دستگیره کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سبک قابل انعطافی است و دستگیره‌های متنوع زیادی برای آن وجود دارد. برای این سبک طراحان بیشتر از دستگیره‌های فلزی با طرح‌های کلاسیک و ساده استفاده می‌کنند. با توجه به رنگ و مدل کابینت، دستگیره‌های فلزی به رنگ مشکی، برنزی، مسی، طلایی و استیل از بهترین و مقاومت‌ترین نمونه‌های دستگیره هستند. به غیر از دستگیره‌های فلزی، دستگیره‌های سرامیکی و چوبی نیز کاندید مناسبی برای کابینت‌های نئوکلاسیک هستند.

 اینکه کدام مدل دستگیره بیشتر به کار می‌آید، امری کاملا سلیقه‌ای است اما پیشنهاد می‌دهیم از هر مدل که استفاده می‌کنید از متریال مرغوب و باکیفیت استفاده کنید تا کابینت‌هایتان کمترین آسیب را ببینند.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک سفید

اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان سفید رنگ است دستتان باز است تا انتخاب‌های متعددی داشته باشید. دستگیره‌های چوبی، فلزی و سرامیکی با رنگ‌های مختلف، همگی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه شما هستند. معمولا دستگیره‌های مشکی رنگ یا طلایی به دلیل کنتراست قابل توجهی که دارند، بیشتر مورد توجه هستند. 

برای ایجاد هارمونی و هماهنگی بیشتر در آشپزخانه، لازم است رنگ دستگیره‌ها را با رنگ شیرآلات، هود، لوستر و سینک یکسان یا از یک خانواده انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شیرآلات طلایی استفاده می‌کنید، انتخاب دستگیره‌های طلایی می‌تواند باعث زیبایی و هماهنگی بیشتری در آشپزخانه شود.

مدل دستگیره کابینت نئوکلاسیک

دو مدل دستگیره خطی و دکمه‌ای (گرد) بیشترین کاربرد را در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک دارند. مدل دکمه‌ای، همانطور که از نامش پیداست، به صورت تک‌پایه، با یک پیچ به بدنه‌ی کابینت‌ها وصل می‌شود. برای کشوهای بزرگ معمولا از دو دستگیره دکمه‌ای در دو سمت کشو استفاده می‌شود تا کشو راحت‌تر باز و بسته شود.

در مدل خطی، دستگیره‌ها به کمک دو پایه و دو پیچ به بدنه‌ی کابینت متصل می‌شوند. دستگیره‌های خطی از تنوع طرح و مدل بسیار زیادی برخوردار هستند و ممکن است کشیده یا کوچک باشند. در کشوهای بزرگ که وزن زیادی دارند، از دو دستگیره خطی استفاده می‌شود. در بسیاری از آشپزخانه‌ها متناسب با مدل کابینت‌ها، می‌توان از دو مدل دستگیره خطی و دکمه‌ای که طرح یکسانی دارند نیز استفاده نمود.

جدیدترین دستگیره کابینت نئوکلاسیک

ست دستگیره کابینت تک پیچ و دو پیچ در کنار هم، از بهترین مدل‌های دستگیره برای کابینت‌های نئوکلاسیک سبک جدید است. اگر فضای آشپزخانه‌تان بزرگ است، می‌توانید از طرح‌های پرکارتر و بزرگتر استفاده کنید اما اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، پیشنهاد ما دستگیره‌های ساده و کوچک است تا فضای آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

دستگیره‌های توکار یکی دیگر از انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک هستند که در عین حالی که زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشند باعث شلوغی فضا نمی‌شوند. در این مدل، متناسب با نوع دستگیره، شکافی در بدنه‌ی کابینت ایجاد می‌شود و دستگیره‌ی توکار درون شکاف قرار می‌گیرد. 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *