ده پیشنهاد کم‌هزینه برای دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه ، یکی از پرکاربردترین قسمت‌های منزل به حساب می‌آید. تقریبا بخش زیادی از کارهای روزمره افراد در آشپزخانه انجام می‌شود و به همین خاطر، ایجاد تنوع و تغییرات در چیدمان آشپزخانه برای جلوگیری از تکراری شدن فضا و ایجاد خستگی در روحیه خانم‌ها و آقایان امری ضروری و لازم است. البته همیشه امکان تغییرات عمده وجود ندارد چرا که هم زمان‌بر و پر زحمت است و هم هزینه‌ی زیادی را به خانواده تحمیل می‌کند که طبیعتا مقرون به صرفه نیست. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ،  قصد داریم با پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه ، به ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه شما کمک کنیم. اگر از فضای کنونی آشپزخانه‌تان دلزده یا خسته شده‌اید و حال و حوصله‌ی انجام چند تغییر کوچک و جزئی را دارید، با ما همراه شوید.

پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه‌ های ایرونی

  • با استفاده از چراغ آویز به دکوراسیون آشپزخانه شخصیت و جلوه بدهید.

خیلی وقت‌ها چراغ‌های آویزان از سقف با سرپیچ‌های قدیمی‌شان، خسته کننده هستند. آنها را عوض کنید و به جای این سیم‌های بی‌ریخت آویزان، از یک جفت آویز چوبی ساده یا یک لوستر ساده و زیبا استفاده کنید. تهیه آویز یا لوسترهای کوچک، کار چندان دشواری نیست و هزینه‌ی زیادی را نیز به شما تحمیل نمی‌کند، پس همین الان دست‌ به کار شوید! بهتر است برای اینکه به آشپزخانه درخشش و جلوه‌ی بیشتری بدهید، آویزهایی ساده با رنگ فلزی تهیه کنید.

تغییر دکور آشپزخانه

  • از جزیره، استفاده‌ی غیر معمول کنید:

با اینکه جزیره‌ها در آشپزخانه به عنوان یک بخش مفید و پر استفاده، معمولا بزرگ طراحی می‌شوند و بسیار پرطرفدار نیز هستند، اما شما از داشتن  یک جزیره کوچک هم می‌توانید لذت ببرید! یک میز قدیمی و کهنه را در نظر بگیرید که با کمی تغییرات، تبدیل به یک جزیره نقلی در آشپزخانه شما می‌شود. با قرار دادن یک کانتر روی میز و برخی تغییرات جزیی دیگر، برای خودتان یک جزیره مفید دست و پا کنید. قرار دادن یک گلدان کوچک با گل‌های تازه و سرحال بر روی جزیره‌ی کوچک‌تان، آشپزی را تبدیل به یک کار ایده‌آل خواهد کرد! حتما امتحان کنید.

  • از چیزهایی که دارید، استفاده کنید :

یکی دیگر از پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه و صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های اضافی، این است که تا جایی که ممکن است از وسایلی که دارید برای زیبا کردن آشپزخانه خود بهره بگیرید. دقت کنید که سرمایه‌داری و بازار، هر روز و هر روز، چیزهای جدیدی را به شما تحمیل خواهد کرد و با طراحی‌های زیبا و ایجاد کردن احساس نیاز در شما، آن‌ها را به خورد ذهن شما خواهند داد. کمی متفاوت باشید و تصورتان بر این اساس نباشد که چیزهای قدیمی که در آشپزخانه دارید به درد نخور هستند و باید تعویض‌شان کنید! آن‌ها را به درون آشپزخانه‌ها بیاورید و استفاده کنید!

پیشنهادات برای تغییر آشپزخانه

  • پیشخوان (کانتر) کابینت‌ها را تعویض کنید:

حتما نیاز نیست از سنگ مرمر یا گرانیت گرانقیمت استفاده کنید. گاهی با استفاده از ورق لمینت که بسیار کم هزینه‌تر است و تغییر پیشخوان کابینت، به آشپزخانه رنگ و روی تازه‌ای بخشید. ورق لمینت، تنوع رنگی بسیار بالایی دارد که با سلیقه خود می‌توانید هارمونی جدیدی را در آشپزخانه ایجاد کنید و از تغییر به وجود آمده، بیشتری لذت را ببرید. البته یادتان باشد برخی از مواد در اثر ضربه چاقو یا اجسام تیز و یا در مواجهه با فلزات داغ، آسیب می‌بیند که بهتر است از  متریالی استفاده کنید که در کنار مقرون به‌صرفه بودن، کارایی لازم را هم داشته باشد و خیلی زود خراب و کهنه نشود.

  • رنگ آمیزی کابینت‌های فلزی و قدیمی و دیوارهای آشپزخانه:

با یک رنگ‌آمیزی تازه، کلی به زیبایی آشپزخانه شما اضافه خواهد شد. دیوارها و همین طور کابینت آشپزخانه را گاهی دوباره رنگ بزنید. رنگ کردن دیوار‌ها، آنقدرها هم سخت نیست؛ البته اگر کمی حوصله داشته باشید. برای رنگ زدن کابینت، ابتدا باید پرایمر بزنید تا چسبندگی رنگ را بیشتر کند و گرد و خاک را هم از روی کابینت بردارد.

البته رنگ کردن کابینت کمی وقت گیر است چون باید وسایل را از کابینت در بیاورید و درهای کابینت را باز کنید. همینطور احتمالا مجبور باشید کابینت را جدا کنید. اما نتیجه کار حتما ارزشش را دارد و با صرف یک هزینه مناسب، نمای دلفریبی به آشپزخانه شما خواهد داد.

  • یراق آلات کابینت را عوض کنید:

یکی دیگر از پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه و راه دیگری برای آنکه چهره آشپزخانه از حالت تکراری خارج شود، تعویض ابزار و یراق آلات کابینت‌ها است. نو کردن دستگیره‌های کابینت، به زیباتر شدن آنها کمک می‌کند. خوشبختانه در این مورد، تنوع خوبی هم در بازار وجود دارد؛ هم در رنج قیمت و هم در طرح و شکل دستگیره‌ها.

تغییر دکور آشپزخانه

سعی کنید دستگیره‌های انتخابی، با شکل و رنگ کابینت شما همخوانی داشته باشند. و یک نکته مهم دیگر این که، در هنگام خرید حتما یکی از دستگیره‌های قبلی را به همراه داشته باشید تا بعدا از لحاظ محل پیچ و سایز دستگیره، به اشکال بر نخورید. اگر تعویض دستگیره‌های همه‌ی کابینت‌ها، هزینه زیادی دارد، دست‌کم دستگیره کابینت‌های ردیف بالا را عوض کنید.

  • چهره درب‌های کابینت‌ها را تغییر دهید:

ظاهر آشپزخانه را با تغییراتی بر روی درب‌های تمام یا تعدادی از کابینت ها به هم بریزید. رنگ کردن درها یا زدن برچسب یا یک نوشته، می‌تواند به جذاب‌تر شدن آشپزخانه منجر شود. از استیکرهای مخصوص آشپزخانه استفاده کنید. این استیکر‌ها هم بر روی درب کابینت‌ها قابل نصب هستند و هم می‌توانید بر روی کاشی‌های آشپزخانه بچسبانید.

استفاده از مگنت‌های کوچک و رنگارنگ نیز، می‌تواند به هر چه زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک کند و تنوع لازم را برایتان ایجاد نماید.

  • کف آشپزخانه را نو نوار کنید:

استفاده از کف‌پوش یا هر نو پنل، مخصوصا پنل‌های لمینت که از نظر هزینه مناسب‌تر هستند، یک گزینه عالی برای بروز کردن آشپزخانه هستند. با تعویض فرش یا هر نوع کف‌پوش دیگری که در آشپزخانه می‌اندازید، تنوع بیشتری در آشپزخانه ایجاد کنید. دقت داشته باشید که آشپزخانه، محلی برای همه شماست و تنها مختص خانم خانه نیست، بلکه یک فضای عمومی است که همه‌ی اعضای خانواده در آن رفت و آمد دارند و زیبایی آن باعث می‌شود همه‌ی اعضای خانواده از آن لذت ببرند.

  • روشهای کم‌هزینه برای تغییر دکور آشپزخانه

  • مرتب کردن آشپزخانه :

گاهی وقت‌ها، به هم ریخته بودن و وجود یک فضای شلوغ و درهم، مخصوصا وقتی آشپزخانه شما کوچک است، احساس ناخوشایند و خسته کننده‌ای را  به وجود می‌آورد. با کمی سر و سامان دادن به وسایل و ابزار آشپزخانه و مرتب کردن آن‌ها، می‌توانید حس بهتری از کار کردن در آشپزخانه داشته باشید. برای سازماندهی، چیدن و بسته‌بندی بهتر وسایل می‌شود از انواع سبد‌ها و قفسه‌ها، قوطی‌ و ظروف درب‌دار کمک بگیرید. سبدهای درب‌دار  کوچک و مرتب را می‌توانید داخل کابینت‌ها و روی قفسه‌ها یا پیشخوان قرار بدهید. خلاصه اینکه، مرتب کردن و خلوت شدن آشپزخانه را دست کم نگیرید.

  • بعضی از کابینت‌ها را با قفسه یا طاقچه‌های باز جایگزین کنید:

با برداشتن یک یا دو تا از کابینت‌های آشپزخانه و زدن طبقات باز روی دیوارها، فضای آشپزخانه را کمی دلباز‌تر کنید. حتی می‌شود این کار را با برداشتن درب‌های یک کابینت نیز انجام داد. البته لازمه‌ی کار این است که روی این قفسه‌ها و یا داخل کابینت بدون درب، وسایل مرتب و مناسب چیده شود تا حس بدی را به بیننده القا نکنند. این طبقه‌ها یا همان طاقچه‌ها در آشپزخانه، با ایجاد عمق بیشتر،  حس جادارتر بودن را ایجاد می‌کنند.

این کار را باید به نحوی انجام دهید که یک نقطه کانونی برای جلب توجه ایجاد شود و تمرکز بیننده را به سمت خود جلب کند.

پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه

با پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه ، فضای آشپزخانه خود را دگرگون کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد، پیشنهادات و راه حل‌هایی که در بالا اشاره شد، چندان هزینه‌بر و دشوار نیستند و در عین حال که کوچک هستند و حتی ممکن است بی‌اهمیت تلقی شوند، تاثیر بسیار زیادی در روحیه‌ی همه‌ی اعضای خانواده خواهند داشت. برای تنوع و زیباتر شدن آشپزخانه و به طور کلی هر فضایی، لازم نیست هزینه‌های گزاف و بی‌مورد به خانواده تحمیل شود، بلکه گاهی با تغییر در آنچه که تا امروز تکراری شده، می‌توانیم زیبایی را بیشتر و بیشتر به درون محیط بیاوریم و فضایی جدید را با همه‌ی آنچه که داشتیم، ایجاد کنیم.

سخن پایانی :

روح انسان، از تکرار گریزان است. تغییرات هر چند کوچک باشند، محسوس هستند و حس سرزندگی و نشاط را در همه‌ی اعضای خانواده ایجاد می‌کنند.

بدون شک، آشپزخانه از مهمترین نقاط هر خانه‌ای محسوب می‌‌شود و همواره لازم است، به زیبایی، تنوع و امکانات آن توجه زیادی داشته باشیم. نورپردازی مناسب، ایجاد تغییرات ساده و خلاقانه، هرچند که کوچک باشند، می‌تواند در شما احساس شادی و طراوت ایجاد نماید. با کمی ابتکار و خلاقیت، می‌توان ایده‌های جذابی در آشپزخانه پیاده کرد.

اگر تمایلی به پرداخت هزینه‌‌های زیاد و گزاف در تغییرات دکوراسیون آشپزخانه ندارید، که شاید توجیهی هم برای آن نباشد، دلیلی ندارد که از امکانات کوچک و ساده‌ای که در دسترستان هست استفاده نکنید.

ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله‌ و پیشنهادات کم‌هزینه برای آشپزخانه ، سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *