کابینت ام دی اف مدرن پر کاربرد ترین کابینت در آشپزخانه های ایرانی

کابینت ام دی اف مدرن

کابینت ام دی اف مدرن

کابینت ها نقش بسیار زیادی در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه و منزل دارند و می توانند نمایی شیک و جذاب را به منزل شما بدهند. کابینت ها، لوازم و اسباب آشپزخانه را در دل خود پنهان می کنند و به همین دلیل است که هیچ آشپزخانه ای بدون وجود کابینت قابل تصور نیست.

فناوری در دنیای امروز باعث شده است که انواع و طرح های مختلفی از کابینت در کشور تولید و ساخته شود. کابینت ام دی اف را می توان محبوب ترین نوع کابینت در آشپزخانه های ایرانی دانست. کابینت ام دی اف توانسته جایگزین مناسبی برای انواع کابینت های قدیمی تر باشد و سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. در این محتوا سعی داریم شما را با ویژگی های کابینت ام دی اف مدرن بیشتر آشنا سازیم. امیدواریم تا پایان این محتوا همراه آکس چوب باشید.

ماده اولیه کابینت ام دی اف:

کابینت ام دی اف از ضایعات چوب که به شکل فیبر چوب در می آیند و سپس با ترکیب واکس و رزین با آن ، ساخته می شود. بعد از آن، ترکیب فوق در دمای بالا قرار می گیرد و به صورت ورقه هایی بسیار چگال تولید می شود که به وسیله روکش پوشانده شده و به آن ام دی اف می گویند.

کابینت ام دی اف روشن
کابینت ام دی اف روشن

به دلیل اینکه ام دی اف در واقع ضایعات چوب است، کابینت تولید شده با آن مقرون به صرفه و اقتصادی است. کابینت ام دی اف تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی دارد و می توان هر دکوراسیونی را به راحتی با آن هماهنگ کرد. کابینت ام دی اف همچنین مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت و رطوبت هوا دارد و مقاومت بالایی برای فضای آّشپزخانه دارد. از ام دی اف برای ساخت انواع لوازم چوبی منزل، مانند سرویس خواب، میز ناهارخوری، میز تلویزیون و …. ساخته و تولید می شود. اگر متریال ام دی اف را برای ساخت کابینت آشپزخانه خود انتخاب کرده اید، هماهنگی و ست کردن آن با سایر لوازم منزل اصلا کار دشواری نخواهد بود.

کابینت ام دی اف مدرن:

کابینت ام دی اف مدرن، نوع جدیدی از طراحی آشپزخانه با استفاده از کابینت ام دی اف است. کابینت های مدرن به دلیل طراحی های خاص و کاربردی که دارند مدرن نامیده می شوند. ام دی اف یکی از بهترین متریال برای طراحی و ساخت کابینت مدرن است.

کابینت های مدرن بسیار جادار هستند و برای انواع فضاهای آشپزخانه مناسب می باشند. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است یا  اگر فضای بزرگی دارید، اگر آشپزخانه تان کم نور یا پر نور است، در هر صورت کابینت ام دی اف مدرن گزینه ی بسیار خوبی برای آشپزخانه شماست که می تواند از زیبایی و زیبایی آن سال های متمادی لذت ببرید.

علت محبوبیت ام دی اف نسبت به سایر متریال در کابینت آشپزخانه:

ام دی اف، برای ساختن کابینت، ماده اولیه پر کاربرد و قابل قبولی است. در زیر به چند نمونه از ویژگی های مثبت ام دی اف، که باعث شده مورد توجه قرار گیرد، اشاره می کنیم:

  • قیمت تمام شده مواد اولیه ام دی اف، نسبت به چوب ارزان تر است.
  • ام دی اف، یک کابینت اقتصادی محسوب می شود.
  • کابینت ام دی اف، ماندگاری و دوام نسبتا خوبی دارد.
  • ام دی اف تنوع بسیار زیادی نسبت به سایر انواع دیگر کابینت دارد.
کابینت ام دی اف مدرن برای آشپزخانه کوچک
کابینت ام دی اف مدرن برای آشپزخانه کوچک
  • تنوع رنگی کابینت های ام دی اف بالا ست.
  • تمیز کاری و نگهداری کابینت ام دی اف، آسان است.
  • در ساخت کابینت ام دی اف، می توان از رنگ های ترکیبی استفاده نمود.
  • امروزه بسیاری از لوازم چوبی منزل از ام دی اف ساخته می شود، مانند میز ها، سرویس خواب و … این لوازم به راحتی با کابینت ها قابل هماهنگی هستند.

کابینت ام دی اف مدرن برای آشپزخانه های کوچک:

زمانی که فضای آشپزخانه شما محدود است، دست شما برای انتخاب رنگ و مدل کابینت چندان باز نیست. اما اگر کابینت ام دی اف مدرن را پسندیده اید، انتخاب بسیار به جا و مناسبی کرده اید. کابینت های مدرن به دلیل طراحی خاصی که دارند برای انواع فضا ها، خصوصا فضاهای کوچک بسیار مناسبند.

با انتخاب کابینت ام دی اف مدرن ، فضای آّشپزخانه شما شلوغ نخواهد شد، زیرا این مدل کابینت بسیار ساده است. می توانید از کوچکترین فضاها هم استفاده بهینه کنید بنابراین چندان با کمبود جا مواجه نخواهید شد.

یکی از بارز ترین خصوصیات کابینت ام دی اف مدرن ، این است که می توانید هر فضایی را در گوشه و کنار آشپزخانه، با آن پر کنید. البته این موضوع مستلزم استخدام طراحان خوب و با تجربه است که با تخصص خود بتوانند از کمترین فضا ها استفاده مطلوب بنمایند و در عین حال به زیبایی و تناسب آشپزخانه هم لطمه ای وارد نشود.

کابینت ام دی اف برای آشپزخانه مدرن
کابینت ام دی اف برای آشپزخانه مدرن

کابینت ام دی اف مدرن برای آشپزخانه های بزرگ:

زمانی که فضای کافی در آشپزخانه برای کابینت ها دارید، می توانید از انواع طرح ها و مدل های کابینت استفاده کنید و محدودیتی برای انتخاب ندارید. کابینت ام دی اف مدرن ، گزینه ی بسیار خوبی برای فضاهای بزرگ است و می توانید از جا دار بودن، سادگی و زیبایی آن بهره ببرید.

بهترین رنگ کابینت ام دی اف مدرن برای آشپزخانه شما:

رنگ کابینت یکی از مهم ترین ارکان برای زیبایی دکوراسیون منزل به حساب می آید. خوشبختانه کابینت ام دی اف در انواع رنگ ها تولید می شود و شما می توانید انتخاب های زیادی پیش رو داشته باشید. کابینت ام دی اف مدرن، در دو مدل براق و مات تولید می شود و  انواع مات یا براق آن می تواند متناسب با هر سلیقه ای باشد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، آکس چوب به شما پیشنهاد می دهد که از رنگ های روشن ام دی اف، استفاده نمایید تا فضای شما بزرگتر و وسیع تر به نظر برسد. اگر نور کافی ندارید، رنگ های تیره و کدر را انتخاب ننمایید تا فضای خانه شما، دلباز تر به نظر برسد و بازتاب نور بیشتری را در محیط منزل تجربه کنید.

برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگ می توانید از رنگ های تیره و یا ترکیبی استفاده کنید. می توانید کابینت های ردیف بالا را متضاد با رنگ کابینت های ردیف پایین انتخاب کنید و فضای مدرن و شیکی را تجربه کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک مدرن روشن
کابینت آشپزخانه کوچک مدرن روشن

کابینت ام دی اف مدرن بدون دسته یا با دسته:

کابینت ام دی اف مدرن معمولا بسیار ساده و بدون هیچ گونه تزئینات ظاهری طراحی و نصب می شود. در سبک مدرن حتی دسته نیز برای کابینت نصب نمی شود و کابینت بوسیله ی مگنت یا دسته های مخفی باز و بسته می شود. اگر تمایل دارید که از کاببینت ام دی اف مدرن در طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید، می توانید از انواع دسته دار آن نیز سفارش دهید.

در طراحی کابینت ام دی اف مدرن می توانید  از صفحاتی با جنس خود ام دی اف نیز استفاده کنید و یا حتی صفحاتی از جنس دیگر مانند سنگ برای آن تعبیه کنید.

نحوه تمیز کاری کابینت ام دی اف مدرن:

کابینت های ام دی اف به راحتی تمیز می شوند و نسبت به کابینت های گلاس حساسیت کمتری به جای انگشت بر بدنه ی خود دارند. سبک مات کابینت ام دی اف نسبت به نوع براق آن، جای انگشت را کمتر نشان می دهد. البته بعضی از رنگ های کابینت ام دی اف مانند قهوه ای سوخته جای انگشت را بهتر نشان می دهند. بنابراین در حین انتخاب رنگ تحقیقات کافی انجام دهید.

کابینت ام دی اف رنگی
کابینت ام دی اف رنگی

اگر سبک براق کابینت ام دی اف را می پسندید، باید دقت داشته باشید که این مدل کابینت ها براق هستند و در زیر تابش نور به آشپزخانه، جای انگشت را بهتر نشان می دهند. اگر به تمیزی حساس هستید یا منزل شما پر رفت و آمد است از رنگ هایی انتخاب کنید که جای انگشت را به راحتی نشان نمی دهند.

در هر صورت چه از نوع مات کابینت و چه از نوع براق آن استفاده می کنید، تمیز کاری کابینت ام دی اف بسیار آسان است. می توانید با سهولت و راحتی با یک دستمال نخی نمناک آن را تمیز نمایید. اگر لکه های چربی یا غذا سر سختی بیشتری نشان دادند می توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین یک محلول تمیز کننده قوی بسازید.

دقت داشته باشید استفاده از مواد شیمیایی یا سفید کننده به مرور زمان رنگ کابینت ام دی اف شما را کمرنک خواهد کرد و در عین حال به طبیعت و محیط زیست هم آسیب می رسانند.

 

سخن آخر:

مزایای کابینت ام دی اف باعث شده است که پرکاربردترین نوع کابینت در آشپزخانه باشد. زیبایی، قیمت مناسب، قابلیت استفاده از آن در هر فضایی و نحوه تمیز کاری آسان باعث شده است کابینت ام دی اف را بتوان در همه جا دید.

اگر کابینت ام دی اف مدرن نظر شما را برای انتخاب کابینت جلب کرده است، حتما از نوع باکیفیت آن استفاده کنید و در این زمینه با کارشناسان و طراحان با تجربه مشورت کنید.

آکس چوب مفتخر است در طراحی و ساخت انواع کابینت با شما همکاری نماید. ازین که این محتوا را مطالعه کرده اید، از شما سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *