مدل کابینت ام دی اف؛ پرطرفدارترین مدل کابینت mdf کدام است؟

پرطرفدارترین مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام‌دی‌اف ، از رایج‌ترین انواع کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود و بیش از هر متریال دیگری در صنعت کابینت‌سازی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. mdf ، علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارد، نحوه‌ی ساخت آسانی نیز دارد و می‌توان کابینت‌هایی با طرح‌های بسیار متنوع را از آن تهیه کرد.   کابینت mdf ، از نظر رنگ و مدل ساخت نیز بسیار متنوع است و سبک‌ها و رنگ‌های بسیار گوناگونی را شامل می‌شود که هر کدام، زیبایی و جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. در ادامه قصد داریم انواع مدل کابینت ام دی اف را به شما معرفی کنیم و به طور اختصار، خصوصیات و ویژگی‌های این کابینت دوست‌داشتنی را به شما بازگو کنیم. با وب‌سایت آکس چوب همراه باشید:

کابینت ام‌دی‌اف چه ویژگی‌هایی دارد؟

خصوصیات منحصربفرد کابینت ام‌دی‌اف، در همه‌ی آنچه در بالا بدان اشاره شد، خلاصه نمی‌شود. انواع مدل کابینت ام دی اف ، بسیار مقاوم و اقتصادی است و اگر به درستی از آن مراقبت و نگهداری کنید، تا سال‌ها می‌تواند زیبایی و مقاومت خود را حفظ کند و نیاز به تعویض آن نباشد. ممکن است

این سوال به ذهن‌تان خطور کرده باشد که کابینت ام‌دی‌اف، از چه متریالی تشکیل شده است؟

انواع مدل کابینت ام دی اف ، از ورق‌های mdf که به رنگ‌های دلخواه و مورد پسند مشتری موجودند ساخته می‌شوند. به طور خلاصه، نحوه‌ی تولید ورق ام‌دی‌اف به این شرح است: در ابتدا، خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی، به یک اندازه، خرد می‌شوند، سپس به وسیله‌ی گرما و چسب و تحت فشار بالا، با چگالی و دانسیته متوسط، پرس و فشرده‌سازی می‌شوند. به محصول بدست آمده، ام‌دی‌اف خام گفته می‌شود. سپس روکش‌های رنگی از جنس لمینت بر روی ام‌دی‌اف خام چسبانده می‌شود و به این صورت، ورق ام‌دی‌اف برای ساخت کابینت آشپزخانه و یا سایر لوازم منزل به کارگاه‌ها و کارخانجات فرستاده می‌شود.

مدل کابینت ام دی اف با قفسه های باز

تنوع رنگ در انواع مدل کابینت ام دی اف :

پر واضح است که روکش لمینت که بر روی ام‌دی‌اف خام چسبانده می‌شود، می‌تواند رنگ‌های مختلف و متنوعی داشته باشد. از رنگ‌های روشن مانند سفید و طوسی روشن گرفته تا رنگ‌های تیره مانند مشکی و قهوه‌ای سوخته و حتی رنگ‌های شاد و پر انرژی مانند قرمز و نارنجی یا زرد.

بنابراین با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه‌ی خود، می‌توانید رنگ کابینت‌های خود را انتخاب کنید و از رنگ‌های زیبا و جذاب کابینت ام‌دی‌اف بهره بگیرید. تنوع رنگی در انواع مدل کابینت ام‌دی‌اف بسیار بالاست و حتی می‌توانید از کابینت‌های ترکیبی استفاده کنید که دارای دو یا سه رنگ هستند. به عنوان نمونه اگر به کابینت‌های رنگ تیره مانند مشکی یا قهوه‌ای سوخته علاقمند هستید و آشپزخانه‌ی کوچک‌تان، اجازه‌ی نصب کابینت‌های تیره‌رنگ را به شما نمی‌دهد، می‌توانید از کابینت‌های با ترکیب رنگ تیره و روشن استفاده کنید. کابینت‌های ردیف پایین یا قسمت جزیره را تیره انتخاب کنید و کابینت‌های قسمت بالایی را روشن انتخاب کنید.

نگهداری و تمیزکاری کابینت ام‌دی‌اف :

کابینت ام دی اف ، از خرده‌های چوب طبیعی تشکیل شده است و چنانچه در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد، باد کرده و دچار پوسیدگی می‌شود. بنابراین نباید در معرض بخار آب و رطوبت قرار بگیرد. همچنین، اجسام داغ مانند کتری‌ و قابلمه‌ی داغ را نباید به طور مستقیم بر روی کابینت‌های ام‌دی‌اف قرار دهید و از برخورد مواد شیمیایی و شوینده‌ی اسیدی با آن اجتناب کنید. چنانچه اینگونه از کابینت ام‌دی‌اف نگهداری کنید، این کابینت‌ها به مدت طولانی می‌توانند در آشپزخانه شما زیبایی و وقار خود را حفظ نمایند.

تمیزکاری کابینت ام‌دی‌اف نیز چندان کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. کافی است به طور هفتگی سطح آن را با یک دستمال نم‌دار آغشته به آب ولرم و چند قطره سرکه، تمیز کنید و به صورت فصلی نیز، درون کابینت‌ها را خالی کرده و تمیز کنید تا گردو خاک از درون آن زدوده شود.

قسمت‌هایی از کابینت ام دی اف که در معرض گردوخاک و چربی غذا قرار دارند، مانند کابینت‌های اطراف گاز، نیاز به تمیزکاری بیشتری دارند و بهتر است در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری تمیز شوند. همچنین اگر لکه‌ی غذا بر روی کابینت‌های شما ریخت، سریعا آن را پاک کنید و اثر بر جا مانده را لکه بری کنید، خصوصا اگر رنگ کابینت‌های شما روشن است.

قیمت کابینت ام دی اف

با استفاده از متریال mdf ، می‌توان انواع بسیار متنوعی از کابینت را ساخت که علاوه بر اینکه جذاب و زیبا هستند، قیمت چندان بالایی نیز ندارند. کابینت mdf ، به کابینت اقتصادی مشهور است، زیرا قیمت آن نسبت به سایر انواع کابینت‌ها کمتر است، البته منظور ما کابینت‌های خوب و باکیفیت است! هزینه‌ای که بابت هر متر از کابینت ام دی اف می‌پردازید، چندان زیاد و قابل تو‌جه نیست و در مقابل، آنچه که دریافت می‌کنید، کابینت‌های شکیل و زیبا، با ماندگاری بالاست که می‌تواند تا سالیان، زینت‌بخش آشپزخانه شما باشد.

انواع مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف به دلیل آنکه به راحتی ابزار می‌خورد و در واقع نحوه‌ی ساخت آن، ساده است، مدل‌های بسیار متنوعی را شامل می‌شود. در ادامه چند نمونه از مدل کابینت ام دی اف را به شما معرفی می‌کنیم، اگر چه تنوع مدل کابینت mdf بسیار زیاد است و هر ساله به مدل‌ها و طرح‌های آن افزوده می‌شود.

  • کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای :

امروزه استفاده از کابینت‌های درب شیشه‌ای، بسیار مرسوم و متدوال شده است. این امکان با استفاده از کابینت mdf نیز فراهم آمده است و می‌توانید کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای در آشپزخانه‌تان تعبیه کنید. از محاسن استفاده ازین مدل کابینت ام دی اف‌ این است که باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

مدل کابینت mdf با درب شیشه ای

  • کابینت‌هایی با پیشخان متفاوت :

اگر از انواع مدل کابینت ام دی اف در آشپزخانه استفاده می‌کنید، مجبور نیستید که حتما پیشخانی از جنس ام‌دی‌اف انتخاب کنید؛ پیشخان یا کانتر آشپزخانه را می‌توانید از جنس سنگ‌ یا هر نوع دیگری انتخاب کنید. خصوصا پیشخان‌ کابینت از جنس سنگ می‌تواند فضایی شیک و بسیار خاص را به آشپزخانه شما هدیه دهد که زیبایی آن با هیچ کدام قابل قیاس نیست!

  • کابینت ام دی اف براق یا مات :

روکش لمینت استفاده شده بر روی ام‌دی‌اف خام، می‌تواند مات یا براق باشد. تقریبا تمام رنگ‌های کابینت ام‌دی‌اف را می‌توانید در رنگ‌های مات و براق انتخاب کنید. از خصوصیات رنگ‌های براق این است که نور را بیشتر انعکاس می‌دهند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه پر نور و روشن به نظر برسد. کابینت‌های براق، درخشندگی بیشتری نیز نسبت به رنگ‌های مات دارند و اگر کابینت‌های شما، از مدل‌های ساده‌ای انتخاب شده‌ باشند، باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما می‌شوند. با این وجود، کابینت‌های براق، باعث بر جا ماندن اثر انگشت بر روی بدنه‌ی خود می‌شوند و آن را به وضوح نشان می‌دهند. بنابراین اگر قصد دارید انواع مدل کابینت ام دی اف براق را انتخاب کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید و یا دست‌کم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که این خصوصیت در آن‌ها کمتر دیده می‌شود.

مدل کابینت ام دی اف مات با قفسه باز

  • کابینت هلال یا منحنی :

همانطور که اشاره شد، به دلیل انعطاف‌پذیری بالای کابینت ام‌دی‌اف ، ساخت کابینت‌های منحنی که دارای قوس در بدنه‌ی کابینت هستند، امکان‌پذیر است. کابینت‌های منحنی علاوه بر این که زیبایی و ظاهری خاص را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند، باعث استفاده‌ی بهینه از فضای آشپزخانه نیز می‌شوند. وجود کابینت‌های هلال در آشپزخانه‌های کوچک و نقلی که دارای معایب در دیوار آشپزخانه است یک نعمت بسیار بزرگ به حساب می‌آید زیرا به راحتی عیب‌ها و نقایص آشپزخانه را پوشش می‌دهد و فضایی خاص و متفاوت را نیز ایجاد می‌کند، به نحوی که از دیدن آن لذت خواهید برد.

مدل کابینت ام دی اف هلال یا منحنی

 

  • کابینت ام‌دی‌اف بدون درب یا طاقچه‌ای :

همان‌قدر که کابینت‌های درب شیشه‌ای متداول هستند، استفاده از کابینت‌های بدون درب که در واقع، همان شلف‌های دیواری یا کابینت طاقچه‌ای‌ هستند، در آشپزخانه‌های امروزی به محبوبیت رسیده‌اند. این سبک از طراحی کابینت آشپزخانه نیز، به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه دلبازتر و فراخ دیده شود. در کابینت طاقچه‌ای یا همان شلف‌های دیواری می‌توانید انواع وسایل ضروری و یا حتی لوازم تزئینی را قرار دهید و از زیبایی و کارایی که این کابینت‌ها برایتان ایجاد می‌کنند لذت ببرید.

کابینت ام‌دی‌اف بدون درب یا طاقچه‌ای

  • کابینت ام‌دی‌اف بدون دستگیره :

انواع مدل کابینت ام‌دی‌اف بدون دستگیره ، یک دیگر از سبک‌هایی است که ممکن است مورد پسند شما قرار گیرد. این کابینت‌ها به وسیله‌ی مگنت یا آهن‌ربا باز و بسته می‌شوند و یا ممکن است دارای شکافی در بدنه باشند که به صورت مخفی بر روی بدنه‌، تعبیه شده باشد. نحوه‌ی باز و بسته کردن کابینت‌های بدون دستگیره، چندان دشوار نیست و بر خلاف تصور، کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است. انواع مدل کابینت ام دی اف بدون دستیگره خصوصا در رنگ‌های روشن و براق، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال به حساب می‌آید.

مدل کابینت ام ‌دی ‌اف طرح چوب

  • مدل کابینت ام ‌دی ‌اف طرح چوب :

اگر به چوب علاقمند هستید می‌توانید از انواع مدل کابینت ام دی اف طرح چوب استفاده کنید. در این مدل‌ها، رگه‌های چوب طبیعی بر روی کابینت‌ها دیده می‌شود و شکل و ظاهر کابینت‌ها به نحوی است که انگار کابینت شما از جنس چوب است. کابینت‌ mdf طرح چوب، باعث ایجاد فضایی نوستالژیک و صمیمی در آشپزخانه می‌شود و رنگ‌ قهوه‌ای روشن آن، برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. به دلیل آنکه این مدل از کابینت‌ها، به کابینت‌های چوبی بسیار شباهت دارند، با استفاده از وسایل سنتی مانند ظروف مسی، سفالی، حصیری و یا حتی چوبی، می‌توانید آشپزخانه‌ای بسیار زیبا و رویایی در خانه‌تان ایجاد کنید.

  • کابینت ام‌دی‌اف جزیره‌دار :

اگر چه چند سالی است که استفاده از کابینت جزیره متداول شده است، اما ذره‌ای از محبوبیت این پیشخان دوست‌داشتنی کم نشده است. انواع مدل کابینت mdf جزیره ، یکی دیگر از پیشنهاداتی است که برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است و فضایی کار شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

سخن پایانی :

mdf ، علاوه بر ساخت کابینت‌، در ساخت سایر وسایل منزل که سابقا از چوب تهیه می‌شدند، مانند میز ناهارخوری و میز جلومبلی، سرویس خواب، میز تلویزیون، کتابخانه، میز تحریر و غیره نیز به کار می‌رود و همین امر باعث شده، با یک خوش‌سلیقگی خاص، بتوانید هارمونی مناسبی بین لوازم منزل و کابینت‌های آشپزخانه ایجاد کنید.

ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comment (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *