده کنید و یا آن‌ها را به نحوی چیدمان کنیم که جلوی چشم نباشند. به عنوان مثال، استفاده از وسایل برقی اگر چه یک الزام در هر آشپزخانه‌ای است، اما بهتر است سعی کنید آن‌ها را روی کانتر قرار ندهید و پس از استفاده، آن‌ها را درون کابینت‌ها قرار دهید.
  • وسایل برقی بزرگ مانند مایکروفر یا توستر را حتما درون قابی از جنس کابینت قرار دهید به طوری که فضای کمتری از آن‌ها قابل نمایش باشد.
  • وجود یک لوستر لوکس و زیبا، به زیبایی آشپزخانه‌ی کلاسیک شما کمک می‌کند؛ پیشنهاد می‌دهیم به فراخور متراژ آشپزخانه، از یک یا چند لوستر و چراغ آویز زینتی زیبا استفاده کنید تا جلوه‌ی بصری آشپزخانه فاخر‌تر به نظر آید.
  • دستگیره‌ها، نقش مهمی در زیبایی کابینت کلاسیک لوکس دارند و باعث می‌شود کابینت‌ها زیباتر به نظر بیایند؛ تاثیر دستگیره‌ها را نادیده نگیرید! قبل از خرید، یک نمونه از دستگیره‌ی مورد نظرتان را به خانه بیاورید و روی کابینت‌ها امتحان کنید و پس از اطمینان کامل، اقدام به خرید و نصب دستگیره‌ها کنید.
  • پیشخان و کانتر در آشپزخانه‌های کلاسیک ، بهتر است از جنس سنگ طبیعی یا سنگ مصنوعی باشد تا به هر چه به زیباتر شدن کابینت کلاسیک لوکس و لاکچری جلوه‌ی باشکوه‌تری ببخشد.
  • پیشنهاد می‌دهیم از وسایل و لوازم سنتی و لوکس بیشتر استفاده کنید تا فضای عمومی آشپزخانه زیباتر به نظر بیاید، اما همانطور که اشاره شد، در این کار افراط نکنید.کابینت‌ کلاسیک و متریالی که در ساخت آن کاربرد دارد:

کابینت‌ کلاسیک و متریالی که در ساخت آن کاربرد دارد:

اگر به دنبال داشتن کابینت کلاسیک لوکس و بسیار شاخص هستید، لازم است بدانید که عالی‌ترین متریالی که در ساخت کابینت کلاسیک کاربرد دارد، کابینت‌ تمام چوب است. چوبِ طبیعی، ارزشمندترین متریالی است که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد و از نظر قیمت و ارزش مالی، در زمره‌ی گرانبهاترین کابینت‌ها قرار می‌گیرد.

در گذشته نیز، انواع کابینت‌های کلاسیک ، منحصرا از جنس چوب طبیعی بودند.

امروزه، چوب‌های بسیار متنوعی در ساخت کابینت کلاسیک کاربرد دارند که از آن جمله می‌توان به چوب گردو، چوب بلوط، چوب راش، چوب گیلاس، چوب انبه و چوب افرا اشاره کرد. هر کدام از چوب‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، تراکم، رنگ متفاوت و گره‌های متمایزی در بافت خود دارند که به زیبایی کار می‌افزاید.

کابینت‌های چوبی، در عالی‌ترین حالت خود، توسط هنر دست، حکاکی و منبت می‌شود و از نظر هنری، بسیار زیبا و شاخص می‌باشد. ساخت چنین کابینت‌هایی بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است اما بدون شک، ارزش آن را دارد که برای ساخت آن‌ها هزینه کنید و مدتی نیز به انتظار بنشینید!

نمونه‌ی دیگری از کابینت کلاسیک که با هزینه‌ی بسیار کمتر می‌تواند میهمان آشپزخانه‌ی کلاسیک شما باشد، کابینت ممبران کلاسیک است. کابینت ممبران می‌تواند دارای همان طرح‌ها و حکاکی‌هایی باشد که بر روی چوب طبیعی وجود دارد، اما در واقع این کابینت، از ام‌دی‌اف ساخته شده است و حکاکی‌های ایجاد شده بر روی آن، توسط ماشین ایجاد می‌شود. این دو عامل، باعث می‌شود قیمت تمام شده‌ی کابینت ممبران بسیار کمتر از کابینت‌های چوبی باشد.

در پایانِ کار و پس از عملیات حکاکی، کابینت ممبران توسط روکشِ pvc پوشانده می‌شود. روکش pvc باعث می‌شود، این کابینت از نظر مقاومت در برابر رطوبت و آب، استقامتی نسبی داشته باشد.

اگر چه کابینت ممبران، ارزش و زیبایی منحصربفرد چوب طبیعی را ندارد، اما می‌تواند جلوه‌ی یک آشپزخانه کلاسیک لوکس را با هزینه‌ی بسیار کمتر در آشپزخانه‌ی شما تداعی کند.آشپزخانه کلاسیک لوکس

سخن پایانی :

بدون شک یک فضای کلاسیک، زیبایی‌های خاص خودش را دارد و احساس صمیمیت و مهربانی را بیشتر در اهالی منزل تداعی می‌کند. دکوراسیون کلاسیک ، چه در خانه و چه در آشپزخانه، اگر به درستی اجرا شوند، از نظر زیبایی بسیار چشم‌نواز و جذابند و مانند یک اثر هنری، در برابر دیدگان شما می‌درخشند.

ازین که تا پایان همراه آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم آنچه بیان شد برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *