کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی ؛ ترکیبی از تقارن و سادگی در آشپزخانه شما

کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی

کابینت آشپزخانه نه تنها در خانه های امروزی ضروری و از ملزومات هر آشپزخانه ای است، بلکه یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون منزل نیز محسوب می شود. در خانه های مدرن امروزی، نما و دکوراسیون داخلی آشپزخانه، از فضای نشیمن و پذیرایی قابل دیدن است. به همین علت است که افراد تمایل دارند نمای کابینت و لوازم آشپزخانه، کامل و بدون نقص باشد. کابینت های شیک و خوش رنگ با قابلیت های جدید، می تواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی دکوراسیون منزل بگذارد. آکس چوب در این محتوا سعی دارد راجع به کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی با شما سخن بگوید. همراه ما باشید:

کابینت آشپزخانه مدرن؛ ترکیبی از تقارن و سادگی

کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی ، یکی از جدید ترین انواع کابینت است که به خاطر ویژگی هایی که دارد، سبک کاملا جدیدی از کابینت آشپزخانه محسوب می شود. حتما این جمله را زیاد شنیده اید که گفته شده: زیبایی در سادگی است!

در کابینت آشپزخانه مدرن، از انواع تزیینات و ریزه کاری هایی که جنبه زیبایی دارد، خبری نیست! و در بعضی نمونه ها حتی بدون دستگیره می باشد. معمولا سطح کابینت مدرن به صورت یک صفحه صاف دیده می شود و تزیینات در آن حداقل است.

در کابینت مدرن الگوهای متقارن و منظم کاربرد دارد. تقارن و سادگی مهم ترین ویژگی کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی است.

کابینت آشپزخانه مدرن؛ ترکیبی از تقارن و سادگی
کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی؛ ترکیبی از تقارن و سادگی

کابینت مدرن انتخابی برای همه ی فضا ها:

کابینت مدرن به دلیل سادگی که دارد، می تواند در انواع آشپزخانه ها و منازل کاربرد داشته باشد. اگر فضای کوچک یا کم نوری دارید، کابینت مدرن برای شما بهترین گزینه است؛ زیرا سادگی آن باعث می شود فضای آشپزخانه شما دلباز تر و بزرگ تر به نظر برسد.

البته برعکس قضیه هم صادق است. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ و پر نور است، باز هم کابینت مدرن می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. زیرا زیبایی منزل شما را دو چندان خواهد کرد و شما می توانید به راحتی آن را به هر دکوراسیونی هماهنگ کنید.

باید گفت سلیقه جاری مردم امروز، بر پایه سادگی استوار است و سادگی یعنی مدرن بودن….

مواد اولیه کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی :

کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی ، در واقع نوعی سبک طراحی و دیزاین کابینت است نه تعریفی از جنس آن. بنابراین کابینت آشپزخانه مدرن، می تواند از هر نوع ماده ای طراحی و ساخته شود.

به عنوان مثال کابینت مدرن می تواند از جنس ام دی اف، چوب یا های گلاس باشد. یا مات یا براق باشد. می تواند با دستگیره یا بدون آن باشد. می تواند رنگی یا سفید باشد و یا حتی طرح چوب باشد. و یا انواع و اقسام دیگر کابینت….

کابینت آشپزخانه ایرانی و شرقی
کابینت آشپزخانه ایرانی و شرقی

در زیر چند نمونه از انواع کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی  را معرفی می کنیم:

  • کابینت آشپزخانه مدرن، از جنس های گلاس:

کابینت های گلاس در واقع از ماده اولیه ام دی اف خام، با روکشی از جنس پلاستیک براق و شیشه ای مانند، تشکیل شده است. اگر تصمیم به انتخاب کابینت مدرن گرفته اید، های گلاس انتخاب خوبی برای آشپزخانه شما ست. های گلاس از نظر انعکاس نور، فوق العاده است و در واقع منبع نور ثانویه برای آشپزخانه خواهد بود. انعکاس نور بسیار زیاد کابینت های گلاس، می تواند با سادگی طراحی کابینت مدرن، ترکیب چشم نوازی را به دکوراسیون منزل شما ببخشد که سال های سال از زیبایی آن لذت برده و به زودی از آن خسته نشوید.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و یا نور کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کابینت مدرن ساده و بدون دستگیره، از متریال های گلاس است. چرا که سادگی طراحی کابینت آشپزخانه مدرن ، از شلوغ شدن بیش از اندازه فضا می کاهد و همچنین با انعکاس بسیار زیاد نوری که کابینت های گلاس ایجاد می کند، فضای آشپزخانه شما دلباز تر و روشن تر دیده خواهد شد.

  • کابینت آشپزخانه مدرن، از جنس ام دی اف:

حضور ام دی اف را در خانه های ایرانی نمی توان نادیده گرفت. به جرات می توان گفت ام دی اف، پرکاربردترین نوع استفاده شده کابینت، در آشپزخانه های ایرانی است. کابینت ام دی اف، در طرح، رنگ و مدل بسیار متنوع است و به دلیل اقتصادی بودن، بسیار پرکاربرد است. کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی ، می تواند از ام دی اف مات یا براق ساخته شده است. شما می توانید از ترکیب کابینت ام دی اف خام و براق نیز در کنار هم، استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که انواع براق کابینت ام دی اف، لکه ی چربی و روغن را کمتر از انواع مات آن نشان می دهد.

  • کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی مات یا براق:

روکش کابینت مدرن می تواند مات یا براق باشد و شما متناسب با سلیقه خود آن را انتخاب نمایید. روکش مات نیاز به مراقبت و تمیز کاری بیشتری دارد چرا که کابینت های مات معمولا لکه ی روغن یا غدا را به خوبی نشان می دهد. البته انواع گران تر کابینت، با روکش ضد لک نیز وجود دارد که از نظر کیفیت بسیار بالاتر و برای انتخاب آن، بهای نسبتا گران تری، نسبت به نوع ساده کابینت باید بپردازید.

  • کابینت مدرن با متریال ترکیبی:

همانطور که اشاره شد کابینت مدرن، می تواند از انواع مواد اولیه، طراحی و ساخته شود. به عنوان مثال، می توانید قسمتی از کابینت منزل خود را از مدل طرح دار مانند چوب انتخاب نمایید و قسمت دیگر آن را از انواع ساده تر انتخاب کنید. ترکیب کابینت مدرن می تواند زیبایی منزل شما را دو چندان کند.

کابینت مدرن ایرانی طرح چوب
کابینت مدرن ایرانی طرح چوب

کابینت مدرن طرح چوب:

با اطمینان باید گفت چوب و انواع مدل هایی که طرح چوب دارند، هرگز از مد نمی افتند و شما از دیدن آن خسته نخواهد شد. برای انتخاب کابینت به شما پیشنهاد می دهیم از نمونه های کابینت مدرن با طرح چوب، دیدن کنید؛ چرا که در جذابیت و زیبایی کم نظیرند. کابینت مدرن به دلیل سادگی بسیار زیادی که دارد، می تواند با طرح چوب فوق العاده به نظر برسد. یک کابینت مدرن طرح چوب با روکش مشکی می تواند، زیبایی و مدرن بودن منزل شما را تکمیل کند.

کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی به رنگ سفید:

رنگ سفید در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و دارد. از دیرباز، رنگ سفید نشان دهنده خوشبختی و برکت در زندگی بوده است. در دنیای امروز رنگ سفید، نماد مدرن بودن و لوکس بودن نیز هست. جای تعجب نیست که بگوییم کابینت آشپزخانه مدرن ایرانی سفید رنگ ، یکی از پر انتخاب ترین نوع کابینت در آشپزخانه های ایرانی باشد. رنگ سفید به راحتی با سایر رنگ ها هماهنگ می شود و تصویری رویایی در منزل شما ایجاد خواهد کرد.

کابینت آشپزخانه ایرانی سفید
کابینت آشپزخانه ایرانی سفید

کابینت آشپزخانه مدرن رنگی:

کابینت آشپزخانه مدرن می تواند رنگی باشد، حتی رنگ های پر رنگ و پر انرژی تری از آن مورد پسند افراد مختلف قرار دارد. می توانید متناسب با دکوراسیون منزل خود از رنگ های خنثی، رنگ های گرم و یا رنگ های سرد استفاده کنید. همچنین در طراحی کابینت آشپزخانه خود، می توانید از رنگ های ترکیبی نیز استفاده کنید. رنگ های مکمل در کنار هم می تواند فضای خانه و آشپزخانه شما را از یکنواختی و سادگی بیش از اندازه برهاند.

کابینت آَشپزخانه مدرن بدون دستگیره:

کابینت های مدرن در دو نوع با دستگیره یا بدون دستگیره طراحی و ساخته می شوند. انواع بدون دستگیره کابینت مدرن، طرفداران بسیاری، خصوصا در قشر جوان تر دارد. اگر برای آشپزخانه خود کابینت مدرن بدون دستگیره را انتخاب کرده اید، نگران نحوه باز و بسته شدن و استفاده آن نباشید.

کابینت های بدون دستگیره، یا دارای دستگیره مخفی هستند و یا دارای مگنت می باشند. در کابینت های مگنتی در روکش داخلی بدنه کابینت، دو مگنت بسیار قوی تعبیه شده است که البته شما با یک فشار ساده می توانید آن را باز نمایید.

انواع کابینت مدرن با دستگیره مخفی، دارای فرو رفتگی هایی در کنار و یا قسمت بالایی یا پاینی درب کابینت است که برای سهولت در باز شدن کابینت تعبیه شده است.

البته الزامی در کار نیست که از کابینت مدرن بدون دستگیره، استفاده کنید. انواع کابینت های مدرن با دستگیره نیز، می تواند زیبایی و جذابیت زیادی برای فضای آشپزخانه شما داشته باشند.

کابینت آَشپزخانه مدرن بدون دستگیره ایرانی
کابینت آَشپزخانه مدرن بدون دستگیره ایرانی

سخن آخر:

مدل و طرح کابینت آشپزخانه در جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیاری دارد، بنابراین در انتخاب کابینت باید دقت لازم و کافی را داشته باشید. امروزه کابینت ها در انواع رنگ ها، طرح ها، مدل ها تولید و ساخته می شود و شما باید نوعی از آن را انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با فضای منزل شما و لوازم تان داشته باشد. در هر صورت این شما هستید که باید کابینت های آشپزخانه خود را انتخاب کنید و بپسندید و از داشتن آن لذت ببرید.

ما در این محتوا سعی کردیم شما را با یکی از شیک ترین و به روز ترین نوع کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب بتواند در انتخاب و تصمیم شما برای گزینش گزینه بهتر کابینت، مفید واقع شود. ازین که همراه آکس چوب بوده اید، خرسندیم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *