کابینت ام‌دی‌اف ۲۰۲۱ / جدیدترین مدل کابینت MDF کدام است؟

کابینت ام دی اف 2021 با روکش سفید

جدیدترین مدل کابینت MDF کدام است؟

چنانچه به دنبال یک کابینت اقتصادی و مقرون به صرفه هستید و در عین حال، دوام و ماندگاری کابینت‌ها نیز برایتان حائز اهمیت است، کابینت ام‌دی‌اف یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. کابینت mdf در کنار قیمت مناسب و دوام و ماندگاری نسبتا بالا، قابلیت برش‌خوری خوبی نیز دارد و با رنگ‌ها و مدل‌های جذاب و متنوع، می‌تواند یک آشپزخانه‌ی ایده‌آل و جذاب را برایتان به وجود بیاورد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به کابینت ام‌دی‌اف ، مدل‌های جذاب آن و معایب و محاسن آن سخن بگوییم. اگر ام‌دی‌اف متریال مورد نظرتان برای انتخاب کابینت‌های آشپزخانه‌ است، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را از دست ندهید!

کابینت ام‌دی‌اف چیست ؟

MDF مخفف واژه‌ی Medium-density fibreboard، به معنای تخته فیبر با چگالی و دانسیته‌ی متوسط است. mdf را جزو فراورده‌های چوبی می‌دانند، زیرا از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی به دست می‌آيد.

در مراحل تولید ام‌دی‌اف خام، ابتدا خرده‌ها و ضایعات چوب به صورت یکسان درآمده و خرد می‌شوند. محصول حاصل با چسب، فرمالئید و رزین آغشته شده و به صورت یک خمیر نرم می‌شود که به آن کیک ام‌ دی‌ اف گفته می‌شود. سپس این مواد تحت فشار و گرما، فشرده شده و در واقع پرس می‌شوند. پس از سرد و خشک شدن ام‌دی‌اف، صفحه‌های آن را در اندازه‌های استاندارد برش می‌دهند و بسته‌بندی می‌کنند. آنچه در این مرحله به دست می‌آید، mdf خام نام دارد که از آن در صنایع مختلف و کارگاه‌ها استفاده می‌شود.

پس از این مرحله، ام‌دی‌اف خام باید توسط روکشی پوشانده شود. در کابینت‌های ام‌دی‌اف معمولی، این پوشش ملامینه یا لمینت است اما اگر توسط روکش‌های دیگری پوشانده شود، خواص و ویژگی‌های آن تغییر می‌کند. به عنوان مثال، ام‌دی‌اف خام اگر با پی‌وی‌سی پوشانده شود به آن وکیوم و اگر با لایه‌ی پلکسی‌گلس پوشانده شود، به آن هایگلاس گفته می‌شود. اما آنچه ما در بازار با عنوان mdf می‌شناسیم، ام‌دی‌اف خامی است که به وسیله‌ی روکش ملامینه پوشانده و پرس شده است.

انواع ورقه ام دی اف کابینت آشپزخانه

امروزه نمونه‌های مختلف ورق ام‌دی‌اف را می‌توان در بازار مشاهده کرد، ام‌دی‌اف مقاوم در برابر حشرات، ام‌دی‌اف با قطر کم یا زیاد، ام‌دی‌اف مقاوم در برابر آب یا آتش و انواع دیگر، از مدل‌های متداول ام‌دی‌اف هستند که طبیعتا قیمت آن‌ها با ام‌دی‌اف معمولی متفاوت است.

از مدل‌های مختلف ام‌دی‌اف در صنایع کابینت‌سازی، مبل‌سازی، ساخت وسایل چوبی، پارکت، کمد دیواری و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

قیمت کابینت ام‌دی‌اف

از نظر قیمت، کابینت mdf بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است؛ البته این بدان معنا نیست که کابینت ام‌دی‌اف قیمت ارزانی دارد؛ بلکه به این معناست که نسبت به سایر متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، مانند هایگلاس، ممبران، چوب، پی‌وی‌سی و …. قیمت آن کمتر و به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود.

با وجود آن که کابینت ام‌دی‌اف قیمت مقرون به صرفه دارد، اما دوام و ماندگاری آن نسبتا خوب است و نمی‌توان گفت کابینتی کم‌ دوام است یا به زودی خراب می‌شود. چنانچه از کابینت‌ خود به خوبی نگه‌داری کنید و مانع نفوذ آب به بافت آن شوید، mdf یکی از بهترین و زیباترین کابینت‌ها برای آشپزخانه شما خواهد بود.

نقشه کابینت ام‌دی‌اف

یکی از مهم‌ترین محاسن کابینت ام‌دی‌اف آن است که بیشتر مدل‌های کابینت آشپزخانه را می‌توانید با آن سفارش دهید. قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالای صفحه‌ی ام‌دی‌اف، برش‌خوری آن را آسان کرده است و دست طراحان را باز می‌گذارد تا مدل‌های جذاب و طراحی‌های متنوعی ازین کابینت را ارائه دهند. به طوری که حتی کابینت منحنی یا همان کابینت هلال نیز با استفاده از صفحه‌ی ام‌دی‌اف ساخته می‌شود و شما در صورت تمایل می‌توانید کابینت‌های هلال و منحنی نیز داشته باشید.

جزیره کابینت ام دی اف سبز یشمی با روکش چوب

طراحان و کابینت‌سازان، پس از رویت حضوری از آشپزخانه شما و گرفتن اندازه‌ها و ابعاد آن، نقشه کابینت ام‌دی‌اف را ترسیم می‌کنند. شما با دیدن نقشه‌ی کشیده شده، می‌توانید نظرات خود را ارائه دهید و در صورتی که با طرح و نقشه کابینت ام‌دی‌اف موافق باشید، کابینت‌سازتان مشغول تهیه‌ی متریال و ساخت کابینت خواهد شد.

خوب است بدانید که صفحه‌ یا ورق ام‌دی‌اف به دلیل آن که به آسانی برش می‌خورد، در گروه کابینت‌هایی است که سرعت ساخت آن بالا است.

بهترین رنگ ام‌دی‌اف

رنگ‌بندی کابینت mdf بستگی به روکش ملامینه‌ای دارد که بر روی آن کشیده می‌شود. فراوانی روکش ملامینه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف باعث شده است، کابینت ام‌دی‌اف، تنوع رنگ و مدل فراوانی داشته باشد. مدل‌های طرح‌دار، ساده، برجسته، براق، مات و در طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌های شاد و انرژی بخش و حتی رنگ‌های خاص، تنوع بسیار زیادی از رنگ و طرح را در اختیارتان می‌گذارد که می‌تواند منبع الهام برای یک آشپزخانه‌ی شیک و اید‌ه‌آل باشد.

بهترین رنگ کابینت ام‌ دی‌ اف که معمولا طرفداران آن زیاد است، رنگ‌هایی در طیف قهوه‌ای و رنگ چوب است. رنگ قهوه‌ای از نظر آن که شباهت بسیار زیادی با چوب طبیعی دارد، از پرطرفدارترین مدل‌ها بوده و بهترین رنگ کابینت ام‌دی‌اف به حساب می‌آید. کابینت mdf رنگ چوب، که گره‌ها و رگه‌های چوب طبیعی در بافت روکش آن دیده می‌شود، رویای شما را برای داشتن یک آشپزخانه صمیمی و حس ‌و ‌حالی نوستالژیک آماده می‌سازد.

کابینت ام دی اف رنگ روشن با ترکیب چوب 2021

یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار کابینت ام‌دی‌اف ، کابینت رنگ سفید است که فضای آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهد. رنگ‌هایی مانند خاکستری، کرم و مشکی از دیگر رنگ‌هایی زیبا برای آشپزخانه‌های ایرانی هستند که همگی در گروه رنگ‌های پرطرفدار کابینت MDF به حساب می‌آیند.

اگر آشپزخانه‌تان متراژ کوچکی دارد و یا محدودیت نور دارید، بهترین رنگ کابینت ام‌دی‌اف برای چنین فضایی، رنگ‌هایی روشن مانند سفید، شیری یا کرم است تا نور را بهتر و بیشتر بازتاب دهد و باعث شود فضا بزرگتر به نظر برسد. در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر، محدودیت رنگ تیره یا روشن وجود ندارد و شما می‌توانید هر رنگی که مَد نظرتان است را، مشروط به آنکه هماهنگ با دکور خانه و آشپزخانه‌تان باشد، سفارش دهید.

کابینت امدیاف قهوهای

کابینت ام‌دی‌اف قهوه‌ای به دلیل تشابه بسیار زیادی که به چوب طبیعی دارد، یکی از پر طرفدارترین نمونه‌های این کابینت است. بسیاری از مدل‌های کابینت ام‌دی‌اف که در خانه‌ها و آشپزخانه‌های ایرانی وجود دارد، تناژی از رنگ قهوه‌ای است.

استفاده از رنگ قهوه‌ای باعث می‌شود فضای آشپزخانه گرم و صمیمی به نظر برسد، همچنین این رنگ به راحتی با سایر رنگ‌های لوازم منزل هماهنگ می‌شود و کار شما را برای چیدمان منزل آسان‌تر می‌کند. اگر تمایل داشته باشید وسایل و لوازم منزل‌تان را نیز از جنس ام‌دی‌اف انتخاب کنید، کابینت ام‌دی‌اف قهوه‌ای یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو است زیرا قدرت انطباق این رنگ بسیار بالاست و چشم را خسته نمی‌کند.

پیشنهاد می‌دهیم از رنگ‌های روشن مانند سفید، در ترکیب کابینت ام‌دی‌اف قهوه‌ای استفاده کنید تا تضاد و کنتراست جذابی در آشپزخانه‌تان حکم‌فرما باشد.

بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف

کابینت ام‌دی‌اف در سبک کابینت مدرن دسته‌بندی می‌شود یعنی به دلیل نداشتن طرح‌ و حکاکی بر روی بدنه و درهای آن، در گروه کابینت‌های کلاسیک نیست!

برای انتخاب بهترین مدل کابینت ام‌دی‌اف باید از طراحان سبک مدرن بخواهید با توجه به فضا و محیط آشپزخانه‌تان، مدل‌هایی که قابلیت اجرا دارند را پیشنهاد دهند. برای طراحی و انتخاب مدل کابینت ام‌دی‌اف نگران نباشید، چرا که دست شما به اندازه‌ی کافی باز هست تا آنچه در سر دارید را بتوانید به کابینت‌سازتان پیشنهاد دهید! همان طور که اشاره شد، کابینت ام‌دی‌اف قدرت زیادی در تطبیق و هماهنگی با عناصر خانه دارد.

مدل کابینت ام‌دی‌اف جدید

اگر به دنبال مدل کابینت ام‌دی‌اف جدید هستید، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت‌هایی با طراحی‌های دو رنگ یا حتی سه رنگ استفاده کنید. استفاده از دو یا سه رنگ مکمل در دکوراسیون آشپزخانه، این امکان را برایتان به وجود می‌آورد که چیدمان آسان‌تری داشته باشید و با سهولت بتوانید وسایل منزل‌تان را با رنگ کابینت‌ها سِت و هماهنگ کنید.

کابینت ام دی اف دورنگ سفید و آبی بدون دستگیره 2021

از نمونه‌های مدل کابینت ام‌دی‌اف جدید ۲۰۲۱ می‌توان به کابینت بدون دستگیره اشاره کرد. چنانچه به کابینت‌های بدون دستگیره علاقمند هستید خوب است بدانید که ام‌دی‌اف، یکی از بهترین متریال برای چنین کابینت‌هایی است زیرا، اثر انگشت و خط و خش را چندان نمایان نمی‌سازد.

به عنوان مثال، کابینت هایگلاس در عین درخشندگی و زیبایی که دارد، خط و خش و جای لکه را با وضوح نشان می‌دهد به همین دلیل، گزینه‌ی چندان مناسبی برای کابینت‌های بدون دستگیره نیست.

کابینت امدیاف آشپزخانه کوچک

برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن کابینت استفاده کنید. همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن نور را کامل بازتاب می‌دهند و باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد. اگر متراژ آشپزخانه‌تان کوچک است، از کابینت‌های ام‌دی‌اف مانند سفید، کرم، شیری، قهوه‌ای روشن، خاکستری روشن و یا هر رنگ دیگری که در تناژ روشن است، استفاده کنید.

این رنگ‌ها را می‌توانید با رنگ‌های تیره‌تری ترکیب کنید تا فضای آشپزخانه‌تان از یکنواختی در آید. به عنوان مثال، می‌توانید کابینت‌های ردیف بالایی را به رنگ روشنی چون سفید یا خاکستری روشن انتخاب کنید و کابینت‌های ردیف پایینی را به رنگ تیره‌ای مانند قهوه‌ای سوخته یا قهوه‌ای شکلاتی و یا خاکستری تیره سفارش دهید.

همچنین، استفاده از اکسسوری‌های مختلف در کابینت‌ mdf باعث می‌شود کارایی آشپزخانه‌تان افزایش پیدا کند خصوصا در آشپزخانه‌های کوچک باعث افزایش کارایی آشپزخانه می‌شود و فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا چیدمانی مرتب‌تر و منظم‌تر داشته باشید.

کابینت ام دی اف سفید مناسب آشپزخانه کوچک 2021

جدیدترین مدل کابینت ام‌دی‌اف آشپزخانه

همان طوری که اشاره شد، کابینت‌های ام‌دی‌اف از نظر مدل، رنگ و طرح بسیار گسترده هستند و شما به راحتی و با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید به جدیدترین نمونه مدل کابینت ام‌دی‌اف آشپزخانه دسترسی داشته باشید. با توجه به آن که ساخت کابینت ام‌دی‌اف نسبت به متریال دیگر آسان‌تر است، می‌توانید با خیالی آسوده مدل‌های انتخابی‌تان را به کابینت‌سازتان سفارش دهید.

مزایا کابینت mdf

  • کابینت mdf ، کابینتی مقاوم و اقتصادی است.
  • تنوع رنگ، طرح و مدل آن بسیار زیاد است.
  • پروسه‌ی ساخت آن ساده است و چندان تخصصی نیست.
  • انعطاف‌پذیری بالایی حین ساخت و طراحی دارد.
  • قدرت انطباق آن با چیدمان خانه و آشپزخانه بالا است.
  • برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است.
  • تمیز کردن کابینت ام‌دی‌اف آسان است.

معایب کابینت mdf

  • کابینت mdf  در برابر نفوذ آب بسیار ضعیف است و چنانچه رطوبت به درون بافت آن راه پیدا کند، سریعا باعث تخریب سایر قسمت‌های آن می‌شود. همواره باید مراقب نفوذ آب به بافت کابینت باشید و در صورتی که آب یا رطوبت به بافت آن نفوذ پیدا کرد، در اسرع وقت اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.
  • قسمت‌های زیر سینک ظرف‌شویی نیاز به آب‌بندی حرفه‌ای دارند زیرا این قسمت اولین جایی از کابینت ام‌دی‌اف است که آب به آن نفوذ می‌کند. در صورت امکان، یونیت زیر سینک ظرف‌شویی را از جنس pvc انتخاب کنید.
  • کابینت ام‌دی‌اف از فراورده‌های چوبی است و سوسک و سایر حشراتی مانند موریانه به راحتی می‌توانند به درون بافت آن نفوذ ‌کنند؛ بنابراین لازم است در بازه‌های زمانی سه ماه یکبار، کابینت‌های خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید سوسک یا موریانه به بافت کابینت شما نفوذ نکرده است یا اگر نیاز است کابینت‌ها را سم‌پاشی کنید.
  • بست‌ها و اتصالاتی که بخش‌های مختلف کابینت را به یکدیگر متصل می‌کنند، در اثر استفاده‌ی نادرست شُل شده و باعث می‌شوند درهای کابینت لنگر بیندازد. برای اجتناب ازین مشکل، از بست‌ها و اتصالات مستحکم استفاده کنید و در صورت شل شدن، سریعا اتصالات را محکم کنید که باعث هرز‌ شدن بافت ام‌دی‌اف نشود.

سخن پایانی :

به جرات می‌توان گفت کابینت ام‌دی‌اف یکی از بهترین متریال در سبک کابینت مدرن است. ویژگی‌های مثبت و تنوع رنگ بالای این کابینت باعث شده است، از mdf به عنوان رایج‌ترین متریال در ساخت کابینت آشپزخانه نام برده شود. اگر چه پروسه‌ی ساخت کابینت ام‌دی‌اف چندان دشوار نیست، اما ساخت آن توسط کابینت‌سازان حرفه‌ای و متخصص، به عمر مفید و دوام کابینت شما می‌افزاید.

ازین که تا پایان همراه این مقاله در آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده، برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *