کابینت لوکس ؛ ویژگی‌های کابینت‌های لوکس و لاکچری کدام است؟

کابینت لوکس

آشپزخانه ، قلب هر خانه‌ای محسوب می‌شود و همانطور که می‌دانید نقطه کانونی آشپزخانه، کابینت‌های آن است. سبک دلخواه شما در خانه و به خصوص آشپزخانه، صرف نظر از اینکه کلاسیک یا مدرن باشد با نوع طراحی کابینت‌ها نمایان می‌شود؛ زیرا کابینت‌ها بخش بزرگی از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و بسیار جلب توجه می‌کنند، به همین دلیل نباید از تاثیر آن‌ها در دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه، به راحتی عبور کرد. همه‌ی افراد ترجیح می‌دهند کابینت‌های لوکس و جدید در آشپزخانه داشته باشند و تا علاوه بر جلوه‌گری بیشتر، احساس خاص بودن را نیز در فضا به وجود بیاورند. برای به وجود آوردن این حس در آشپزخانه، لازم است علاوه بر طراحی کابینت‌ها، از متریال باکیفیت نیز استفاده کنیم و البته نکات دیگری را نیز مد نظر قرار دهیم که در ادامه قصد داریم به برخی از آن‌ها، اشاره کنیم. از شما دعوت می‌کنیم با آکس چوب همراه باشید:

کابینت لوکس قهوه ای

ویژگی‌های کابینت لوکس

قبل از صرف هزینه و زمان برای انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه ، مهم است جزئیات آن را مشخص کنیم و ببینیم چه ملاک‌هایی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. ایده گرفتن از کارهای طراحان معروف و شرکت‌های برند و نمونه‌هایی که در فضای مجازی وجود دارند، یک راه مفید و سودمند است که می‌تواند در این در انتخاب ما، بسیار موثر باشد.

  • انتخاب سبک کابینت آشپزخانه

کابینت‌های زیبا و منحصربفرد را می‌توانید در سبک و طرح‌های فراوانی بیابید؛ هر سبکی از کابینت آشپزخانه ، چنانچه در جای خود و متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب شود، می‌تواند لوکس و منحصربفرد باشد.

پیشنهاد می‌دهیم سبکی از کابینت را انتخاب کنید که اجازه بروز خلاقیت‌های بیشتر را در چیدمان وسایل آشپزخانه به شما می‌دهد و دست شما را باز می‌گذارد تا در چیدمان منزل و تزئینات لوکس آشپزخانه، از وسایل و لوازم زیبا استفاده کنید.

سبک کابینت آشپزخانه، شخصیت آشپزخانه شما را به بیننده معرفی می‌کند و باعث می‌شود که فضای آشپزخانه، وزن و فرم مخصوص به خود را داشته باشد. از میان دو سبک رایج کابینت، می‌توان به سبک مدرن و سبک کلاسیک اشاره کرد، که هر کدام بنا بر مدل و شکل طراحی، زیرشاخه‌های مختلفی دارند.

کابینت لوکس با جزیره

  • انتخاب متریال کابینت آشپزخانه

کابینت‌ آشپزخانه را می‌توان از مواد و متریال مختلفی ساخت. جنس کابینت، تعیین کننده دوام، کیفیت و  زیبایی ظاهری آن است؛ هر چه کیفیت ماده و جنس کابینت، مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر باشد، طبیعتا کابینتی که انتخاب کرده‌ایم، ویژگی‌های متمایز‌تری خواهد داشت.

کابینت‌های امروزی از متریال مختلف و بسیار متنوعی تشکیل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به کابینت ام‌دی‌اف، کابینت هایگلاس، کابینت تمام چوب، کابینت فلزی، کابنیت ممبران، کابینت pvc و بسیاری انواع دیگر اشاره کرد. هر کدام از موارد ذکر شده، بسته به نوع موادی که در ساخت آن‌ها به کار رفته باشد، خصوصیات و ویژگی‌های متمایزی دارند که باعث می‌شود برای آشپزخانه‌های مختلف، کارایی‌های متفاوتی داشته باشند.

  • انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

برای اینکه یک کابینت لوکس به نظر بیاید، علاوه بر طرح و متریال آن، رنگ، نیز نقش بزرگ و مهمی دارد و اتفاقا کم هزینه‌ترین تغییری که ممکن است باعث شود حتی یک کابینت معمولی، خاص و ویژه  به نظر بیاید، به کارگیری رنگ‌های مناسب و متناسب با فضای آشپزخانه است.

به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه‌های کوچک، باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد؛ بنابراین اگر آشپزخانه‌ی شما متراژ کمی دارد، نباید از کابینت‌هایی با رنگ‌های تیره و کدر که نور را بازتاب نمی‌دهند استفاده کنید.

  • کابینت لوکس ممبران

  • انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

مدل و طرح کابینت، مهمترین نقش را در نمای لوکس کابینت‌ها و آشپزخانه بازی می‌کند! خوشبختانه دست شما برای انتخاب مدل‌های متنوع کابینت کاملا باز است و ایده‌های فراوانی را می‌توانید در سایت‌های معروف داخلی و خارجی بیابید که در کنار دوام و زیبایی، باب پسند شما نیز باشند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند.

  • بهینه بودن فضای داخلی کابینت و جانمایی

طراحی و سازمان کابینت برای هر آشپزخانه متفاوت است. بدون شک یک سازنده باتجربه، می‌تواند بهترین پیشنهاد ممکن را برای سازماندهی کابینت‌ها و مناسب‌ترین جانمایی به شما ارائه دهد. فضای داخلی کابینت باید به نحوی باشد که هم بهترین استفاده ممکن از فضای آشپزخانه را به شما بدهد و هم به قدر کافی جادار باشد تا بتوانید وسیله‌هایتان را در دل کابینت‌ها جا دهید.

کابینت‌های آشپزخانه علاوه بر زیبایی، باید جادار و مفید باشند تا بتوانید به راحتی وسایل و لوازم ضروری و مورد نیاز آشپزی و فعالیت‌های مرتبط با آن را در کابینت‌ها جای دهید و برای استفاده از هر کدام، به دردسر و زحمت نیفتید. بدیهی است هر چقدر آشپزخانه زیبا باشد و کابینت‌های ویژه و لوکسی در آن نصب شده باشد، اما فضای آن، کم‌جا و غیر مفید باشد، ارزشش را در نگاه شما از دست خواهد داد!

ایده‌های برای طراحی کابینت لوکس

  • کابینت لوکس با مرمر

  • تاج کابینت

اگر سبک انتخابی شما برای کابینت های آشپزخانه، سبک سنتی و کلاسیک است، این یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد بود که در بالای کابینت‌ها، از یک تاج زیبا و لوکس استفاده کنید. همانطور که می‌دانید تاج کابینت تنها در مدل کابینت‌های کلاسیک به کار می‌رود و در مورد کابینت‌های سبک مدرن، تاکید بیشتر، بر سادگی است و استفاده از تاج، رایج نیست!

استفاده از تاج به جز زیبایی، یک مزیت دیگر هم دارد؛ برخی از انواع تاج‌ها می‌توانند فضای اضافی در بالای کابینت‌ها برای شما فراهم کند و شما وسایل و لوازمی که بدون مصرف هستند را در پشت تاج کابینت بچینید تا از نظر بیننده پنهان باشند.مانند کابینت های ممبران

  • کانترهای مرمر

یکی از جذاب‌ترین فرم‌های کابینت لوکس ، استفاده از سنگ مرمر برای کانتر یا پیشخان کابینت هاست که سبکی کلاسیک و لاکچری در آشپزخانه ایجاد می‌کند. آشپزخانه‌ای زیبا و منحصربفرد می‌تواند با یک جزیره ساخته شده با سنگ مرمر، تکمیل و جذاب‌تر شود و چشم هر بیننده‌ای را به شکوه و زیبایی خود خیره سازد.

  • پایه‌های تزیینی

با انتخاب طرح‌های خاص برای پایه‌های کابینت کلاسیک، می‌توان آن‌ها را زیباتر کرد. امروزه طرح‌های سنتی و کلاسیک زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و متناسب با مدل کابینتهای خود، هر کدام را انتخاب کنید. در کابینت‌های سبک کلاسیک، پایه‌ها جزئیات بیشتری دارند و بسته به سلیقه‌ی مشتری و مدل کابینت‌ها، می‌توانند شلوغ و پرکار یا ساده و خلوت‌ باشند.

  • کابینت لوکس با جزیره

  • کابینت درب‌های شیشه‌ای

معمولا جنس بدنه و درب کابینت‌ها، مانند هم انتخاب می‌شوند؛ هر چند در گذشته گاهی کابینت‌های فلزی را با درب mdf می‌ساختند که باعث می‌شد، قیمت تمام شده‌ی کابینت، بسیار کمتر شود.

یک گزینه خاص، برای طراحی لاکچری کابینت، استفاده از درب‌های شیشه‌ای است. اگر درب کابینت‌های شما، دارای شیشه باشند، اشیاء و لوازم درون کابینت‌ها یعنی ظرف‌ها دیده می‌شوند. این پیشنهاد، خصوصا هنگامی که عادت به استفاده از ظرف‌های لوکس و ویژه دارید، کاربرد بیشتری دارد.

گاهی اوقات، ریسک انتخاب دو مدل مختلف برای درب کابینت‌ها، باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه، بسیار لوکس و ویژه به نظر برسد! بنابراین می‌توانید چند تا از کابینت‌های آشپزخانه را با درب شیشه‌ای سفارش دهید و بقیه را از جنس بدنه‌ی کابینت! با این روش، به بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه‌تان نیز کمک کرده‌اید.

  • استفاده از کابینت‌های چوبی

یکی از شیک‌ترین انواع کابینت لوکس آشپزخانه که از زیبایی خاصی نیز برخوردار است، کابینت‌های تمام چوب است که البته از نظر قیمتی، بسیار گران‌قیمت می‌باشند و در واقع باید گفت، کابینت‌های تمام چوب، گرانقیمت‌ترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب می‌آیند.

کابینت‌های چوبی علاوه بر زیبایی، یک سبک کلاسیک بی نظیر و سنتی را در محیط فراهم می‌کند. چنانچه مایلید، حال و هوای مدرن در خانه و آشپزخانه داشته باشید، می‌توانید کابینت‌های چوبی‌تان را در سبک مدرن و بسیار ساده سفارش دهید که اتفاقا این مدل نیز، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود و در زمره‌ی کابینت لوکس و لاکچری دسته‌بندی می‌شود.

  • کابینت لوکس دو رنگابزارآلات کابینت‌ها

از هر جنس و مدل کابینتی که استفاده می‌کنید، مسئله یراق‌آلات کابینت را باید جدی بگیرید. طرح، رنگ، مدل و کیفیت دستگیره و قفل‌های کابینت، مستقیما در جلوه کابینت‌ها نقش دارند و علاوه بر افزایش کیفیت کابینت، باعث می‌شوند کابینت‌ها زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسند.

دستگیره‌های کابینت، شیرآلات، سینک ظرف‌شویی، لوستر‌ها و چراغ آویز، کلید و پریز برق و بسیاری یراق‌آلات دیگر، همه و همه در زیبایی آشپزخانه شما نقش دارند و باعث می‌شوند فضا زیبا و چشم‌نواز به نظر برسد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد، موارد مختلفی وجود دارد که در زیبا بودن یک کابینت لوکس ، نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند. از سیستم نورپردازی گرفته تا جنس و متریال کابینت آشپزخانه، همه نقش تعیین‌کننده و مهمی دارند و چنانچه هر کدام به جا و مناسب مورد استفاده قرار گیرند، بدون شک، کابینت آشپزخانه شما زیبا و دوست‌داشتنی خواهد بود. در واقع آنچه باعث زیبایی دکور آشپزخانه می‌شود، صرفا انجام هزینه‌ی زیاد و صرف پول‌های گزاف نیست؛ بلکه هماهنگی و هم‌خوانی اجزای آشپزخانه با یکدیگر است.

کابینت لوکس چوبی

برای اینکه این هماهنگی و هارمونی به دست بیاید، طراح و سازنده کابینت باید به فضای آشپزخانه، نورپردازی موجود، طرح و جنس دلخواه مشتری و بسیاری نکات دقیق دیگر توجه داشته باشد تا با بهره‌گیری از خلاقیت و تجربه خود، یک ست از کابینت‌های زیبا و جادار را برای شما فراهم آورد.

ازین که تا پایان همراه آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله، برایتان مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *