انواع کابینت رومی ؛ چگونه آشپزخانه‌ای با طرح و سبک رومی بسازیم؟؟؟

چگونه آشپزخانه‌ای با طرح و سبک رومی بسازیم؟؟؟

آشپزخانه فضایی از خانه است که شما زمان زیادی را در آن صرف می‌کنید و چنانچه طرح و مدل آن زیبا و مطابق با سلیقه‌ی شما باشد، در افزایش روحیه و انرژی شما موثر است. لازم است محیط آشپزخانه به گونه‌ای باشد که هنگام آشپزی و فعالیت در آن، احساس راحتی داشته باشید و فضای آن به شکلی باشد که شما از حضور در آن، احساس آرامش و اشتیاق داشته باشید. کابینت رومی ، نوعی از سبک و مدل کابینت آشپزخانه است که طرحی سنتی و کلاسیک دارد و  به همین دلیل محیط گرم و پر انرژی را برای شما مهیا می‌کند. این سبک از کابینت آشپزخانه ، اگر چه طرح و مدلی کلاسیک دارد، اما از جدیدترین مدل‌های مد روز در طراحی آشپزخانه و کابینت محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. در  این مقاله از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم نمونه‌هایی از انواع کابینت رومی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

چرا کابینت رومی پرطرفدار است ؟

اگر چه انواع کابینت رومی در زمره کابینت‌ کلاسیک دسته بندی می‌شود، اما سبکی بسیار نوین و منطبق بر مد روز محسوب می‌شود. استفاده از انواع طرح‌های سنتی و کلاسیک، باعث گرما بخشیدن به محیط آشپزخانه می‌شوند و فضایی را برای شما مهیا می‌کنند که در حافظه‌ی تاریخی ذهن انسان قرار دارد، ازین رو آدمی با آن، بهتر و بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. انواع کابینت رومی در بین مردم سراسر جهان، از محبوبیت بسیاری برخوردار است و این مدل از دکوراسیون آشپزخانه را می‌تواند در اکثر نقاط دنیا مشاهده کرد.

رومی‌ها از زمان‌های بسیار دور، در سبک معماری زبانزد عام و خاص بودند و از گذشته تا امروز، طرح‌ها و مدل‌های فراوانی را به معماری جهان معرفی کرده‌اند. انواع کابینت رومی ، برگرفته از مدل‌های روم باستان و کلاسیک فضایی  کاملا اروپایی و سنتی را برای شما ایجاد می‌کند و می‌تواند آشپزخانه‌ای با همان حال و هوا را به شما هدیه دهد.

حال که با کابینت رومی و سبک و سیاق آن، آشنا شدیم، در ادامه به معرفی انواع مدل‌های رایج کابینت رومی که در دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد، می‌پردازیم:

انواع کابینت رومی کلاسیک

انواع کابینت رومی با متریال چوب و ممبران :

عالی‌ترین نمونه کابینت‌های کلاسیک، کابینت‌هایی ساخته شده از متریال چوب طبیعی است. چنانچه به انواع کابینت کلاسیک علاقه دارید، چوب بهترین متریالی است که در ساخت کابینت‌های چوبی و به طور خاص کابینت رومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین با استفاده از متریال چوب، یک کابینت رومی کلاسیک تمام عیار را می‌توانید در آشپزخانه خود داشته باشید و از زیبایی آن نهایت لذت ببرید.

متریال دیگری که در ساخت انواع کابینت رومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممبران است. کابینت ممبران که نام دیگر آن کابینت وکیوم است، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. بعد از آنکه انواع طرح‌ها و مدل‌های انتخابی توسط دستگاه‌ سی‌ان‌سی بر روی mdf خام ایجاد شد، این متریال، توسط لایه‌ی pvc به طور کامل و یکپارچه پوشش داده می‌شود و این مساله باعث می‌شود که کابینت ممبران در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت نسبتا بالایی داشته باشد، زیرا لایه‌ی pvc که به عنوان روکش برای ام‌دی‌اف خام استفاده می‌شود، پوششی ضد آب است.

چنانچه انواع کابینت رومی مورد پسند شما می‌باشد، می‌توانید از چوب طبیعی و یا ممبران در ساخت این کابینت‌ها استفاده کنید. با این تفاوت که قیمت تمام شده کابینت رومی چوبی ، بسیار گرانقیمت‌تر از نمونه‌ی ممبران است.

انواع کابینت رومی با رنگ سفید :

غالب‌ترین رنگی که در دکوراسیون و معماری روم باستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، سفید است. بنابراین طبیعی است که رنگ سفید، پر طرفدارترین نمونه از انواع کابینت رومی باشد. با این وجود، شما می‌توانید کابینت رومی مورد پسند خود را در رنگ‌های دیگر مانند شیری، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای سوخته، طوسی و حتی رنگ‌های دیگر نیز سفارش دهید. خصوصا انواع کابینت رومی ساخته شده از چوب طبیعی به رنگ قهوه‌ای، بسیار در این سبک کابینت متداول است.

با این وجود کابینت رومی سفید رنگ، در عین حال که نمایی جذاب و زیبا دارد، باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد و حال و هوای روم باستان را بیشتر برایتان تداعی خواهد کرد.

انواع کابینت رومی با دستگیره‌هایی آویزان :

دستگیره در انواع کابینت رومی و کلاسیک جزء جدایی‌ناپذیر این سبک از آشپزخانه است. از طرح‌های رایج در کابینت رومی ، استفاده از دستگیره‌های فلزی آویزان است تا نمای این کابینت‌ها را هر چه بیشتر به سبک کلاسیک و رومی نزدیک‌تر خواهد کرد.

البته استفاده از دستگیره‌های غیر آویزان نیز، در انواع کابینت رومی رایج است و انتخاب دستگیره، از رنگ و طرح کابینت و دکوراسیون آشپزخانه تاثیر می‌گیرد. با این وجود دستگیره‌های فلزی آویزان، از مدل‌های پرطرفدار در کابینت رومی است.

انواع کابینت رومی سفید

انواع کابینت رومی جزیره‌ای :

کابینت‌های کلاسیک معمولا در آشپزخانه‌هایی قرار می‌گیرند که فضای نسبتا وسیعی در اختیار باشد. بنابراین اگر محدودیت فضا ندارید، وجود کابینت جزیره، زیبایی آشپزخانه رومی شما را دو چندان خواهد کرد. جزیره آشپزخانه، کابینتی کاملا مجزا ست که می‌تواند کاربری مختلفی برای شما داشته باشد و زیبایی و کاربری آشپزخانه شما را بیشتر نماید.

جزیره در انواع آشپزخانه رومی ، می‌تواند محلی برای قرارگیری ظرفشویی باشد و یا با قرار گرفتن اجاق گاز، محل طبخ و پخت غذا باشد. همچنین می‌توانید از جزیره به عنوان یک پیشخوان زیبا استفاده کنید و ازین طریق سطح کارتان را افزایش دهید. میز غذاخوری از دیگر کاربردهای جزیره آشپزخانه است. فضای کلاسیک و سنتی آشپزخانه شما، می‌تواند هم محلی برای تهیه غذا و هم محلی برای سرو غذا و نوشیدنی باشد.

علاه بر همه‌ی اینها، جزیره آشپزخانه رومی می‌تواند تلفیقی از موارد گفته شده باشد و به عنوان یک پیشخوان ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع کابینت رومی با کابینت‌های ویترین مانند و شیشه‌ای :

سبک نوین کابینت خصوصا انواع کابینت رومی ، دارای کابینت‌های ویترین مانند است که می‌توان در آن‌ها انواع ظروف تزئینی و زیبا را قرار داد. برای این منظور باید تعدادی از کابینت‌های ردیف بالایی را با درب‌های شیشه‌ای پنجره مانند و سنتی، پوشش می‌دهید. کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای خصوصا در سبک رومی ، آشپزخانه را به مدل‌های سنتی و مشابه در زمان‌های گذشته نزدیک‌تر خواهد کرد.

وجود کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای، باعث می‌شوند محیط آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود، زیرا این مدل از کابنیت‌ها باعث ایجاد خطای دید در نظر بیننده شده و باعث می‌شود فضای وسیع‌تری در نظر بیننده تداعی شود. بنابراین استفاده از کابینت‌های ویترین مانند و شیشه‌ای، راهی مناسب است برای آن‌ که آشپزخانه‌تان را بزرگتر از حد نرمال نشان دهید.

در انتخاب کابینت‌های ویترین مانند، بهتر است درب کابینت را با مدل مربعی یا مستطیلی پنجره ست کنید تا هماهنگی بیشتری در آشپزخانه‌تان ایجاد شود.

انواع کابینت رومی بژ

کابینت رومی با پیشخوان سنگ :

در دکوراسیون آشپزخانه به سبک رومی ، معمولا از متریال سنگ به عنوان پیشخوان یا کانتر استفاده می‌شود. سنگ گرانیت، یکی از انواع متریالی است که در سبک کابینت رومی کاربرد دارد و استفاده از آن، زیبایی آشپزخانه به سبک رومی را دو چندان خواهد کرد. سنگ گرانیت مشکی یا ذغالی، انواع سنگ‌های سفید و قهوه‌ای همه در چیدمان آشپزخانه به سبک رومی بکار می‌روند اما پرمصرف‌ترین آن‌ها، سنگ گرانیت مشکی است.

بکار گیری تزئینات کلاسیک در انواع کابینت رومی :

طبیعی است زمانی که سبک کابینت آشپزخانه شما، کابینت رومی باشد، لازم است تزئینات آشپزخانه را متناسب با این سبک دکوراسیون انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از پرده‌ای به سبک رومی استفاده کنید و گلدان‌های کلاسیک با طرح‌های روم باستان را در آشپزخانه‌تان قرار دهید.

لوستر‌های آویزان و بلند که به شکل رومی و سنتی تعبیه شده باشند، می‌تواند آشپزخانه شما را بیشتر کلاسیک نشان دهند. همچنین اگر امکان استفاده از مهتابی یا چراغ‌های دیوارکوب وجود دارد، به جای مهتابی، از دیوارکوب‌هایی هماهنگ با رنگ و مدل لوستر آشپزخانه استفاده کنید.

برای هماهنگی بیشتر در آشپزخانه، کلید و پریز‌های برق را نیز به شکل سنتی و کلاسیک انتخاب کنید تا آشپزخانه شما بیش از پیش به سبک رومی نزدیک باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود شیرآلات و لگن ظرفشویی را نیز به سبک سنتی و کلاسیک انتخاب کنید. استفاده از سبد‌های حصیری، یک دستگاه اسپرسوساز، یا یک موکاسپات بر روی گاز، می‌تواند به رومی شدن هرچه بیشتر آشپزخانه شما کمک کند.

همیشه یک سبد حصیری مملو از سیب و انگور را بر روی جزیره آشپزخانه قرار دهید، تا نمای کلاسیک آشپزخانه شما حفظ شود. به غیر ازین، پیشنهاد می‌کنیم از ظروف چینی با طرح‌های اروپایی و کلاسیک بیشتر استفاده کنید.

طراحی انواع کابینت رومی

سخن پایانی:

آشپزخانه‌ رومی یکی از سبک‌های مورد قبول نزد کسانی است که به سبک کلاسیک و سنتی علاقه بیشتری دارند. آشپزخانه‌ای به سبک رومی ، نه شلوغی و تزئینات زیاد انواع کابینت‌های کلاسیک رایج را دارد و نه سادگی و خلوتی کابینت‌های مدرن را. با داشتن کابینت رومی در آشپزخانه، لازم است جزئیات و دکوراسیون کلی آشپزخانه را نیز به سبک رومی آرایش دهید تا هماهنگی و جلوه کار شما دو چندان شود.

انواع کابینت رومی برای آشپزخانه‌هایی که پنجره دارند و می‌توان پنجره آن‌ها را به سبک رومی آراست و همچنین آشپزخانه‌هایی که فضایی متوسط و بزرگ دارند گزینه‌ی بسیار مناسبی است، البته به شرط آنکه به سبک کلاسیک و سنتی علاقمند باشید و بتوانید هارمونی لازم بین اجزا و لوازم منزل‌تان ایجاد کنید.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله در انتخاب و گزینش سبک کابینت آشپزخانه سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *