کابینت ممبران جدید ؛ تلفیقی از دنیای کلاسیک دیروز و دنیای مدرن امروز

کابینت ممبران جدید

کابینت ممبران جدید ، به عنوان نسل نوینی از کابینت های مدرن و لوکس آشپزخانه، توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کند. با ورود دستگاه های حکاکی و برش که به دستگاه های  CNC مشهورند، نسل جدیدی از کابینت، به نام ممبران پا به آشپزخانه های امروزی گذاشت که توانست نظر مخاطبان مشکل پسند را به سوی خود جلب کند. کابینت ممبران با نمای کلاسیک خود به آشپزخانه شما را چهره ای سنتی و در عین حال مدرن می بخشد. اگر در انتخاب کابینت آشپزخانه مردد هستید، آکس چوب به شما ، خواندن این محتوا را، که در ارتباط با کابینت ممبران نگاشته شده است، پیشنهاد می دهد.

کابینت ممبران جدید با طرح های سلطنتی و لوکس:

کابینت های ممبران طرح هایی لوکس و سلطنتی دارند. ممبران در کشورهای غربی با نام کابینت مجلل و کابینت سلطنتی شناخته می شود، چرا که با طراحی های سلطنتی،  تداعی دهنده ی زندگی اشرافی سلاطین اروپایی است.

کابینت ممبران در انواع پروژه های بازسازی ساختمان های قدیمی در کشور های اروپایی به کار می رود.

کابینت ممبران جدید با طرح های فرورفته و منبت
کابینت ممبران جدید با طراحی جدید و منبت کاری

کابینت ممبران طرحی کلاسیک با متریال جدید:

کابینت ممبران اگر چه نمایی کلاسیک دارد اما از مواد و متریال بسیار جدید تولید و ساخته می شود. کابینت ممبران ، در واقع نوعی از ام دی اف خام است که توسط دستگاه های بسیار پیشرفته ای به نام CNC طراحی می شود.  پس از آن وارد دستگاه وکیوم شده و توسط چسب های بسیار قوی، لایه ای از جنس پی وی سی بر روی آن کشیده می شود.

کابینت ممبران جدید با طرح های فرورفته و برجسته:

کابینت ممبران جدید می تواند طرح های برجسته یا فرورفته و حتی ترکیبی از این دو را داشته باشد. در انواع طرح فرورفته، ام دی اف پس از طراحی شدن توسط دستگاه CNC  ، به درون دستگاه وکیوم فرستاده می شود. اگر طرح انتخابی دارای برجستگی باشد، قطعاتی از همان جنس را روی ام دی اف می چسبانند و سپس آن را درون دستگاه وکیوم قرار می دهند.

در طراحی های کابینت ممبران جدید برای آشپزخانه، معمولا از هر دو نوع برجسته و فرو رفته و یا ترکیبی استفاده می شود. بدین شکل که در قسمت هایی مانند بدنه و درب ها، از طرح فرورفته استفاده می کنند و در طراحی آج ها و سر کابینت ها از طرح های برجسته کابینت ممبران استفاده می شود.

کابینت آشپزخانه ال شکل با جزیره از مجموعه پروژه های ممبران آکس چوب
کابینت ممبران جدید با طرح های فرورفته

مزایای کابینت ممبران جدید نسبت به سایر انواع کابینت:

کابینت ممبران علاوه بر نمای فاخر و چشم نواز، مزیت های دیگری نیز دارد:

  • زیبایی و ظرافت بسیار بالای کابینت. به دلیل اینکه روکش پی وی سی به صورت یکپارچه و توسط دستگاه بر روی آن کشیده شده است، کابینت ممبران زیباتر به نظر می رسد.
  • کابینت ممبران جدید، به دلیل لایه پی وی سی که بر روی آن کشیده می شود، ضد رطوبت است و عایق آب است و آب نمی تواند به درون ام دی اف آن نفوذ کند.
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و در رنج متوسط بهای انواع کابینت، قرار دارد.

طراحی کابینت ممبران جدید ، مناسب برای فضای آشپزخانه:

کابینت ممبران فضایی رویایی را برای آشپزخانه های بزرگ بوجود می آورد. البته منظورمان این نیست که برای فضاهای کوچک مناسب نیست بلکه اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ و وسیع است ، می توانید از انواع طراحی های کابینت ممبران جدید و در رنگ های مختلف استفاده کنید و از ظرافت و طراحی آن استفاده کنید.

کشوهای مختلف کابینت ممبران برای سازماندهی وسایل آشپزخانه
کابینت ممبران برا طراحی کلاسیک و منبت کاری

کابینت ممبران برای آشپزخانه های بزرگ:

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، دست شما برای انتخاب، بسیار باز است. می توانید مدل های شلوغ و پر کار با طرح های فرورفته و برجسته را انتخاب کنید. می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید و متناسب با دکوراسیون منزل خود، رنگ های متنوعی را برگزینید.

کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک:

یکی از ویژگی های مهم در کابینت های جدید که شامل کابینت ممبران نیز می شود، جادار بودن کابنیت ها در پی طراحی خاص آن ها ست. به طوری که از تمام فضا ها به نحو بهینه استفاده مطلوب می شود. بنابراین نگران کمبود جا در فضای آشپزخانه خود نباشید و می توانید از کابینت ممبران در فضاهای کوچک نیز استفاده کنید.

اگر فضای آّشپزخانه شما کوچک است ازانواع مدل های کابینت  ممبران با رنگ های روشن تر استفاده کنید. رنگ های روشن می تواند فضای آّشپزخانه را دلباز تر و بزرگ تر جلوه بدهد.

همچنین از مدل های کم کار تر و خلوت تر استفاده کنید که تا فضای آشپزخانه شما شلوغ به نظر نرسد و دلباز تر جلوه کند.

کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک
کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

کابنیت ممبران، لوکس اما اقتصادی:

اگر وارد فضای آّشپزخانه ای که به وسیله کابینت ممبران جدید طراحی شده است، وارد شوید، حتما با خود خواهید گفت بابت این همه ظرافت و کنده کاری ها، چه هزینه ی گزافی پرداخت شده است! اگر چه کابینت ممبران در ظاهر ، فاخر و سلطنتی  به نظر می آید، اما از نظر قیمت تمام شده چندان گران نیست.

کابینت ممبران ، کابینتی مقرون به صرفه است و در مقابل نوع سنتی آن که حکاکی های آن به صورت دستی انجام می شده است، با بهای کمتری تولید می شود. به دلیل آن که حکاکی های کابینت ممبران جدید، توسط دستگاه های CNC صورت می گیرد، هزینه ی آن بسیار کمتر از هزینه کابینت های دست ساز است.

عواملی که بر قیمت کابینت ممبران اثر گذار است:

کابینت ممبران کابینتی با قیمتی در سطح متوسط است و البته بهای آن تحت تاثیر عوامل زیر ممکن است بالاتر برود:

  • سایز کابینت و اندازه ی درب های آن
  • نوع درب کابینت از نظر طراحی که ممکن است، شیشه ای ، ساده و یا قابی باشد.
  • نوع و میزان چسب مورد استفاده که باعث چسبیدن لایه پی وی سی به ام دی اف خام می شود.
  • تزئینات کابینت مانند تعداد سرستون ها و گل کاری ها که در طراحی کابینت ممبران انجام می شود و زیبایی کار را دو چندان می کند.
  • نوع صفحه کابینت مممبران و نوع روکش و همچنین نوع وکیوم یک پارچه ای که بر روی کابینت ممبران قرار می گیرد.
  • نوع ماشین CNC که حکاکی ها را بر روی ام دی اف انجام می دهد.
  • و در نهایت متراژ مورد نیاز برای چیدمان کابینت آشپزخانه منزل شما….
کابینت ممبران جدید با طراحی مدرن
کابینت ممبران جدید با طراحی مدرن

کابینت ممبران نسبت به ام دی اف، برای سلامتی بی ضرر تر است:

برای پوشاندن سطح ام دی اف خام در پروسه تولید ورقه های ام دی اف، از موادی از جنس وینیل استفاده می شود. مواد وینیل باعث زیبایی سطح ام دی اف می شود، اما این لایه ها دارای مضراتی هستند.

لایه های وینیل با بخار هوا و گرم شدن می توانند باعث آلودگی هوای منزل شوند که این آلودگی بر افراد ضعیف تر، مانند سالمندان یا کودکان و یا مبتلایان بیماری های تفنسی ممکن است، اختلالات تنفسی ایجاد کند.

اگر چه این اختلالات خفیف و ناچیز بوده، اما می تواند برای افراد حساس ایجاد خطر نماید. این اشکال در کابینت ممبران به حداقل رسیده است و خطری را متوجه افراد حساس نخواهد کرد.

رنگ های کابینت ممبران جدید :

کابینت ممبران در انواع رنگ های کلاسیک تولید و ساخته می شود. اما رنگ های قدیمی تر آن، مانند قهوه ای، طوسی و کرم از طرفداران بیشتری برخوردارند. در این میان کابینت ممبران سفید، توانسته بیشترین جایگاه را در میان طرفداران کابینت ممبران به دست آورد.

طرح جدید کابینت ممبران با رنگ سفید و روشن
طرح جدید کابینت ممبران با رنگ سفید

کابینت ممبران سفید:

کابینت ممبران سفید به دلیل اینکه بازتاب نور بالاتری دارد، باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آّشپزخانه می شود. همچنین از کدر و تیره شدن محیط منزل جلوگیری می کند. اما دلیل عمده ای که کابینت ممبران سفید رنگ را در بین مردم تبدیل به طرح و رنگی پر طرفدار کرده است، بیشتر دیده شدن حکاکی های روی کابینت است. در کابینت ممبران با رنگ سفید، حکاکی ها و تزیینات روی کابینت به سهولت دیده می شود و باعث جذابیت بیشتر طرح کابینت خواهد شد.

کابینت ممبران با رنگ های تیره:

رنگ های کابینت ممبران هر چه به سمت تیرگی سوق پیدا می کند، طرفداران خاص تری پیدا خواهند کرد. رنگ های تیره ی کابینت ممبران، انتخاب مشکل پسند هاست. رنگ های تیره، جذابیت های خاص خود را دارند که می توانید آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.

پیشنهاد آکس چوب به شما این است که اگر فضای آشپزخانه شما چندان بزرگ نیست از رنگ های خیلی تیره کابینت ممبران استفاده نکنید.

کابینت ممبران طرح جدید با رنگ تیره
کابینت ممبران طرح جدید با رنگ تیره

سخن آخر:

کابینت ممبران جدید می تواند دکوراسیون منزل و آشپزخانه شما را از نظر زیبایی و کیفیت متحول کند. کابینت ممبران با ظاهری شبیه چوب و طرحی کلاسیک باعث می شود سال های متمادی از دیدن کابینت های آشپزخانه خود لذت ببرید. ما به شما تضمین می دهیم به زودی از داشتن کابینت ممبران خسته نخواهید شد.

شرکت آکس چوب با چندین سال سابقه در طراحی و نصب انواع کابینت، مفتخر است در زمینه انواع مدل های کابینت انتخابی مشتری با شما همکاری کند. امیدواریم این محتوا برایتان سودمند باشد و بتواند در انتخاب انواع مدل کابینت به شما کمک کند. ازین که همراه آکس چوب بوده اید، سپاسگزاریم.

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *